Vanhoilla radoilla ei pitäisi olla mitään merkitystä, kun puhutaan nykyisistä versiosta.
Ei pitäisikään, mutta kovin usein Hockea haukuttaessa vedotaan vanhaan rataan, mikä estää moittijoita arvioimasta uutta rataa itsenään. Se on tarjonnut hyviä kilpailuja. OK, myös vastenmielisyys modernia ratasuunnittelua kohtaan asfaltteineen vaikuttaa asiaan, mutta profiili on siitäkin huolimatta yllättävän onnistunut. Ensimmäistä mutkaa lukuunottamatta, se täytyy myöntää. Tarkoituksellinen veto turva-alueelle ei pitäisi olla sallittua. Sama ongelma on kyllä Red Bull Ringilläkin.
Kilpailuystävällisyyttä on vähän paha verrata, kun RB-Ringillä ei ole ajettu DRS:llä ja Pirelleillä. Ainoalla kaudella, jolloin molemmat radat ajettiin nykymuodossaan, RB-Ring vei ohituksissa 15-8.
Myönnän, että kyseessä on minun puoleltani ennustus, joka perustuu Red Bull Ringin lyhyisiin suoriin. DRS:n ja suurien sääntömuutosten vaikutusta on toki vaikea ennustaa, mutta pysyn toistaiseksi kannassani. Veikkaan, että DRS on melko hyödytön, mutta voimistunut (K)ERS auttanee erityisesti ylämäessä. Ensi vuonna toivottavasti nähdään.
Hocke oli juu vaikea projekti, koska tilanpuute ja flättiys, mutta sekin huomioon ottaen ei tuo lopputulos omasta mielestäni onnistunut ole kun sillä ei ole mitään luonnetta. Minä tai oikein moni muukaan ei näe siinä mitään mielenkiintoistakaan, voisitko Webslave selventää
"Luonne" on aika hankala käsite. Tunnepuolen juttuja. Olennaisempaa on onnistunut profiili. Bahrainin tapaan rata tarjoaa parhaimmillaan tiukkaa taistelua läpi koko radan. Uusi osuus on kokonaisuudessaan loistava kaksinkamppailuja ajatellen. Hocken tylsin osuus on se, joka säilyi vanhasta profiilista, sillä nähdään eniten jonossa-ajelua (mutta sen säilyttämiselle oli toki hyvät syyt).
A1 puolestaan toki oli helppo paikka ja sinne olisi vaikka millaisen mini-Österreichringinkin saanut viritettyä, mutta simppeliydessään selvä luonne tuolla nykylopputuloksellakin on ja täten sitä hyvänä ratana pidän, eikä ohituspaikkojen tasossakaan se 'niin' pahasti häviä Hockellekaan.
Varmaan se on tunnepuolen juttu minultakin, etten koskaan ole pitänyt A1-ringistä, enkä siksi ymmärrä sen suosiota F1-fanien keskuudessa. Oletan sen osin olevan nostalgiaa nuorempien seuraajien puolesta, heille A1-Ringkin varmaan on "perinteinen rata".
Tilke teki ihan kelvollista työtä ensimmäisessä F1-työssään, ei siinä mitään, varmasti ohjeistus oli mitä oli ja sen mukaan mentiin. Lopputulos ei vain sytytä minua yhtään.