MotoGP uutisia

Mietiskelijä

Active member
Liittynyt
21.5.2009
Viestit
32
Sijainti
Suomi
Mietiskelijä

Onneksi minun pessimistiset miettimiset :jaska: eivät toteutuneet ja Mikan ensi vuoden sopimus on nyt nähnyt päivänvalon :thumbup:
 

imsa

Well-known member
Liittynyt
21.8.2006
Viestit
373
Tech 3 on ensi vuonna team Texas. Yamaha vahvisti vihdoin huhut Ben Spiesin siirtymisestä motogp:n puolelle. motogp.com
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3401
Sijainti
Lahti
Kas vain. Ben Spies on varmasti kova luu myös MotoGP-sarjassa. Minun piirua vailla täydellinen ässätutkani kertoo hänen kuuluvan samaan kivenkovaan luokkaan kuin mitä Spencer, Roberts, Lawson ja kumppanit aikoinaan olivat. Hyy sentään!

Onneksi Mika sai jatkopaikan Pramacilla. Ensi vuosi onkin sitten todellinen näytön paikka.
 

de rong

Banned
Liittynyt
17.1.2005
Viestit
3194
Kas vain. Ben Spies on varmasti kova luu myös MotoGP-sarjassa. Minun piirua vailla täydellinen ässätutkani kertoo hänen kuuluvan samaan kivenkovaan luokkaan kuin mitä Spencer, Roberts, Lawson ja kumppanit aikoinaan olivat. Hyy sentään!

Onneksi Mika sai jatkopaikan Pramacilla. Ensi vuosi onkin sitten todellinen näytön paikka.
Mikan tulosten on kohennuttava. Ei kelpaa selitykseksi satelliittitalli.
 

Duke

Well-known member
Liittynyt
16.4.2008
Viestit
279
Sijainti
Suomi
Kyllä on parannettava tosiaan. Ei onnistunut #36 täysin tehtaan virallisella pyörällä, mikä olisi ollut se todellinen näytön paikka! Nyt on sitten pistettävä parastaan ja näytettävä mistä se kana oikein pissii niin... :doubtful:
 

Duke

Well-known member
Liittynyt
16.4.2008
Viestit
279
Sijainti
Suomi
"Rossi tylyttää: Räikkönen ei ole kovin nopea" ...ja Alonso nopeampi??? HAH HAH HAA

Tossa sen näkee mitä tonkin kaverin päässä liikkuu... ei yhtään mitään! :thumbfh: :mad:

Kyllähän se on niin että Kimi on nopein kuski tuolla, mutta onpi tainnut keskittyminen herpaantua...

"Herra" Rossin ei kannattane tulla vähään aikaan Suomen maalle...
 
Viimeksi muokattu:

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Aika hyvältä näyttää ensi vuoden Moto2-sarjan tiimilista :ahem: Neloselta:

Aki Ajon tiimi yhdellä kuljettajalla Moto2-luokkaan
3.10.2009 18:00:39

Kansainvälinen moottoriliitto FIM julkaisi lauantaina tiimien listan uuden Moto2-luokan osalta. Moto2 korvaa ensi kaudella 250-kuutioiset MotoGP-sarjassa.

Listalla on yhteensä 25 tiimin, sekä 39 kuljettajan nimet. Lisäksi varalla on edelleen kaksi tiimiä.

Hyväksyttyjen tiimien joukosta löytyy odotetusti myös Aki Ajon johtama suomalaistiimi Ajo Motorsport. Ajon tiimi on lähdössä uuteen luokkaan yhden kuljettajan voimin.

Ajo on jo aiemmin kertonut, että hänen tiiminsä jatkaa edelleen myös 125-kuutioisten luokassa kahdella kuljettajalla.

Listalta löytyy edelleen myös tukku nykyisiä MotoGP-luokan tiimejä, eli Tech 3, Hayate, Gresini, Pramac, Scot, sekä aiemmilta vuosilta tutut Team Roberts, Pons ja JiR.

