Nettipokeri

Vilperi

Välimallin jätkä
Liittynyt
20.7.2001
Viestit
4593
Sijainti
Tampere
Willer sanoi:
Sinulla on kunnon putki päällä, nimittäin varsin hyvänä (voittavan) pelaajan tulostasona pidetään 1-2 BB / h.
No ei todellakaan ole kummoinen tulos nl20 pöydissä toi mainitsemasi. Toisekseen tarkoitit varmaan 1-2bb /100 kättä, sillä tohon hour rateen vaikuttaa hyvinkin oleellisesti montako pöytää pelaa. Ite olen pelannut partypokerilla viimeiset noin 20k kättä nl25-pöydissä n. 8 ptBB/100 tahdilla ja varaa olisi parantaakin. Toi on siis voittomarginaali raken jälkeen, jota menee noin 7 ptBB/100 kättä. Ja nyt puhutaan siis big betseistä niinkuin trackeri sen ilmoittaa oletusarvoisesti, eli yksi ptBB on 2 big blindia.

Montaako pöytää Domppari pelaa kerralla? Ja oliko shorttia vai fullia? Tuntuu hour ratesta päätellen olleen pakka aika tulessa ellet sitten vedä tyyliin 6 pöytää kerralla, mutta mikäs siinä. Ite oon huomannu että silloin on pelaaminenkin huomattavasti mukavampaa.:) Ite oon ollu nyt useemman päivän pelaamatta kun tossa reilu viikko sitten päätin siirtyä nl50 pöytiin kun rolli antoi myöten. No siitä sitten viikon aikana 650 taalaa turpaan, osin johtuen hirveistä biiteistä ja niistä johtuvista paskoista suorituksista. Jos tässä alkais joku päivä taas harjaamaan noita nl25 pöytiä....
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Willer sanoi:
Sinulla on kunnon putki päällä, nimittäin varsin hyvänä (voittavan) pelaajan tulostasona pidetään 1-2 BB / h.
Ööh? 1-2 Big Blindia tunnissa? Siis 20snt - 40snt tunnissa voittoa, NL20-pöydissä? Et voi olla tosissasi, vai onko BB:lle tässä jokin muu merkitys kuin Big Blind?
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Vilperi sanoi:
Montaako pöytää Domppari pelaa kerralla? Ja oliko shorttia vai fullia? Tuntuu hour ratesta päätellen olleen pakka aika tulessa ellet sitten vedä tyyliin 6 pöytää kerralla, mutta mikäs siinä. Ite oon huomannu että silloin on pelaaminenkin huomattavasti mukavampaa.:) Ite oon ollu nyt useemman päivän pelaamatta kun tossa reilu viikko sitten päätin siirtyä nl50 pöytiin kun rolli antoi myöten. No siitä sitten viikon aikana 650 taalaa turpaan, osin johtuen hirveistä biiteistä ja niistä johtuvista paskoista suorituksista. Jos tässä alkais joku päivä taas harjaamaan noita nl25 pöytiä....

Neljää shorttipöytää väännän ja tosiaan tuo nykyinenkään tulostaso ei ole vielä lähelläkään optimia, koska selkeitä virheitä tulee tehtyä toistuvasti... Joo itseäni muuten myös hituse pelottaa tuo NL50-taso, että jos rahkeet ei riitä siellä, niin massit häviää kovin nopeasti ja palaaminen takas NL20-pöytiin vois syödä miestä hiirenlailla. Tämän takia ajattelinkin päästää rollin sen verran suureksi, että kykenen kotiuttamaan hieman rahaa verottomana (ETA-maassa saitti).

www.pokeritieto.fi <- tuolta kannattaa keskustelualueilta katsella vinkkejä, miten peliä ERÄÄT pelaisivat. Tuollakin toki on perusidiootteja, jotka haluaa puskea aina ja neuvovat muitakin tekemään näin. Se ei vaan aina toimi tietynlaisessa seurassa, joten selektiivinen peliseurasta riippuva puskutaktiikka on järkevämpi ratkaisu. Joskus on hyvä esittää passiivistakin, jos pöydässä on aggressiivisia paisteja (tosin niiden kanssa saattaa toimia semi-aggroilukin). :alppu:
 
Viimeksi muokattu:

