Monte Carlo

Mikkoz

Well-known member
Liittynyt
28.11.2003
Viestit
835
Sijainti
JKL
patriot sanoi:
Grönholm sanoi kyllä, että vauhtia olisi vielä autosta löytynyt, mutta rengasvalinta oli väärä. Nastaton rengas huojui liukkailla teillä eikä Bosse saanut fiilistä kohdalleen.

.
Mun mielestä tais sanoa että rajotin otti vastaan, eli ois vaan pitänyt löytyä isompaa pykälää.
 

Late

Peugeot 205 T16
Liittynyt
3.10.2003
Viestit
2114
Mikkoz sanoi:
Mun mielestä tais sanoa että rajotin otti vastaan, eli ois vaan pitänyt löytyä isompaa pykälää.
Niin ralli lähetyksessä munkin mielestä bosse sano ja että renkaissa ei ollu mitää vikaa.
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
Ai no sitten! Itse en nähnyt itse rallilähetystä vaan luin YLE:n teksti tv:stä. Siinä Bosse manasi renkaita.

Mutta kaippa sitten ei vauhtikaan riittänyt noin nopealla pätkällä. Voimansiirron välitykset oli säädetty mutkaisia teitä silmälläpitäen?
 

Ambomaan Mambo

Well-known member
Liittynyt
11.12.2001
Viestit
2401
Joo. Olen pitänyt ylen viimevuotisia rallilähettäjiä suht katseltavina, kun vertaa Jyskälän viimevuosien televisiointiin (studioo ja uusintaa uusinnan perään x+n kertaa päivässä). Nyt oli tämäkin vajonnut jyskälän lähetysten tasolle, Studio, kökkö selostaja, tekstiviestipalveluita yms. Muutenkin oli outoa kun eivät voi näyttää autoja siinä järjestyksessä missä ne tulee vaan aina täyty päräyttää Bosse ensimmäisenä ruutuun. Sitten kun selostus on semmosta paskaa "Ja sieltä tulee Grönholm. Hurja on uuden pösön vauhti. Ja siinä menee Märtin. Hurjaa on myös Märtinin vauhti. Sitten tulee kuvaan Petter Solberg. Ei kulje ei" Muutenkin kuva näytti menevän jotenkin jännästi, ikäänkuin olis jotain hidastuksia kehitetty siihen. Vai kusiko tikipoksi, sitä tiedä en.

Saatana kun vaan tajuaisivat jättää ne helvetin studiot ja palkata jonkun kunnon selostajan sinne niin lähetysten laatu kasvais heti toiseen potenssiin.

Tulipas avauduttua mutta oli pakko.
 

mclaren

Susi jo syntyessään
Liittynyt
22.2.2002
Viestit
3476
Sijainti
Bouvet'n saari
patriot sanoi:
Ai no sitten! Itse en nähnyt itse rallilähetystä vaan luin YLE:n teksti tv:stä. Siinä Bosse manasi renkaita.

Mutta kaippa sitten ei vauhtikaan riittänyt noin nopealla pätkällä. Voimansiirron välitykset oli säädetty mutkaisia teitä silmälläpitäen?
Pösöllä on vaan nelivaihteinen laatikko, muilla taitaa olla yleisimmin kuusivaihteisia. Jos nopeita osuuksia varten säätäisi välitykset, ei auto kiihtyisi mihkään mutkaosuuksilla.
 

mclaren

Susi jo syntyessään
Liittynyt
22.2.2002
Viestit
3476
Sijainti
Bouvet'n saari
Lähetykset tuolta Montesta tulevat tänä vuonna huomattavasti edellisvuosia aikaisemmin. Suuri syy niiden tason laskuun lienee kiire. Päivän pätkät on tuskin ehditty ajaa loppuun, kun jo pitäisi olla koostettu ja käsikirjoitettu puolen tunnin lähetys valmiiksi.
 

eph

Well-known member
Liittynyt
11.1.1999
Viestit
2641
Sijainti
Jyväskylä
mclaren sanoi:
Lähetykset tuolta Montesta tulevat tänä vuonna huomattavasti edellisvuosia aikaisemmin. Suuri syy niiden tason laskuun lienee kiire. Päivän pätkät on tuskin ehditty ajaa loppuun, kun jo pitäisi olla koostettu ja käsikirjoitettu puolen tunnin lähetys valmiiksi.
En minä tiedä miksi kaikkien mielestä tämä uusi lähetysformaatti olisi huono? Minusta ainakin ihan hyvä, ei ainakaan edellisien vuosien versiota huonompi.

