Nettipokeri

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Sanokaas joku, että jos neljä jätkää joilla on yhteiset rahat menee tollaseen viiden hengen pöytään ja he kommunikoivat keskustelemalla keskenään netin kautta ja kertovat korttinsa toisilleen ja yhdessä taktikoivat koko ajan, miten suurella todennäköisyydellä se porukka pystyy kynimään käytännössä jokaisen siihen pöytään viidenneksi pelaajaksi tulevan? Varmuudella, suurella varmuudella, ehkä, pienellä varmuudella vai eivät lainkaan varmasti?
Ainakin tosta ois helvetin iso etu kun tietäis kolmen muun kanssapelaajan kortit.
 

Ace17

Acenteella
Liittynyt
7.7.1999
Viestit
11664
Runar ja Kyllikki sanoi:
Sanokaas joku, että jos neljä jätkää joilla on yhteiset rahat menee tollaseen viiden hengen pöytään ja he kommunikoivat keskustelemalla keskenään netin kautta ja kertovat korttinsa toisilleen ja yhdessä taktikoivat koko ajan, miten suurella todennäköisyydellä se porukka pystyy kynimään käytännössä jokaisen siihen pöytään viidenneksi pelaajaksi tulevan? Varmuudella, suurella varmuudella, ehkä, pienellä varmuudella vai eivät lainkaan varmasti?
Ainakin tosta ois helvetin iso etu kun tietäis kolmen muun kanssapelaajan kortit.
Oliko tuo tunnustus? Tämä selittäisi hieman.
 

Lancer

Realisti
Liittynyt
23.7.2007
Viestit
20495
Sijainti
taas Suomessa
Runar ja Kyllikki sanoi:
Sekä että. Voitot tuli lähes järjestään (ainakin mulle yllättäen) niistä joissa oli raja, suurimmat tappiot noissa joissa ei ollut rajaa. Houkttelisko ne parempia pelaajia?

Kattelen just sen pöydän satseja, josta sain suurimman voiton. Se on näemmä no limit, 10/20, keskipotti 541,69. Tolla jolla on eniten rahaa on yli 5000 ja tolla jolla on vähiten, on alle 600.
Tuon halusin juuri tietää. :thumbup:
 

Micael

Micael
Liittynyt
24.5.2004
Viestit
17750
Sijainti
East of Eden
Runar ja Kyllikki sanoi:
Eiku mä vaan kysyn että voisko noin tehä ja kannattaisko. :D
On yritetty tuota kahdestaan erään kaverin kanssa mutta sillä tavalla se ei ainakaan toimi. Tiedä sitten, miten useamman kesken vois onnistua.

Pelaatko muuten Paffilla vai missä?
 

Vilperi

Välimallin jätkä
Liittynyt
20.7.2001
Viestit
4593
Sijainti
Tampere
Kyllähän tommosessa nl2000 pöydässä pystyy tekemään nopeat nousut, mutta pidemmän päälle kyllä aloittelija kynitään putipuhtaaksi tuolla. Todella marginaalinen osa edes enemmän pokeria pelanneista pystyy pitkässä juoksussa pelaamaan voitollista peliä noin suuressa pöydässä. Varsinkin jos pelikassa on 1,5 kertaa ton kokosen pöydän maksimisisäänosto.
 

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
Runar ja Kyllikki sanoi:
Sanokaas joku, että jos neljä jätkää joilla on yhteiset rahat menee tollaseen viiden hengen pöytään ja he kommunikoivat keskustelemalla keskenään netin kautta ja kertovat korttinsa toisilleen ja yhdessä taktikoivat koko ajan, miten suurella todennäköisyydellä se porukka pystyy kynimään käytännössä jokaisen siihen pöytään viidenneksi pelaajaksi tulevan? Varmuudella, suurella varmuudella, ehkä, pienellä varmuudella vai eivät lainkaan varmasti?
Ainakin tosta ois helvetin iso etu kun tietäis kolmen muun kanssapelaajan kortit.
Tollanen kimppa jää kiinni yllättävän nopeesti ja tulee banjoa aika helvetin monelle pelitalolle. Isot pelitalot seuraa jatkuvasti pelattuja käsiä, kanssapelaajat seuraa automaattisesti sekä toivottavasti myös ilmiantaa oudosti pelatut kädet. Jälkikäteen pelitalo tsekkaa epäiltyjen koko käsihistorian toisiinsa nähden ja voin vaan kuvitella miten tarkkaa käsianalyysia siellä tehdään.
Siellä on todella tiukka seula eikä pelitalolla ole varaa niittää mainetta huijauksen sallivana mestana.

Enemmän on sellaista tuttujen tai hankalien vastustajien välttelyä mikä on toki sallittua. Vielä useammin eri strategioiden ja pelipaikkojen eturistiriitoja, mutta nepä ovatkin osa peliä jos oma panostus/korotus edesauttaa paremmassa positiossa olevaa tuttua pelaajaa.

