Nesteralli 2005

  • Viestiketjun aloittaja Jr-
  • Aloituspäivämäärä

Jr-

Maximum Attack
Liittynyt
29.3.2000
Viestit
14798
Sijainti
Saviseutu
Taitaa olla tulossa pirun jännä ja huima jyskälä kuten aina. Loeb on tällähetkellä ylivoimainen kera Citroeninsa, mutta varmasti jyskälässä Loeb saa painella meneen täysiä. Haastajina ainakin pösöt, Hirvonen on myös ajellut hyvää vauhtia mutta ei taida ehtiä podiumille ? Se olis hienoa jos basti voittas koko kisan :thumbup:

Reittikartta on julkaistu: http://www.nesteralli.com/attachements/2005-06-07T10-41-03153.pdf

Ouni siis ajetaan kahdessa osassa

Niin ja jos kiinnostaa tapailla muita foorumilaisia niin postailuja tänne http://www.f1-forum.fi/vb/showthread.php?s=&threadid=14798&perpage=50&pagenumber=1


Missähän mahtaa sijaita tämänvuoden 'pelipaikat'? Laukaan lossinmutka on varmaan yks ja ounin latomutka toinen.
 
Viimeksi muokattu:

Arppa

Well-known member
Liittynyt
26.11.2004
Viestit
175
Ouninpohjalla siinä ihan loppupuolella on joka vuosi joku mennyt ulos(se kuuluisa Lindroosin paikka???).
Itse olen ollut paikalla vuodesta 1997 lähtien joka vuosi, mutta tänä vuonna saattaa tulla armeijan takia tauko:( , no ensi vuonna sitten viimeistään ja joskus kyllä täytyy osallistua kyseiseen kisaa ihan kilpailijana...tosin siihen saattaa vierähtää vielä vuosi jos toinenkin:rolleyes:
 

Jr-

Maximum Attack
Liittynyt
29.3.2000
Viestit
14798
Sijainti
Saviseutu
Arppa sanoi:
Ouninpohjalla siinä ihan loppupuolella on joka vuosi joku mennyt ulos(se kuuluisa Lindroosin paikka???).
Onkos paljon sakkia tuossa paikassa :confused:
 

Arppa

Well-known member
Liittynyt
26.11.2004
Viestit
175
Jr- sanoi:
Onkos paljon sakkia tuossa paikassa :confused:
http://www.ralli.net/modules.php?name=coppermine&file=thumbnails&album=44 <---Tuossa tuo oranssi Puma kaatuu just siinä kohdassa.

Olin itse viime vuonna siinä vähän aikaisemmassa kohdassa(en jaksanut kävellä, vaikka olisi kannattanut), joten en tiedä kuinka paljon siellä oli väkeä, eikä noista kuvistakaan sitä näy. Ainakin Jouni Ampuja sinne näytti kävelevän...

Edit: Lisää kuvia ko. paikasta: http://personal.inet.fi/yhdistys/konsas/soppaa/nrf04/ouninpohja/index.html
 
Viimeksi muokattu:

Jr-

Maximum Attack
Liittynyt
29.3.2000
Viestit
14798
Sijainti
Saviseutu
Re: Re: Nesteralli 2005

Ambomaan Mambo sanoi:
Ajaako Basti tänävuonna? Ja jos niin millä? Vai saako taas tuon tehdaspösön alleen?
Osallistujalistassahan se on ja alla 307.
 

Jr-

Maximum Attack
Liittynyt
29.3.2000
Viestit
14798
Sijainti
Saviseutu
Arppa sanoi:
http://www.ralli.net/modules.php?name=coppermine&file=thumbnails&album=44 <---Tuossa tuo oranssi Puma kaatuu just siinä kohdassa.

Olin itse viime vuonna siinä vähän aikaisemmassa kohdassa(en jaksanut kävellä, vaikka olisi kannattanut), joten en tiedä kuinka paljon siellä oli väkeä, eikä noista kuvistakaan sitä näy. Ainakin Jouni Ampuja sinne näytti kävelevän...

Edit: Lisää kuvia ko. paikasta: http://personal.inet.fi/yhdistys/konsas/soppaa/nrf04/ouninpohja/index.html
Niin ja mitkä on paikan koordinaatit? Onko sulla esim. viimevuoden vm:n nesterallilehti ? Niin onkos toi 8 vai 9 paikka ?
 

