Monte Carlo 2006

hannu^

Well-known member
Liittynyt
29.12.2003
Viestit
781
Sijainti
Joensuu
Sellainen palvelu olisi suht nannaa että digitekniikalla pääsisi suorassa lähetyksessä katsomaan autojen onboard -kameroista kaikki pätkät. Katsoisi vaikka ensin Lööppiä ja sitten kun Bosse lähtee niin vaihtaa siihen. Ainoa haittapuoli että viikonloppuna ei paljoa muuta ehtisi tekemään. :tongue:
 

Jjusban

Newbie
Liittynyt
2.11.2000
Viestit
13447
Sijainti
(
hannu^ sanoi:
Sellainen palvelu olisi suht nannaa että digitekniikalla pääsisi suorassa lähetyksessä katsomaan autojen onboard -kameroista kaikki pätkät. Katsoisi vaikka ensin Lööppiä ja sitten kun Bosse lähtee niin vaihtaa siihen. Ainoa haittapuoli että viikonloppuna ei paljoa muuta ehtisi tekemään. :tongue:
Juu, ja se, että kaikkien kärkiautojen yläpuolella olisi kuvaa vastaan ottava helkopteri kaikilla pätkillä ja koko pätkien ajamisen ajan (niin kuin formuloissa, pieni alue helppo kattaa) se maksaisi hieman liikaa. Autoista suora lähetys pätkältä ei vain ole vielä mahdollista. Sitten kun on, niin ralli on huippu TV-laji.
 

Jr-

Maximum Attack
Liittynyt
29.3.2000
Viestit
14798
Sijainti
Saviseutu
Tänään ajetaan siis kolme erikoiskoetta josta jokainen kahdesti.

PERJANTAI 20.1.

EK1 St. Sauveur 1 22,22 km klo 10.33
EK2 Guillaumes 1 13,60 km klo 11.31
EK3 Pierlas 1 23,21 km klo 12.19
EK4 St. Sauveur 2 22,22 km klo 16.25
EK5 Guillaumes 2 13,60 km klo 17.23
EK6 Pierlas 2 23,21 km klo 18.11
 

Vilkku

Not member anymore
Liittynyt
26.1.2005
Viestit
1293
Valde sanoi:
Tänä vuonna lunta näyttäisi olevan melko paljon, mikä uskoakseni parantaa Pirelli autojen asemaa. Kuitenkin sielät löytyy ne pitkän jaksot kuivaa asvalttia milloin Misukoilla tehdään eroa. 2004 oli myös lunta ja jäätä paikoittain, mutta kyllä Misukoilla hakattiin Pirelli selvästi; kuten myös viime vuonna. Uskoakseni Solberg ei taistele voitosta renkaiden takia.
MTV3:n haastattelu:

"Ranskan Alppien vuoritiet tarjoavat viikonvaihteessa tuttuja haasteita. Alkuviikon harjoituksissa reitillä oli paikoin tuhdisti lunta, joka on sittemmin muuttunut vedeksi ja jääksi. Samalla erikoiskokeella tien pinta voi olla kuiva, märkä, jäinen ja reitin korkeimmilla kohdin jopa luminen.

Kuljettajien ongelma on se, että liki kaikki erikoiskokeet ajetaan kahden tai kolmen ek:n nippuina ilman mahdollisuuksia vaihtaa renkaita ek-ryppäiden aikana. Lisäksi kestää pahimmillaan kolme tuntia siitä, kun kuljettaja Monacon huollossa valitsee renkaat ennen kuin hän lähtee ek-nipun viimeiselle ek:lle.

- Siinä ajassa keli ehtii muuttua vaikka kuinka paljon. Rengasvalinnan kannalta aamut ovat hankalimpia. Tiet jäätyvät yöllä ja sulavat nopeasti, mutta kuinka nopeasti? Joskus tien pinta sulaa puolessa tunnissa tai tunnissa todella paljon, Grönholm sanoo.

