MotoGP/Moto2/Moto3 2019

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3167
Sijainti
Lahti
Kahden pienemmän luokan mestari on vitsi? En ainakaan keksi kuka voisi kokea vääryyttä kun Alex vie tuon paikan. Tuskin Marcin tallikaveriksi, tai ylipäätään Hondalle on jonoksi sellaisia halukkaita joilla olisi rahkeita ajaa heti podiumista.
Hyvinhän tuo pikkuveli on ajanut jo usean vuoden ajan. Nousujohteisesti jopa. Varikkopilttuussa on takuuvarmasti hyvä meisinki, ja sekin on tärkeää.
 

Masi-

Well-known member
Liittynyt
26.2.2014
Viestit
153
Varmasti Alexkin on joutunut miettimään hetken aikaa että tarttuuko Hondan tarjoukseen, koska pyörä on ollut jo monta vuotta putkeen vaikea ajettava ja onhan tuossa iso riski että homma ei lähdekään kulkemaan. Toki saa Marcilta hyvää infoa ja neuvoja varmastikin. Tiedä sitten syyt miksi Alex ohitti Zarcon valinnassa. Itse näkisin mieluiten ehkä Pol Espargaron Hondalla, mutta taitaa olla KTM:n kanssa vielä sopimusta pitkälti jäljellä.

Zarco vissiin puntaroi moto2:n ja Reale Avintian välillä. Jack Miller nousee Ducatin tehdastiimiin ja näkymättömiin hävinnyt Petrucci tippuu takaisin Pramaciin.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5103
Hyvinhän tuo pikkuveli on ajanut jo usean vuoden ajan. Nousujohteisesti jopa. Varikkopilttuussa on takuuvarmasti hyvä meisinki, ja sekin on tärkeää.
Motoissa nämä kykyjenetsijät näkevät kyllä joissakin kuljettajissa taikaa vaikka tulokset puuttuvat kokonaan. Esimerkiksi A. Marquezin tallikaveri toissa vuodelta (Joan Mir) ylennettiin voitottoman Moto2-kauden jälkeen Suzukin tehdastiimiin, koska hänessä oli kuulemma rossimaisia piirteitä. Katselin vaan tilastoja ja kaikki Marquezin tallikaverit ovat saaneet MotoGP-paikan vaikka mies itse on jäänyt grindaamaan Moto2:iin. Sieltä löytyi nimet Esteve Rabat, Franco Morbidelli ja Joan Mir. Toisaalta Zarco ajoi Marquezin tavoin ensin kolme kautta Moto3-sarjassa ja sen jälkeen peräti viisi kautta Moto2-sarjassa, kunnes löysi tiensä MotoGP:hen, missä hän oli vakuuttava heti kättelyssä.

Huomasin pikku-Marquezin olevan itse asiassa melko suurikokoinen, 180 cm pitkä. Marc on vain 169 cm. Perinteisesti pidemmillä kuljettajilla on ollut enemmän vaikeuksia nopeuden kanssa, koska ylimääräinen paino verrattain pienen pyörän päällä hidastaa kulkua. Minulla on sellainen käsitys, että nykyisistä kärkikuljettajista vain Valentino Rossi olisi myös ns. pitkä.
 

henrizio

väärinkäyttäjä
Liittynyt
21.4.2007
Viestit
2208
Monet managerit on entisiä kuskeja ja nykyisiä tallipäälliköitä. Niillä on hyvää tietoa ja näköä myydä kuskeja. Ajokin sai Jack Millerin myytyä suoraan MotoGP-luokkaan yhden hyvän Moto3-kauden jälkeen. Ennen tätä kautta tuli onnistumisia lähinnä sadekisoissa, mutta nyt uusin Ducati sopi käteen ja tuli merkittävä tasonnosto.

