Monte Carlo -ralli 2022

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
16061
Sijainti
Tampereen lenkki
Voidaan vain olettaa, että Hyundai-kuskit olisivat kohdanneet samat vastoinkäymiset Rally2-autoilla (Tänakin ja Solbergin ulosajot, Solbergin savut kabiinissa ja Neuvillen iskari läpi pellistä), joten olisivat saaneet varmasti vähemmän pisteitä, koska Neuville ei olisi päässyt edes viidenneksi vaan olisi ollut ainakin Mikkelsenin takana, eikä olisi myöskään pärjännyt powerilla. Hyundain ongelmat eivät missään kohtaa johtuneet hybridiyksiköstä. Niiden autossa on varmasti eniten vikoja, mutta ei se niiden Rally2-autokaan ole ihan valmis tuote.
 

jjx

Well-known member
Liittynyt
20.11.2019
Viestit
1631
Jos se niin sapettaa niin mikään pakko ei ole seurata, tää laji pärjää hyvin ilman sinuakin.
pitäisikö myös heidän lopettaa ko palstan seuraaminen, jotka eivät kestä asiantuntevaa ja asiallista kritiikkiä. Olen myös jääkiekon vastaavilla foorumeilla julistanut isoon ääneen kuinka sm-liigan tuote on rikki niin kauan kun on suljettu liiga. Pitäisikö kaikki ikävät mielipiteet Cancelöidä?
 

jjx

Well-known member
Liittynyt
20.11.2019
Viestit
1631
Voidaan vain olettaa, että Hyundai-kuskit olisivat kohdanneet samat vastoinkäymiset Rally2-autoilla (Tänakin ja Solbergin ulosajot, Solbergin savut kabiinissa ja Neuvillen iskari läpi pellistä), joten olisivat saaneet varmasti vähemmän pisteitä, koska Neuville ei olisi päässyt edes viidenneksi vaan olisi ollut ainakin Mikkelsenin takana, eikä olisi myöskään pärjännyt powerilla. Hyundain ongelmat eivät missään kohtaa johtuneet hybridiyksiköstä. Niiden autossa on varmasti eniten vikoja, mutta ei se niiden Rally2-autokaan ole ihan valmis tuote.
No vähän puoli vitsillä heitin ton....ehkä Tänakin, Nevillen ja Sohlbergin kannattais miettiä, että vuokraisivat Tok-sportin Skodat jos vaikka niillä sais paremmin pisteitä...

Jos muistatte, nii ennen kautta Allekirjoittanut ihmetteli Huyndain autoa ja epäili, että ulkoisten aero-ominaisuuksien vuoksi Ja pituuden vuoksi tulevat antamaan tasoitusta ainakin Toyotalle, oikeaan on arvaukseni osumassa....No katotaan...vasta yksi kisa ajettu
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
16061
Sijainti
Tampereen lenkki
No vähän puoli vitsillä heitin ton....ehkä Tänakin, Nevillen ja Sohlbergin kannattais miettiä, että vuokraisivat Tok-sportin Skodat jos vaikka niillä sais paremmin pisteitä...

Jos muistatte, nii ennen kautta Allekirjoittanut ihmetteli Huyndain autoa ja epäili, että ulkoisten aero-ominaisuuksien vuoksi Ja pituuden vuoksi tulevat antamaan tasoitusta ainakin Toyotalle, oikeaan on arvaukseni osumassa....No katotaan...vasta yksi kisa ajettu
Sun arvauksessa taidettiin myös sanoa, että M-Sportin kaltainen yksityistalli ei pysty tekemään kilpailukykyistä autoa ja Toyota on valovuosia edellä...
 

jjx

Well-known member
Liittynyt
20.11.2019
Viestit
1631
Sun arvauksessa taidettiin myös sanoa, että M-Sportin kaltainen yksityistalli ei pysty tekemään kilpailukykyistä autoa ja Toyota on valovuosia edellä...
Totta, väärässä olin senkin suhteen, mutta väitän edelleen, että Toyota tulee olemaan valovuoden muita edellä, myös Fordia, tullaan näkemään se Ruotsissa.
 

Hekazi

Well-known member
Liittynyt
24.3.2012
Viestit
223
No vähän puoli vitsillä heitin ton....ehkä Tänakin, Nevillen ja Sohlbergin kannattais miettiä, että vuokraisivat Tok-sportin Skodat jos vaikka niillä sais paremmin pisteitä...

Jos muistatte, nii ennen kautta Allekirjoittanut ihmetteli Huyndain autoa ja epäili, että ulkoisten aero-ominaisuuksien vuoksi Ja pituuden vuoksi tulevat antamaan tasoitusta ainakin Toyotalle, oikeaan on arvaukseni osumassa....No katotaan...vasta yksi kisa ajettu
Se nyt on varmaa että ainakin Neuvillellä ja Tänakilla (jos vaan kiinnostaa ajella) on kauden päätteeksi enemmän pisteitä kuin kenelläkään Rally2-kuskilla.