Archie

Well-known member
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
13050
Vilperi sanoi:
No ei todellakaan ole kummoinen tulos nl20 pöydissä toi mainitsemasi. Toisekseen tarkoitit varmaan 1-2bb /100 kättä, sillä tohon hour rateen vaikuttaa hyvinkin oleellisesti montako pöytää pelaa. Ite olen pelannut partypokerilla viimeiset noin 20k kättä nl25-pöydissä n. 8 ptBB/100 tahdilla ja varaa olisi parantaakin.
Totta, nl20 pöydissä pitää pystyä vähän parempaan. Kun tasot kovenee, niin winratekin yleensä tippuu. Käsien määrä on myös varsin tärkeä seikka tilastoja laskettaessa. Esimerkiksi tuo 20k kättä on vielä suht vähän.. siihen ei välttämättä mahdu yhtään isoa up/downswingiä mukaan. Tai sitten koko jakso voi olla yhtä vuoristorataa. Tarvitaan vielä merkittävästi lisää käsiä, jotta 'tuuri' tasaantuu.

Itselleni kävi reilu vuosi sitten silleen, että joskus 75k käden jälkeen iski kunnon tappioputki (NL25) ja alas tultiin 12 biniä - ihan peruspelillä, jolla siihen asti ollut tullut tasaista voittoa. Esimerkiksi ässillä voitto% oli jotain 30%, kun se normaalisti pyörii 80-90%:in välillä..
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Juu. Olen pohtinut sitäkin mahdollisuutta, että nyt on käynyt vaan järjetön säkä, muttamutta, onhan tuossa tullut badbeatteja ja olen tullut parissa päivässä 5 x BIN alaspäinkin, mutta kuronut pudotuksen taas kortin käytyä takaisin kiinni.

Olen myös muuttanut selkeästi pelistrategiaa kun vaikuttaa siltä, että kortti ei käy. Eli tiukennan peliä, enkä pelaa postfloppeliä niin aggressiivisesti. Sitten kun kortti käy, niin täydet aggret päälle.

On toiminut tähän asti, saa nähdä jatkuuko samaa rataa. Usko kuitenkin siihen, että oma peli on nyt löytänyt oikean uoman (tällä tasolla) on vahva.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Niin ja peliseuraa toki seurailen koko ajan. En jää maleksimaan pöytiin, jossa istuu tiukkoja pelaajia, mutta jos siellä viiden joukossa on yksikin löysä, riittää se yleensä mulle pöydässä pysymiseen.
 

Vilperi

Välimallin jätkä
Liittynyt
20.7.2001
Viestit
4593
Sijainti
Tampere
Dominic sanoi:
Neljää shorttipöytää väännän ja tosiaan tuo nykyinenkään tulostaso ei ole vielä lähelläkään optimia, koska selkeitä virheitä tulee tehtyä toistuvasti... Joo itseäni muuten myös hituse pelottaa tuo NL50-taso, että jos rahkeet ei riitä siellä, niin massit häviää kovin nopeasti ja palaaminen takas NL20-pöytiin vois syödä miestä hiirenlailla. Tämän takia ajattelinkin päästää rollin sen verran suureksi, että kykenen kotiuttamaan hieman rahaa verottomana (ETA-maassa saitti).

www.pokeritieto.fi <- tuolta kannattaa keskustelualueilta katsella vinkkejä, miten peliä ERÄÄT pelaisivat. Tuollakin toki on perusidiootteja, jotka haluaa puskea aina ja neuvovat muitakin tekemään näin. Se ei vaan aina toimi tietynlaisessa seurassa, joten selektiivinen peliseurasta riippuva puskutaktiikka on järkevämpi ratkaisu. Joskus on hyvä esittää passiivistakin, jos pöydässä on aggressiivisia paisteja (tosin niiden kanssa saattaa toimia semi-aggroilukin). :alppu:
Ton takia pidän nyt itekin taukoa kun luulen että puolet pienempiin pöytiin palaaminen olisi johtanut aivottomaan räiskimiseen kun ei summat tunnu niin merkittäviltä. Kyllähän tuolla nl50 pöydissä samoja idiootteja pyörii kun noissa pienemmissä ja tiedän että ihan peruspelillä biittaan ton tason. Harmittaa vaan pirusti kun iski huono runi tuolla ylempänä. Ns. Sklansky taaloja on ainakin kertynyt, all-in tilanteissakin oon 300 dollaria jäljessä odotusarvoa. Mut sattuuhan näitä.

