Moottoreiden tehottomuus

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
RITA#28 sanoi:
No ei nyt sillein, mutta hengen sillä saa lähtemään niin eikö sillon tappovehje ole?
On se polkuautokin "tappovehje" kun sopivasti sattuu...

Tietenkin se on selvää, että kun vastustajana on puu, niin ennemin tai myöhemmin turvallisuus antaa periksi kuten Parkin tapauksessa (tai Atkinson Japanissa, ei ollut edes kummonen tälli puuhun niin turvakaari meni poikki, kukaan ei kumminkaan loukkaantunut). Nyky-WRC:ssä juuri muita selviä "haavoittuvuuksia" ole kuin auton kyljet suoraan kuskin kohdalla, toisin kuin vuosikymmeniä sitten (siis missä tahansa autourheilussa) jolloin jokainen pienikin ulosajo saattoi olla hengenvaarallinen, ilman HANS:ia, bensatankit perseen alla odottamassa syytä räjähtää ja pelkkää lasikuitua ympärillä. Siinä mielessä nykyisellä turvallisuudella ollaan (onneksi) aika kaukana tappovehkeistä.
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
Ghetto sanoi:
Vaikka en mikään insinööri olekaan niin mun mielestä toi S2000 luokka on jotenkin vanhanaikainen idea jo tässä vaiheessa. Mielestäni tulevaisuus bensakoneiden puolella on turbokoneissa.

Ehdotankin, että tehtaille annettas suhteellisen vapaat kädet virittää
esim. 1,0 - 1,2 litranen moottori. Siitä otettas sitten kaikki irti. Autot kuluttas aika vähän ja tuottas ehkä paljonkin tehoa, ajettavuuskin saattas olla haastavaa...
Ei tule tapahtumaan. Tollasesta koneestakin saa helposti yli 1000 kaakkia, seuraukset tiedetään.
 
Ylös