Moniavioisuus

Pitäisikö moniavioisuus sallia?

• Äänestäjiä yhteensä
    21

WebSlave

Trackman
Itse olen yksavioisuuden kannalla, mutta jos joku haluaa useamman akan riesakseen, niin siitä vaan, en sitä vastusta.
Entäs jos akkas haluaa toisenkin miehen riesakseen? Eihän moniavioisuus välttämättä monivaimoisuutta tarkoita.

Miten muuten katsotaan, onko kaikki sitten aviossa keskenään? Tarkoittaisi samalla samaa sukupuolta olevien avioliittojen laillistamista, vaikkei samaa sukupuolta olevat keskenään kuksisikaan.

Viimeksi muokattu:

pendellstock

Well-known member
Maassa maan tavalla ja tämä tapa on mielestäni vallan hyvä (eli saa olla avioliitossa kerrallaan yhden henkilön kanssa).

Eikä täällä saa myöskään kivittää avionrikkojia hengiltä, eikä myymälävarkaalta saa katkaista kättä tms.

Veidt

Well-known member
Nyt näkyy olevan keskustelua siitä, miksi homoliittoa pitäisi kutsua. Minusta hyvä ninitys homoliitolle olisi homoliitto tai lesboliitto, myös ehdotettu samioliitto menettelisi.
Ai, kuten miehen ja naisen liittoa kutsutaan heteroliitoksi tai eriliitoksi? eiku..

Hookah

Elämäntapaintiaani
Koska useamman kuin kahden ihmisen suhde pystyy suht vaivattomasti yhteiseloon ilman avioliitto-oikeuttakin, kysymys on lähinnä taloudellinen ja uskonnollis-moraalinen. Kunhan kaikkien osapuolien vapaaehtoisuusasia on kunnossa, en keksi omasta näkökulmastani estettä moisen sallimiselle.
Näinhän se on. Sitä en hyväksy, että saudiarabialainen öljysulttaani ottaa viisi-kuusi alaikäistä lasta "vaimoikseen". Toisaalta, kyseisellä kulttuurialueella naisen ja tyttölapsen arvo on hieman aasin alapuolella.

En kyllä käsitä niitä miehiä, jotka vaimonsa vapaaehtoisesti jakavat. Pidemmän päälle alkaisi olla varmaan aika raskasta kilpailla naisen huomiosta jonkun ääliön kanssa, ellei backuppina sitten ole muutama miehetön vaimo.

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Sijainti
Konnektikuti
Moniavioisuutta tulee tukea ja kannattaa.

Bottom line: ihmisen olisi parempi rakastaa ja antaa, kuin pettämällä tai mustasukkaisella omistushalulla loukata ja satuttaa.

Mua ei tietenkään kiinnosta yhdenkään uskonnon tahi kirkon kanta tähän. Tai mihinkään.

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Sijainti
Syylien välissä
Ettei vaan Ace ois menny kattomaan Big Lovea :rolleyes:

Tää on kyllä aika monimutkainen homma... Toisaalta kyllä ja toisaalta ei. Mutta kyllä, jos se kaikille osapuolille todellisesti sopii, niin mikäs siinä...

toleranssisiipi

Langennut enkeli
Sijainti
SEKOS-marketin vihannesosasto
Samapa tuo. Itselleni riittää yks kerrallaan, mutta tehkööt muut miten parhaaks näkee. Tuskin toi mitenkään suuri asia Suomessa oliskaan. Eipä noita useamman hahmon/hahmottaren perheitä nytkään kovinkaan paljoa taida olla, vaikkei sille mitään estettä olekaan.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Originally Posted by JA
Itse olen yksavioisuuden kannalla, mutta jos joku haluaa useamman akan riesakseen, niin siitä vaan, en sitä vastusta.
Entäs jos akkas haluaa toisenkin miehen riesakseen? Eihän moniavioisuus välttämättä monivaimoisuutta tarkoita.

Miten muuten katsotaan, onko kaikki sitten aviossa keskenään? Tarkoittaisi samalla samaa sukupuolta olevien avioliittojen laillistamista, vaikkei samaa sukupuolta olevat keskenään kuksisikaan.
En ota kantaa muiden akoista, mutta omasta mielestä selkeästi ilmoitin, mikä on OMA KANTANI.