Pokeritietoa tulee kyllä luettua ihan päivittäin. Tosta saitista on ollut paljon apua pelin kehittämisessä.
 

savvyjuha

Well-known member
Liittynyt
19.3.2007
Viestit
283
Dominic sanoi:
Juu. Olen pohtinut sitäkin mahdollisuutta, että nyt on käynyt vaan järjetön säkä, muttamutta, onhan tuossa tullut badbeatteja ja olen tullut parissa päivässä 5 x BIN alaspäinkin, mutta kuronut pudotuksen taas kortin käytyä takaisin kiinni.

Olen myös muuttanut selkeästi pelistrategiaa kun vaikuttaa siltä, että kortti ei käy. Eli tiukennan peliä, enkä pelaa postfloppeliä niin aggressiivisesti. Sitten kun kortti käy, niin täydet aggret päälle.

On toiminut tähän asti, saa nähdä jatkuuko samaa rataa. Usko kuitenkin siihen, että oma peli on nyt löytänyt oikean uoman (tällä tasolla) on vahva.
Mielestäni BB/100 jakoa on yliarvostettu mittari pelin arvioimiseen. Oma peli kehittyy ja vastustajat muuttuvat, joten sinänsä luku ei kerro muuta kuin oletko pelannut KESKIMÄÄRIN vastustajiasi paremmin. Ja alle 100k käden perusteella ei luvulla tee sitäkään.

Paras keino mielestäni oman pelin kehittämiseen on hankkia vaikka PT ja etsiä sen avulla vuotoja pelistään. Mitä muuten tarkoitat tuolla lauseella? Aivan kun pystyisit ennustamaan tulevat kortit.

Dominic sanoi:
Olen myös muuttanut selkeästi pelistrategiaa kun vaikuttaa siltä, että kortti ei käy. Eli tiukennan peliä, enkä pelaa postfloppeliä niin aggressiivisesti. Sitten kun kortti käy, niin täydet aggret päälle.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Noniin nyt tulee raakaa dataa suoraan PokerOfficesta.

Näissä kannattaa muistaa se vielä, että pokeroffice tutkiskelee kaikkia sessioita yksittäisinä sessioita, eikä esim. osaa laskea tuntituottoa oikein, vaan joudun kertomaan sen noin 3,5:lle, koska välillä on vaan kolme pöytää auki kun neljäs on jonossa.

Pelattuja käsiä: ~ 4900
Voitetut kädet: 15.62%
Edetty flopille: 25.62%
Preflop raise: 14.08%
Voitot €: ~ 260 €
Voitot €/h: 4.94 €/h (4.94x3.5 = ~ 15eur/h)
Voitot €/käsi: 0.05 €
Voitot BB/h: 11.31 (11.31x3.5 = ~ 40 BB/h)
Voitot BB/100: 12.37
AVG players: 5.57
% of players in flop: 34.74%
Käsiä/h: 91 (x3.5 = ~ 350)
AVG pot: 3.16 €
Rake: ~ 123 €

Juha, tarkoitan tuolla sitä, että kun kädessä esimerkiksi AKo ja saan toistuvasti hyviä kortteja, AK:ta, AQ:t, JJ:tä, yms.

Ja floppi esim. AK:lla
JT4, enkä saa toistuvasti reissaamalla porukkaa flopilta, enkä turnissakaan pois, lopetan reissailun kokonaan. Korkeintaa floppireissuja ja niitäki vain tiukkoja pelaajia vastaan. Löysiä pelaajia kannata reissailla edes flopista, koska maksuja tulee kuitenkin vaikka pohjaparilla. Eli ei, en näe muiden kortteja! :D

EDIT: BB/100 kättä ei kerrota 3.5:lla.
 
Viimeksi muokattu:

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Otan rahat tilille, kun peli tuntui lähtevän huonoille raiteille. Löysää ja typerää peliä. Aika tasan 550 euroa kotiutin.

Pari päivää sitten latasin 25 + 25 partylle ja nyt saldo on vajaa 200 USD. Peruspeliä taas, käyrä ja statsit kohdillaan. Peli uomissaan.

