Monte Carlo -ralli 2023

Sörsselsön

Kui hianoo se sit on?
Liittynyt
28.10.2013
Viestit
4969
Sijainti
Parc Fermé
Mitä nallepuuroa Takalle on oikeen syötetty, huomattavasti parempia aikoja viime pätkillä vrt. eiliseen.
 

hila

A-sijan Tuntija
Liittynyt
22.5.2014
Viestit
4194
Sijainti
Maalla
Näin kun päivän eka legi on ajettu.

Tälläinen Monte ei ole oikein meikäläisen mieleen. Liian puhtaalla assulla mennään.
Rengas peliksi näyttää menevän tämä viikonloppu.

Ogier lykkää taas todella kovaa. Onkohan auto hieman jäykempi kuin muilla. Rohkea valinta mutta näyttää toimivan.

Evans myös tulee lujaa mutta kun auto puskee monessa paikassa niin vois veikata että hänellä tulee renkaat menemään huonoon kuntoon. (Ilman tuota rengas rikkoakin).

EPn kehuma helppo auto ei vaan taida olla kovin helppo ajaa kun täytyy ajaa maximi vauhtia.
Vaikka Hundailla puhutaan rengas säästelystä, mutta jotenkin näyttää että keulassa on edelleen viime vuotinen ongelma. Joka korostuu kun nyt ajetaan suht puhtalla asfaltilla ja alla on Monten alusta joka on hieman pehmeämpi.
Neville kun tietää että tuo keula täytyy olla jäykkä että sillä voi ajaa hyviä aikoja. Joten on tuolla EP:llä vielä opeteltavaa.
Taitaa mennä pidempään että EP pääsee auton ja säätöjen kanssa sinuiksi ja vauhti kasvaa.

Kallen ajoa on taas hienoa seurata varsinkin ek5:llä. Muutenhan Kalle ajoi aamun renkaiden säästö ohjelmalla.
 

jiitu

Well-known member
Liittynyt
30.9.2022
Viestit
176
Isoja muutoksia sanoi lappi tehneensä jousitukseen ja ilmeisesti auttoi. Tästä tämä pudotuspeli alkoi. Puhtaalla kisalla voi hyvin päästä viiden joukkoon ja jos samalla oppii paljon autosta, niin ei se paskempi kisa sitten lopulta olisi.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
14770
Sijainti
Tampereen lenkki
Näin kun päivän eka legi on ajettu.

Tälläinen Monte ei ole oikein meikäläisen mieleen. Liian puhtaalla assulla mennään.
Rengas peliksi näyttää menevän tämä viikonloppu.
Oon samaa mieltä siitä, että olisi kivempaa jos olisi lunta, jäätä ja kaikkeetavaraahei. Mutta, toisesta väitöksestä olen eri mieltä, rengasvalinnat ja renkaiden säästely kuuluu ralliin. Toki rengasrikot saattaa olla ikävää rulettia mutta toisinaan myös kuskin omia virheitä.
 

hila

A-sijan Tuntija
Liittynyt
22.5.2014
Viestit
4194
Sijainti
Maalla
Oon samaa mieltä siitä, että olisi kivempaa jos olisi lunta, jäätä ja kaikkeetavaraahei. Mutta, toisesta väitöksestä olen eri mieltä, rengasvalinnat ja renkaiden säästely kuuluu ralliin. Toki rengasrikot saattaa olla ikävää rulettia mutta toisinaan myös kuskin omia virheitä.
Joo rengas peliä on aina. Mutta jotenkin tuntuu että rengas kuluma on yllättänyt kaikki tiimit. Siksi peliä tulee olemaan enemmän kuin normaalisti.
 

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3543
Onkos tuolla nyt millään pätkällä lunta ja jäätä? Vai kaikki sulanut ?
 
Ylös