Nauhoittavat digiboksit?

Wilpuri

Senile Member
Liittynyt
28.6.1999
Viestit
9041
Sijainti
hki
Kah. Nyt hokasin tämän topikin ja klikkasin R&K:n ekan kommentin linkkiä. Akiba mennyt näemmä konkurssiin.

Topfieldin 5100-mallin kaapelitalousversiota about vuoden odottelleena aloin kypsymään. Osui sitten silmään SamiJ:n rapo linux-pohjaisesta laitteesta ja laitoin sitten tilaten virittimen - Akibasta. Elokuussa. Ei ole yhteenkään sähköpostiini vastausta kuulunut ja nyt tuskin tulee enää kuulumaankaan.

Tilauksen peruutin joskus lokakuun lopulla ja ostin vermeet muualta. Kiitos SamiJ:lle ja muille kyseisessä topikissa asiasta kommentoineille inspiraation antamisesta. :)
 
Viimeksi muokattu:

JOC

tavallinen virtanen
Liittynyt
25.8.2001
Viestit
3475
Moe Szyslak sanoi:
Onneksi olkoon :thumbup:

Sama ollut itselläkin viime perjantaista lähtien. Millä sä liitit sen boxin telkkariin? Scartilla? :doubtful: Mikä olisi paras liitäntä?
Älä ainakaan käytä sitä scart-johtoa joka tulee siinä mukana, on aika ala-arvoinen. Kun kerran olet panostanut 600e hyvään vehkeeseen, niin raaskit pistää parikymppiä kunnon kaapeliinkin.
 

Örfil

Guest
Täältä löytyy hyvät scartit:

http://www.partco.fi/

Ostin tuolta ne reilun parinkympin "kullatut high end kaapelit". Tosin testien mukaan Bilteman vitosen scartti on huippukaapeli sekin :eek!:

Kannattaa tutkia ne oman laitteiston kytkentämahdollisuudet. Omassa tv.ssä on valitettavasti vain yksi rgp scartti, johon laitoin dvd:n eli digiboxi meni jäljelle jääneeseen tavalliseen video-scarttiin. Kuvanlaatu ei mielestäni kuitenkaan kärsi just lainkaan. Kannattaa kuitenkin kokeilla niitä.
 

Balthazar

Luonnollisesti.
Liittynyt
10.11.2000
Viestit
13560
Sijainti
Boogie Street
Vähän pitää vielä miettiä tuota Dreamboxia, tuntuu vähän hankalalta. Pitäis varmaan käydä jonkun luona ensin katselemassa miten homma toimii.

Eilen oli muuten yhdessä paikallisessa kodinkoneliikkeessä se Humaxin 80 gigaisella kovalevyllä oleva kaapeliboksi 279 €. Melkein olin jo ostamassa, mutta päätin sitten kuitenkin vielä miettiä muitakin vaihtoehtoja ja lähitulevaisuuden uutuuksia.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Wilpuri sanoi:
Kah. Nyt hokasin tämän topikin ja klikkasin R&K:n ekan kommentin linkkiä. Akiba mennyt näemmä konkurssiin.

Topfieldin 5100-mallin kaapelitalousversiota about vuoden odottelleena aloin kypsymään. Osui sitten silmään SamiJ:n rapo linux-pohjaisesta laitteesta ja laitoin sitten tilaten virittimen - Akibasta. Elokuussa. Ei ole yhteenkään sähköpostiini vastausta kuulunut ja nyt tuskin tulee enää kuulumaankaan.

Tilauksen peruutin joskus lokakuun lopulla ja ostin vermeet muualta. Kiitos SamiJ:lle ja muille kyseisessä topikissa asiasta kommentoineille inspiraation antamisesta. :)
Mahtaa muuten sellasia vituttaa, jotka Akibasta tilas ja luotti siihen, että sieltä tulee joululahjat ajoissa.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Jussi sanoi:
Tosin testien mukaan Bilteman vitosen scartti on huippukaapeli sekin :eek!:
Offtoipikkia sen verran, että helkkaristihan jotkut moitti Bilteman tavaroita, mutta ton scart-testin jonka Bilteman kaapelit voitti, muistan itekin. Samaten tulee mieleen akkutesti, jonka Bilteman akku voitti.
On siellä osa työkaluista tietty aika kökkökamaa. Senhän tajuaa jo hinnastakin ja ostaminen varmistaa asian, mutta kyllä suurin osa on ihan kelpo tavaraa mun kokemuksen mukaan.
 

