Neste Oil Rally Finland 2015

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7581
Huonoja muutoksia, todella huonoja. Olen aina puhunut sen puolesta, ettEI legendaarisia reittejä SAA MUUTTAA millään tavalla. Ihan jo senkin vuoksi, että aíkojen vertailemisesta tulee mahdotonta eri vuosien välillä.

Sama asia F1-puolella. Miksi niihin legendaarisiin ratoihin pitää kajota?
Omasta mielestä vaikka Ouninpohjaa voisi ajaa toiseen suuntaan ja on kai joskus ajettukkin. Jos on olemassa hieno tie jonne voidaan erikoiskoe järjestää, niin ilman muuta kannattaa ottaa siitä kaikki irti ja välillä muuttaa suuntaa. Myös järjestäjälle helpompaa, kuin etsiä tilalle kokonaan uusi pätkä.
 

talpela

Well-known member
Liittynyt
1.4.2011
Viestit
665
Sijainti
lohja
Haapamäellä oikea asenne :thumbup: Ei tyydy varmistelemaan kakkossijaa vaan taistelee viimeiseen asti, että saisi ajettua Gilbertin kiinni:thumbup: Nyt jännityksella odottamaan Myhinpään toista vetoa, 12,4 sekkaa olisi vielä kiinni ajettavaa
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Haapamäellä oikea asenne :thumbup: Ei tyydy varmistelemaan kakkossijaa vaan taistelee viimeiseen asti, että saisi ajettua Gilbertin kiinni:thumbup: Nyt jännityksella odottamaan Myhinpään toista vetoa, 12,4 sekkaa olisi vielä kiinni ajettavaa
Oli mukava kuunnella. Samoin Lapin asenne ja huumori miellyttää. Suomen tulevaisuus näyttääkin paremmalta, ralliässistä saamme nauttia jatkossakin.
 

hila

A-sijan Tuntija
Liittynyt
22.5.2014
Viestit
4293
Sijainti
Maalla
Joo periaatteessa mäkin vastustan näitä ajosuunnan muutoksia mutta kun äsken kuunteli ralliradiota (netistä) JML:n haastattelua ja äänestä kyllä kuuli että EK on todella hieno myös näin päin ajettuna. Vaativa, hienoja hyppyjä ja kovia G-voimia.
Joten ei tuo muutos kovin huonolta kuullosta.
 

Yön polkija

Well-known member
Liittynyt
16.12.2012
Viestit
767
Haapamäellä oikea asenne :thumbup: Ei tyydy varmistelemaan kakkossijaa vaan taistelee viimeiseen asti, että saisi ajettua Gilbertin kiinni:thumbup: Nyt jännityksella odottamaan Myhinpään toista vetoa, 12,4 sekkaa olisi vielä kiinni ajettavaa
Gilbertille kymmenen sekunnin aikasakko, joten ero nyt 2.4 sekuntia!
 

Audi_sport_UK

Well-known member
Liittynyt
28.2.2010
Viestit
1754
Minusta taasen rallin luonteeseen kuuluu, että tiet ei ole joka vuosi ihan samanlaisia. Se erottaa rallin rata-autoilusta.

Jahas Gilbertille 10 sekunnin aikasakko. :thumbup:
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8277
0,5 triplasta hei. P#rkele.
 

talpela

Well-known member
Liittynyt
1.4.2011
Viestit
665
Sijainti
lohja
Voi kele!! Niiiin lähellä, mutta niin kaukana. Hyvää yrkkää oli kyllä
 

jokamies

Well-known member
Liittynyt
5.8.2014
Viestit
795
Aivan loistava kisa Latvalalta, tämä voitto kyllä varmasti paikkasi Latvalan heikosti mennyttä kautta. Toivottavasti Latvalan loppukausikin menisi hyvin.

Lapilta jäätävää ajoa koko viikonlopun WRC2-luokassa. Hän siirtyi myös WRC2-luokan MM-sarjan kärkeen 2 pistettä ohi Ketomaan, joka ei tosin pystynyt osallistumaan tähän ralliin ollenkaan. Tiukka taistelu maailmanmestaruudesta nähdään varmasti Lapin ja Ketomaan välillä loppukaudesta.
 

Sörsselsön

Kui hianoo se sit on?
Liittynyt
28.10.2013
Viestit
5105
Sijainti
Parc Fermé
Oli mukava kuunnella. Samoin Lapin asenne ja huumori miellyttää. Suomen tulevaisuus näyttääkin paremmalta, ralliässistä saamme nauttia jatkossakin.
Meinasi juomingit mennä väärään kurkkuun kun Lappi totes että "Jos ei edelliset pätkät karvoja kasvattanut niin tänne lähdin ihan posliinina"
 

mannerta

Member
Liittynyt
29.7.2015
Viestit
8
Latvalalle ja Lapille mahtavat voitot. WRC3-luokassa olisi ilman teknisiä ongelmia varmaan ollut mielenkiintoista suomalaisvääntöä, harmi että se jäi näkemättä. Huttuselta varsinkin hienoa sinnittelyä, kun herra taisi olla kipeänäkin jossain välissä. Toivottavasti tulevaisuus on valoisa kaikille kolmelle.