Noin puolet gridistä on siellä 175-181cm ja toinen puoli 167-175cm. Iso koko on oikeasti ongelma vain Moto3:ssa tai vanhassa piikkiluokassa, joissa se pyörä on oikeasti pieni ja tehoa rajallisesti. Tietysti MotoGP on siitä outo, että ei ole pyörän ja kuskin yhteispainolle mitään rajaa kuten pienemmissä luokissa. Lähinnä Michelin on huudellut tämän perään. Siinä on iso ero jos renkaalle tulee lähes 30kg enemmän painoa. Tämä oli siis Pedrosan ja Reddingin painoero. Kumpikaan ei ollut menneellä kaudella mukana sarjassa.
 

Masi-

Well-known member
Liittynyt
26.2.2014
Viestit
153
Motoissa nämä kykyjenetsijät näkevät kyllä joissakin kuljettajissa taikaa vaikka tulokset puuttuvat kokonaan. Esimerkiksi A. Marquezin tallikaveri toissa vuodelta (Joan Mir) ylennettiin voitottoman Moto2-kauden jälkeen Suzukin tehdastiimiin, koska hänessä oli kuulemma rossimaisia piirteitä. Katselin vaan tilastoja ja kaikki Marquezin tallikaverit ovat saaneet MotoGP-paikan vaikka mies itse on jäänyt grindaamaan Moto2:iin. Sieltä löytyi nimet Esteve Rabat, Franco Morbidelli ja Joan Mir. Toisaalta Zarco ajoi Marquezin tavoin ensin kolme kautta Moto3-sarjassa ja sen jälkeen peräti viisi kautta Moto2-sarjassa, kunnes löysi tiensä MotoGP:hen, missä hän oli vakuuttava heti kättelyssä.

Huomasin pikku-Marquezin olevan itse asiassa melko suurikokoinen, 180 cm pitkä. Marc on vain 169 cm. Perinteisesti pidemmillä kuljettajilla on ollut enemmän vaikeuksia nopeuden kanssa, koska ylimääräinen paino verrattain pienen pyörän päällä hidastaa kulkua. Minulla on sellainen käsitys, että nykyisistä kärkikuljettajista vain Valentino Rossi olisi myös ns. pitkä.

Juu tai sitten tuorein esimerkki Fabio Quartararo, edelliskausi moto2:ssa muistaakseni yksi voitto ja yksi kakkossija. Loppukausi niin ja näin ja siitä suoraa motogp:hen ja voitaneen sanoa että ollut tällä kaudella nopein yamaha-kuski.
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3167
Sijainti
Lahti
Andrea Iannone kärähti anabooleista retukoista ja jos rankkua tulee isolla kauhalla, taisipa ajoura ainakin MotoGP:ssä olla sitten valmiiksi kurvailtu. Jotenkin uutinen ei hänen kohdallaan yllättänyt. Vähän kun käy tsiikailemassa kaverin instagrammia, niin ei tarvitse paljon ynnäillä. Simmottista se on.
 

Masi-

Well-known member
Liittynyt
26.2.2014
Viestit
153
Andrea Iannone kärähti anabooleista retukoista ja jos rankkua tulee isolla kauhalla, taisipa ajoura ainakin MotoGP:ssä olla sitten valmiiksi kurvailtu. Jotenkin uutinen ei hänen kohdallaan yllättänyt. Vähän kun käy tsiikailemassa kaverin instagrammia, niin ei tarvitse paljon ynnäillä. Simmottista se on.
Eiköse joutunut joskus skippaan jotkut treenit/aika-ajotkin kun piti vielä toipua plastiikkakirurgin operaatiosta kun laitettiin vähän naamaa uuteen uskoon :D:D
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3167
Sijainti
Lahti
Eiköse joutunut joskus skippaan jotkut treenit/aika-ajotkin kun piti vielä toipua plastiikkakirurgin operaatiosta kun laitettiin vähän naamaa uuteen uskoon :D:D
Sheeet....no, siinä taas yllätys joka ei sitten kuitenkaan yllätä. O vanity!
 

Dzekoo

Well-known member
Liittynyt
13.11.2017
Viestit
881
Tänä viikonloppuna alkaakin 2020 MM-kausi MotoGP:ssä..
 
Ylös