Ihan kiva kuulla muidenkin kuin Terva-Ahon ääntä välillä :p
 

Faustus

Well-known member
Liittynyt
31.3.2000
Viestit
6745
Mikkoz sanoi:
Minulle tuli ainakin heti mieleen Marcuksen kommenteista, että pösön ois sitten pitänyt pitänyt laittaa se 5 lovineen loota tähän ralliin, keeran ei kulku riitä. Voikohan ne vaihtaa sen 5 vaihteisen laatikon kesken kisan?
Kyllä niillä on Montessa käytössä 5-vaihteinen laatikko.

"On the rev limiter all the time. I lost confidence in the fast corners." It is thought that a higher ratio may be available, but possibly only for the four speed gearbox. The problem may not recur as that stage is not typical and is not repeated.
Lähde: worldrallynews.com
 

Mikkoz

Well-known member
Liittynyt
28.11.2003
Viestit
835
Sijainti
JKL
Faustus sanoi:
Kyllä niillä on Montessa käytössä 5-vaihteinen laatikko.



Lähde: worldrallynews.com
Kyllä mielestäni ainakin suomalaisessa mediassa on toitotettu että 4 vaihtenen laatikko on käytössä. Siitä en sitten sano mitään, onko tuo tieto oikea.
 

ttkorhon

Well-known member
Liittynyt
13.4.2003
Viestit
274
Kyllä tosiaan oli ylen rallilähetyksessä taas taso tippunu viime vuodesta. Ois ne nyt voinu ees kartat näyttää jokaisesta pätkästä ennen pätkän alkua tai edes mainita nimeltä.
 

Late

Peugeot 205 T16
Liittynyt
3.10.2003
Viestit
2114
ttkorhon sanoi:
Kyllä tosiaan oli ylen rallilähetyksessä taas taso tippunu viime vuodesta. Ois ne nyt voinu ees kartat näyttää jokaisesta pätkästä ennen pätkän alkua tai edes mainita nimeltä.
Eikä enää edes näytetä virtuaali kuvaa siitä ek:sta niinkuin ennen.
 

Late

Peugeot 205 T16
Liittynyt
3.10.2003
Viestit
2114
Lauantain ensimmäinen ek on startattu käymää :)
 

Faustus

Well-known member
Liittynyt
31.3.2000
Viestit
6745
Hirvonen on toisessa splitissä 10 sekuntia Loixia edellä.
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
No niin, erikoiskoe alkaa olla vauhdissa ja Loixilla on jotain ongelmia.
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Duvalin ja Loixin eteneminen on niin hidasta, että taitavat olla erilaisilla rengastaktiikoilla liikkeellä.
 

Late

Peugeot 205 T16
Liittynyt
3.10.2003
Viestit
2114
Bosse tulee Sainzin vauhdissa. Solberg menee nyt lujaa.
 

Faustus

Well-known member
Liittynyt
31.3.2000
Viestit
6745
Valde sanoi:
Duvalin ja Loixin eteneminen on niin hidasta, että taitavat olla erilaisilla rengastaktiikoilla liikkeellä.
Loixin eteneminen on tällä hetkellä niin hidasta, että tuskin se johtuu mistään rengasvalinnasta.
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Jännästi Panizzi nykäissyt tuoss neljännen splitin vaiheilla. Mahtaa johtua eri rengasvalinnoista. Loix tulee karmean hitaasti.
 

Late

Peugeot 205 T16
Liittynyt
3.10.2003
Viestit
2114
Märtin tuntuu menevän lujaa. Loebilla kulkee aika hitaasti.
 
Ylös