Nauhoittavat digiboksit?

Örfil

Guest
Tänks! Tämähän ratkaisee jo paljon. Toiveena on nimittäin:
- tallennuksen ajastus suoraan epg-ruudulta tms.
- ainakin yhden kanavan nauhoitus samanaikaisesti kun katselee tv:stä samanaikaisesti toista
- rgp liitännät sisään/ulos
...joten 80 Gb riittää hakkaamaan videon kapasiteetin mennen tullen, kunhan em. kriteerit täyttyvät.

Shitgantissa on tarjouksessa Joulun jälkeen Medionin 80 Gb:n digiboxi n. 240 egen hintaan, täytyy varmentaa nuo ym. asiat. Onkohan boxeissa esim. Topfieldiin niin perustavaa laatuisia olevia eroja että ne tekis jotain eroja ostopäätökseen?
Myin onnekseni 2 kk vanhan Handanin boxini joulun alla (ei kovalevyä) joten nyy tarttis digipoxia suht äkkiä...tai mikäs kiire tässä, samat kanavat näen nytkin poislukien Vivan.

Mitä erikoista hyötyä olis esim. liitännöistä mm. USB tökkelistä?
 
Viimeksi muokattu:

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Jussi sanoi:
Mitä erikoista hyötyä olis esim. liitännöistä mm. USB tökkelistä?
Topfieldissa ainakin ihan ehdoton koska sitä kautta saa päivitettyä ohjelmistot, siirrettyä tietokoneelle(ja edelleen polttavalle DVD:lle) ohjelmia sekä last-but-not-least, sitä kautta saa Toppyyn kaikenmaailman käyttöliittymän laajennuksia yms. Tollasia: http://tapworld.eu.tt/
 

Charlie

Elämän jakojäännös
Liittynyt
13.12.1999
Viestit
6454
Sijainti
Pahassa paikassa
Tutki nyt rauhassa eri boksien väliset erot ja mieti mitä ominaisuuksia tarvitset. Mielettömästi tietoa löydät DVDPlazalta: http://www.dvdplaza.fi/forums/forumdisplay.php?f=102

Suhteellisen kattavan digiboksien ominaisuustaulukon löydät täältä: http://www.mediaplazashop.com/

Ota huomioon, että ollenkaan kaikista tallentavista bokseista ei saa helposti tallenteita ulos (puuttuu USB/Ethernet). Tähän taitavat pystyä vain Topfield ja Dreambox.
 

Örfil

Guest
Eikös ohjelmistopäivitykset saa tv-verkon kauttakin noissa pokseissa? Sinänsä ymmärrän usb:n olemassaolon, sillä silloin säästyis tallentavan dvd:n ostolta.

Nykyinenkin dvd välttää varsin mainiosti (halpis Bayer), sillä siinä on 5.1 dekooderit ittessään ja kun kotiteatterivahvistimessa sitä ei taasen ole, niin sillä saan toistaiseksi 5.1 äänet joka tötteröön kivasti :) Dvd:n vaihto sitten vaatis taas vahvarinkin vaihdon, jotta saan kaikista kuudesta pöntöstä äänet kunnolla ulos. Varsinainen rahalumivyöry näitten kotiteatterijuttujen vaihto joskus :thumbdown
 

Örfil

Guest
Hetkonen: enkö saa digiboxin kovalevyllä olevaa tallennusta ulos scartin kautta tallentavalle dvd:lle?
 

Charlie

Elämän jakojäännös
Liittynyt
13.12.1999
Viestit
6454
Sijainti
Pahassa paikassa
Jussi sanoi:
Hetkonen: enkö saa digiboxin kovalevyllä olevaa tallennusta ulos scartin kautta tallentavalle dvd:lle?
Saat, mutta menetät digitaalisuuden siirrossa hetkellisesti -> kuvan laatu heikkenee ainakin vähän.
 

Charlie

Elämän jakojäännös
Liittynyt
13.12.1999
Viestit
6454
Sijainti
Pahassa paikassa
Jussi sanoi:
Eikös ohjelmistopäivitykset saa tv-verkon kauttakin noissa pokseissa? Sinänsä ymmärrän usb:n olemassaolon, sillä silloin säästyis tallentavan dvd:n ostolta.

Nykyinenkin dvd välttää varsin mainiosti (halpis Bayer), sillä siinä on 5.1 dekooderit ittessään ja kun kotiteatterivahvistimessa sitä ei taasen ole, niin sillä saan toistaiseksi 5.1 äänet joka tötteröön kivasti :) Dvd:n vaihto sitten vaatis taas vahvarinkin vaihdon, jotta saan kaikista kuudesta pöntöstä äänet kunnolla ulos. Varsinainen rahalumivyöry näitten kotiteatterijuttujen vaihto joskus :thumbdown
Tuleehan niitä päivityksiä ilmastakin, mutta aika harvakseltaan välillä ja joihinkin laitteisiin ei tule ikinä. Parempi että laitteessa on sarjaportti/USB/Ethernet-portti, niin voi päivitellä softan itse.