Arppa

Well-known member
Liittynyt
26.11.2004
Viestit
175
Jr- sanoi:
Niin ja mitkä on paikan koordinaatit? Onko sulla esim. viimevuoden vm:n nesterallilehti ? Niin onkos toi 8 vai 9 paikka ?
Mulla on tässä 2003 rallilehti ja siinä on todennäköisesti samalla tavalla numeroitu nämä paikat. Tämän mukaan se on tuosta 9. paikasta vielä eteenpäin, ehkä kilometri ennen maalia tuolla 3291-tiellä.

Tässä oppaassa on siis näin:

9. 31,7-32,1km mutkia, etuviistoristeys. 32,3km mutka. Ja se on käsittääkseni tuo 32,3km mutka, mutta en ole ihan täysin varma. Selailin ralli.netin vanhoja juttuja ja joku siellä kertoi tuon 1km ennen maalia ja tuo sopisi siihen hyvin.

Nyt kun kerroin tämän paikan, niin siinä ei sitten varmaan ole tänä vuonna yhtäkään tilannetta:rolleyes:

edit: Muistuipa mieleeni vielä vuosi 2003, jolloin olin myös siinä kohdassa. Silloin n.500m ennen tätä kohtaa päättyi VP Teurosen Suzukin matka kivikkoon(se ei tosin ole mikään paikka, vaan Suzukista hajosi jotain ratin ja pyörien välissä ja auto meni suoralla tiellä ojaan) ja tässä kyseisessä 32,3km paikassa Gigi Galli kaatoi Mitsunsa ja hukkasi ison ännän voiton.
 
Viimeksi muokattu:

Jr-

Maximum Attack
Liittynyt
29.3.2000
Viestit
14798
Sijainti
Saviseutu
Arppa sanoi:
Mulla on tässä 2003 rallilehti ja siinä on todennäköisesti samalla tavalla numeroitu nämä paikat. Tämän mukaan se on tuosta 9. paikasta vielä eteenpäin, ehkä kilometri ennen maalia tuolla 3291-tiellä.

Tässä oppaassa on siis näin:

9. 31,7-32,1km mutkia, etuviistoristeys. 32,3km mutka. Ja se on käsittääkseni tuo 32,3km mutka, mutta en ole ihan täysin varma. Selailin ralli.netin vanhoja juttuja ja joku siellä kertoi tuon 1km ennen maalia ja tuo sopisi siihen hyvin.

Nyt kun kerroin tämän paikan, niin siinä ei sitten varmaan ole tänä vuonna yhtäkään tilannetta:rolleyes:
Samat näkyy olevan numeroinnit 2003 ja 2004 lehdessä. Kiitoksia, eipä se haittaa että onko tilanteita. Ku eipä noissa nuottikisoissa yleensä kolise, tosin viimeviikonloppuna sm-rallissa kolisi. Toi paikka on vissiin aika kiva kattella ja näkyvyys hyvä? Entäs näkeekö autoja pitkänkin matkan ? Niin ja onkos se paikka pikkutiellä vai isolla ?

Oltiin viimevuonna ouninssa ounin talolla sellasessa rinteessä, siitä oli kiva kattella. Jos oltas oltu samassa paikassa ku edelliskerralla eli Ounin talolta hiukan keltasentalon hyppyä kohti ni oltas nähty bastin kaato.
 
Viimeksi muokattu:

Arppa

Well-known member
Liittynyt
26.11.2004
Viestit
175
Jr- sanoi:
Samat näkyy olevan numeroinnit 2003 ja 2004 lehdessä. Kiitoksia, eipä se haittaa että onko tilanteita. Ku eipä noissa nuottikisoissa yleensä kolise, tosin viimeviikonloppuna sm-rallissa kolisi. Toi paikka on vissiin aika kiva kattella ja näkyvyys hyvä? Entäs näkeekö autoja pitkänkin matkan ?

