Neste Oil Rally Finland 2012

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18209
Laittavatkohan Ouninpohjalle taas jotain idioottishikaaneja?

Anyway, hyvä juttu että ottivat mukaan reittiin.
 

delorean

Well-known member
Liittynyt
30.1.2009
Viestit
3264
Sijainti
JKL
Laittavatkohan Ouninpohjalle taas jotain idioottishikaaneja?

Anyway, hyvä juttu että ottivat mukaan reittiin.
En usko että tarvitsee... Nykyautojen huiput on hieman pienemmät ja jostain muistan lukeneeni että tietä olisi korjailtu niin ettei pääsisi oikomaan enää niin rajusti... Tämä siis huhu puhetta enkä osaa ihan varmaksi sanoa...
 

talpela

Well-known member
Liittynyt
1.4.2011
Viestit
665
Sijainti
lohja
Aika pettymys tuo reitti=/ Onnettoman lyhyt ja suurin osa pätkistä kahteen kertaan... Jotenkin sitä toivoi vaan paljon parempaa. Ouninpohjasta plussa, mutta ei yksi (tai 2, ku seki kahteen kertaan) pätkä rallia tee.
 

Jippo

www.jippo.fi
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
609
Ambomaan Mambo sen tiivistikin. Kyllä tuli pohdittavaa...varsinkin kun EK1:n seuraaminen tietyillä paikoilla voi muodostaa vakavan krapulatilan seuraavalle aamulle....
Onko pakko mennä niille tietyille paikoille kierrä kaukaa se pizzauunin omistaja niin ei päätä särje seuraavana aamuna :D
 

jknR

Well-known member
Liittynyt
17.11.2009
Viestit
135
Onpas ikävä reitti katsojan kannalta ellei sitten jätä keskiviikkoa tai torstaita väliin. Ei hirveästi houkuta parin pätkän vuoksi lähteä kohti Lahtea torstain aikana.

Plussaa kuitenkin ounin paluusta ja siitä että ouni on myös powerstagena!
Ompas tosi mukava reitti katsojan kannalta! Keskiviikkona pääsee Ruuhimäestä kotsaan suihkuun ja nukkumaan! Torstaina onkin sitten mukava lähteä katselemaan Koukunmaalle ja Mynnilään! Kumminkonhan päin Ouninpohja ajetaan?

Edit. Niin joo ja ihan vaan aika-ajon takia meinataan huristella keskiviikkona sinne Ruuhimäkeen, parin pätkän takia voisi ajella pidemmällekkin. Näkeehän noilta pätkiltä jotain materiaalia telkustakin jos ei jaksa paikanpäälle vaivautua. :p
 
Viimeksi muokattu:

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Aika pettymys tuo reitti=/ Onnettoman lyhyt ja suurin osa pätkistä kahteen kertaan... Jotenkin sitä toivoi vaan paljon parempaa. Ouninpohjasta plussa, mutta ei yksi (tai 2, ku seki kahteen kertaan) pätkä rallia tee.
Aina tästä jaksetaan valittaa, vaikka se on ollut normi MM-ralleissa jo vuosia. Eikö se nyt ole katsojankin kannalta parempi, että siitä samasta katselupaikasta voi seurata kaksi EK:ta eikä vain yhden?
 

anti-lag

enabled
Liittynyt
14.3.2009
Viestit
1394
Eikö se nyt ole katsojankin kannalta parempi, että siitä samasta katselupaikasta voi seurata kaksi EK:ta eikä vain yhden?
Sen verran voin itse sanoa, että rallissa olisi nimenomaan mukavaa päästä katsomaan mahdollisimman monesta eri paikasta kisaa, eikä samasta paikasta viiteen kertaan. Rata-autoilussa ollaan koko päivä paikallaan ;)
 

Ambomaan Mambo

Well-known member
Liittynyt
11.12.2001
Viestit
2380
Aina tästä jaksetaan valittaa, vaikka se on ollut normi MM-ralleissa jo vuosia. Eikö se nyt ole katsojankin kannalta parempi, että siitä samasta katselupaikasta voi seurata kaksi EK:ta eikä vain yhden?
Ei, jos muinoin samassa ajassa on liikkumalla nähnyt esimerkiksi 3-4 EK:ta. Mutta tämä on nykypäivää ja aika entinen ei koskaan palaa.