JOC

tavallinen virtanen
Liittynyt
25.8.2001
Viestit
3475
Topfieldissä tulee muuten ihan kohtuullinen kaapelisetti mukana. Scart, komponentti-scart(5x rca erään verkkokaupan mukaan) ja svideo.

Eri asia sitten on, että kannattaako noita käyttää. Itse väittäisin, ettei kannata.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
JOC sanoi:
Topfieldissä tulee muuten ihan kohtuullinen kaapelisetti mukana. Scart, komponentti-scart(5x rca erään verkkokaupan mukaan) ja svideo.

Eri asia sitten on, että kannattaako noita käyttää. Itse väittäisin, ettei kannata.
Ei ollut tavallista Scarttia. Semmosella lopulta yhdistin. Mietin vain pitäiskö mun käyttää jotain muuta? :doubtful:

En nyt ihan ole se kaikkein tietävin tässäkään asiassa. :eek:
 

JOC

tavallinen virtanen
Liittynyt
25.8.2001
Viestit
3475
Siellä on sitten pakkausisällöt muuttuneet matkan varrella. Pappan mallissa tuli ne johdot mukana, jotka tossa mainitsin.
 

JOC

tavallinen virtanen
Liittynyt
25.8.2001
Viestit
3475
Joo sä sait sen "hyvää joulua"-mallin.
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Moe Szyslak sanoi:
Sama ollut itselläkin viime perjantaista lähtien. Millä sä liitit sen boxin telkkariin? Scartilla? :doubtful: Mikä olisi paras liitäntä?
Parhaasta en tiedä, mutta mä laitoin scartit telkkuun ja vhs/dvd-systeemiin ja samaten antennipiuhat. Eli antenni seinästä eka boksiin ja siitä muihin. RF-outista telkkuun ja videoon RF LOOP 2 OUT:sta. Noilla mun mielestä pelas kaikki. Tietsikkaliitäntä on vielä vaiheessa.

Ps: Jekutin hieman tossa aiemmin, mulla on 200 kovalevy.
 

Puupää

Señor Member
Liittynyt
25.2.2002
Viestit
27306
Sijainti
Skekkoslovakia
Ei sit, edes kotona...
Liikenne- ja viestintäministeriön ylijohtaja Harri Pursiainen kieltää taloyhtiöiltä keskusdigiboksit. Aikaisemmin Yleisradio on kieltänyt digi-signaalin muuttamisen analogiseksi.
 

Örfil

Guest
Handanin 160 Gb:n mallia oli Kodin Anttilassa 450 egen pintaan tarjouksessa.
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
*röyh*

Nyt vähä testailtua muutamia kommentteja. Yleisesti ottaen kaikki on pelannu ihan okei, mutta yhestä Ylen nauhotuksesta jäi jostain syystä tekstit veke. Myöhemmissä ne on kyllä ollu. Tohon kaapelointiin on nähtävästi aika monta vaihtoehtoa, enkä kyllä tiedä mikä ois oikea tai paras. Tuolla jotain asiaa niistä ja muusta sekä jotain linkkejä http://fi.wikibooks.org/wiki/Topfield_TF5X00

Editointia en tyhmänä osaa vieläkään. Eli en osaa ottaa mainoksia ym. veke, vaikka sen pitäs olla mahdollista. Tietsikkaliitäntään ei mulla näköjään ollukkaan kaapelia, että se jää ens viikkoon. Sen ohella noi lisäsoftat ja mahdolliset päivitykset.

Teksti-tv on tossa aika kehno, mutta toimii kuitenki.

Mainosrahoitteisten kanavien ajastetuissa ohjelmissa pitää editoida ohjelmalistasta ajastusta, koska eihän niiden aikataulut koskaan pidä paikkaansa. Eli jatkaa jokunen minuutti lopusta, mutta se ei liene boksin vika.

Hieno peli kuitennii!
 