Hyundain suurimmat ongelmat ovat hyvin todennäköisesti muualla kuin aerossa. Onhan rallissa ennenkin pärjätty hyvin eri kokoisilla autoilla, esim. Peugeot 206 ja Subaru Impreza vuorovuosin kuljettanut maailmanmestaruuteen 2000-luvun alkupuolella.
 

jjx

Well-known member
Liittynyt
20.11.2019
Viestit
1631
Kyllä mä väitän että Hyundaillakin voitetaan vielä MM-ralli tänä vuonna.
Kyllä mäkin veikkaan, että 2-3 kisaa voittavat, Hyvä lähtöpaikka auttaa ja Toyotatkin voivat ajella ulos tai keskeyttää tekniikkaan. Kuitenkin Toyota tulee dominoimaan.
 

Hekazi

Well-known member
Liittynyt
24.3.2012
Viestit
223
Kyllä mäkin veikkaan, että 2-3 kisaa voittavat, Hyvä lähtöpaikka auttaa ja Toyotatkin voivat ajella ulos tai keskeyttää tekniikkaan. Kuitenkin Toyota tulee dominoimaan.
Ford voitti kauden avauskilpailun ja olet laskemassa heitä ulos?
 

Freak

Well-known member
Liittynyt
13.4.2012
Viestit
2476
Sijainti
Botniaringin ja Kemoran välimaastossa
Muuten, jännä juttu tuo yksityistalli/Wilson M-sport/Ford asetelma. Kenelläkään meillä ei ole varmaa tietoa siitä mikä on Fordin suhde ralliin ja Wilsoniin. Fakta on kuitenkin se, että auto on merkiltään Ford ja se lukee isolla keulassa ja konepellissä. Auto ei siis ole Wilson Sport Mk. 1 tai muu vastaava räpellys. Monte Carlon rallikin voitettiin Fordilla eikä Wilsonilla ja Fordin tehdas varmaan mielellään ottaa asiasta kunnian itselleen. No kenelle nyt ei voitto kelpaisi. Tarkoitan tällä sitä, että sen paremmin tietämättä uskaltaisin väittää Fordin tarjonneen apua auton rakentamisessa, varsinkin hybridin osalta, vaikka ei virallisesti tehdastallin statuksella liikkeellä olekaan. Siellä tehtaalla sitä tietoa kuitenkin on huomattavasti enemmän kuin pikkupajalla.
 

Tsiiem

Well-known member
Liittynyt
24.11.2017
Viestit
959
Muuten, jännä juttu tuo yksityistalli/Wilson M-sport/Ford asetelma. Kenelläkään meillä ei ole varmaa tietoa siitä mikä on Fordin suhde ralliin ja Wilsoniin. Fakta on kuitenkin se, että auto on merkiltään Ford ja se lukee isolla keulassa ja konepellissä. Auto ei siis ole Wilson Sport Mk. 1 tai muu vastaava räpellys. Monte Carlon rallikin voitettiin Fordilla eikä Wilsonilla ja Fordin tehdas varmaan mielellään ottaa asiasta kunnian itselleen. No kenelle nyt ei voitto kelpaisi. Tarkoitan tällä sitä, että sen paremmin tietämättä uskaltaisin väittää Fordin tarjonneen apua auton rakentamisessa, varsinkin hybridin osalta, vaikka ei virallisesti tehdastallin statuksella liikkeellä olekaan. Siellä tehtaalla sitä tietoa kuitenkin on huomattavasti enemmän kuin pikkupajalla.
Onhan tuo nyt ihan julkisestikin kerrottu että Ford on osallistunut todella isosti Puman rakentamiseen ja kehittämiseen. Myös rahallisesti. Kuten aiempienkin M-Sportin autojen. Lisäksi veikkaisin, että jos Ford ei olisi mukana, automalli olisi tälläkin kaudella Fiesta, jonka pohjalle uusi auto olisi tehty. Kun Ford on mukana, päätös tulee sieltä päästä. Ero muihin tulee taas todennäköisesti ajan kanssa, kun isot autonvalmistajat käyttävät järkyttäviä määriä rahaa tuotekehitykseen, samalla kun M-Sportin pitää pärjätä Wilsonin rahalla voittoa tehden ilman autonvalmistajan pohjatonta rahakaivoa.
 

jjx

Well-known member
Liittynyt
20.11.2019
Viestit
1631
Ei helvetti, tämä jankkaaminen alkaa olla jo liikaa. Kaikesta näkee, ettei nimimerkillä jjx ole minkäänlaista käsitystä ralliauton ajamisesta ja eri luokkien autojen vauhtien eroista.