FIM:n yhdessä MotoGP-sarjan kaupalliset oikeudet omaavan Dornan ja talliyhdistys IRTA:n kanssa listalleen hyväksymien tiimien on vahvistettava marraskuun 2. päivään mennessä kuljettajien nimet.

Moto2-luokkaan hyväksytyt tiimit ja niiden kuljettajien määrä:

AJO MOTORSPORT – 1
BALATON RACING TEAM 250 - 1
CAMPETELLA RACING - 1
CARDION AB MOTORACING - 1
CIP MOTO - GP250 – 1
EMMI - CAFFE LATTE - 1
G22 RACING TEAM - 2
HAYATE RACING TEAM - 2
HONDA GRESINI - 2
JIR - 2
KINO RACING – 1
MAPFRE ASPAR TEAM - 2
MATTEONI RACING – 1
PONS RACING PEPE WORLD - 2
PRAMAC RACING - 2
RACING TEAM BY QUERESENO - 2
RACING TEAM GERMANY – 1
SCOT RACING TEAM 250 - 2
SPEEDUP APRILIA - 2
SPRINT TECNOLOGY RACING - 2
STOP AND GO RACING TEAM S.L. - 2
TEAM ROBERTS - 2
TECH 3 - 2
VIESSMANN KIEFER RACING – 1
WTR SAN MARINO TEAM - 1

Varalla:
MZ - 2
PROMORACING - 2
 

Duke

Well-known member
Liittynyt
16.4.2008
Viestit
279
Sijainti
Suomi
Nicolelle kiitos :thumbup: Arvelinkin jotain em. sensaatiohakuisuutta oli ilmassa. Rossi tuskin Kimiä kovasti mollaa, sillä todennäköisesti saa hänet muutaman vuoden päästä kilpakumppanikseen rallin MM-sarjassa. Ja häviää Kimille.

Rossi on legenda jo eläessään, siitä ei pääse mihinkään. F1-puolella ei vastaavaa lahjakkuutta taida löytyä. Joo, Yamaha on paras pyörä nyt, mutta Rossi on neljästä Jammu-kuskista niskan päällä. Vastukset ovat vuosien saatossa vaihtuneet, Rossi sen kun (vielä) porskuttaa. Mutta vanhuus painaa kohta päälle, kuten Pärrekin toteaa.

Se että Rossi on ulospäin suuntautunut elämäniloinen kaveri ei tee hänen saavutuksistaan yhtään huonompia. Ja siitä vasta Italiassa ilo irtoaa, kun Rossi ajaa 2012 Ducatia.

Mutta nyt mennään OT.
Tää on ehkä oikea paikka vastata edelliseen (siis tuo lainaus on f1 osastolta):

Miten kaikki keltaiset ovat niin yksisilmäisiä?

:D Rossi Ducatille? ... ja jos menee niin yllättyy kyllä ja se ei varmasti ole sitä mitä jotkut luulee... :eek:

...tu punainen lähtee heti tallista jos noin käy! (kädet ristissä ettei) :tongue:
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
"- En ole 100 prosenttisen varma (Ensi kauden tallista). Kaikki riippuu siitä, mitä tapahtuu ensi vuonna. Asia riippuu suorituksistani sekä Yamahan päätöksestä 2011. Yamahan on valittava minun ja Jorgen välillä, kertoi Rossi BBC:lle." @ sportti.com

Onko Lorenzo liian kova kuski vai mikä on kun tallikaveri ei kelpaa?
 
