Montoyan mukaan McLaren ylireagoi Nascar-siirtoon
13.07.2006 23:06
Kolumbialainen Juan Pablo Montoya kertoo yllättyneensä McLarenin F1-tallin päätöksestä olla käyttämättä hänen palveluksiaan loppukaudesta.
Montoya ilmoitti sunnuntaina tehneensä sopimuksen ensi kaudeksi Pohjois-Amerikan Nascar-sarjaan. Tiistaina McLaren puolestaan ilmoitti, että Montoyan tilalla Kimi Räikkösen tallikaverina ajaa ainakin toistaiseksi Espanjalainen Pedro de la Rosa.
Tallin mukaan päätös oli tehty yhteisymmärryksessä Montoyan kanssa, mutta kuljettaja itse on asiasta hieman eri mieltä.
- En todellakaan uskonut sen olevan niin iso juttu, Montoya kertoi torstaina uuden sopimuksensa aiheuttamasta reaktiosta McLaren-tallissa.
- Elämässä tulee eteen tilaisuuksia, joissa pitää ottaa tai jättää. Ja minä päätin ottaa. Olen kuitenkin tyytyväinen päätöksestäni, Montoya jatkoi.
McLarenin hyllytyksen jälkeen Montoyalla olisi mahdollisuus ajaa kilpaa Pohjois-Amerikassa jo tämän vuoden puolella. Hän ei kuitenkaan aio hätiköidä asian suhteen.
- Jos päätämme ajaa kisan tai kaksi vuoden lopulla, meidän täytyy olla hyvin valmistautuneita. Tämän vuoden osalta ei ole väliä, koska panostuksemme on olla valmiina ensi vuodeksi, Montoya perusteli.
(MTV3-AFP)