EDIT: Ja tosiaan shorttina pudotin pöytämäärän neljästä 2-3:een, koska nykyisellä pelistrategialla tarvitsee enemmän aikaa / pöytä. Nykyinen strategia = pf korotuksia ja 3bettejä yhtä paljon kuin ennenkin, mutta limppaan nykyään myös enemmän spekulatiivisillä käsilä floppeihin, koska fisut makselee tyynestä flopatut värit ja suorat. :thumbup:
 
Viimeksi muokattu:

maradona

Resistive User
Liittynyt
6.3.2005
Viestit
4616
Sijainti
Me seisotaan hattu kourassa maailman reunalla
Hävisin kympin 0,02/0,04-pöydissä kahteen päivään. Nyt ei ole lainkaan rahaa pokerisivuilla. Harmittaa kyllä, olin jo muutamana päivänä pärjännyt ihan jotenkuten. Taidanpa pitää ainakin pari kuukautta taukoa nettipelailuista, kun tuntuu ettei ole enää lainkaan itseluottamusta.
 

Lancer

Realisti
Liittynyt
23.7.2007
Viestit
20495
Sijainti
taas Suomessa
Pokerilegenda Chip Reese menehtyi tiistain vastaisena yönä. Kuollessaan hän oli 56-vuotias ja kuolinsyy on edelleen tuntematon. Reesea pidettiin yleisesti maailman parhaana yleispelaajana joka osasi kaikki maailman laajuisesti tunnetut korttipelit. Hän voitti World Series of Poker -rannekkeen kolmesti, joista viimeisimpänä H.O.R.S.E viime vuonna, jossa pelataan viittä eri pokerimuotoa (texas hold'emia, omaha hold'emia, razzia, 7 card studia ja 7 card stud 8 or betteriä). Reese myös valittiin Pokerin Hall of Fameen kaikkien aikojen "nuorimpana", 40-vuotiaana 1991. Turnausansiot miehellä oli 3,4 miljoona USD.

Vaikkei mies herätä välttämättä kaikissa suurta myötä tuntoa ammattinsa vuoksi - ja on usealle ollut varmasti nevöhööd-henkilö ennen tätä hetkeä - niin ajattelin kuitenkin muistaa häntä jollain tapaa.

RIP
 
Viimeksi muokattu:

Vilperi

Välimallin jätkä
Liittynyt
20.7.2001
Viestit
4593
Sijainti
Tampere
Itelle tuli aika puun takaa kyllä toi uutinen. Pakkohan kaveria on arvostaa kortinpeluun saralla, ton horse-turnauksen voitto on kyllä mielettömän kova juttu. Yksi pokerihistorian ehdottomasti suurimmista nimistä. RIP.:frown:
 

alffi

New member
Liittynyt
21.8.2008
Viestit
3
Nostetaan vähän onlinepokeri threadia kun on muodissa nykyään...

Paljon pelaavien kannattaa harkita yksittäisten bonusten sijasta rakebackdiilejä, jotka palauttavat pelaajan maksavasta rakesta 30-60% kuukausittain (jollain sivustoilla viikoittain). Tämä voi tarkoittaa joidenkin pelaajien kohdalla yli 1000€ kuukaudessa ja vähemmänkin pelaavat saavat helposti joitakin satasia...

Erilaisia VIP loyalty diilejä on tarjolla lähes jokaiseen pokeriverkkoon ja useilla saiteilla ne tulevat kaikkien muiden bonusten lisäksi.

Kannattaa keskittää pelit yhdelle tai parille saitille, jotta saa tingattua parhaan mahdollisen diilin. Tämä antaa pitkässä juoksussa parhaan mahdollisen palautuksen.


Onnea peleihin kaikille...
 

alffi

New member
Liittynyt
21.8.2008
Viestit
3
Tällä foorumilla on ihan oma pokeriosionsa.
Jos tarkoitit tuota pokersavvyn mainososiota niin en viittinyt sinne ruveta mitään uutta topikkia availeen... Tähän voi vissiin laittaa kaikenlaista onlinepokeriin liittyvää myös?
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Jos tarkoitit tuota pokersavvyn mainososiota niin en viittinyt sinne ruveta mitään uutta topikkia availeen... Tähän voi vissiin laittaa kaikenlaista onlinepokeriin liittyvää myös?
Kyl vissiin voi, juppimulkero vaan trollas tuossa.
 
Ylös