Nähtyä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sooda
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tänään näin Toyota Corollan, Opel Astran, Ford Focuksen ja VW Golfin
S-Marketin edessä jo ennen kuin liike oli avattu. Ajattelin, että siinä on S-marketin työntekijät ottaneet esimerkillisesti osaa euroopan myydyimpien automallien menestykseen - oikein tasapuolisesti.

Lempäälän Siwan pihassa näin 10 minuuttia myöhemmin huomattavasti epähomogeenisemman pariskunnan: valkoinen Opel Admiral ja keltainen Lamborghini (ilmeisesti Gallardo vai-mikä-se-nyt-on)

PuoliPöhkö sanoi:
Tänään näin Toyota Corollan, Opel Astran, Ford Focuksen ja VW Golfin
S-Marketin edessä jo ennen kuin liike oli avattu. Ajattelin, että siinä on S-marketin työntekijät ottaneet esimerkillisesti osaa euroopan myydyimpien automallien menestykseen - oikein tasapuolisesti.

Lempäälän Siwan pihassa näin 10 minuuttia myöhemmin huomattavasti epähomogeenisemman pariskunnan: valkoinen Opel Admiral ja keltainen Lamborghini (ilmeisesti Gallardo vai-mikä-se-nyt-on)

Tossa on nyt sellanen ero, että ketään ei vois vähempää kiinnostaa bongata joku Astra tai Corolla, mutta tollanen Prowler kääntäisi kyllä pääni jos kohdalle sattuisi:doubtful:

Black Leopard sanoi:
Hiljattain tein huomion kahdesta legendasta: Saab 96 sekä aito ja alkuperäinen Mini.

Totta, nämä vanhat klassikot kyllä kääntävät pään. Itse en pidä ollenkaan a.) uudesta ministä, joka on hukannut täysin alkuperäisen Minin identiteetin alemman keskiluokan auton kokoineen ja BMW-moottoreineen b.) uudesta kuplasta, joka säälittävä yritys myydä kalliilla epäkäytänöllisempi versio golfista, ei juuri muuta tekemistä oikean kuplan kanssa kuin VW-logot.

Sen sijaan ilahduttavana poikkeuksena tässä retrolla rahastukseen olen huomannut Fiat 500:n. Autosta on tehty alkuperäisen idean mukaisesti PIENI ja se todella näyttää vanhalta 500:lta sisältä ja ulkoa. Erityisesti valkoisella värillä hyvännäköinen pikkupörriäinen, tosin hinnoiteltu sekin hieman yläkanttiin (ei niin räikeästi kuin uudessa kuplassa ja minissä silti) vastoin alkuperäisen mallin ideologiaa, jossa hinta oli halpa.

Tuo Saabin 96 malli on myös sellainen josta voipi joskus vielä tulla retromalli markkinoille, vaikkei se kansainvälisesti yhtä tunnettu kulttiauto ole kuin esim mini tai kupla.

pendellstock sanoi:
Tossa on nyt sellanen ero, että ketään ei vois vähempää kiinnostaa bongata joku Astra tai Corolla, mutta tollanen Prowler kääntäisi kyllä pääni jos kohdalle sattuisi:doubtful:

Jos sä olisit lukenut viestin loppuun saakka, niin olisit hoksannut tuon armaan harmaan massan pohjustaneen kohtaamista Lamborghini Gallardon kanssa ;)

PuoliPöhkö sanoi:
Jos sä olisit lukenut viestin loppuun saakka, niin olisit hoksannut tuon armaan harmaan massan pohjustaneen kohtaamista Lamborghini Gallardon kanssa ;)

Ok hyväksytään, vaikka siinä onkin vaan audin moottori:o

pendellstock sanoi:
Totta, nämä vanhat klassikot kyllä kääntävät pään. Itse en pidä ollenkaan a.) uudesta ministä, joka on hukannut täysin alkuperäisen Minin identiteetin alemman keskiluokan auton kokoineen ja BMW-moottoreineen b.) uudesta kuplasta, joka säälittävä yritys myydä kalliilla epäkäytänöllisempi versio golfista, ei juuri muuta tekemistä oikean kuplan kanssa kuin VW-logot.

Sen sijaan ilahduttavana poikkeuksena tässä retrolla rahastukseen olen huomannut Fiat 500:n. Autosta on tehty alkuperäisen idean mukaisesti PIENI ja se todella näyttää vanhalta 500:lta sisältä ja ulkoa. Erityisesti valkoisella värillä hyvännäköinen pikkupörriäinen, tosin hinnoiteltu sekin hieman yläkanttiin (ei niin räikeästi kuin uudessa kuplassa ja minissä silti) vastoin alkuperäisen mallin ideologiaa, jossa hinta oli halpa.

Tuo Saabin 96 malli on myös sellainen josta voipi joskus vielä tulla retromalli markkinoille, vaikkei se kansainvälisesti yhtä tunnettu kulttiauto ole kuin esim mini tai kupla.

Toi on kyllä totta että Fiat on tässä tapauksessa tehnyt retro-mallin elvytyksen parhaiten. Tosin mitenkään pilkkua nusaisematta Fiat 500 on kasvanut jopa hieman enemmän kuin Mini. Ja kun vanhan ja uuden 500:n näkee vierekkäin niin kokoero on valtava. Minejä en ole luonnossa nähnyt vierekkäin, mutta eipä tuossakaan uusversio "miniltä" vaikuta.