Tallentavaa DVD-asemaa tuskin kannattaa enää ostaa. Parempi sijoittaa digiboksiin enemmän rahaa niin saat tallenteet suoraan digitaalisena levylle.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Jussi sanoi:
Eikös ohjelmistopäivitykset saa tv-verkon kauttakin noissa pokseissa? Sinänsä ymmärrän usb:n olemassaolon, sillä silloin säästyis tallentavan dvd:n ostolta.
Ainakaan vielä ei näemmä ole kertaakaan Topfieldiin jaettu päivityksiä signaalin mukana ja melko lyhyt se historia on muidenkin merkkien osalta. Nokia tässä on eiryisesti kunnostautunut. Tuo on tietty maahatuojalle/valmistajalle kustannuskysymys, päivitys antenniverkon kautta kun ei ole ilmaista, joten ymmärrän ettei siihen suurta mielenkiintoa ole yleisesti ollut enkä itse ainakaan laskis sen varaan paljoakaan.
Osaan Nokian bokseistahan on päivitys saatavilla vielä tämän vuoden loppuun asti.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Eilen tuli sillekin toiminolle käyttöä että tallentaa jotain ohjelmaa (Amazing Race) ja samalla katsoi tallennettua Simpsonia kovalevyltä. :ahem:
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Moe Szyslak sanoi:
Eilen tuli sillekin toiminolle käyttöä että tallentaa jotain ohjelmaa (Amazing Race) ja samalla katsoi tallennettua Simpsonia kovalevyltä. :ahem:
Moon jo ehtinyt tekeen senkin, että katon yhtä ja nauhotan kahta. :D
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Moe Szyslak sanoi:
Ruunari, et sä nauhota vaan tallennat tai seivaat ;)

Oleks ollu koskaan radio-ohjelman, telkkariohjelman tai levyn nauhotuksissa? :doubtful: Mä olen. Ei mennyt nauhalle vaan digitaalisena esim. kiintolevylle. Ei silti puhuttu seivaamisesta tai tallentamisesta vaan nauhoituksesta. :ahem:
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Runar ja Kyllikki sanoi:
Oleks ollu koskaan radio-ohjelman, telkkariohjelman tai levyn nauhotuksissa? :doubtful: Mä olen. Ei mennyt nauhalle vaan digitaalisena esim. kiintolevylle. Ei silti puhuttu seivaamisesta tai tallentamisesta vaan nauhoituksesta. :ahem:
Tää meillä kotona jatkuva 'huomauttelun' aihe.

Video ja videonauha aikaan, tuo rouva 'äänitti' kun piti nauhottaa.

Nyt se 'nauhottaa' kun pitäis tallentaa. :nope: :rolleyes:

Kysyin että nauhotatko sä tietokoneellakin? :eek:
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Mutku sanoi:
Tai että kaikki tietokoneella tehtävät asiat ovat 'ohjelmointia' :doubtful:
Joo...tuon on liiankin tuttua.
"Mä olen ohjelmoinut kaikki sivut missä mä usein käyn, suoraan tietokoneen muistiin, eikä tartte ku klikata niin pääsee sinne sivulle"
 

JOC

tavallinen virtanen
Liittynyt
25.8.2001
Viestit
3475
Jussi sanoi:
Tänks! Tämähän ratkaisee jo paljon. Toiveena on nimittäin:
- tallennuksen ajastus suoraan epg-ruudulta tms.
- ainakin yhden kanavan nauhoitus samanaikaisesti kun katselee tv:stä samanaikaisesti toista
- rgp liitännät sisään/ulos
...joten 80 Gb riittää hakkaamaan videon kapasiteetin mennen tullen, kunhan em. kriteerit täyttyvät.

Shitgantissa on tarjouksessa Joulun jälkeen Medionin 80 Gb:n digiboxi n. 240 egen hintaan, täytyy varmentaa nuo ym. asiat. Onkohan boxeissa esim. Topfieldiin niin perustavaa laatuisia olevia eroja että ne tekis jotain eroja ostopäätökseen?
Myin onnekseni 2 kk vanhan Handanin boxini joulun alla (ei kovalevyä) joten nyy tarttis digipoxia suht äkkiä...tai mikäs kiire tässä, samat kanavat näen nytkin poislukien Vivan.

Mitä erikoista hyötyä olis esim. liitännöistä mm. USB tökkelistä?

Älä helvetti osta tota Medionia. Netistä löytyy paljon paskaa siitä, ja ite kokeilutuna liikkeessä pikaisesti häviää Topfieldille 100-0. Tällä hetkellä ainoastaan Topfield-johdannaisia kannattaa ostaa, sanon mä.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
markoj sanoi:
Parhaasta en tiedä, mutta mä laitoin scartit telkkuun ja vhs/dvd-systeemiin ja samaten antennipiuhat. Eli antenni seinästä eka boksiin ja siitä muihin. RF-outista telkkuun ja videoon RF LOOP 2 OUT:sta. Noilla mun mielestä pelas kaikki. Tietsikkaliitäntä on vielä vaiheessa.
Mistäs tossa kakkosviritin saa antennisignaalin? :confused:

Mulla on nyt tarkistusten jälkeen kytketty niin että Antenna ykköseen piuha antennista, sit se "hyppylanka" RF Loop outista->Antenna 2, ja scartti telkkariin. Noilla toimii. Yks piuha sisään, yks ulos.

Telkkariin mulla menee sitten erikseen toisesta antennista, digiboxin kautta kulkematta, analogisignaali.
 

Örfil

Guest
Meneekö se scartin kautta vaiko suoraan? RGP signaali on kuulemma se "paras" eli sillä saa parhaan kuvan aikaiseksi. Siks mulla on ongelmia kun uudessa telsussa on vain yks scartti rgp:llä ja siihen kytkin dvd:n ja toiseen (videosignaali) sitten sen vanhan digiboxin, jota ei enää ole. Aaattelin että diginä saa jotain "parempaa" vaikkei ole rgp:ssä

Ei enää ongelmia sillä miu mau mukkaan se uus digixoboxi pitäis kytkeä siihen rgp scarttiin, ja siihen sarjaan sit dvd soitin. Toinen scartti saa jäädä vaikka odottelemaan maailmanloppua. VCR saa mennä nyt roskiin eli yläkertaan analogiseen telsuun...
 
Ylös