Viimeksi muokattu:

tsinivuo

Well-known member
Liittynyt
31.5.2004
Viestit
310
Samaa mietin, että mikä Rossia vain hieman heikommassa tallikaverissa hiertää. Pitäisikö se olla tyyliin juuri silloin tällöin podiumille ajava Edwards? Rossi eikun Ducatille Yamaha sopparin jälkeen ja katsotaas sitten Caseyn kanssa, kumpi on 2010 luvun kovin kuski. :alppu:
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3401
Sijainti
Lahti
Ojasta allikkoon veisi Rossin tie jos hän lähtisi Yamahalta Ducatille ja kovassa iskussa olevan Stonerin tykö. En oikein ymmärrä Valentinon kepulointia tässä ajatusketjussa. Odottaako hän, että Yamaha satsaisi pyöränsä kehityksessä yksinomaan hänen toiveisiinsa? Vai eikö hän halua, että joku toinen kova luu saisi nauttia hänen työnsä hedelmistä? Ja kukaties kurvailla ohitse?

Ei ymmärrä. :confused:
 

oopi

Well-known member
Liittynyt
27.9.2006
Viestit
71
Suhteellisessa hyvässä vedossa oli MK36 oli aamusella (parhaat ajat ennen 13.00)

Valencia Official MotoGP Test - best lap times as of 1pm:
1 J. Lorenzo - Fiat Yamaha Team (1’32.480)
2 M. Kallio - Pramac Racing (1’33.125)
3 C. Stoner - Ducati Marlboro (1’33.215)
4 D. Pedrosa - Repsol Honda (1’33.493)
5 A. Dovizioso - Repsol Honda (1’33.546)
6 B. Spies - Monster Yamaha Tech 3 (1’33.696)
7 M. Melandri - San Carlo Honda Gresini (1’33.717)
8 A. Espargaro - Pramac Racing (1’33.887)
9 N. Hayden - Ducati Marlboro (1’34.015)
10 L. Capirossi - Rizla Suzuki (1’34.018)
11 M. Simoncelli - San Carlo Honda Gresini (1’34.458)
12 R. De Puniet - LCR Honda (1’34.586)
13 H. Barbera - Aspar Team (1’34.919)
14 A. Bautista - Rizla Suzuki (1’35.502)
15 H. Aoyama - Interwetten Honda MotoGP (1’36.695)

lähde:
http://www.motogp.com/en/news/2009/Lorenzo+fastest+by+1pm+on+day+two
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Neloselta: Mika tyytyväinen ja Rossi toppuuttelee.

Mika Kallio nosti kuudella kymmenyksellä kierrosvauhtiaan Valenciassa tiistaina jatkuneissa MotoGP-luokan testeissä.

Kallion nopein kierros kulki Ricardo Tormo-radalla ajassa 1.33,125, joka riitti kahdeksanteen sijaan. Pramac-tiimin Ducatissaan muun muassa uusia takahaarukoita testannut Kallion kiersi radan yhteensä 84 kertaa.

Toisen testipäivän pohja-ajan 1.31,939 takoi tililleen Yamahan uudella M1-pyörällä Jorge Lorenzo, josta Kallio jäi 1,186 sekuntia.

- Olen tyytyväinen siihen, kuinka kilpailukykyinen tämä uusi pyöräversio jo nyt on. Seuraaviin testeihin on Valencian jälkeen pitkä aika, joten nämä nopeat kierrokset olivat minulle myös henkisesti tärkeitä. Vertailimme tiistaina uutta runkoa entiseen ja työskentelimme pitkälti elektroniikan ja jousituksen kanssa. Insinöörimme saivat jälleen paljon tärkeää tietoa, totesi Lorenzo.

Toiseksi kiirehti Ducatin Casey Stoner 0,256 sekuntia kärjestä. Stoner oli nopein vielä maanantaina ajalla 1.32,660. Stoner on ollut varsin tyytyväinen Ducatin uudentyyppiseen ja tavallaan pehmeämmin voimaa tuottavaan moottoriin.

Lorenzon tallikaveri Valentino Rossi oli kolmas 0,589 sekuntia Stonerista.

Alumiininen takahaarukka tarjosi
paremman pidon kallistuksissa

Kallio pääsi tiistaina käsiksi Ducatin uusiin kehitysosiin takahaarukan lisäksi myös takaiskarin osalta.

