Monza-Testit 28.8.07

Ronttu

Well-known member
Liittynyt
12.3.2006
Viestit
650
formulastara sanoi:
*Kattoo niitä kisoja tarkemmin*
Sen sijaan huikea etusiipi -ja taka, ja ponton-syylärit, sekä orastava keskipakoputki. Siinä on purtavaa paatuneimmallekin ammattimiehelle.
Jeps, kuhan vain totesin muutaman jutun mitä autossa on. On siinä paljon kaikenlaista. Etusiipi tosiaan erittäin mielenkiintoisen näköinen mäkillä verrattuna ferkkuun. Tahtoo kuvia takapäästä ja matin hehkuttamista suuttimista. Savuaisiko ensi kisassa mäkin suuttimet vihdoin ja viimein? Taitaa olla turhaa edes odottaa sellaista. Saa nähä mitä monzassa on luvassa.
 

MaranelloRed

'Buongiorno a tutti'
Liittynyt
22.2.2000
Viestit
3059
Sijainti
Maranello
Miksihän Ferrari on tipahtannut nopeudessa bemun, touotan ja rellun tasolle ???

Jäitä hattuun ja rajusti. Kun Monzassa alkaa tositoimet niin Ferrari lataa tauluun sellaiset ajat että mclada ei ehdi edes samalle sekunti luvulle puhumattakaan muista talleista. Ei Ferrarin iskukyky ole huonontunnut mihinkään.
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
MaranelloRed sanoi:
Miksihän Ferrari on tipahtannut nopeudessa bemun, touotan ja rellun tasolle ???

Jäitä hattuun ja rajusti. Kun Monzassa alkaa tositoimet niin Ferrari lataa tauluun sellaiset ajat että mclada ei ehdi edes samalle sekunti luvulle puhumattakaan muista talleista. Ei Ferrarin iskukyky ole huonontunnut mihinkään.
Toivon mukaan. Nimittäin testien perusteella Monzan voitosta ajaa Alonso ja Hamilton. Alkaa pikku hiljaa näyttää siltä, että mestaruus on kahden kauppa ja Ferrarilla ei ole siinä taistelussa osaa eikä arpaa.
 

Rip3

Well-known member
Liittynyt
25.12.2005
Viestit
611
Sijainti
Vaasa
MaranelloRed sanoi:
Miksihän Ferrari on tipahtannut nopeudessa bemun, touotan ja rellun tasolle ???

Jäitä hattuun ja rajusti. Kun Monzassa alkaa tositoimet niin Ferrari lataa tauluun sellaiset ajat että mclada ei ehdi edes samalle sekunti luvulle puhumattakaan muista talleista. Ei Ferrarin iskukyky ole huonontunnut mihinkään.
Jep, Ferrarilla on varmasti keskitytty jarrujen ja kanttarien ylittämisen testaamiseen. jarrut ovat aina tärkeät ja muutaman kanttarin yli, kun pystyy monzan radalla kunnolla laskemaan niin hyvä kierros on siinä:ahem:
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Se vaan ihmetyttää että talvitesteissä PR-kierroksia runtannut Massa jäi niin jalkoihin testiajoissa. Olisi luullut että miehellä on tarkoitus taas näyttää..
 

Lancer

Realisti
Liittynyt
23.7.2007
Viestit
20495
Sijainti
taas Suomessa
Rip3 sanoi:
Jep, Ferrarilla on varmasti keskitytty jarrujen ja kanttarien ylittämisen testaamiseen. jarrut ovat aina tärkeät ja muutaman kanttarin yli, kun pystyy monzan radalla kunnolla laskemaan niin hyvä kierros on siinä:ahem:
Toivotaan että näin on näreet. :ahem: Perhanan kovaa on ladat kyllä mennyt.
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
MaranelloRed sanoi:
Miksihän Ferrari on tipahtannut nopeudessa bemun, touotan ja rellun tasolle ???

Jäitä hattuun ja rajusti. Kun Monzassa alkaa tositoimet niin Ferrari lataa tauluun sellaiset ajat että mclada ei ehdi edes samalle sekunti luvulle puhumattakaan muista talleista. Ei Ferrarin iskukyky ole huonontunnut mihinkään.

