Calvin
Well-known member
- Liittynyt
- 5.12.2002
- Viestit
- 3560
Ja mitä tulee Ferrari ja Benettonin voittolukemiin 90-luvun puolivälissä:
Ei mikään auto tai talli kykene voittamaan ilman ykköskaartin kuljettajia (kuten Maikkeli, Mika H, jopa David C). Onko kovin ihmeellistä että Ferrarilla oli vaikeuksia voittaa kuljettajakaksikolla Alesi/Berger, ja kun sama kaksikko oli Benettonilla niin hyvästä autosta huolimatta voittoja ei oikein tullut. Vastaavasti se, että Alesi/Berger kuitenkin pääsi Ferrarillakin lähelle voittoa (ja jopa yksi tulikin Alesille, kuten muistamme), kertoo juuri siitä että Ferrari oli kyllä kilpailukykyinen mutta ykköskaartin kuljettaja puuttui. Vertaa siis työhön mitä kaksikko teki sen jälkeen Benettonilla. Sumifanit vetävät tästä sen johtopäätöksen että se oli Sumi joka vain pystyi voittamaan noilla autoilla, mutta käsitys on väärä. Benettonilla pystyi voittamaan myös Herbert, joka ei ollut mitään ykköskaartia koskaan. Eli jos auto ei ole täysin ylivoimainen (Williams 92, Ferrari 2002, 2004) ei voittoja välttämättä tule jos ei ole ykköskaartin kuljettajia. Eikä edes ylivoimaisella autolla, jonka osoitti Rubens Barrichello vuonna 2001 jolloin mies ei ylivoimaisella Ferrarilla voittanut kertaakaan. Tämä siis tarkoittaa sitä, ettei voittamattomuus B-kuljettajien käsissä vielä tarkoita sitä etteikö auto olisi hyvä. Benetton oli hyvä 96, 97, mutta niin se oli myös 94, 95. Samoin Ferrari oli hyvä ainakin 95, 96, 97, jne. vaikkakaan ei niin ylivoimainen että joku Alesin tai Bergerin taidoilla varustettu voittaisi muutenkin kuin puolivahingossa. Schumacher kyllä teki eron Alesin/Bergerin/yms. tasoisiin kuljettajiin, mutta turha kuvitella etteikö Benettonilla tai Ferrarilla 90-luvun puolivälissä olisi muut kuin Summeli pystyneet voittamaan, esim. Mika H (muita ei noihin aikoihin varmaan ollutkaan kuin Michael ja Mika, nykyään ykköskaartilaisia on huomattavasti enemmän).
Ei mikään auto tai talli kykene voittamaan ilman ykköskaartin kuljettajia (kuten Maikkeli, Mika H, jopa David C). Onko kovin ihmeellistä että Ferrarilla oli vaikeuksia voittaa kuljettajakaksikolla Alesi/Berger, ja kun sama kaksikko oli Benettonilla niin hyvästä autosta huolimatta voittoja ei oikein tullut. Vastaavasti se, että Alesi/Berger kuitenkin pääsi Ferrarillakin lähelle voittoa (ja jopa yksi tulikin Alesille, kuten muistamme), kertoo juuri siitä että Ferrari oli kyllä kilpailukykyinen mutta ykköskaartin kuljettaja puuttui. Vertaa siis työhön mitä kaksikko teki sen jälkeen Benettonilla. Sumifanit vetävät tästä sen johtopäätöksen että se oli Sumi joka vain pystyi voittamaan noilla autoilla, mutta käsitys on väärä. Benettonilla pystyi voittamaan myös Herbert, joka ei ollut mitään ykköskaartia koskaan. Eli jos auto ei ole täysin ylivoimainen (Williams 92, Ferrari 2002, 2004) ei voittoja välttämättä tule jos ei ole ykköskaartin kuljettajia. Eikä edes ylivoimaisella autolla, jonka osoitti Rubens Barrichello vuonna 2001 jolloin mies ei ylivoimaisella Ferrarilla voittanut kertaakaan. Tämä siis tarkoittaa sitä, ettei voittamattomuus B-kuljettajien käsissä vielä tarkoita sitä etteikö auto olisi hyvä. Benetton oli hyvä 96, 97, mutta niin se oli myös 94, 95. Samoin Ferrari oli hyvä ainakin 95, 96, 97, jne. vaikkakaan ei niin ylivoimainen että joku Alesin tai Bergerin taidoilla varustettu voittaisi muutenkin kuin puolivahingossa. Schumacher kyllä teki eron Alesin/Bergerin/yms. tasoisiin kuljettajiin, mutta turha kuvitella etteikö Benettonilla tai Ferrarilla 90-luvun puolivälissä olisi muut kuin Summeli pystyneet voittamaan, esim. Mika H (muita ei noihin aikoihin varmaan ollutkaan kuin Michael ja Mika, nykyään ykköskaartilaisia on huomattavasti enemmän).