- Siinä on todella suuri ero, jos sliksi (kuivan kelin rengas) onkin jo oikea rengas jollekin ek:lle ja siellä on liikkeellä jollakin muulla renkaalla, Grönholm tuumaili."
 

Juska

Well-known member
Liittynyt
9.2.2004
Viestit
58
Vanhasta tottumuksesta menin Mitsun sivuille etsimään tulospalvelua, eihän siellä moista ole kun eivät aja tällä kaudella. :rolleyes:
Wrc.comissa näkyisi olevan splitit tarjolla, kohtahan tuon näkee miten se toimii. :) Ilmeisesti rahastuksellekin tuli rajansa jos tuolta nyt ilmaiseksi taas saa noita aikoja. :thumbup:
Rally-live on mennyt niin sekavaksi että sitä ei viitsisi käyttää, Subarulla näkyisi olevan jonkinlainen aikapalvelu, mitäs muita noita on?

EDIT: Opettelin lukemaan ulkomaankieltä ja huomasin että wrc.com tarjoilee väliaikoja ilmaiseksi vasta pätkän päätyttyä. :jaska:
 
Viimeksi muokattu:

Faustus

Well-known member
Liittynyt
31.3.2000
Viestit
6745
Loeb on kuulemma 22 sekuntia Bossea edellä ensimmäisessä väliajassa. Osa on ilmeisesti liikkeellä nastarenkailla ja osa slikseillä.
 

Jr-

Maximum Attack
Liittynyt
29.3.2000
Viestit
14798
Sijainti
Saviseutu
huh mitkä erot :eek:

TILANNE 1/18 EK:N JÄLKEEN

1. Sebastien Loeb Citroen 15.14,0
2. Gilles Panizzi Skoda - 25,5
3. Gianluigi Galli Mitsub. - 26,0
4. Marcus Grönholm Ford - 36,5
5. Chris Atkinson Subaru - 45,8
6. Toni Gardemeister Ford - 58,5
7. Manfred Stohl Peugeot - 1.05,1
8. Stephane Sarrazin Subaru - 1.18,8
9. Francois Duval Skoda - 1.34,6
10. Mikko Hirvonen Ford - 1.44,9
11. Petter Solberg Subaru - 1.58,2
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Käsittääkseni Loeb on nastoilla, Grönholm ja Galli ei nastoitetuilla talvirenkailla ja Solberg slickseillä. Grönholm menetti aikaa myös spinniin.
 

JTH

Well-known member
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
697
Järkyttävän isoja eroja jo yhden pätkän jälkeen. Mikähän siellä on keli ? Ilmeisesti nuo erot saattaa kääntyä toisinkin päin seuraavilla pätkillä, jos kuskeilla on eri renkaita ja tiet sulaa tms.
 

Late

Peugeot 205 T16
Liittynyt
3.10.2003
Viestit
2114
Mitenköhän ne tollein siel on hölmöilly. Jos Solberi menee slickseillä ja muut nastattomilla talvirenkailla ja loeb nastallisilla?
 

Late

Peugeot 205 T16
Liittynyt
3.10.2003
Viestit
2114
Bosse veti +2,5 sekuntia nopeammin 2k:n kuin Loeb.
 

Faustus

Well-known member
Liittynyt
31.3.2000
Viestit
6745
Vain 11 autoa sai ajettua ekan pätkän. Muut ovat jumissa ek:n lähtöalueella ja palaavat Monacoon. :rolleyes:
 

Late

Peugeot 205 T16
Liittynyt
3.10.2003
Viestit
2114
Petterillä meni kisa pieleen heti alussa, jäi taas 1:03.3 Bossesta ek2:lla. Saas muuttuisko jollakin muulla pätkällä Petterin eduksi sitten.
 

Vilkku

Not member anymore
Liittynyt
26.1.2005
Viestit
1293
Faustus sanoi:
Vain 11 autoa sai ajettua ekan pätkän. Muut ovat jumissa ek:n lähtöalueella ja palaavat Monacoon. :rolleyes:
Ja eka erikoiskoe perutaan?
 
Ylös