En väitä, että Ferrari olisi tipahtanut mihinkään verrattuna muihin. Mutta on aika pupumaista laittaa pää puskaan Mclarenin suhteen, kuin mitään ei olisi tapahtunut. Totuus on kuitenkin se, että heillä on aivan uusi auto Monzaan. Muut ovat vain tehneet perinteiset Monza-siivet. Pahalta näyttää.

Tiedossa on - tai ainakin pitäisi olla - että sivuponttoonien ilmanottoaukkojen pienentäminen pienentää ilmanvastusta merkittävästi. Samoin yksiprofiilinen takasiipi. Kun otamme huomioon tämän hetkisen kehityksen sekä viime vuoden Mclarenin yllättävän hyvän vauhdin Monzassa, niin on ehkä hieman naiivia ajatella Ferrarin olevan jotenkin ylilyöntiasemissa tähän kisaan. Varsinkin, kun shikaanit sujuvat aika saletisti ketterällä Macilla Ferrareita nopeammin.
 

jameson

Well-known member
Liittynyt
19.2.2007
Viestit
3554
no niin kyllä se ferrari kulkee, vain kymppä alonson nopeinta testiaikaa hitaampi oli massa. kyllä se siitä pojat :thumbup:

Pos. Driver Team Tires Time Laps
1 P. de la Rosa McLaren Bridgestone 01:23.285 55
2 F. Massa Ferrari Bridgestone 01:23.289 67
3 R. Kubica BMW Bridgestone 01:23.575 68
4 N. Rosberg Williams Bridgestone 01:23.962 94
5 J. Button Honda Bridgestone 01:24.537 61
6 V. Liuzzi Scuderia Toro Rosso Bridgestone 01:24.760 79
7 R. Schumacher Toyota Bridgestone 01:24.837 39
8 D. Coulthard Red Bull Bridgestone 01:25.185 69
9 A. Davidson Super Aguri Bridgestone 01:25.416 104
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Ymmärtääkö nyt kukaan miksi Ferrari (Kimin sanojen ja aikojen mukaan) on nopea nimenomaan kisassa?
Huomatkaa hei, jotku testaa tankki täynnä, jotku ei. Kyllä Ferrarilla pääsis (niiku varmaan muillakin autoilla) keveesti alle 1.23..

Kaikkien tallien ei vain tartte vouhottaa..
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
jameson sanoi:
no niin kyllä se ferrari kulkee, vain kymppä alonson nopeinta testiaikaa hitaampi oli massa. kyllä se siitä pojat :thumbup:

Pos. Driver Team Tires Time Laps
1 P. de la Rosa McLaren Bridgestone 01:23.285 55
2 F. Massa Ferrari Bridgestone 01:23.289 67
3 R. Kubica BMW Bridgestone 01:23.575 68
4 N. Rosberg Williams Bridgestone 01:23.962 94
5 J. Button Honda Bridgestone 01:24.537 61
6 V. Liuzzi Scuderia Toro Rosso Bridgestone 01:24.760 79
7 R. Schumacher Toyota Bridgestone 01:24.837 39
8 D. Coulthard Red Bull Bridgestone 01:25.185 69
9 A. Davidson Super Aguri Bridgestone 01:25.416 104

Mikä ihmeen kymppä. 4 tuhannesosaa.
 

Nelssoni

Well-known member
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
233
formulastara sanoi:
Mikä ihmeen kymppä. 4 tuhannesosaa.
jameson taitaa tarkoittaa Alonson toissapäiväistä aikaa 1:23.155 49.

Vähän epätoivoisen kaukaa haettu ehkä.:frown:
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Nelssoni sanoi:
jameson taitaa tarkoittaa Alonson toissapäiväistä aikaa 1:23.155 49.

Vähän epätoivoisen kaukaa haettu ehkä.:frown:
Eri päivien aikoja on turhaa vertailla.. Olosuhteet heittelevät suuntaan ja toiseen, jo tuulen suunnan muutoksella on iso merkitys.
 