- Ajotuntuma tuli haettua aamulla kohdalleen eilisillä säädöillä ja sen jälkeen kokeilimme uusia osia. Jo aamulla pääsin samaan kierrosaikaan kuin maanantaipäivän aikana, kertoi Kallio.

- Sen jälkeen vaihdoimme uuden alumiinisen takahaarukan, joka tarjosi paremman pidon maksimikallistuksissa. Vaikka se oli karvan verran huonompi kiihdytyksissä, silti se oli kokonaisuutena nopeampi.

Kalliolle alumiininen takahaarukka ei ollut tosin uusi tuttavuus.

- Meillä oli alumiininen versio käytössä jo kauden alussa, jonka jälkeen siirryimme kesäkuusta alkaen käyttämään hiilikuituista takahaarukkaa. Se oli silloin kehitysaskel, mutta nyt myös kierrosajat todistavat, että taas on kehitystä saatu aikaiseksi.

Kallio saa Valenciassa esimakua myös ensi kauden renkaista.

- Bridgestonella on testattavana uudentyyppinen, ensi kauden rengasmalli, jonka sain käyttööni pariin vetoon. Silloin ajoin päivän parhaan kierrosaikani. Samalla eturenkaalla pystyin ajamaan lähes 50 kierrosta pidon ollessa vielä kohtuullisen hyvä. Se oli positiivinen asia, koska testeissä on rajoitettu määrä renkaita käytössä.

Rossi toppuutteli
kohuotsikoita

Rossi ehti oikoa tiistaina myös niitä puheitaan, jotka nousivat isoihin otsikoihin jo sunnuntaina Valenciassa. Kyseiset otsikot huusivat isoin kirjaimin, että Rossi haluaisi Lorenzon pois Yamahalta ensi kauden jälkeen.

- Toimittajat olivat vetäneet omat johtopäätöksensä. En minä suinkaan ole se henkilö, joka päättää tallikaveristani. Sen päätöksen tekee Yamaha, jolla ei ole toisaalta varmaan mitään sitä vastaan, että heidän riveissään ajaa kaksi vahvaa kuljettajaa.

Ducatiin oikeastaan jo useamman vuoden ajan yhdistetyllä Rossilla on vielä ensi kausi sopimusta jäljellä Yamahan kanssa.

- Tietenkin Ducati on aina olemassa taustalla, mutta Yamaha on edelleen ykkösvaihtoehtoni, jos jatkan MotoGP-luokassa. Se vaikuttaa todennäköiseltä, vahvisti Rossi.

Spies pelkkää hymyä

Rossi ja kumppanit ovat jatkossa saamassa kovan haastajan rinnalleen. Haastajan, joka hänkin ajaa Yamahalla. Päättyneellä kaudella Superbike-luokan maailmanmestaruuden voittanut Ben Spies jatkoi vakuuttavaa työtään ajamalla tiistain testeissä jo neljänneksi 0,414 sekuntia Rossista.

- Olen jo tässä vaiheessa erittäin tyytyväinen näihin testeihin. Esitykseni on yllättänyt itsenikin. En kajonnut tiistaina paljoakaan säätöihin, vaan pyrin sovittamaan ensisijaisesti ajotyyliäni tähän minulle edelleen uuteen pyörään. Minulla on sellainen tunne, että edistyin siinä taas paljon, iloitsi Spies.

Ducatin Nicky Hayden tykitti aivan Spiesin tuntumassa ja seuraavilta sijoilta löytyivät Hondan tehdastiimin Dani Pedrosa ja LCR Hondan Randy de Puniet, joka kukisti Kallion vain 14 tuhannesosalla.

Kallion tiimikaveri Aleix Espargaro oli 11:s kaksi kymmenystä suomalaisesta. Espargaro piti takanaan Hondan Andrea Dovizioson, joka kaatui raajusti satuttaen lonkkaansa.

