Moottoriratakeskustelu

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Jotain tällaista mieluummin, jos kerran haluavat tuolle stadionosuudelle jotakin:

 

P1 Rai

West Coast
Liittynyt
3.6.2013
Viestit
3027
Sijainti
Siellä
Suzukan ykkössektori on kilparataa parhaimmillaan, eikä sillä ole tuollaisen tekaistun siksakin kanssa mitään tekemistä. :mad:
:dunno: En tuosta minä ainakaan mitään merkittävää eroa löydä. Samanlaisia vasen-oikea-vasen mutkaa.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
:dunno: En tuosta minä ainakaan mitään merkittävää eroa löydä. Samanlaisia vasen-oikea-vasen mutkaa.
Et ilmeisesti puhu baseball-stadionin sisällä ajettavasta osuudesta niin kuin muut. Suzukan ykkössektoria vastaava osuuskin radalta toki löytyy, mutta eri kohdasta.

Tämän kartan osasuurennuksessa olevasta osuudesta siis on kyse:
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Siellä kuitenkin kisataan mikä aiheuttaa kärsimystä meille katsojille. Sekin rata oli ok ennen kuin joku valopää sai idean sen tuhoamisesta.
Eihän rataa sinällään muutettu, mitä nyt lisättiin profiilivaihtoehtoja. Turva-alueet siellä uusiksi laitettiin, eikä rata. Koska testiratahan siitä ensisijaisesti tehtiin.
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Ja testikäytössä ne psykedeeliset erikoispintaiset turva-alueet ovat kuintenkin ne pointti.
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Ja kuten on aika moneen kertaan sanottu, niin ne asfalttialueet Paul Ricardilla tuhoaa renkaat, jos sen päällä ajaa.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Onneksi näyttävät poistavan peräkkäiset neulansilmät joista ei kovin moni tälläkään foorumilla pidä ja saadaan niiden tilalle shikaani joka on ainakin minun mielestäni paljon parempi ratkaisu kuin kaksi peräkkäistä neulansilmää.
Ne hitaat neulansilmät poistettiin jo MotoGP:tä varten (joka kiersi toiseen suuntaan), nyt sitä kohtaa vain loivennetaan entisestään. Samaten MotoGP-rataan verrattuna turhan syheröinen sisäradan kierros ovaalin ykkösmutkassa yksinkertaistuu huomattavasti.

Takasuoran alkupäästä yksi U-koukkaus jää pois pidentäen suoraa ja parantaen siis ohituspaikkaa sen toisessa päässä. Myös myötäpäivään ajettavan radan ykkösmutkaa tuon mukaan muutetaan, mutta tuosta pdf:stä on vaikea sanoa miten.

Olisikohan tuosta nyt radaksi sekä autoille että pyörille? Ei että F1 nyt välttämättä kolmatta kisaa ihan kohta USA:han saisi.
 
Viimeksi muokattu:

P1 Rai

West Coast
Liittynyt
3.6.2013
Viestit
3027
Sijainti
Siellä
Olisi tuonne yhden U-mutkan voinut minun mielstä jättää. No. Indy on Indy.
 

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
Olisikohan tuosta nyt radaksi sekä autoille että pyörille? Ei että F1 nyt välttämättä kolmatta kisaa ihan kohta USA:han saisi.
Nyt kun stadionilla on jo kahteen otteeeseen yritetty järjestää F1-kisoja (50-luvulla ovaalilla ja 2000-luvulla road coursella) kilpailun kuitenkaan onnistuttua vakiinnuttamaan paikkaansa F1-kalenterissa, en nää enää mieltä kokeilla onnea tuolla näyttämöllä tyyliin: "3. kerta toden sanoo" varsinkin kun vuoden 2005 rengaskatastrofiin tärväytynyt 6 auton tynkäkisa kummittelee vielä turhan tuoreessa muistissa katkeran p*skan makuisena. :yuck:
 

K. August

Well-known member
Liittynyt
25.11.2010
Viestit
2405
Sama rata, mutta tarkoitin stadionin sisällä ajettua osuutta. Tällaista profiilia käytti Champ Car.
Tuo on kyllä parempi kuin ehdotettu mikkihiiri.

Jotain tällaista mieluummin, jos kerran haluavat tuolle stadionosuudelle jotakin:

Tuo olisi ihan hyvä.

Ja kun Peraltadaa ei limeisestikään ajeta alkuperäisessä asussaan, niin toivottavasti eivät kuitenkaan tuhoa vanhaa rataa, jotta muut luokat voisivat ajaa Peraltadan alkuperäisasussaan.

Eli IndyCarit ajaa kaksi viikkoa ennen 500:a kisan "road coursella". Varmaankin myötäpäivään, kuten tuossa kartassa. Mutta mitenkä päin MotoGP tulee jatkossa ajamaan?
 
Ylös