Moottoriratakeskustelu

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Lisäksi sen suoran oikealla puolella on katu, joten tuskin on tilaa tehdä shikaania ja turva-aluetta.
Jos siihen suoralle shikaania tehtäisiin, se tehtäisiin alkupäähän, ennen kuin radan ja tien välissä olevat (pysyvät) katsomot alkavat. Siellä tapahtuneesta onnettomuudesta koko shikaaniehdotus lähti. Siis tähän tapaan:

 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Onkos muuten Singaporen nopeuttamisesta kuulunut vieläkään mitään? Ei kait vaatisi paljoa sen radan kierrättäminen sen yhden puiston toiselta puolelta. Tekisi radasta vain niin paljon paremman (ja ennenkaikkea kisasta nopeamman ja vähemmän häiriöalttiin maksimipituuden kanssa).
 

Saakura

Well-known member
Liittynyt
14.4.2010
Viestit
357
Toivottavasti eivät nyt pilaa yhtä sarjan parhaista radoista.. Uudet varikkorakennukset ymmärtää, mutta radan profiilin muuttamista ei :thumbdown
Mutta jos nyt on pakko sorkkia jotain, niin 3 mutkan jälkeistä suoraa voisi vähän pidentää siinä toivossa, että ohittaminen helpottuisi. Kunhan eivät tee jotain olematonta hiusneulaa sinne päähän..
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Toivottavasti eivät nyt pilaa yhtä sarjan parhaista radoista.. Uudet varikkorakennukset ymmärtää, mutta radan profiilin muuttamista ei :thumbdown
Mutta jos nyt on pakko sorkkia jotain, niin 3 mutkan jälkeistä suoraa voisi vähän pidentää siinä toivossa, että ohittaminen helpottuisi. Kunhan eivät tee jotain olematonta hiusneulaa sinne päähän..
No se hiusneulahan siinä paikassa nimenomaan suoran pidennyksen jälkeen helpottaisi ohituksia. Ja aiemmin linkittämäni modauksen kaltainen oikea-vasen sen jälkeen takaisi taistelua myös mutkan jälkeen. Voisi siihen toki laittaa myös "tuplamutkan", joka ajettaisiin kuitenkin yhtenä mutkana, mutta se ei olisi kisassa samassa määrin ohituspaikka.

Edelleen oletan, ettei sitä lampea kuivateta. Sen kuivattaminen tarjoaisi toki paljon vapaammat mahdollisuudet.
 

Turso

Well-known member
Liittynyt
7.9.2012
Viestit
1041
Tällainen kuva Autosportin forumilla:
Hyvä ettei koko rataa näytetä yhdessä kuvassa. Jää vähän jännitettävää. Mutta näkeehän tuosta ainakin minne pääsuora siirtynee. Luulin kyllä että rataan tulee muitakin muutoksia kuin pääsuoran ja varikkoalueen siirto.
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Hyvä ettei koko rataa näytetä yhdessä kuvassa. Jää vähän jännitettävää. Mutta näkeehän tuosta ainakin minne pääsuora siirtynee. Luulin kyllä että rataan tulee muitakin muutoksia kuin pääsuoran ja varikkoalueen siirto.
Ei siellä kyllä muuta mahtuisi. Paitsi tuon Mergulho-alueen uudelleenkonfigurointi, mutta don't fix it if it ain't broken. Tuo tulevan ykkösmutkan muutos on kyllä hyvä, kun on tällä hetkellä aivan liian kapea ja turhan nopea. Ja saadaanhan tuossa taas parikymmentä metriä lisää mittaa suoralle. :thumbup:
 

K. August

Well-known member
Liittynyt
25.11.2010
Viestit
2405
Hyvä ettei koko rataa näytetä yhdessä kuvassa. Jää vähän jännitettävää. Mutta näkeehän tuosta ainakin minne pääsuora siirtynee. Luulin kyllä että rataan tulee muitakin muutoksia kuin pääsuoran ja varikkoalueen siirto.
Tuossa ei ainakaan näy muutoksia Curva do Cafessa.