Yleisin huijaus taitaa olla kahdella tilillä pelaaminen, varsinkin turnauksissa. Niistäkin narahtaa varmuudella jossain vaiheessa. Pienten panosten pöydässä tota voi ehkä jonkin aikaa tehdä, mutta riskiin nähden hyöty jää liian pieneksi. Toki joka tasolta löytyy typeryksiä, mutta kanssapelaajien kontrolli tarkentuu koko ajan ylöspäin mentäessä. Varsinkin kun pokeri-ohjelmat on yleistyneet niin kaikki epäilyttävät pelit jäävät ihmetyttämään ja jos niitä osuu samalla pelaajalle niin talolle lähtee tutkintapyyntöä aika helposti.

Ja jos se viides kynittävä ei huomaa että ne neljä muuta pelaa kimppaan niin väitän, että se häviäis rahansa joka tapauksessa. Kimppapelaaminen on yllättävän helppo huomata. Kerran olen turnauksessa todistanut kun omasta päydästä potkittiin kaksi pelaaja pois todennäköisesti yhteispelin tai kaksoistilin vuoksi. Ainakin jäljelle jääneille jäi sellainen kuva kun sitä tsättäiltiin siinä myöhemmin. Oli alkupään pelejä niin ei ollu vielä fokus oikein tarkennettuna... :eek:
 

Vilperi

Välimallin jätkä
Liittynyt
20.7.2001
Viestit
4593
Sijainti
Tampere
Micael sanoi:
On yritetty tuota kahdestaan erään kaverin kanssa mutta sillä tavalla se ei ainakaan toimi. Tiedä sitten, miten useamman kesken vois onnistua.

Pelaatko muuten Paffilla vai missä?
Kannattanee tutustua online-pelihuoneiden sääntöihin. Tässä kyseessä oleva collusion on jyrkästi kiellettyä säännöissä ja kiinni kun jäät niin voit olla varma että tili menee lukkoon ja rahat jää sinne.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Knoukkari sanoi:
Tollanen kimppa jää kiinni yllättävän nopeesti ja tulee banjoa aika helvetin monelle pelitalolle. Isot pelitalot seuraa jatkuvasti pelattuja käsiä, kanssapelaajat seuraa automaattisesti sekä toivottavasti myös ilmiantaa oudosti pelatut kädet. Jälkikäteen pelitalo tsekkaa epäiltyjen koko käsihistorian toisiinsa nähden ja voin vaan kuvitella miten tarkkaa käsianalyysia siellä tehdään.
Siellä on todella tiukka seula eikä pelitalolla ole varaa niittää mainetta huijauksen sallivana mestana.

Enemmän on sellaista tuttujen tai hankalien vastustajien välttelyä mikä on toki sallittua. Vielä useammin eri strategioiden ja pelipaikkojen eturistiriitoja, mutta nepä ovatkin osa peliä jos oma panostus/korotus edesauttaa paremmassa positiossa olevaa tuttua pelaajaa.

Yleisin huijaus taitaa olla kahdella tilillä pelaaminen, varsinkin turnauksissa. Niistäkin narahtaa varmuudella jossain vaiheessa. Pienten panosten pöydässä tota voi ehkä jonkin aikaa tehdä, mutta riskiin nähden hyöty jää liian pieneksi. Toki joka tasolta löytyy typeryksiä, mutta kanssapelaajien kontrolli tarkentuu koko ajan ylöspäin mentäessä. Varsinkin kun pokeri-ohjelmat on yleistyneet niin kaikki epäilyttävät pelit jäävät ihmetyttämään ja jos niitä osuu samalla pelaajalle niin talolle lähtee tutkintapyyntöä aika helposti.

Ja jos se viides kynittävä ei huomaa että ne neljä muuta pelaa kimppaan niin väitän, että se häviäis rahansa joka tapauksessa. Kimppapelaaminen on yllättävän helppo huomata. Kerran olen turnauksessa todistanut kun omasta päydästä potkittiin kaksi pelaaja pois todennäköisesti yhteispelin tai kaksoistilin vuoksi. Ainakin jäljelle jääneille jäi sellainen kuva kun sitä tsättäiltiin siinä myöhemmin. Oli alkupään pelejä niin ei ollu vielä fokus oikein tarkennettuna... :eek:
Eli jos oletetaan että joku porukka tollasta kerran kokeilis, siitä ei kannattais paljon julkisesti huudella? Voiko siitä tulla ihan lain määräämiä rangaistuseuraamuksia?
 

Vilperi

Välimallin jätkä
Liittynyt
20.7.2001
Viestit
4593
Sijainti
Tampere
Runar ja Kyllikki sanoi:
Eli jos oletetaan että joku porukka tollasta kerran kokeilis, siitä ei kannattais paljon julkisesti huudella? Voiko siitä tulla ihan lain määräämiä rangaistuseuraamuksia?
Ite oon kuullut että saitti ottaa tossa tilanteessa vapauden palauttaa rahoja sellaisille pelaajille jotka ovat joutuneet ko. toiminnan uhriksi.
 

Ace17

Acenteella
Liittynyt
7.7.1999
Viestit
11664
Ei ihmekään, että Runar oli niin kovin haluton kertomaan, missä paikoissa pelaa.
 