Tokihan tuo reitti on ihan mainio niille joilla sattuu asumus sijaitsemaan matkan varrella, mutta näin esim. etelä-suomessa asuvan tai ulkomaisten vieraiden näkökulmasta tuo reitti ole mikään se paras mahdollinen noin yöpymisien ja liikkumisien suhteen ajateltuna.
 

Fiesta

Ralliperuna
Liittynyt
1.7.2011
Viestit
1420
Sijainti
Porvoo
Viime vuotinen systeemi missä kaikki muut paitsi erikseen sallituiksi osoitetut katselupaikat olivat de facto kiellettyjä, oli niin syvältä kuin olla ja voi.:thumbdown Sillä menolla saadaan kyllä muutamassa vuodessa porukka kaikkoamaan pätkien varresta (poislukien ne vatipäät, jotka eivät ymmärrä lajista mitään, vaan ottavat siitä hyvän tekosyyn vetää kaljaa napaan niin että nuppi turpoaa).:thumbfh:
Otan myös tähän kantaa, koska tästäkin valitetaan joka vuosi. Olin viime vuonna viidellä EK:lla ja ainoastaan yhdessä jouduin tahdostani karsinaan. Sekin oli kuitenkin arvattavissa. Kyllä siellä pätkällä voi hakea ihan oman paikan. Ei ole pakko mennä sinne mihin käsketään:
Hyväneula: Karsinat kun loppui, kävelin tietä pitkin haluamaani paikkaan. Sohlberg - Finnsco
Koivukehä : Karsina, koska kalliokiertoon piti päästä.
Mynnilä : Ei karsinoita, valtion S-kurvit (F-cupin paikka)
Surkee: Paikka ei ollut Vauhtarissa, ja ei mitään karsinoita, Paasosen paikka.

Ennen valitin myös tästä, mutta nykyään voi ottaa vaikka WRC Onboardsin ja katsoa sieltä alueita risteiden jälkeen missä on yleensä hyviä kurveja, mutta ei yhtään lippusiimalla rajattuja alueita. Unohdat vaan perinteiset Leustut, Urrian ja Ounin. Ne on ne pätkät mihin kaikki suunnistaa ja monesti ne on kokonaan siimoitettuja.

Pari vuotta sitten tultiin Palsankylän puolen välin risteykseen. Ihmisiä kourallinen ja kun lähti siitä kävelee vastaan pikkuhypylle, ei yhtään siimoja eikä ihmisiä.
 

Sami H

Well-known member
Liittynyt
22.9.2003
Viestit
613
Sijainti
Pori
Perjantaista starttaan luultavasti. On täältäpäin ajeltuna loogisin reitti. Urriasta pitää siis aloittaa hmm.. Hypylle en enää mene ja sinne välille ei paljoo reittejä ole. Pitää suunnitella.
 

STP

Well-known member
Liittynyt
15.1.2011
Viestit
162
Siellähän se toivomani siirtymä pätkä on ihan paikallaan ja vieläpä toivomallani pimeän ajankohdalla. Liekkö kuuntelivat ja toteuttivat toiveen :doubtful: Tiedänpähän jo missä vietän tuon torstai iltani :)

Ouninpohjankin paluu on aivan mahtava juttu ja vielä kun se on power stagena ja siihen kun lisää vielä sen että se on juuri ennen ajettu täysillä (EK17) niin tulee varmaan aivan mahtava power stage kun kaikki on "harjotellu" pätkän jo pohjille.

Näiden kahden pätkän takia on riittävästi innostusta meikäläiselle joten penkalle on taas päästävä. Muut pätkät sitten täydentää paketin! :)
 

Lupatarkastaja

Well-known member
Liittynyt
18.3.2009
Viestit
1726
Tokihan tuo reitti on ihan mainio niille joilla sattuu asumus sijaitsemaan matkan varrella, mutta näin esim. etelä-suomessa asuvan tai ulkomaisten vieraiden näkökulmasta tuo reitti ole mikään se paras mahdollinen noin yöpymisien ja liikkumisien suhteen ajateltuna.
Eiköhän ulkomaalaiset rallivieraat hae majoitusta läheltä pätkiä, joten silloin ei tule kuin torstainen Lahden keikaus pitempää maantieajoa. Tuskin enempää valittavat. Kukaan tutuistani ei ainakaan ole valittanut.

