Kyllä mun mielestä hullumpaan suuntaan mentäisiin, jos ruvettaisiin tehojarajoja nostelemaan.
Verrattuna wrc-autoon yli puolet tehokkaampi b-ryhmän tykki jää kuin paska mättäälle, jos viivalta lähdettäisiin pätkälle. Suoralla teillä kiihdytyksessä wrc-auto varmasti jää, nimenomaan tehojen takia, mutta harvemminpa noita erikoiskokeita lentokentän kiihdytysradoilla on ajeltu. Voi olla, että joillain asfalttipätkillä mentäisiin aika tasoissa, mutta silti olisin valmis lyömään vetoa wrc:n puolesta.
Kyllä varmasti kuskien ja karttureiden turvallisuuden nimissä tehoja on pyritty rajoittamaan "järkeviin" lukemiin. Kun tuolla virallisella 300hp:n tehoilla päästellään aivan älyttömiä pätkäaikoja, niin pelottaa edes ajatella, minkälaista vauhtia mentäisiin, jos Focuksen pellin alta löytyisi 700-800 heppaa. Saati sitten monetko kuljettajaparin hautajaiset kauden mittaan vietettäisiin.
Mulla on tulevat sääntömuutokset menneet vähän ohi, mutta Tuulilasissa oli juttua Suzukin S2000-autosta ja samassa jutussa kerrottiin, että S2000-luokka korvaa wrc:n viimeistään vuonna 2012(?). Ei mielestäni ihan hullu vaihtoehto tuokaan, lähinnä kustannusten kannalta. Tehoja tuossa luokassa alkaa vain olemaan jo sitten liian vähän. Vapaasti hengittävä kaksilitrainen kone tuottaa tehoa noin 280hp ja vääntöä 250Nm, eli ihan pyssy tuo ei ole. Joko isompi kone, tai turbo kiinni. Äänet tuossa tosin vissiin on aikasta makeat.
Verrattuna wrc-autoon yli puolet tehokkaampi b-ryhmän tykki jää kuin paska mättäälle, jos viivalta lähdettäisiin pätkälle. Suoralla teillä kiihdytyksessä wrc-auto varmasti jää, nimenomaan tehojen takia, mutta harvemminpa noita erikoiskokeita lentokentän kiihdytysradoilla on ajeltu. Voi olla, että joillain asfalttipätkillä mentäisiin aika tasoissa, mutta silti olisin valmis lyömään vetoa wrc:n puolesta.
Kyllä varmasti kuskien ja karttureiden turvallisuuden nimissä tehoja on pyritty rajoittamaan "järkeviin" lukemiin. Kun tuolla virallisella 300hp:n tehoilla päästellään aivan älyttömiä pätkäaikoja, niin pelottaa edes ajatella, minkälaista vauhtia mentäisiin, jos Focuksen pellin alta löytyisi 700-800 heppaa. Saati sitten monetko kuljettajaparin hautajaiset kauden mittaan vietettäisiin.
Mulla on tulevat sääntömuutokset menneet vähän ohi, mutta Tuulilasissa oli juttua Suzukin S2000-autosta ja samassa jutussa kerrottiin, että S2000-luokka korvaa wrc:n viimeistään vuonna 2012(?). Ei mielestäni ihan hullu vaihtoehto tuokaan, lähinnä kustannusten kannalta. Tehoja tuossa luokassa alkaa vain olemaan jo sitten liian vähän. Vapaasti hengittävä kaksilitrainen kone tuottaa tehoa noin 280hp ja vääntöä 250Nm, eli ihan pyssy tuo ei ole. Joko isompi kone, tai turbo kiinni. Äänet tuossa tosin vissiin on aikasta makeat.