Don Vito
Sekakäyttäjä
Toki näin. Mutta pointti olikin siinä, että FIA antaa reunaehdot joiden puitteissa ratamestari suunnitelee ajettavan reitin. Ja jos reunaehdot muuttuvat nykyisestä oleellisesti kestävyyskilpailun suuntaan (ts. enemmän ek-kilometrejä per päivä, vähemmän huolto- yms. taukoja) niin silloin kisajärjestäjän on keksittävä jokin keino millä nämä uudet(kin) reunaehdot saadaan täytettyä.Eihän suomen järkkäreitä fia määrää vaan suomen laki ja paikalliset viranomaiset. Yleisötilaisuuden järjestämiseen tarvitaan lupa poliisilta ja he kertoo monta järkkäriä tarvitaan. Voi koittaa ehdottaa että josko puolitetaan määrä edelliseen vuoteen verrattuna... Saattaa olla konstaapeli happaman näköinen...
Ja jos Todtin mieliteoilla on jotain painoarvoa, niin kilpailu eurooppalaisten rallien kesken sen kun kiristyy kun sitä kokonaismäärää ei voida oikeastaan nykyisestä enää kasvattaa (paine on varmaan vähentämisen suuntaan). Jossain vaiheessa NORF menettänee MM-arvonsa, joko yhden välivuoden ajaksi tai sitten pidemmäksikin aikaa.
Jos vaikka MM-kalenteri muokattaisiin sisältämään 12 kilpailua, niin voisin kuvitella jaon menevän jatkossa jotenkin niin että Euroopassa ajettaisiin neljä kisaa, Afrikassa yksi, Aasiassa kolme ja Amerikassa (E ja P) kolme ja vielä päälle yksi joko Australiassa ja Uudessa Seelannissa. Aasian kisoista varmaan yksi tulisi ajettavaksi Dubain suunnalla, yksi tai kaksi Kiina-Korea-Japani suunnalla ja yksi joko Indonesian, Intian tai Etelä-Venäjän/Kazakstanin suunnalla. Euroopan kisoista on vaikea sanoa mitään, mutta voisin veikata Monten, Alsacen, Saksan ja "RACn" olevan listan kärkipäässä.