Ei välttämättä mutta jos itse kirjoittelee ihan hatusta jotain Sponsorikuvioita yms. ilman mitään lähdettä, niin ei täällä palstalla kyllä muut ole tuohon sortunu. Yleensä on lähdettä tarjottu tai sitten esitetään varoivaisia arvioita. Ei kerrota mitä tahansa kuin jonain faktana. Esim. kannataa tarkastaa lähteitä ja lukea niin voisit huomata että Breenille maksetaan palkkaa.
Ja kyllä rallitoimittajilla on lähteet, ei ne voi noita tietoja hatusta vetää. Tai voi mutta ei niitä aviiseja hetken päästä enää kukaan lue.
Kyllä kyllä, on asioita joista ei julkisuuteen puhuta ja palkka ynnä sponssasiat on aina liikesalaisuuksia. Mitään 100% varmaa lähdettä itselläni ei ole, enkä niin ole väittänytkään. Joskus olen viitannut asiaan josta olen lukenut VM:n huhupalstalta, joten lähde itsessään saattaa olla mutua/huhua. Tossa Breenin palkkakeississä käytin ilmaisua 'todennäköisesti Breenille ei M-sport maksa palkkaa' eli tällä jo viitataan siihen että kyseessä jonkinlainen oma mutu arvio. Seison sanojeni takana ja olen vaikka valmis lyömään vetoa tästäkin asiasta. En kiellä, etteikö suuri osa jutuista josta kirjoitan ole osastoa "näin muistelisin VM:stä 90-luvulla lukeneeni"
Noista sponssi/ palkka-jutuista on mm Jouhki kirjoittanut alan julkaisuissa aika avoimesti, joten tälläperusteella johtopäätösten vetäminen on aika helppoa.
Asiasta toiseen. Lukekaapa tuore VM. Oli artikkeli, jossa annettiin kriittistä palautetta 2,5 automerkin "MM"-sarjasta. Itsellä Tuli mieleen, että onko toimittaja kopioinut allekirjoittaneen jutut lehteen sellaisenaan....