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
Itsehän en ole juuri nettipokeria pelannut - livenä jonkin verran, seuraava turnaus alkaa tuossa 1,5h päästä :ahem:

Viimeksi oli melko tylyä, kun kaveri sai jaossa jätkäparin ja toinen akkaparin. Pöytään jaettiin kaksi jätkää ja akka ... eli toisella on kolmoset ja toisella neloset. No pojat sitten korotteli hetken, kunnes toinen löi all inin...

Tässä vaiheessa kortit käännettiin ja peli oli jo lähes selvä - kunnes turnilla tuli akka - eli jos vikana korttina on akka niin tilanne kääntyy ympäri :eek!:

... vikasta kortista jakaja näytti sen verran, että nähtiin sen olevan kuva - tällä jätkänelosilla ratsastajalla oli jo kylmä hiki kunnes selvisi että se on kurko!

Tossa on musta tyyliä lähteä pöydästä!

... niin ja todetaan, että se oli toinen kerta peräkkäin, kun sama kaveri poistuu pöydästä akkakolmosilla tehdyllä olikalla (=all in)
 
Viimeksi muokattu:

Captain Howdy

Well-known member
Liittynyt
6.6.2001
Viestit
20416
jaska sanoi:
Tossa on musta tyyliä lähteä pöydästä!
Eikä ole. Tyyliä on siinä, että puristelee parhaan kaverin vaimoa tisseistä samalla kun oksentaa sen syliin ja joutuu tapellen selvittämään tiensä ulos baarista. Tossa on musta tyyliä lähteä pöydästä!
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Vilperi sanoi:
Kyllähän tommosessa nl2000 pöydässä pystyy tekemään nopeat nousut, mutta pidemmän päälle kyllä aloittelija kynitään putipuhtaaksi tuolla. Todella marginaalinen osa edes enemmän pokeria pelanneista pystyy pitkässä juoksussa pelaamaan voitollista peliä noin suuressa pöydässä. Varsinkin jos pelikassa on 1,5 kertaa ton kokosen pöydän maksimisisäänosto.

Juu, en epäile hetkeekään etteikö tota kauan pelanneet putsaa pidemmän päälle aloittelijan ihan jo rutiininsa vuoksi. Mä olen muutamaa aika isoa peliä seurannut ja täytyy kyllä sanoa, että ne tyypit tekee välillä ihan käsittämättömiä ratkaisuja. Lopettaa esim. sellasilla avokorteilla, että mä jatkaisin oispa kädessä melkeen mitä tahansa.
Mä olen ton tyyppisiä kavereita koittanut noista pienemmistä peleistä bongata ja noudattaa niiden esimerkkiä jos mahdollista. Samaten olen oppinut tunnistamaan ylivarovaiset tyypit jotka heittää kortit pois kun korotuksella painostaa. Muutaman kerran olen sellaselta ottanut rahaa niin, että mulla ei oo käytännössä ollut minkäänlaista kättä.
Samaten sieltä erottaa selkeesti tyypit, jotka pelaa erilailla kun niillä on hyvä käsi ja se on suuri etu kun nuo huomaa. Samaten erottuu joukosta ne tiukat pelurit, jotka pelaa täysin korttien mukaisesti aina ja poikkeuksetta. Jos niillä on huonot, luopuvat suosiolla ja empimättä. Jos hyvät, vievät loppuun asti.
Jos jatkan pelaamista, en tiedä kohenisko esim. sen arviointikyky, että kannattako nyt panostaa vai ei ja kohenisko tuo toisten pelaajien "lukemiskyky" paljonkin. Se mun mielestä mulla on nyt jo todella vahva. Sen arvioiminen, mitä kortteja muilla on, on heikoin. Sellaisen tilanteen toki erotan heti ja automaattisesti jos mulla on sellanen käsi että siitä vahvempaa ei voi olla mutta toisinaan ihan liikaa keskityn omiin kortteihin kun pitäs enemmän keskittyä sihen miten muut pelaa.
 

abc

DNF
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
12558
jaska sanoi:
Itsehän en ole juuri nettipokeria pelannut - livenä jonkin verran, seuraava turnaus alkaa tuossa 1,5h päästä :ahem:

Viimeksi oli melko tylyä, kun kaveri sai jaossa jätkäparin ja toinen akkaparin. Pöytään jaettiin kaksi akkaa ja jätkä ... eli toisella on kolmoset ja toisella neloset. No pojat sitten korotteli hetken, kunnes toinen löi all inin...

Tässä vaiheessa kortit käännettiin ja peli oli jo lähes selvä - kunnes turnilla tuli akka - eli jos vikana korttina on akka niin tilanne kääntyy ympäri :eek!:

... vikasta kortista jakaja näytti sen verran, että nähtiin sen olevan kuva - tällä jätkänelosilla ratsastajalla oli jo kylmä hiki kunnes selvisi että se on kurko!

Tossa on musta tyyliä lähteä pöydästä!

... niin ja todetaan, että se oli toinen kerta peräkkäin, kun sama kaveri poistuu pöydästä akkakolmosilla tehdyllä olikalla (=all in)
Miten siinä pakassa oli 5 akkaa? Naisten pöytä?
 
Ylös