Lappi heitti tosiaan aika hyvää läppää haastatteluissa :thumbup:
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4391
Lapin haastattelujen läpät oli kyllä todella nasevia, en moista hyvällä tavalla itseluottamusta ole vielä keneltäkän kuullut. Kuten "ihan Surkee". :D

EP:n uraa seurannut kartingin SMJ:stä asti ja verkkokalvoon on paistunut hänen periksiantamaton luonne, perältä kärkeen nousut jne. Rattimiehiä ja ei tässä voi kuin menestystä ja WRC paikkaa ensikaudelle vilipittömästi toivoa. Malcom are you listening?!
 
Viimeksi muokattu:

Iso Masa

Anonyymit Kyynikot
Liittynyt
14.11.2005
Viestit
1877
^
Ei nyt mielellään Malcolmin Europcariin, mutta toivottavasti Tommi Mäkinen pisti parit alleviivaukset nimen alle. Jos Malcolm löytää nimisponsorin ensi kaudeksi, niin sekin muuttuu ihan hyväksi tallipaikaksi.
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8277
Rattimiehiä ja ei tässä voi kuin menestystä ja WRC paikkaa ensikaudelle vilipittömästi toivoa. Malcom are you listening?!
Tommin talliin 2017, ja Toyotan testailun ohessa ajelee ensi kaudella eri merkkien WRC-autoilla kokemusta MM-ralleista (japsien laskuun). Ei vaan taida olla realistinen kuvio. Ja VW:llä on jo yksi pääkukko, noinkohan ranskalainen haluaa kuunnella hyvää munaläppää samassa tallissa.
 

Yön polkija

Well-known member
Liittynyt
16.12.2012
Viestit
767
Ideaalitilanne olisi paikka Volkswagenin kakkostiimissä ilman vastuuta tallipisteiden keräämisestä. VW ei ole nykykuljettajistaan luopumassa, joten vaatisi Volkkarilta yhtä autoa lisää. Rahasta sen ei pitäisi olla kiinni. Viimeistään 2017 pitäisi paikka jossain tiimissä olla varma, kun kuljettajapaikkoja on mahdollisesti peräti 12 kappaletta.
 

mo7ors

Well-known member
Liittynyt
28.7.2015
Viestit
140
Ideaalitilanne olisi paikka Volkswagenin kakkostiimissä ilman vastuuta tallipisteiden keräämisestä. VW ei ole nykykuljettajistaan luopumassa, joten vaatisi Volkkarilta yhtä autoa lisää. Rahasta sen ei pitäisi olla kiinni. Viimeistään 2017 pitäisi paikka jossain tiimissä olla varma, kun kuljettajapaikkoja on mahdollisesti peräti 12 kappaletta.
Volkkarilla ei vaan taida olla mitään intoa tuoda neljää autoa kisoihin. Toyota on EPlle se oikea paikka.
 

Porsche Martini

Well-known member
Liittynyt
16.6.2015
Viestit
110
Ei nyt mielellään Malcolmin Europcariin, mutta toivottavasti Tommi Mäkinen pisti parit alleviivaukset nimen alle. Jos Malcolm löytää nimisponsorin ensi kaudeksi, niin sekin muuttuu ihan hyväksi tallipaikaksi.
Helsingin Sanomien mukaan Tommi oli haastattelussa esitellyt unelmatallinsa, siihen kuuluisivat Ogier, Lappi ja Paddon.



wrc.com sanoi:
This year, his first at World Rally Car level, could make or break Bertelli’s rally dream. Without continued rally-by-rally improvement he will be off to a proper job in the family business in 2016.
Bertelli on nyt päättänyt aloittaa tuon "rally-by-rally"-parantamisen. Puolassa pääsi maaliin, nyt jo pisteille...


Jos Jukojärven uusi hyppy, jota niin kovasti on mainostettu, houkuttelee ensi vuonna, niin kannattaa jättää suosiolla väliin. Suurimmasta osasta katselupaikoista ei edes näe sitä (pientä) hyppyä eikä oikein muutakaan kunnolla, kun edessä on niin paljon puita. Tietysti, jos paikalla on ensimmäisenä, niin voi olla hyväkin paikka, muuten ei.
 
Viimeksi muokattu:

Sörsselsön

Kui hianoo se sit on?
Liittynyt
28.10.2013
Viestit
5105
Sijainti
Parc Fermé
Rallireissu itselläkin ois heitettynä tälle vuodelle. Tilanneraporttia pukkaa sitten kun virkeystila on lähempänä sataa ja humalatila lähempänä nollaa.
 

maksimaalinen atakki

Tulos tai ulos
Liittynyt
30.3.2012
Viestit
935
Havaintoja.

Latvala vetää...Ogier haki ja ehkä jopa yliyritti...aivan hemmettillinen ero VW ja muiden monessa..kuten kaikki tietää..Meeke yritys on ainakin näyttävää ja kellokin tykkää siihen asti, kun kädet ja pää riittää. Östberg jäi jotenkin näkymättömiin toki yrittää hänkin. Hyundai ei kulje vaikka yritystä on..Kubica on menijänä ainakin paljon parempi, kuin esim. Prokop, vaikka ajaakin ulos usein. Lappi. Jotenkin näyttää ratamaiselle menolle ja Skodan ääni vaisu, mutta kyllä ja Skoda kaksikko vaa painaa menee ja pitää muita pilkkanaan.

J-M & E-P ! :ahem:
 
Viimeksi muokattu:
Ylös