Hän on kuitenkin niin taitava kuljettaja, että pystyy ajamaan kovempaa kuin auto sallii. Siinä piilee osittain myös hänen suuruutensa kilpa-ajajana.
Mustakarissa ja Saaressa ärsyttää juuri tuo ainainen Schumin ylistäminen.Suurelle yleisölle tuo soopa menee absoluuttisena totuutena.
Henk.kohtaisesti en jaksa ymmärtää tätä Schumin ylistystä. Fakta on, että vuodesta 94 lähtien Schumi on ollut tallinsa ainoa kuljettaja. Auto on rakennettu täysin Schumin mieltymysten mukaan. Ja Ferrari aikana käytössä on ollut lähes rajattomat resurssit. Luulen, että samalla kalustolla samassa tilanteessa ehkä jopa Rubens olisi pystynyt samaan. En kiellä sitä etteikö Schumi olisi aikamme eliittiä, yksi parhaista, mutta se ärsyttää että näissä kyselyissä joihin viime aikoina on tullut törmättyä, aina kysytään Schumin jälkeen parasta kuljettajaa. Kuka sen tietää, että juuri hän on paras.
Minulle se nopein kuljettaja on aina ollut Senna. Minulle se paras kuljettaja on ollut aina Mika. Minulle se tämän hetken nopein ja paras on ehdottomasti Kimi.
Mika oli Schumiin nähden ylivertainen kovassa paineessa. Schumi sortui uskomattoman usein paineen alla käsittämättömästi.
Ja vielä kun takana on ollut Benetton ja FIArrari, jotka tunnetusti liikkuvat sääntöjen rajamailla, ei se nosta ainakaan omalla kohdallani Schumin arvostusta. Esimerkkinä tietenkin Benettonin luistonesto sekä Ferrarin kauden 1999 lopun ja 2000 alun luistonestot. Ferrari oli muuten 2000 yllättävän halukas siirtämään luistoneston sallimista.
Ei Schumin nopeudesta ole tietenkään epäilystäkään, hän kuuluu Mikan, Kimin ja Sennan kanssa nopeimpiin. (pakko vielä lisätä tähän Alesi
)