Vuoden viimeinen testipäivä pistetään pakettiin keskiviikkona Valenciassa. Keskiviikkona Ricardo Tormolla ajetaan Suomen aikaa klo 11-14.

Valencia, Espanja.
MotoGP-luokan 2/3 testipäivä 10.11.:

1. Jorge Lorenzo, Yamaha 1.31,939
2. Casey Stoner, Ducati + 0,256
3. Valentino Rossi, Yamaha + 0,589
4. Ben Spies, Yamaha + 1,003
5. Nicky Hayden, Ducati + 1,042
6. Dani Pedrosa, Honda + 1,086
7. Randy de Puniet, Honda + 1,172
8. Mika Kallio, Ducati + 1,186
9. Loris Capirossi, Suzuki + 1,272
10. Marco Melandri, Honda + 1,387
11. Aleix Espargaro, Ducati + 1,406
12. Andrea Dovizioso, Honda + 1,607
13. Hector Barbera, Ducati + 2,267
14. Marco Simoncelli, Honda + 2,291
15. Alvaro Bautista, Suzuki + 2,601
16. Hiroshi Aoyama, Honda + 3,322
17. Xavier Simeon, Gresini (Moto2) + 5,340
18. Joan Olive, Pomoracing (Moto2) + 5,942
 

imsa

Well-known member
Liittynyt
21.8.2006
Viestit
373
Hayden ja Stoner testasivat ensi vuoden moottoria, joka kuulosti yllättäen saman tyyliseltä kuin Yamaha. Luistonesto ei pitänyt samanlaista pauketta kuin vanhoilla moottoreilla tai Hondassa ja Suzukissa.
Mestaruuksiaan pitkälle yöhön juhlineet Hiro ja Valentino aloittivat testaamisen vasta maanantai iltapäivällä. Aoyama lähti tutustamaan uuteen pyörään täysin eri tavalla kuin muut tulokkaat ja ajoi maanantain ilman luiston- ja keulimisenestoa.

testien lopulliset ajat, Yamaha ei ollut radalla tänään:
1 27 Casey Stoner Ducati 1'31.899 0.000 Day 3
2 99 Jorge Lorenzo Yamaha 1'31.939 0.040 Day 2
3 3 Dani Pedrosa Honda 1'31.944 0.045 Day 3
4 46 Valentino Rossi Yamaha 1'32.528 0.629 Day 2
5 69 Nicky Hayden Ducati 1'32.804 0.905 Day 3
6 4 Andrea Dovizioso Honda 1'32.825 0.926 Day 3
7 33 Marco Melandri Honda 1'32.935 1.036 Day 3
8 11 Ben Spies Yamaha 1'32.942 1.043 Day 2
9 36 Mika Kallio Ducati 1'32.988 1.089 Day 3
10 14 Randy de Puniet Honda 1'33.111 1.212 Day 2
11 65 Loris Capirossi Suzuki 1'33.211 1.312 Day 2
12 41 Aleix Espargaro Ducati 1'33.275 1.376 Day 3
13 40 Hector Barbera Ducati 1'33.786 1.887 Day 3
14 58 Marco Simoncelli Honda 1'33.857 1.958 Day 3
15 5 Colin Edwards Yamaha 1'33.929 2.030 Day 1
16 19 Alvaro Bautista Suzuki 1'34.163 2.264 Day 3
17 400 Hiroshi Aoyama Honda 1'34.821 2.922 Day 3
18 0 Toni Elias Gresini Moto2 1'37.279 5.380 Day 2
19 9 Kenny Noyes Promoracing Moto2 1'37.881 5.982 Day 2
20 5 Joan Olive Promoracing Moto2 1'39.227 7.328 Day 3
21 14 Ratthapark Wilairot Stop & Go Moto2 1'41.989 10.090 Day 1