Oltiin viimevuonna ouninssa ounin talolla sellasessa rinteessä, siitä oli kiva kattella. Jos oltas oltu samassa paikassa ku edelliskerralla eli Ounin talolta hiukan keltasentalon hyppyä kohti ni oltas nähty bastin kaato.
No kyllähän se näkyvyys on ainakin kohtalainen, mutta harvoinpa rallissa niin kovin pitkää näkyvyyttä on. Viime vuonnahan tuosta paikasta puhuttiin vielä pitkään kisan jälkeen johtuen lähinnä epäpätevistä järkkäreistä. Lisää porinaa paikasta: http://www.ralli.net/modules.php?name=Foorumsit&file=viewtopic&t=2454&postdays=0&postorder=asc&highlight=is%E4nt%E4&start=30
 

Jr-

Maximum Attack
Liittynyt
29.3.2000
Viestit
14798
Sijainti
Saviseutu
Tein tälläsen 'hienon' kartan ni ekse oo likellä tota vihreää palloa.

 

Arppa

Well-known member
Liittynyt
26.11.2004
Viestit
175
Siinähän se. Tuostahan on sitten helppo mennä toiselle kierrokselle tuohon Mutasen risteykseen.
 

Arppa

Well-known member
Liittynyt
26.11.2004
Viestit
175
ettelbruck sanoi:
Taitaa Hassi-Mutanen -väli olla taas ajokiellossa? Bussit sentään kai kulkee?
On muuten harvinaisen vauhdikasta bussikyytiä siellä välillä. Pari vuotta sitten kun mentiin sillä bussilla, niin vauhtia oli ihan tarpeeksi sille hiekkatielle ja sitten tuli yhtäkkiä sellaisen mutkan takaa vielä toinen bussi vastaan yhtä lujaa. Olin jo varma, että kolahtaa, mutta kuski ei edes nostanut jalkaa kaasulta, vaan molemmat kyntivät toinen puoli ojassa ihan vaan muutaman kymmenen sentin päässä toisistaan :eek!:
 

Micael

Micael
Liittynyt
24.5.2004
Viestit
17744
Sijainti
East of Eden
Luulenpa, että ei Gallian kukko laula NesteRallissa.
Jos laulaa, ja voittaa, niin pienoinen pettymyshän sen on mutta viimeistään silloin pitää vaan todeta, että onpahan kova luu ranskalainen.

Tarkoitus olis mennä katsomaan pojan kanssa ainakin perjantain ja lauantain pätkät. Todennäköisesti mennään autolla ja katsotaan lauantaina ainakin Ouni ja ehkäpä joku muukin jos aikaa jää. Jos forumilaisia on siellä missä luulen, niin tavataan.
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Arppa sanoi:
On muuten harvinaisen vauhdikasta bussikyytiä siellä välillä. Pari vuotta sitten kun mentiin sillä bussilla, niin vauhtia oli ihan tarpeeksi sille hiekkatielle ja sitten tuli yhtäkkiä sellaisen mutkan takaa vielä toinen bussi vastaan yhtä lujaa. Olin jo varma, että kolahtaa, mutta kuski ei edes nostanut jalkaa kaasulta, vaan molemmat kyntivät toinen puoli ojassa ihan vaan muutaman kymmenen sentin päässä toisistaan :eek!:
Juu, aika rallihenkistä sakkia. :p Minun bussini kuljettaja raapaisi kallioleikkausta. :doubtful: Ei neuroottisille liikenneturvallisuusintoilijoille Hassi-Mutanen väliä kiitos. :wink:
 

Micael

Micael
Liittynyt
24.5.2004
Viestit
17744
Sijainti
East of Eden
Joskus monia monia vuosia sitten Ouninpohjassa katselemassa olleena ihmeteltiin kärkiautojen mentyä pitkää odotusaikaa seuraaville autoille. Mielessä ehti käväistä jo pahempiakin ajatuksia, kunnes yhtäkkiä pätkää porhalsi linja-auto ja aika haipakkaa menikin. Oli siinä naurussa pitelemistä.

Jälkeenpäin selvisi, että oli kuulemma luvan ehtona ollut, että säännöllisellä vuorolla olevalle bussille annettaisiin mahdollisuus ajaa ko. reitti kesken kisan ja niinpä EK oli keskeytetty bussin kulkemisen ajaksi. Sinänsä outoa oli se, että vaikka paikalla oli kuulutus, niin kyseisestä bussista kerrottiin vasta auton jo mentyä.

Tämä tais tapahtua joskus -70 luvun lopulla tai vuosikymmenen vaihteessa, en muista enää tarkkaan vuosilukua.
 
Ylös