Monta F1-Kisaa olet nähnyt?

F1-kisoja on tullut nähtyä livenä

  • Ei yhtään :mad:

    Äänet: 102 68,5%
  • Ensimmäinen matka on varattu :ahem:

    Äänet: 4 2,7%
  • yksi

    Äänet: 16 10,7%
  • kaksi

    Äänet: 11 7,4%
  • kolme

    Äänet: 1 0,7%
  • neljä

    Äänet: 2 1,3%
  • viisi

    Äänet: 1 0,7%
  • kuusi

    Äänet: 3 2,0%
  • seitsemän

    Äänet: 0 0,0%
  • kahdeksan

    Äänet: 0 0,0%
  • yhdeksän

    Äänet: 0 0,0%
  • kymmenen

    Äänet: 0 0,0%
  • yksitoista

    Äänet: 0 0,0%
  • kaksitoista

    Äänet: 2 1,3%
  • kolmetoista, tai enemmän

    Äänet: 7 4,7%

  • Äänestäjiä yhteensä
    149

Konda

Well-known member
Liittynyt
10.11.2002
Viestit
81
Sijainti
Belgia
Yhtään kisaa en ole paikanpäällä ollut katsomassa, mutta ensi vuonna voisi mennä Spahan :ahem:
 

Sakke

Well-known member
Liittynyt
10.3.2000
Viestit
83
Kaksi kisaa:

Foster's Belgian Grand Prix 98
Gold 1, Place 64, Block A, Row 3 (pikkusen ennen Eau Rougea)

Ensimmäinen lähtoyritys ja suoraan silmien edessä yli kymmennen auton ketjukolari, ilmassa lenteleviä "pleksin" kappaleita, yksi suht läheltä lentänyt eturengas. (osui katsomon pystytolppaan) Katsomopaikkamme edessa lojui tämän jälkeen järkyttävä kasa romua mm. Salon musta Arrowsin raato oli suoraan pari metriä alapuolellamme radan reunassa. Vähän aikaa oli erikoinen fiilis, kun Salo ei liikkunut kabiinissaan, mutta lähti onneksi hetken päästä juoksemaan vara-autolle. Turhaan hosui, sillä radan siivoomisessa meni ainakin puolisen tuntia.

Uusinta startissa Häkkinen spinnaa heti ekaan mutkaan ja tunnelma latistuu aika pahoin, kunnes kiskasta haetun lohdutus Fosterssin jäkeen alkaa tapahtua. Radan toisella puolella olevasta videotaulusta näkyy hämmästyttävä tapaus: Kierroksella ohittava Schumacher vetäsee suoraan Coulthardin konttiin ja menettää toisen eturenkaansa. Molemmat sankarit varkolle ja Kerppenin keisarin käpy kyrvähtää aivan täysin. Saksalaiskatsojien raivo oli lähes käsin kosketeltavaa ja spontaanin ivallisen tuuletuksen jälkeen tajusi olevansa pieni ihminen, sekä henkisesti, että fyysisisesti. :)

Damon Hill ajoi viimeiseen voittoonsa, joka Jordanille oli tallin ensimäinen. Eikä pelkästään voitto, vaan kaksoisvoitto, Ralffin peesatessa kakkoseksi. Fantastinen kisa tarjosi dramatiikkaa, kotiin tuomisena hienot muistot ja kojusta ostettu ylihintainen Damonin lippis. (on muuten hieno)


Malboro Magyar Nagydij 99 :)
Silver 1 (takasuoralla)

Odotukset korkealla, mutta tällä kertaa ei nähtävää ollut puoliksikaan niin paljoa kuin edellisvuonna Spaassa. Häkkinen paalulle ja voittoon, Salo ferkulla täysin yössä. Irvine kävi hiekalla ja se nähtiin sopivasti livenä. Hyvää maustettua makkaraa ja averagekaljapierussa laulettu maammelaulu. Upeeta.
 

eduardo

Well-known member
Liittynyt
29.1.2000
Viestit
255
Sijainti
La Habana, Cuba
Lintu sanoi:
Pistetäänkö kolehti pystyyn, että eduardo pääsee kaikkiin ensi kauden kisoihin paikan päälle? :wink:
Jaahas, mun edellisestä postauksesta onkin vierähtänyt tovi...

Anyway, ajattelin vaan ilmoittaa että liput tämän vuoden Brasilian kisaan on taskussa. Saas nähdä miten käy. Täytyy vaan toivoa että Kimillä on vielä siinä vaiheessa saumat MM:ään.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Lähes 30 fanitusvuoden jälkeen melkein hävettää tunnustaa, etten ole käynyt ainoassakaan. Asia ei ole ollut minulle mitenkään tärkeä, enkä saa paikanpäälläolosta mitään erityisiä kicksejä (siis muiden erilaisten livejuttujen ja urheilutapahtumien perusteella).

Viime vuonna piti lopulta mennä kaverin kanssa Spahan Eau Rougeen, mutta kaveri joutuikin olemaan samaan aikaan Italiassa, eikä kisaakaan sitten loppujen lopuksi järjestetty.
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
WebSlave sanoi:
Lähes 30 fanitusvuoden jälkeen melkein hävettää tunnustaa, etten ole käynyt ainoassakaan. Asia ei ole ollut minulle mitenkään tärkeä, enkä saa paikanpäälläolosta mitään erityisiä kicksejä (siis muiden erilaisten livejuttujen ja urheilutapahtumien perusteella).

