Itse koen kuitenkin, että paineiden puolesta Nelsinholla on kevyempi taakka kannettavanaan kuin Hesellä viime vuonna. Viime vuonna talli lähti sarjaan mestaruus mielessä ja romahdus oli valtava. Ja tästä syytettiin sangen selvästi kuskeja, ja vain kuskeja. Tallin johto kehui, että Alonso ratissa Renu olisi ollut edelleen kärkikahinoissa jne. Lisäksi Hesen surkean alun jälkeen häntä kuumotettiin suoraan medialle, osaksi tietysti tallinjohdon suojelemiseksi, eikä tuesta ollut tietoakaan. Hese onneksi nousi tästä suosta ihan omin voimin, ja näytti mitä on miehiään. Se oli kieltämättä kova suoritus.
Nelsinhon lähtiessä tähän kauteen kaikki tiesivät, että Renulla ei enää mestaruuksia ajeta, ja että Alonso on kärki. Nelsinhon kerrottiin suoraan olevan takamies, jonka tehtävä on kerätä kokemusta ja vauhtia tallin ykköskuskin takana. Ei siis kannatella tallia, kuten Hesen viime vuonna. Silti kaveri on ollut totaalisen huono, ajoittain puhdasta vauhtia on kyllä löytynyt, mutta virheherkkyys on aivan valtava. Jatkuvasti lipeää, on kuin kaveri ajaisi Hesenä Melbournea tai Kanadan harkkoja kisasta toiseen.
Tallin tukea on tähän asti riittänyt niin kehuina kuin suorina puolusteluina, se osoittaa että Renun johto on oppinut jotakin viime vuodesta.
En kuitenkaan usko, että vaikka Nelsinho ajelisi tällä tavalla loppukaudenkin, että hän saisi monoa. Sen takia, että mistä parempi tilalle? Saton ottaminen tilalle on kuin vaihtaisi jonglöörin klowniin, vaikka hupia piisaisi katsomossa hetkittäin enemmän, niin meno ei silti muuttuisi miksikään. Vaikka Satolla olisikin iso pussi rahaa mukanaan, niin ymmärtääkseni juuri se sama pussi oli Piquetillakin tullessaan Renulle.