Mediaprofeetta

Well-known member
Liittynyt
6.3.2007
Viestit
3579
Sijainti
____________
formulastara sanoi:
En väitä, että Ferrari olisi tipahtanut mihinkään verrattuna muihin. Mutta on aika pupumaista laittaa pää puskaan Mclarenin suhteen, kuin mitään ei olisi tapahtunut. Totuus on kuitenkin se, että heillä on aivan uusi auto Monzaan. Muut ovat vain tehneet perinteiset Monza-siivet. Pahalta näyttää.
Ferrarilta tulee isompia uudistuksia Japanin osakilpailuun mennessä - autosport.com
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Oberfeldwebel sanoi:
Ymmärtääkö nyt kukaan miksi Ferrari (Kimin sanojen ja aikojen mukaan) on nopea nimenomaan kisassa?
Huomatkaa hei, jotku testaa tankki täynnä, jotku ei. Kyllä Ferrarilla pääsis (niiku varmaan muillakin autoilla) keveesti alle 1.23..

Kaikkien tallien ei vain tartte vouhottaa..
Ferrari ei saa vaan autoonsa semmosia säätöjä että aika-ajoveto eli se päällipinta siitä renkaasta saataisiin hyödynnettyä niin hyvin kuin McLaren.
 

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
CamoN sanoi:
Tämän päivän ajat ovat aika vakuuttavia McLarenin suhteen. Vaikka kaikki muut ajaisivat huonommalla renkaalla pitkiä vetoja ilman luistonestoa kostealla radalla ensi vuotta varten ja McLaren tykittäisi koko ajan aika-ajovetoja ihan täysillä, niin on tuo sekunnin ero KAIKKIIN muihin silti todella iso.

Onko ensi kaudella luistonesto ja sutimisenesto kiellettyjä ?!
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Mickey sanoi:
Onko ensi kaudella luistonesto ja sutimisenesto kiellettyjä ?!
Luistonesto on kielletty, ja sen myötä järkeen kävisi myös sutimisenesto, mutta tästä jälkimmäisestä en oo kuullu mitään faktaa..
 

Jeeves

Well-known member
Liittynyt
19.2.2004
Viestit
2520
Oberfeldwebel sanoi:
Luistonesto on kielletty, ja sen myötä järkeen kävisi myös sutimisenesto, mutta tästä jälkimmäisestä en oo kuullu mitään faktaa..
Ettähäh? Siis nykyinen "luistonestohan" on nimenomaan sutimisenesto. (sivu)Luisuja ei moinen tekniikan ihme ole ennenkään estänyt F1-urheilussa, pyrkinyt vain rajoittamaan takapyörien sutimista.

Hmm.. tai sitten kompastuin taas sarkasmiin.
 

Hermanni

Well-known member
Liittynyt
30.1.2006
Viestit
341
Sijainti
Mänttä Finland
Luiston esto on kattavampi sana kuin sutimisen esto, kyllä se sutiminenkin luistoa on....
Pyörähän voi luistaa sivuttain ja ptkittäin.....
 

Jeeves

Well-known member
Liittynyt
19.2.2004
Viestit
2520
Hermanni sanoi:
Luiston esto on kattavampi sana kuin sutimisen esto, kyllä se sutiminenkin luistoa on....
Pyörähän voi luistaa sivuttain ja ptkittäin.....
Missasit pointin. Luistonesto/sutimisenesto/tjms. ei estä sivuluisuja, vaan rajoittaa vetävien pyörien sutimista.
 

Ferrari 4ever

Well-known member
Liittynyt
12.8.2001
Viestit
2669
Sijainti
Saarimaa
Valituksesta päätellen näyttää siltä, että edes osa kokeneista forumisteista ei ymmärrä, että miten Ferrari työskentelee testien aikana.

Scuderian testit perustuvat siihen, että kaikilla osa-alueilla saatuja tuloksia verrataan ennalta-asetettuihin päämääriin. Tasainen testisuoritus tietyillä kierrosmäärillä on Ferrarin tapa kerätä informaatiota ja verrata lopulta radalta kerättyjä tietoja tuulitunnelin antamaan dataan.

Tulosten pohjalta voidaan tutkia virtuaali-ympäristön ja radalla ajamisen eroavaisuuksia. Kun nämä eroavaisuudet saadaan minimoitua, ja tiedetään tuulitunnelin testien pätevän myös kovaa ajettaessa, niin kilpailuun valmistuminen onnistuu huomattavasti paremmin ja kilpailijat eivät saa selville Ferrarin todellista potentiaalia.

Monza on kaiken lisäksi Ferrarin kotirata ja tallilla on kaikki tarvittava informaatio hallussaan.
 
Ylös