Viime vuonna piti lopulta mennä kaverin kanssa Spahan Eau Rougeen, mutta kaveri joutuikin olemaan samaan aikaan Italiassa, eikä kisaakaan sitten loppujen lopuksi järjestetty.
Vaikea arvioida etukäteen, pitäisikö tapahtumasta vai ei. Itselleni live-F1 oli parempaa kuin ounastelin. Etenkin äänimaailma on sellainen, jota ei pysty TV:n välityksellä aistimaan kunnolla. Samoin jarrutukset ja kiihdytykset. Itse ihastuin menoon kertaheitolla -96 Unkarissa, jossa olen käynyt myös -98, -99 ja -03 sekä Turkissa äsken. Suomalaissijoituksia näissä kisoissa kerran 1., kahdesti 2., kerran 5. ja kahdesti 6. Suomi sai muuten nyt Turkissa eniten "maapisteitä" (ilman Nicoakin), ei ihme että moni UP ihmetteli asiaa minullekin ääneen. ;)
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
jupla sanoi:
Vaikea arvioida etukäteen, pitäisikö tapahtumasta vai ei.
En yleisesti ottaen pidä ihmispaljoudesta enkä kovasta metelistä (eikä oikea korvani korkeista äänistä). Nykyisin olen mukavuudenhaluinen, ja kotisohvalta televisiosta ja live timingista pysyy kärryillä varmaan vähintään yhtä hyvin, ilman yllämainittuja haittoja. Paljonpuhutusta "tunnelmasta" en juuri niitä kicksejä ole saanut muissakaan tilaisuuksissa. Ei vain ole minun juttuni.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13717
ettelbruck sanoi:
Vain yhdessä paikalla, "94 Hungaroring. Muuta autourheilua tullutkin nähtyä paremmin livenä.
Osuikin sitten sellaiseen kisaan jossa ei yhtään suomalaista mukana. Häkkinen olisi mielestäni todennäköisesti ollut tuolla 3. Niin aika-ajossa kuin kisassakin.
 

Lancer

Realisti
Liittynyt
23.7.2007
Viestit
20495
Sijainti
taas Suomessa
Ei olla käyty yhdessäkään. Tulispa nyt sinne Pietariin se luvattu kisa jo vaikkapa kaudeksi -08.

Tai voisihan sen kisan pystyttää keskelle Helsinkiä. Oli ihan kivan näköistä seurata sitä Trullin ajoa silloin vuosi-kaksi takaperin. :thumbup:
 

JonnaPieni

Well-known member
Liittynyt
13.9.2007
Viestit
64
Sijainti
JKL
Ei viel yhtään, mut hiukan vois houkuttaa lähteä Melbourneen ens keväänä...
Aika näyttää, onko rahaa ja intoa (intoa toki mulla on, mut ukkokulta on vähän eri mieltä).
 

SaTeK

Well-known member
Liittynyt
17.7.2005
Viestit
113
Sijainti
LL
Mikä on edullisin vaihtoehto nähdä jokin GP. Tekisi mieli käydä katsomassa joku kisa paikanpäällä mutta hinnat olisi mukava tietää. Lähinnä se että mikä on budjetti halvimmilla mahdollisilla vaihtoehdoilla.
 

kc4197

Polliarvonnassa voittanut
Liittynyt
13.6.2005
Viestit
813
Oiskos se ollut vuosi 2003 ja unkari.
Kalleimmat paikat pääkatsomon keskiosalla, lähellä rataa. (sen aikainen työnantaja maksoi matkan, ja minä "suostuin" tilaamaan liput ja hotellit) :wink:

Tosin kisaa katsoessa noista paikoista ei paljoa nauttinut. Formulat suhahtivat ohi pääsuoraa pitkin, eikä ekan kurvan jarrutukseen edes nähnyt.
Radalta, pääkatsomon takaseinästä ja katosta kaikuva meteli oli raastavuudessaan ihan kipurajalla (ei tietenkään mitään tulppia taskussa - saatikka korvissa)
Hyvää oli iso screeni heti naaman edessä ja se, että varikkotouhuja pystyi seuraamaan aitiopaikalta.

Itse kisan katson mielummin telkkarista kotisohvalla.
 

öö ruz

Speed for ever
Liittynyt
28.12.2002
Viestit
4296
9 kertaa, ensi vuonna tulee 2 lisää. Monacoon uudestaan ja suunnitelmissa on myös Montreal. Toivotaan että saa raavittua rahat kasaan.
 

Miss Piggy

Schufosa
Liittynyt
14.9.2006
Viestit
1827
Ei yhtään. :frown: Kovasti oisin halunnut nähdä Schumin ajamassa ihan livenä, mutta ei se haave koskaan toteutunut. :frown: Nyt ei enää samassa määrin kiinnosta.

(Koskakohan tää mun Schumi-blues loppuu? Taitaa tulla monta välivuotta mulle formuloista ennen ku jaksaa taas kiinnostaa...):dunno:
 

Ambomaan Mambo

Well-known member
Liittynyt
11.12.2001
Viestit
2375
2x Hockenheim ja sen ensimmäinen mutka, '99 ja '00. 99 Salon ensimmäinen podium-paikka, '00 Barrichellon ensimmäinen voitto. Jälkimmäisessä myös erikoisuutena radalla hypellyt sadetakkimies, joka ei kuitenkaan ollut allekirjoittanut.
 

Ferrari 4ever

Well-known member
Liittynyt
12.8.2001
Viestit
2669
Sijainti
Saarimaa
Muutamassa on tullut käytyä.

Shanghain osakilpailu oli mahtava kokemus. Schumacherin suvereeni näytös ja uran viimeinen voitto, unohtumatonta.

Itseasiassa kaikissa käymissäni kilpailuissa voittaja on ollut Ferrari ja Michael Schumacher. :cool:
 
Ylös