Ei voi oikeastaan sanoa enää edes, että Evans erityisemmin yllättäisi. Otteet Fiestalla viime kaudella olivat jo sitä tasoa, että jotain tämän tyyppistä oli vähän odotettavissa. :thumbup:
Tänakin onnettomuudesta...uusi pätkä uudella autolla yhdistettynä kuskiin joka ei pahemmin ylimääräisiä ole tupannut nostelemaan/varomaan kovavauhtisilla osuuksilla...ja lopputulos oli melko karu. Onneksi selvittiin kuitenkin näin vähällä. Voi olla, että Tänak ei ollut täysin vastaavanlaista rytkyä edes ikinä ehtinyt vielä Hyundailla ajamaan. Ehkä Yariksella samalla nopeudella ja linjalla oltaisiin selvitty kyseisestä paikasta, mene ja tiedä. Tänak sai kuitenkin nyt kallista oppia siitä mitä Hyundailla voi tehdä ja mitä sillä ei voi tehdä. Nykyään on autoissa alusta sitä tasoa, että tuollaisiin paikkoihin voi yleensä tulla surutta ihan älytöntä vauhtia verrattuna vanhempiin autoihin. Mutta sitten kun se lähtee tuosta vauhdista, niin sitten lähdetään huolella kanssa.
Tuollaisissa rytkypaikoissa muutama kilometri tunnissa vauhtieroa saattaa erottaa täystuhon vs. sen optimivauhdin jolla voitetaan sitten kymmenyskaupalla aikaa niihin jotka varoo paikassa vähän enemmän. Ja nämä ovat tietysti sitten kanssa niitä "money shot" paikkoja YouTube-videoilla kun kipinät sinkoilee ja yleisö haukkoo henkeä. Mutta nuo ovat kanssa niitä ylivoimaisesti vaarallisimpia paikkoja asvalttiralleissa. Hieman liikaa vauhtia/hieman väärä linja ja se on sitten ihan herran hallussa mitä sen jälkeen tapahtuu. Onneksi tuossa Tänakin tapauksessa ei ollut heti mitään kovaa ottamassa autoa vastaan. Bettegalla aikanaan ei samaa tuuria ollut, täysin vastaavanlaisessa onnettomuudessa, jossa auto ampui rytkystä suoraan ulos. Toki "hieman" eri turvavarusteet nykypäivänä, mutta en silti haluaisi kokeilla Bettegan onnettomuutta 2020 vuosimallin WRC-autollakaan.