MPEG-2 ongelmat

Balthazar

Luonnollisesti.
Sijainti
Boogie Street
Laitoin PC:n TV-kortin softan tallentamaan eilen YLE Teemalta tullutta Tokion rakkikoiraa, mutta jouduin keskeyttämään tallennuksen (kovalevylle) vähän ennen tallennusajan loppua, jolloin tiedostoon tuli ärsyttävä virhe. MPG-tiedosto näkyy kyllä moitteettomasti esim. Media Playerissä, mutta Nero (XP:n Movie Makerista puhumattakaan) ei suostu tallentamaan tiedostoa DVD-levylle. Haluaisin filmin DVD:lle, koska katselisin sen mieluummin TV:stä.

Tiedoston ominaisuuksissa lukee kokonaisajaksi 0:00:00, joten ilmeisesti jotkut tiedoston parseriasetukset/mitkä lie ovat viturallaan.

Liekö foorumilaisille ideoita, miten tuon tiedoston saisi korjattua ilman kohtuutonta stressiä?

Dj Ankka

Ruma kuin rusina
Sijainti
Vantaa
Olettaisin, että virtual dubilla saisit tuon korjattua. Koska en juurikaan ole kyseistä softaa käyttänyt, suosittelen, että katsot muilta foorumeilta apua sen käyttöön (esim afterdawn)

Balthazar

Luonnollisesti.
Sijainti
Boogie Street
Katkaisin sitten videon molemmista päistä pätkän TMPGEnc Expressin shareware-versiolla, sillä asia korjautui - tosin uuden MPEG-2-tiedoston luominen kesti 6-7 tuntia ja muutenkin ohjelma tuntui käsittämättömän kököltä.

Täytyypä vielä noista editoreista kokeilla ainakin tuota Womblen MPEG Video Wizardia ja Uleadin Video Studiota. Virtual Dubilla ei ymmärtääkseni saa luotua MPEG-2:sia, ainoastaan AVI-tiedostoja?

Balthazar

Luonnollisesti.
Sijainti
Boogie Street
Mr Natural sanoi:
Täytyypä vielä noista editoreista kokeilla ainakin tuota Womblen MPEG Video Wizardia ja Uleadin Video Studiota. Virtual Dubilla ei ymmärtääkseni saa luotua MPEG-2:sia, ainoastaan AVI-tiedostoja?
Tuo boldattu ohjelma on ylivoimaisesti paras niistä, mitä tähän mennessä läpi olen kahlannut. Selkeä, helppokäyttöinen ja ylivertaisen nopea: ohjelma kirjoittaa uuden tiedoston suunnilleen yhtä nopeasti kuin kovalevylle tiedostoja ylipäänsä voi kirjoittaa.

Joni

Well-known member
Mr Natural sanoi:
Tuo boldattu ohjelma on ylivoimaisesti paras niistä, mitä tähän mennessä läpi olen kahlannut. Selkeä, helppokäyttöinen ja ylivertaisen nopea: ohjelma kirjoittaa uuden tiedoston suunnilleen yhtä nopeasti kuin kovalevylle tiedostoja ylipäänsä voi kirjoittaa.
Siis kumpi, Womblen MPEG Video Wizardi tai Uleadin Video Studio? :dunno:

Se nanoPEG ohjelma on mun mielestä liian monimutkanen ja hieman huonosti tehty. :nope:

Viimeksi muokattu:

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
Tää lienee sopiva toikki kysyä tällaista ongelmaa...

Eli mulla on viime vuoden Kiinan GP TV:stä kaapattuna ja se on 4:nä pätkänä, joiden jokaisen koko on n. 3gigaa. Tuo koko ei sinällään ole ongelma, mutta ne ois kiva yhdistää yhdeksi pätkäksi, eikä koon pudottaminenkaan muo itkemään saisi.

Adobe Premierellä kokeilin yhdistellä niitä, mutta se ei suostu importaamaan pätkiä siihen, valittaa mun käsittääkseni väärästä taajuudesta tai jotain (yritin joskus joulun tienoilla, että sori epämääräisestä virheviestistä :mad: )

mutta oisko kellään ideaa, millä tuon saisi "kivaan" muotoon....

PekPoy

oik. yo.
Sijainti
Helsinki / f1racing.net / vasempaan kääntyvät mutk
jaska sanoi:

Eli mulla on viime vuoden Kiinan GP TV:stä kaapattuna ja se on 4:nä pätkänä, joiden jokaisen koko on n. 3gigaa. Tuo koko ei sinällään ole ongelma, mutta ne ois kiva yhdistää yhdeksi pätkäksi, eikä koon pudottaminenkaan muo itkemään saisi.

Adobe Premierellä kokeilin yhdistellä niitä, mutta se ei suostu importaamaan pätkiä siihen, valittaa mun käsittääkseni väärästä taajuudesta tai jotain (yritin joskus joulun tienoilla, että sori epämääräisestä virheviestistä :mad: )

Olisko VirtualDub tuohon yhdistämishommaan simppelein vaihtoehto.

Balthazar

Luonnollisesti.
Sijainti
Boogie Street
jaska sanoi:
...

Edelleen: kokeile tuota Womblea. Luulisin sillä onnistuvan, niin pätevältä se vaikuttaa.