Ne erot ovat aika pieniä nyt ja olivat myös 90-luvulla. "Tuotteessa" ei ole vikaa nyt eikä silloinkaan, tuotoksissa tuntuu olevan...
Itse en ole ollut liikkuvan ralliauton kyydissä, kokemukseni on penkalta. Tuon mielipiteeni penkalta käsin, enkä ole näiden mielipiteiden kanssa yksin. Suorituskykyeroihin en osaa sanoa, mutta jos olisi ralli jossa kaikki autot olisivat ännä mitsuja ja etuvetoja en meni sitä katsomaan. Jos olisi kisa jossa on pelkkiä takaveto Escoja, sellaiseen kisaan menisin, vaikka ännä mitsut ehkä olisivatkin jonkun sekunnin kilometrillä nopeampia.
 

Pynski

Well-known member
Liittynyt
25.9.2021
Viestit
523
No oma veikkaukseni on, että he eivät tule enään voittamaan kisoja R1 autolla. Toyota oli nopeampi Monacossa.
Jaa että millä perustelet tämän. Provot sikseen. Kirjaimellisesti koko perjantai Fordin nimiin ja samalla Toyotan kuskivalikoima kuitenkin on Fordia parempi. Niin vaan Loeb&GG ajeli pohjia silti
 

Freak

Well-known member
Liittynyt
13.4.2012
Viestit
2476
Sijainti
Botniaringin ja Kemoran välimaastossa
Onhan tuo nyt ihan julkisestikin kerrottu että Ford on osallistunut todella isosti Puman rakentamiseen ja kehittämiseen. Myös rahallisesti. Kuten aiempienkin M-Sportin autojen. Lisäksi veikkaisin, että jos Ford ei olisi mukana, automalli olisi tälläkin kaudella Fiesta, jonka pohjalle uusi auto olisi tehty. Kun Ford on mukana, päätös tulee sieltä päästä. Ero muihin tulee taas todennäköisesti ajan kanssa, kun isot autonvalmistajat käyttävät järkyttäviä määriä rahaa tuotekehitykseen, samalla kun M-Sportin pitää pärjätä Wilsonin rahalla voittoa tehden ilman autonvalmistajan pohjatonta rahakaivoa.
No noin suuren panostuksen alla en puhuisi mistään ykstyistallin autosta. Yksityistallit ovat muutenkin vain ajattaneet tehtaiden autoja eikä niinkään osallistuneet tuotekehitykseen, varsinkaan näin mittavaan kuin nyt oli kyse. Eli foordi on pannut homman ns. alulle ja potkaissut liikkeelle, mutta jossain vaiheessa Wilson saa pärjätä omillaan ellei jotain poikkeuksellisen vakavaa sattuisi ilmaantumaan. Silloin ehkä voisi saada Fordin apuun. Alku ainakin vaikuttaa lupaavalta ja voi aukaista ison talon kukkaron nyörejä.
 

jjx

Well-known member
Liittynyt
20.11.2019
Viestit
1631
Jaa että millä perustelet tämän. Provot sikseen. Kirjaimellisesti koko perjantai Fordin nimiin ja samalla Toyotan kuskivalikoima kuitenkin on Fordia parempi. Niin vaan Loeb&GG ajeli pohjia silti
Toyota on paras aihio ja heillä on rahaa kehittää autoa. Ford toiseksinopein tällähetkellä, mutta Huyndailla myös rahaa kehittää, M-sportin pitää enemmän säästellä rahaa. Tänak, Evans, Kalle nopeimmat kuskit, Breen aavistuksen näitä jäljessä. Muut Ford kuskit ei tule pääsemään lähellekkään näitä. Loeb ja Ford olivat yllättävän nopeita assulla, mutta MC on aina ennenkin ollut Loebin ja Ogierin bravuureja.
 

Freak

Well-known member
Liittynyt
13.4.2012
Viestit
2476
Sijainti
Botniaringin ja Kemoran välimaastossa
No ei kai siihen ole ennenkään moderointia tarvittu, jos joku esittää muista poikkeavan näkemyksensä tai mielipiteensä? Harvoinhan täällä faktoilla muutenkaan pelataan, varsinkaan tulevaisuuden suhteen. Menneistä voikin sitten esittää oman mielipiteensä ja täällä sitten porukalla puntaroidaan osuuko mielipide yleiseen linjaan tietämättä onko se ko. näkemys edes läheskään oikeassa.

Jos foorumin lukemiseen menee maku, niin kannattaa varmaan pitää hetki taukoa. Kyllä se maku siitä taas palaa, kun seuraava ralli lähestyy.
 
Ylös