Spam
Well-known member
- Liittynyt
- 7.6.2003
- Viestit
- 638
Kyllähän autoillakin on minimipaino (ja silti niitä tehdään mahdollisimman keveiksi), eikä niiden kehittäminen mielestäni nyt ole mitenkään halvempaa mitä silloin kuin minimipainoa ei olisi. Moottoritkin tehtäisiin edelleen niin keveiksi kuin mahdollista, lisämmassa laitettaisiin sopivimpaan paikkaan jonnekin alas. Tärkeintä on saada liikkuvat osat mahdollisimman keveiksi, mutta jos niidenkin paino olisi määrätty, niin silti ne suunniteltaisiin mahdollisimman keveiksi, ja vaadittu massa laitettaisiin parhaisiin paikkoihin.bigbear:
Jos moottoreilla siis olisi minipaino ja niiden sisällä olevilla osilla myös jokin minimipaino niin ei siinä hirveästi enää voi kikkailla millään erikois osilla jne. Eli säästöä todellakin syntyisi kun moottoria ei siis voisi kehittää hyvin pitkälle.gnz:
Eli moottorivalmistajalle jäisi ylimääräistä rahaa? Kyllä niille käyttöä löytyy jostain muusta moottorin/vaihdelaatikon kehitysohjelman osasesta.Juhis:
Ja koneen ja vaihdelaatikon minimipainon määrittäminen toisi nopeasti konkreettisia säästöjä, koska ei tarvita niin kalliita eli kevyitä materiaaleja niiden rakentamiseen. Rakentajille jäisi silloinkin oma vapaus väsätä koneita miten tahtovat, kunhan vain minipaino täyttyy.
Niin. Ja suurinpiirtein samaan hintaan ne sosiaalimateriaaleistakin rakennetut myllyt myytäis pikkutalleille, koska kehitysbudjetti pysyisi osapuilleen entisellään.
Eli ts. autonvalmistajat määrävät budjetin, eivät materiaalit.
Ei teknisillä säännöilläkään rahan kulutusta paljoa hallita, jos ne säännöt eivät aivan tolkuttoman radikaaleja ole tämän päivän sääntöihin verrattuna.