Espanjalaisessa Motociclismo-lehdessä oli tälläinen veikkaus Moto2-talleista ja -ajajista.
talli: kuskit; pyörä
Ajo Motorsport: Álex Debón; Aprilia
Campetella Racing: Dominique Aegeter; B&B Team
Cardion AB Motoracing: Karel Abrahan; Aprilia
CIP Moto -GP250: Valentin Debise; Suter
Emmi Caffe Latte: Thomas Luthi; Suter, Kalex or Moriwaki
G22 Racing Team: Fonsi Nieto and Yanick Guerra; Moriwaki
Hayate Racing Team: Jules Cluzel and ?; Suter
Honda Gresini: Toni Elías and ?; Moriwaki
JIR: Mattia Pasini and Roger Lee Hayden; TSR
Kino Racing: Fabrizio Perren; BQR
Mapfre Aspar Team: Julían Simón and Mike Di Meglio; Aprilia
Matteoni Racing: Jules Cluzel?; Moriwaki
Pons Racing: Axel Pons and Sergio Gadea; Kalex
Promoracing: Joan Olivé and Kenny Noyes; Harris
Racing Team By Queroseno: Bernat Martínez, José David De Gea, Lukas Pesek, Alex De Angelis; BQR
Racing Team Germany: Arne Tode; Suter
Scot Racing Team: 2 seats, no names; NCR
Speedup Aprilia: Andrea Iannone and Gabor Talmacsi; Aprilia
Sprint Tecnology Racing: Roberto Pietri and Roberto Rolfo; Suter
Stop and Go Racing Team: Héctor Faubel and Ratthapark Wilairot; Aprilia/FTR
Tech 3: Raffaele De Rosa and Yuki Takahashi; Tech3
Viessmann Kiefer Racing: Stefan Brald and Vladimir Leonov; Suter
WTR San Marino Team: Claudio Corti; ADV/CRP
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Oliko imsa katsomassa testiä vai mistä sait tuon kuulohavainnon?

Moto2-nelarit jäivät vielä aika reilusti 250cc:lle, mutta tilanne muuttunee. Yllättävän monta tiimiä ajaa vielä Aprilialla, nimimiehiä.

Rolfo paluumuuttajana supersport/-bikesta, Roger Lee Hayden mielenkiintoinen tulokas.
 

imsa

Well-known member
Liittynyt
21.8.2006
Viestit
373
Oliko imsa katsomassa testiä vai mistä sait tuon kuulohavainnon?

Moto2-nelarit jäivät vielä aika reilusti 250cc:lle, mutta tilanne muuttunee. Yllättävän monta tiimiä ajaa vielä Aprilialla, nimimiehiä.

Rolfo paluumuuttajana supersport/-bikesta, Roger Lee Hayden mielenkiintoinen tulokas.
Ulkomaisilta palstoilta olen lukenut paikallaolijoiden kommentteja.

Moto2 listalla useat nimet ovat vielä huhuja. Esim RL Haydenin pitäisi tuoda 200 000€ sponsoritukea tallipaikkaa varten. Huhujen mukaan Gresini vaatii toisesta paikasta jopa puolen miljoonan edestä sponsoreita :dunno:
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4391
En tiennytkään että Ducati on rakentanut Cross Plane-moottorin ensivuoden pyöräänsä, mielenkiintoista tietää kuinka he ovat onnistuneet toteuttamaan tämän V4-konstruktioon. Toivotaan että pito mutkasta ulostultaessa on parantunut koska pidon puute on ollut aina Ducatin perussynti.
 

Polar

Well-known member
Liittynyt
15.1.2007
Viestit
757
Jahas, MotoGp siirtyy Nelosen maksukanavalle ensikaudesta lähtien:http://www.sportti.com/uutinen.asp?CAT=1-3&ID=161073
Onneksi MotoGP-kisan sentään näkee jäkilähetyksenä pääkanavallakin.
Harmi, ettei uuden Moto2-luokan kisoja näe kuin maksukanavalla. Toisaalta, onhan noita keinoja nähdä ne muutenkin.
 
Ylös