Melko yllätyksetön reitti, mutta katsojan näkökulmasta näyttää aikatauluiltaan hyvältä. 3-4 pätkää per päivä on nykymittapuulla ok. Lauantai-iltapäivällä vaan Jämsään luvassa hyvä solmu...
 

anti-lag

enabled
Liittynyt
14.3.2009
Viestit
1394
Minkähän takia tuo yleisöpätkä piti viedä Laajavuoresta Killerille.. Mielestäni Laajavuori oli hyvinkin toimiva, jokaiselle jotakin -tyyppinen EK kohtuullisen matkan päässä keskustasta. Nyt noita stadion-pyörityksiä alkaa olemaan jo liikaa. Jokimaallekin on taas pakko ängetä ajamaan lähes tyhjille katsomoille :dunno:
 

jokke78

Well-known member
Liittynyt
4.5.2010
Viestit
165
Hieno juttu että Ouninpohja on taas mukana. Ja vieläpä power stagena.

Mutta on siinä omat riskinsäkin, että kilpailun viimeisenä pätkänä jää pannukakuksi. Kärjestä kolme neljä kovaa Wrc autoa pois sekä muiden luokkien perinteinen kova keskeytysprosentti niin ei ihan hirveästi välttämättä ole autoja viivalla tuossa vaiheessa.
Toisaalta voihan niitä superralli säännöllä mukaan tulla ja jaettavat lisäpisteet varmasti takaa yrityksen. Mutta mielestäni jos olisi ollut varhaisemmassa vaiheessa kisaa niin saattaisi olla parempi mutta hyvä näinkin :thumbup:
 

STP

Well-known member
Liittynyt
15.1.2011
Viestit
162
Melko yllätyksetön reitti, mutta katsojan näkökulmasta näyttää aikatauluiltaan hyvältä. 3-4 pätkää per päivä on nykymittapuulla ok. Lauantai-iltapäivällä vaan Jämsään luvassa hyvä solmu...
Mielestäni reitissä on hyvät ja huonot puolet! Suuri osa katsojista tulee kuitenkin etelän suunnasta joten on perusteltua aloittaa Lahden seudulta siitä sitten jyväskylän iltaan on luonnollista siirtyä, joku toki jää Lahden yöhön ja kuten allekirjoittanut mynnilän penkalle. Suuri yleisö ei kuitenkaan halua tuonne ravisteluun jonne meneminen johtaa sitten äärimmäisen keljuun päijänteen ympäriajoon.

Ouninpohjaan on varmaan mentävä jo aamulla jos meinaa päästä sellasille paikoille että jotain näkee. Eikä perjantainakaan taida olla mahdollisuuksia siirtyä pätkältä toiselle muuten kuin valkkaamalla jonkun ykkösen ja kakkosen yhdistelmän. Eli on sitten katsojan kannalta hiukan huonouttakin.

Jämsästä paluu Jyväskylään on perinteinen ruuhka jossa tulee aina mieleen että ensi kerralla en kyllä lähe tähän ruuhkaan vaan ootan mettässä pidempään. Se jotenkin vaan kuuluu jyskälän tunnelmaan. Pitkittää myös siirtymistä rallien jälkeiseen aikaan :D
 

ettelbruck

Well-known member
Liittynyt
30.7.2000
Viestit
11181
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
Päivä funtsintaa sen kirkasti; ihan hyvän rallin tuosta saa luotua. Auto kulkee polttoaineella ja kävelemälläkin voi edetä, nukkuminen on yliarvostettua. Shakedown ja 7-9 EK:ta, riippuen pizzauunin toiminnasta.
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8224
Taitaa olla jonninverran aikaa siitä kun on viimeksi ajettu oikea metsä-ek näinkin "myöhäiseen" kellonaikaan (Mynnilä klo 20.50), nesterallin aikana ei varmasti kertaakaan eli veikkaus on että joskus parikymmentä vuotta sitten. Tosin silloinhan pimeäkin tuli aikaisemmin kun kisa ajettiin elokuun lopulla.
 