JOC

tavallinen virtanen
Liittynyt
25.8.2001
Viestit
3475
Jussi sanoi:
Handanin 160 Gb:n mallia oli Kodin Anttilassa 450 egen pintaan tarjouksessa.
Älä osta. Saat paljon paremman laitteen, kun sijoitat 100 egee lisää.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Muuten tuntuu tuo Toppy todella pätevältä laitteelta, mutta myyjien ammattitaidosta ois sanottavaa...ainakin yhden myyjän.
Meinaan käytiin niitä piuhoja läpi ja kysyin siitä yhdestä, lyhyestä "kakspäisestä antennipuhasta" että mihis sitä tarvitaan. Myyjä sanoi ettei mihinkään kun Scartilla kytketään. Että se on vaan silloin tarpeen jos on heikko signaali ja boksi kytketään antennilla telkkariin...jota ei siis kannata tehä vaan scartilla ilman muuta.
Noh, pari kertaa meni nauhotus pieleen, ruudulle pamahti keskenkaiken ilmoitus "Ei signaalia".
Noh, syyhän oli tuo nimenomainen piuha. Se täytyy ehdottomasti vetää RF Loop Out 1:stä Antenna 2:een tai kakkosvirittimelle ei tule ollenkaan signaalia. Tuon kun sain tehtyä, niin täytyy sanoa että jos ei selkeesti huonompaa tekstitelkkaria kun Nokiassa on, lasketa suureksi miinukseksi, niin eipä tuosta paljon moitteen sana voi lausua.

Sellanen bugi on tosin tullut ilmi, että kun ohjelmatiedoissa oli moka, ei ihan normaalitoimenpitein päässyt nauhoittamaan. Eli tilanne oli sellainen, että edellinen ohjelma oli merkitty päättyväksi 26:56 ja seuraava alkavaksi 23:55. Tuosta Toppy ei selviä, vaan valittaa, että aiempi ajastus täytyy poistaa ennenkuin uusi viidaan asettaa. Mutta uskon että tollasia virheitä ei ohjelmaoppaassa säännönmukaisesti ole.
 

Örfil

Guest
Lyhyt kysmys:

Jos haluan päihittää nykyisen videon niin minkä kokoinen pitää olla kovalevyn, jotta vaikkapa 3h leffaa hyvällä kuvanlaadulla tulis siirrettyä dvd:lle?

Onko 80 Gb liian vähän? Paljonko mahtuu parhaalla kuvalaadulla 80Gb levylle suurinpiirtein tavaraa?

Mun pääasiallisin tallennustarve on tilapäiset tallennukset (jotain lapsille + ittelle, kuvanlaadulla ei niin tarkkaa väliä) ja leffoja tulee tallennettua suht harvoin, mutta ne sitten olis kiva laittaa dvd:lle parhaalla mahdollisella formaatilla.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Jussi sanoi:
Lyhyt kysmys:

Jos haluan päihittää nykyisen videon niin minkä kokoinen pitää olla kovalevyn, jotta vaikkapa 3h leffaa hyvällä kuvanlaadulla tulis siirrettyä dvd:lle?

Onko 80 Gb liian vähän? Paljonko mahtuu parhaalla kuvalaadulla 80Gb levylle suurinpiirtein tavaraa?

Mun pääasiallisin tallennustarve on tilapäiset tallennukset (jotain lapsille + ittelle, kuvanlaadulla ei niin tarkkaa väliä) ja leffoja tulee tallennettua suht harvoin, mutta ne sitten olis kiva laittaa dvd:lle parhaalla mahdollisella formaatilla.
Mä en ainkaan erota Topfieldin nauhotusta laadultaan tv-lähetteestä ja se vie tilaa tollanen 2 gigaa/tunti. Mulle henk.koht. ois riittänyt 80 gigaakin, mutta kun 160 gigainen maksaa samanverran, niin mikäpäs siinä.
 

Charlie

Elämän jakojäännös
Liittynyt
13.12.1999
Viestit
6454
Sijainti
Pahassa paikassa
Lähetys menee kovalevylle bitti bitiltä sellaisenaan (myös kaikki virheet), joten laatu on tasan sama kuin vastaanotettaessa. Mitä huonompilaatuinen lähetys (pienempi bittivirta), sitä vähemmän se vie tilaa kovalevyltä. Nyrkkisääntönä tuo 2Gt/h on ihan hyvä. Jos digilähetykset olisivat sillä tasolla missä niiden pitäisi olla, tuo arvio olisi pahasti alakantissa.

Kannattaa huomioida, että digi-TV:n kuva ei ole DVD-tasoista, välillä todella kaukana siitä. Se minkätasoisena tallenne on digitaalisena levyllä, ratkaisee lähes kokonaan sen miltä se näyttää ruudulla. Loput eroista tulevat vain dekoodaavan laitteen (digiboksi/DVD-soitin) kyvystä muodostaa materiaalista analogista kuvaa.
 
Ylös