Ei siellä kyllä muuta mahtuisi. Paitsi tuon Mergulho-alueen uudelleenkonfigurointi, mutta don't fix it if it ain't broken. Tuo tulevan ykkösmutkan muutos on kyllä hyvä, kun on tällä hetkellä aivan liian kapea ja turhan nopea. Ja saadaanhan tuossa taas parikymmentä metriä lisää mittaa suoralle. :thumbup:
Mitäs vikaa Mergulhossa on? Mukava keskinopea mutka alamäkeen, jota kovaa myös nimi Mergulho=sukellus. Ja muutenkin tuo syheröosuus on mielestäni tärkeä nykypääsuoran ohitusten kannalta. Syheröosuudella pääsee lähelle, kun df:n menetys ei niin paljoa haittaa. Ja Juncao on sen verran nopea, että paremmalla autolla on mahdollista saada nopeusetua, joka mahdollistaa ohituksen.
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Mitäs vikaa Mergulhossa on? Mukava keskinopea mutka alamäkeen, jota kovaa myös nimi Mergulho=sukellus. Ja muutenkin tuo syheröosuus on mielestäni tärkeä nykypääsuoran ohitusten kannalta. Syheröosuudella pääsee lähelle, kun df:n menetys ei niin paljoa haittaa. Ja Juncao on sen verran nopea, että paremmalla autolla on mahdollista saada nopeusetua, joka mahdollistaa ohituksen.
Ei mikään. Luit nimittäin väärin mitä olin kirjoittanut. Sanoin, että Mergulho on tulevan 1. mutkan lisäksi ainoa paikka johon olisi edes ylipäänsä mahtunut mitään muutoksia. Joita ei onneksi tule, koska se paikka on kunnossa.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Kyllähän tuolle "keskikentälle" muutoksia saisi muuallekin kuin Mergulhoon, jos niitä hakemalla hakisi, mutta ei ole tarvetta. Eiköhän tuo Autosportin kuvassa näkyvä muutos ole ainakin tässä vaiheessa ainut. Ihan hyvä niin. Olen tosin vähän sitä mieltä, että oma ehdotukseni samaan paikkaan olisi ollut parempi. ;)
 

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7208
Ei mikään. Luit nimittäin väärin mitä olin kirjoittanut. Sanoin, että Mergulho on tulevan 1. mutkan lisäksi ainoa paikka johon olisi edes ylipäänsä mahtunut mitään muutoksia. Joita ei onneksi tule, koska se paikka on kunnossa.
Jatkamalla suoraa tulevasta ykkösmutkasta aina vanhalle radalle asti ja kiertämällä lammikko sitä pitkin palaten nykyiselle radalle tulevan kakkosmutkan paikkeilla saataisiin rataan ja tulevaan pääsuoraan kunnolla lisää pituutta.

Tässä ongelmaksi tosin saattaisi tulla se, että miten saataisiin turva-alue tarpeeksi leveäksi, koska käsittääkseni rata-aluetta ei voi laajentaa yhtään ja vanhan radan takana ei tilaa ole tarpeeksi nykyaikaiselle turva-alueelle.

Ongelma tulisi myös siitä, että jos tulevan pääsuoran vetäisi vanhalle radalle asti siihen ei saisi tarpeeksi tiukkaa mutkaa muuten kuin shikaanin avulla ja ohittamisen mahdollistamiseksi suoran päässä olisi oltava tiukka mutka.

Shikaanin avulla tosin saataisiin tulevan pääsuoran päähän mahtumaan tarpeeksi suuri turva-alue ja se ongelma ratkeaisi siten.

Hyvää tuossa Autosportin forumilta poimitussa versiossa on mielestäni se, että varikko siirtyy parempaan paikkaan, koska nykyisessä radassa varikon sisääntulo on mielestäni vaarallisessa paikassa, sillä samassa kohdassa autot jotka jatkavat radalla leikkaavat varikon sisääntulon kautta.
 

joa_s

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
296
Dimi PAPADOPOULOS ‏@f1enigma

Kurier : Mateschitz and Ecclestone agreed and F1 goes to Austria in 2014!
Twitteristä poimittua, kai tälle jostan virallinenkin varmistus tulee jos totta. Eli A1-Ring takaisin kalenteriin (red bull ring nykyään ilmeisesti)?
 

Vertti

Well-known member
Liittynyt
16.3.2008
Viestit
1533
Sijainti
Helsinki
Twitteristä poimittua, kai tälle jostan virallinenkin varmistus tulee jos totta. Eli A1-Ring takaisin kalenteriin (red bull ring nykyään ilmeisesti)?
Tämä olisi kyllä hyvä uutinen! :thumbup:

Jo ihan vain sen takia, että yksi kisa Euroopassa lisää.
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
^ http://www.autosport.com/news/report.php/id/108917

Silloin kun Red Bull paikan osti ja alkoi nostamaan haudasta, niin Mateschitz kyllä väitti ettei ole mitään aikomuksia F1:n suhteen, mutta johan se oli jo aiemmin huhuissa tulossa korvaamaan New Jerseyn kisaa. DTM:hän palasi tuonne jo 2011 ja sen jälkeen on muitakin luokkia.
 
Viimeksi muokattu:

Dev

Well-known member
Liittynyt
28.2.2007
Viestit
4020
A1-Ringillä nähtiin aikoinaan monia ihan mielenkiintoisia kisoja, vaikka siellä nyt ei mikään kauhean helppo ole edes ohittaa. Joka tapauksessa hieno homma jos palaa sarjaan. :thumbup:
 
Ylös