AnttiL
Reittinörtti
Tästä olen samaa mieltä, mutta kun nyt se ei noin ole.Ja rallin voittajan pitää aina saada eniten pisteitä.
Tästä olen samaa mieltä, mutta kun nyt se ei noin ole.Ja rallin voittajan pitää aina saada eniten pisteitä.
Maailmanmestaruus on se iso voitto mistä ajetaan. Sen voi voittaa vaikkei voittaisi yhtään rallia.Ja jos sitä ei enää arvosteta, on urheilu täysin kuollut. Kilpaurheilussa, oli laji mikä tahansa, ei kyse ole mistään muusta kuin voittamisesta ja häviämisestä. Kukaan ei ole ruvennut esim. rallikuskiksi, hiihtäjäksi tai vaikkapa jousiampujaksi siksi, että saisi kerättyä mahdollisimman paljon pisteitä.
Nämä kotivoitot ja arvostettujen kisojen voitot on marginaalitapauksia, joissa voiton symbolisella arvolla on jotain merkitystä.Eli sulle myös sama voittaako Kalle Jyväskylän, jne? Vai riittääkö että Kalle johtaa lauantain jälkeen?
Vai oliko kuitenkin Katsuta joka oli hidas, mutta nyt tullaan takaa kovempaa. Tänak etenkin tykittää.Munster veti hyvän ajan supersofteilla.
Sanoisin että TV yhtiöt eivät päätä mille päivälle tilataan (elleivät halua näytä kisaa Tape Delaynä/ei livenä varsinaisen kisapäivän jälkeen) urheilusarja myy TV oikeudet kisoihinsa ja TV kanava päättää mille kanavalle kyseinen live ohjelmointi jonka oikeudet osti laitetaan, jos liveslottia ei löydy näytetään ohjelma tape delaynä tai myöhemmin.ei mitään merkitystä sille mitä joku TV-yhtiö miettii kun päättää tilataanko vuodeksi MM-rallit sunnuntaihin
Myönnän että tietämykseni maailman eri urheilulajeista ei ole kattavaa koska seuraan vain rallia, mutta nämä jutut siitä miten jalkapallo, rugby ja F1 vaikuttavat TV-yhtiöiden päätöksiin ja miten strateginen sunnuntaipäivä rallin promoottorille on, on ihan jostain Dirtfishin/Autosportin artikkeleista luettua asiaa, ei omia päätelmiäni.Sanoisin että TV yhtiöt eivät päätä mille päivälle tilataan (elleivät halua näytä kisaa Tape Delaynä/ei livenä varsinaisen kisapäivän jälkeen) urheilusarja myy TV oikeudet kisoihinsa ja TV kanava päättää mille kanavalle kyseinen live ohjelmointi jonka oikeudet osti laitetaan, jos liveslottia ei löydy näytetään ohjelma tape delaynä tai myöhemmin.
Molemmat ralli ja autourheilun kestävyyskisat Niche lajeja joita seuraa enimmäkseen Hardcore motorsport fanit joten sanoisin että suora kilpailu kahden niche lajin välillä ei ole mikään paras juttu vaikka pakollinen
En ymmärrä miksi kun todetaan että ollaan väärässä asiassa ei vaan myönnetä sitä vaan aletaan Double Downaamaan
Oma ehdotukseni on siis se että koko rallin voitosta 25 kuten aiemmin ja sitten vain koko sunnuntaista joku pistepotti, olkoon se sitten vaikka 6-5-4-3-2-1 ja poweri poistetaan. Tällöin voittaja saa aina eniten psiteitä.Eikö kukaan keksi parempaa pistesysteemiä tuohon?
Sanoinko minä niin? Tai minä en ainakaan hetkeäkään puhunut asiasta katsojan näkökulmasta vaan TV-yhtiöiden näkökulmasta, siitä mihin slotteihin heillä on mahdollista näyttää tällaista niche-lajia koska isommat vievät yleensä tilaa. Futis ja F1 ovat jokseenkin ympärivuotisia, alppihiihto suhteellisen kausittaista.On valtavaa vähättelyä sanoa, että ei ketään kiinnosta alppihiihto jos tulee rallia. Siinä kommentissa ei kyllä ymmäretä mitkä lajit on isoja. Samaan kastiin menee kun lullaan että jääkiekon mm on joku juttu.
Osa kisoista vanhalla kaavalla, mutta ennen poweria kaikki saa 4 ylimääräistä vapaavalintaista rengasta. Osa kisoista niin, että pisteet jaetaan lauantain jälkeen ja sunnuntaina ajetaan sprinttikisa, josta omat pisteet.Se on kyllä positiivista että nyt ajetaan tosissaan, toisin kuin niin usein sunnuntaiaamuisin. Silti pidän tätä systeemiä ihan surkeana ja sekavana. Kyllä kai tuohon renkaiden säästelyyn olisi ollut jotain parempiakin keinoja puuttua? Eikö kukaan keksi parempaa pistesysteemiä tuohon?
Ei kyse ole varsinaisesti renkaiden säästelystä, se on vain Power stagen tuoma lisävaihe. Ongelma oli siinä, että ralli on yleensä ratkennut jo lauantai-iltana, joten sunnuntaina ajellaan vain varmasti maaliin. Vaikka joka pätkälle sunnuntaina tulisi uudet renkaat, niin siltikin sunnuntai ajettaisiin ilman panosta. Siihen tämä uusi pistelaskujärjestelmä yrittää saada ratkaisua.Se on kyllä positiivista että nyt ajetaan tosissaan, toisin kuin niin usein sunnuntaiaamuisin. Silti pidän tätä systeemiä ihan surkeana ja sekavana. Kyllä kai tuohon renkaiden säästelyyn olisi ollut jotain parempiakin keinoja puuttua? Eikö kukaan keksi parempaa pistesysteemiä tuohon?
Olikin Hyundain tallipäällikön ajatuksia joita oon laittanut päässäni jonkun FIAn tai promoottorin suuhun, mutta on tuo nyt meikäläistä vaikutusvaltaisempi kaveri silti.“One thing I can say is that we have been pushing hard for change in particular try to fix Sunday. In my opinion Sunday is a huge opportunity for the sport because we are in competition with nobody – it’s a fantastic way to engage with a new set of fans who might be watching football or rugby or Formula 1 – that’s something we’re not making use of."