MSN Messengerissä troijalaisia?

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
OoPee sanoi:
Niin siis kuten Domppari jo vihjaisi, niin tuossa viruksen mukana tulee palikka, joka mahdollistaa koneen etäohjauksen, ts. sen, että joku ottaa koneen hallintaansa. Se, että se ei enää levitä itseään on toinen asia.

Kuten tuolla edellä olevassa linkissä todettiin (kannattais tosiaankin joskus klikkailla niitä linkkejä ;)), niin:
Täytyy huomenna tai ens kerralla sanoa tuosta.. En minä ajatellut, jotta ne noin mulkvisteja osaisivat olla, jotta tekevät näkyvän viruksen, jonka poistettua jäisi vielä piilo virus, joka tekee mitä huvittaa...... tai noin minä sen ajattelen vailla tietokonekoulutusta:eek:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
kouvotsvoni sanoi:
Täytyy huomenna tai ens kerralla sanoa tuosta.. En minä ajatellut, jotta ne noin mulkvisteja osaisivat olla, jotta tekevät näkyvän viruksen, jonka poistettua jäisi vielä piilo virus, joka tekee mitä huvittaa...... tai noin minä sen ajattelen vailla tietokonekoulutusta:eek:
Mä siis en usko, että se sun sutturas poisti siitä viruksesta mitään muuta kuin korkeintaan sen levitysmekanismin. Jos sitäkään.

Eli siis vielä kertaalleen, ottaa selville mikä virusohjelmisto siellä koneella oikeesti on. Jos siellä on tosianakin kaksi ANTIVIRUSSOFTAA (mikä siis on eri asia kuin palomuuri ja antivirussofta), niin ehdottomasti toinen niistä pois. Valitettavasti se poistaminenkaan ei oo ihan välttämättä triviaali juttu. Jos ihan tarkkoja ollaan, niin ainoo oikee tapa tuossa tilanteessa olis eka poistaa kumpainenkin, käyttää vielä sen jälkeen valmistajan erillisiä removal tooleja (siis ei mitään virus removal tooleja vaan sen ohjelman removal tooleja ts. softaa, joka poistaa loputkin antivirussoftasta, pelkällä deinstalloinnilla ei välttämättä näin käy) ja sen jälkeen asentaa mahdollisimman uusi versio jommastakummasta koneelle. Tän jälkeen perusteellinen skannaus.

Tiedän, hankalalta kuulostava asia. Nortonin removal toolit löytyy tuolta. F-Securen removal toolia ei taida (?) olla julkisesti noin vaan saatavilla.

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
OoPee sanoi:
Mä siis en usko, että se sun sutturas poisti siitä viruksesta mitään muuta kuin korkeintaan sen levitysmekanismin. Jos sitäkään.

Eli siis vielä kertaalleen, ottaa selville mikä virusohjelmisto siellä koneella oikeesti on. Jos siellä on tosianakin kaksi ANTIVIRUSSOFTAA (mikä siis on eri asia kuin palomuuri ja antivirussofta), niin ehdottomasti toinen niistä pois. Valitettavasti se poistaminenkaan ei oo ihan välttämättä triviaali juttu. Jos ihan tarkkoja ollaan, niin ainoo oikee tapa tuossa tilanteessa olis eka poistaa kumpainenkin, käyttää vielä sen jälkeen valmistajan erillisiä removal tooleja (siis ei mitään virus removal tooleja vaan sen ohjelman removal tooleja ts. softaa, joka poistaa loputkin antivirussoftasta, pelkällä deinstalloinnilla ei välttämättä näin käy) ja sen jälkeen asentaa mahdollisimman uusi versio jommastakummasta koneelle. Tän jälkeen perusteellinen skannaus.

Tiedän, hankalalta kuulostava asia. Nortonin removal toolit löytyy tuolta. F-Securen removal toolia ei taida (?) olla julkisesti noin vaan saatavilla.
Minä taidan käydä paikan päällä huomenna.. tai sitten pistän nuo linkit tai... tai... en tiedä. Katsoo nyt... EIKÄ SE OLE MIKÄÄN SUTTURA vaikka onkin isot tissit ja blondi:eek:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
kouvotsvoni sanoi:
EIKÄ SE OLE MIKÄÄN SUTTURA vaikka onkin isot tissit ja blondi:eek:
Niin no voisinhan mäkin siis tietty ohimennessäni kävästä... :frank:

P.S. eiku ihanoikeesti, tsekkaa eka mitä siellä koneella ylipäätään on, mutta tosiaan yks antivirussofta riittää vallan mainiosti. Jos siellä nyt on yks antivirusohjelma ja se toinen on kokonainen internet security palomuureineen, niin varmaan kannattaa poistaa se ihan puhdas antivirusproggis...

Paitti jos se toinen on ihan helvetin vanha ja toinen ei...

Äh, käytä järkees! :eek:

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Enköhän minä nuo jutut osaa. En tiedä mitä hittoa tekee tuolla Nortonilla, kun F-Secure ilmeisestikin tullut Sonera/Elisa-paketin kylkiäisenä ja pitäis päivitellä itseensä..tai mistä minä tiedän, pitää käydä huomenna vaikka paikan päällä.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
kouvotsvoni sanoi:
Enköhän minä nuo jutut osaa. En tiedä mitä hittoa tekee tuolla Nortonilla, kun F-Secure ilmeisestikin tullut Sonera/Elisa-paketin kylkiäisenä ja pitäis päivitellä itseensä..tai mistä minä tiedän, pitää käydä huomenna vaikka paikan päällä.
Joo siis kaksi av-softaa yhtäaikaa koneella ei tee konetta yleensä sen turvallisemmaksi, mutta sen sijaan ne a) hidastavat konetta ja gee) huonolla tsägällä estävät koko koneen normaalin toiminnan tahi peräti boottauksen.