Moottorimieltymysutelu

Kunpi tuuppaa paremmin?


  • Äänestäjiä yhteensä
    6

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Halkaisija on se mikä on, mutta iskun pituuttahan voi varioida :doubtful:.
Lennokkimoottoreissa kai varioidaan ennemminkin halkaisijaa? Ainakin se kiinalaisvalmistaja teki noin, jota kaikki mun moottorit oli. Arvaa harmittiko jälkikäteen kun oli ostanut .40 kokosen moottorin, joka painoikin enemmän kuin .53:nen. Mutta sillä oli mentävä ja hyvin meni.
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24210
Sijainti
lappeen Ranta
Lennokkimoottoreissa kai varioidaan ennemminkin halkaisijaa? Ainakin se kiinalaisvalmistaja teki noin, jota kaikki mun moottorit oli. Arvaa harmittiko jälkikäteen kun oli ostanut .40 kokosen moottorin, joka painoikin enemmän kuin .53:nen. Mutta sillä oli mentävä ja hyvin meni.
Moottori :confused: :confused: :confused:? Luin vaan "Kunpi tuuppaa paremmin?", "pitkä", "leveä" ja siitä vedin pikajohtopäätökset.

Mutta tosiaan, mitä moottoreihin tulee niin pelkkä toisen dimension (männän halkaisija/iskun pituus) varioiminen ei tuota kuluttajan kannalta parasta lopputulosta. Eikä varmaan pidemmän päälle valmistajankaan kannalta.
 

Örfil

Guest
Mutta tosiaan, mitä moottoreihin tulee niin pelkkä toisen dimension (männän halkaisija/iskun pituus) varioiminen ei tuota kuluttajan kannalta parasta lopputulosta. Eikä varmaan pidemmän päälle valmistajankaan kannalta.
Eikös VAG tee tätä (ja osin muut) ja nähdäkseni tästä on loppukäyttäjälle etua koska samaa moottorikonstruktiota koetellaan edestä ja takaa ja saadaan lopputuloksena toimiva ja vähäkulutuksinen, tehokas kone.

Tämä on syy, miksi en japseihin kajoa! JARNAJARNA!
1,8 T on millä mennään, konstruktio kestää 400 hv:heeeheen saakka.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Mutta tosiaan, mitä moottoreihin tulee niin pelkkä toisen dimension (männän halkaisija/iskun pituus) varioiminen ei tuota kuluttajan kannalta parasta lopputulosta. Eikä varmaan pidemmän päälle valmistajankaan kannalta.
Sylinterin porauksen varioiminen ei niin dramaattisesti muuta pituus/leveyssuhdetta. Jos halutaan 15% iskutilavuutta lisätä ni poraus muuttuu vaan 7%. Se tuskin muuttaa moottorin käyttökelpoisuutta? Toista se olis jos iskunpituutta mentäis lisäämään 15%. Siitä tulis ihan eri moottori.
 
Viimeksi muokattu:

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Kampiakselilla ja kiertokangella. Ei onnistu ajon aikana.
Onnistuuhan. Esimerkiksi Opel on rakentanut sellaisen moottorin joka toimii tarpeen tulleen diesel-moottorina ja otto-moottorina. Polttoaineena käyttää kumminkin aina bensiiniä.
 

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Oho, miten se onnistuu?
Ja miten se vaikuttaa koneeseen?
Kulutus, teho ja vääntö?

Ihan hyvin!
Wanker = runkkari

Kuten JPP:kin tuolla jo aiemmin totesi, vedon pituutta (ja frekvenssiäkin) voi varioida, halkaisija on se mikä on.
Halkaisija on se mikä on, mutta iskun pituuttahan voi varioida :doubtful:.
 
Viimeksi muokattu:

Örfil

Guest
No luulin ettet pilaile, kun laitoit että wankermoottori, mutta pilailit sittenkin.
Te luikuri! :thumbup: Tunnen oloni isokasiksi :(

Ps. kosto elää :ahem:
 
Ylös