henkka_ok

penkkapelle
Liittynyt
24.9.2008
Viestit
1351
Sijainti
Etelä-Pirkanmaa
Totisesti toivon että katselupaikkojen suhteen palattaisiin vanhaan hyvään käytäntöön jossa kukin saa valita parhaaksi kokemansa katselupaikan sieltä metsästä ellei juuri sitä paikkaa ole erityisen painavasta turvallisuussyystä merkitty kielletyksi katselualueeksi. Viime vuotinen systeemi missä kaikki muut paitsi erikseen sallituiksi osoitetut katselupaikat olivat de facto kiellettyjä, oli niin syvältä kuin olla ja voi.:thumbdown Sillä menolla saadaan kyllä muutamassa vuodessa porukka kaikkoamaan pätkien varresta (poislukien ne vatipäät, jotka eivät ymmärrä lajista mitään, vaan ottavat siitä hyvän tekosyyn vetää kaljaa napaan niin että nuppi turpoaa).:thumbfh:
Ei varmasti palata ja hyvä niin. Sitä känniurpojen, ensikertalaisten, "oonminäennenkiirallissakäyny" äijien, "eineautottännetuu" setien ynnä muiden paraatia keskellä tietä, ojissa ja muutenkin väärissä paikoissa ei vahdi kukaan eikä mikään koko reitillä. Paree kun antaa niiden olla siellä karsinassa kun tuntuvat viihtyvän. Haeskelee sitten itse ne "muut" paikat, sikäli kun tarvetta on. Niitäkin löytyy aivan varmasti.

Lauantaistahan tuli oikein mielenkiintonen päivä, toivotaan kisan olevan vielä tiukkaa silloin. Torstaina taitaa saada katsella Pulkkilanharjun maisemia ihan koko rahan edestä.. :rolleyes:
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4727
Sijainti
Event horizon
Ei varmasti palata ja hyvä niin. Sitä känniurpojen, ensikertalaisten, "oonminäennenkiirallissakäyny" äijien, "eineautottännetuu" setien ynnä muiden paraatia keskellä tietä, ojissa ja muutenkin väärissä paikoissa ei vahdi kukaan eikä mikään koko reitillä. Paree kun antaa niiden olla siellä karsinassa kun tuntuvat viihtyvän. Haeskelee sitten itse ne "muut" paikat, sikäli kun tarvetta on. Niitäkin löytyy aivan varmasti.

Lauantaistahan tuli oikein mielenkiintonen päivä, toivotaan kisan olevan vielä tiukkaa silloin. Torstaina taitaa saada katsella Pulkkilanharjun maisemia ihan koko rahan edestä.. :rolleyes:
Joo, olen ihan samaa mieltä näistä tiellä seikkailijoista (yleensä nuppi turvoksissa valtion monopolin tuottamista nesteistä) mutta siltikin nämä karsinat on syvältä ja poikittain. Muutama vuosi sitten Ruuhimäessä pistettiin kansa jolkottelemaan pitkin metsiä pätkän maalipäästä "katselupaikoille" vaikka EK:n alkuun oli aikaa about tunti eikä mitään turva- tai nolla-autoja tullut vielä pitkään toviin.
Toinen kokemus on parin vuoden takaa eräältä pätkältä (en ny muista mikä niistä) kun paikallinen järjestyshenkilö alkoi mouhoomaan pää punaisena että missään muualla ei saa olla (ilman järkkäri-liiviä) kuin erikseen katselualueiksi rajatuissa karsinoissa. Sielähän sitten oli kiva kuunnella kännisten älämölöä ja koittaa kurkkia jos vaikka näkis vilauksen siitä autosta niitten edessä seisovien n. 50 henkilön olkapäiden yli. Ja tästä "ilosta" piti vielä maksaakin monta kymppiä.
 
Ylös