Nostalgiamallien elvytyslistaan pitää ehdottomasti lisätä vielä Citroen DS/ID. Esim. tuohon tyyliin: http://web.telia.com/~u84003985/CITROEN/BILDER/DSFINAL.JPG

Viimeksi muokattu:
sooda sanoi:
Hieno homma tuokin että viime vuonna Suomeen tuotiin käytettynä 26 Ferraria. Jonnekin Ruotsiin taidetaan tuoda saman verran kuukaudessa.

Reima Kuislan pihassa näkyi olevan uusi punainen avo Jaguar XK-R. Avo Bentleytä ei ole tänä keväänä vielä näkynyt.

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Moto...ddiZ2283QQcmdZViewItem?hash=item200225946487& tämä olisi kiva nähdä jalkojensa välissä!

Tulee työpaikan sijainnin ansiosta bongattua lähes päivittäin yksi kappale tämän vuotista avo-Bentleytä. Oon varmaan vielä liian nuori, mutta itse olisin ostanut samalla rahalla mielummin vaikka 3 eriväristä Porsche 997 Turboa tai 4Corvette Z06:sta kuin tuon brittiläisen möhkö-bemarin. No, onhan se hiton hieno auto anyway:)

Noi jaget alkaa olemaan melkein kansanautoja Suomessakin tuonnin vapauduttua yksityisille. Tai ainakin sitä vanhempaa perus xk-8:ia näkee jo aika paljon. Onkohan Suomessa ferrari f40:iä? Kyläkauppias taisi sellaisen ostaa itselleen..Siinä olisi kauppakassi minun mieleeni.

Black Leopard sanoi:
Miten onkaan sellainen muistikuva, että Juha Kankkusella olisi autokokoelmissaan F40?
Tietääkseni kankkusen F40 ei oo rekisterisssä. Näitä rekiströimättömiä Suomessa on muutamia muitakin. Ainakin Esa Schroderuksella on tommonen ollut kilpakäytössä. Sitä en tiedä onko se vielä tallella. Täytyy varmaan joku päivä vilkasta tarkemmin ku ajan sen tallin ohi. Muutama Ferrari siinä on pihassa ja pari muutaki nopeen näköstä kulkinetta, mutta en oo tarkemmin kattonu mitä ne on.

Äskeisellä kylälenkillä oli liikkeellä musta Cadillac Escalade. Yhtä karsea kuin kuvissa. Mikähän miehellä on silloin pieni kun tollaisen pitää ostaa? Vai onko tämä vain kateutta?

90-luvun Daimler Sovereign, niin ikään musta oli myös liikkeellä.

Mise sanoi:
Tietääkseni kankkusen F40 ei oo rekisterisssä. Näitä rekiströimättömiä Suomessa on muutamia muitakin. Ainakin Esa Schroderuksella on tommonen ollut kilpakäytössä. Sitä en tiedä onko se vielä tallella. Täytyy varmaan joku päivä vilkasta tarkemmin ku ajan sen tallin ohi. Muutama Ferrari siinä on pihassa ja pari muutaki nopeen näköstä kulkinetta, mutta en oo tarkemmin kattonu mitä ne on.

http://www.geocities.com/supersaloon2000/autolista.html
Tuossa Don Viton SS-tietoutta. Schroderuksen F40-replika lyheni Kemoran lähtösuoran kaiteeseen niin totaalisesti, ettei enää liene kisakunnossa. Tapahtuma oli yksi vanhan SS-luokan sineteistä... Johanssonin auto lienee edelleen ajokunnossa.

Ferrareista puheenollen, tässä yksi (vai pitäisikö sanoa kaksi) Kannuksen mestareiden projekti: http://www.mat.fi/n_index.php?nav=gallery_view&gallery=1978ferrai308gtbrallycar.xml&g=13

pendellstock sanoi:
Onkohan Suomessa ferrari f40:iä? Kyläkauppias taisi sellaisen ostaa itselleen..Siinä olisi kauppakassi minun mieleeni.

Pitää paikkansa. Siellä se seisoo ruokakaupan eteisaulassa ihmeteltävänä. Raaka peli. :ahem:

Nyt mä sain puhelimella kuvan siitä keltasesta Gallardosta. En tosin osaa siirtää sitä tiezikalle puhelimesta.
Källärdö toppasi Viinikan Ducks Burgerin liikennevaloissa rinnalle.
Mun pehmeästi kuljettama yhdistelmä* tosin irtosi viivalta nopeammin. :alppu:

*) Ford Tourneo Connect (90 hv / 1700 kg) +
Peräkärry, jossa 126 metriä painekyllästettyä, märkää lankkua (kärry kuormineen noin 800 kg) :D

Tuli Pietarissa nähtyä koko automaailman kirjo uusista miljuunaihmeistä (mm tässä mainituista Prowler ja F40) karmeisiin rytöpaskoihin ja kun pimeitä takseja suosittiin niin päästiin matkustelemaan mm 'hienoilla' Volgilla...