New Yorkiin

Nikos

Kisaaja
Liittynyt
5.4.2008
Viestit
881
Manhattanilta hotliksi voin suositella:

- Hotel 373: hyvä sijainti, suht edullinen, pienet huoneet, ei aamiaista. Parhaita hinta-laatusuhteita.
- Broadway Plaza Hotel: hyvä sijainti, palvelussa / tasossa ei huomauttamista, aamiainen sis. hintaan (kannattaa nauttia omassa huoneessa, aamiaishuone erittäin ahdas).
- The New York Helmsley Hotel: hyvä sijainti, siisti ja palvelu pelaa.

Loka-joulukuu on Omenassa kiireistä aikaa turistien osalta. Tällöin edulliset juoksevat tarjoukset hieman harvemmassa.

Ps. Muista varata tippirahaa taskunpohjille.
 

haju

Banned
Liittynyt
5.2.2006
Viestit
3208
Joo, mä tein tommoset. Ongelma vaan on se, että niitten systeemi ei toimi, hakemus kyllä onnistui, mutta silti piti lentokoneessa täyttää ne perinteiset vihreät Visa Waverit.

...
Alussahan oli melkoista hässäkää, kun lentoyhtiöt eivät enää jakaneetkaan noita läpysköitä kuvitellen, että systeemit toimivat ja maahantulijat joutivat sitten täyttämään nuo läpyskät pikapikaa jenkeissä lentoasemalla, jonoa oli kuulemma riittänyt :eek:
Helmikuussa Kaliforniaan mennessäni olin tuon nettiversion kiltisti täyttänyt. Koneessa kun sitten esittelin printattua versiota, lentoemäntä viittasi sille kintaalla. Samat perinteiset paperit sain täyttää. Ja viitaten noihin mainitsemiisi jonoihin, ne paperit kannattaa täyttää tarkasti. Olen pari kertaa nähnyt, kun vaillinaisesti täytetyn lomakkeen esittäjä edelläni on lähetetty jonon perille.
 

Myllis

Lounke-Pelle
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
17459
Sijainti
Lounke
Helmikuussa Kaliforniaan mennessäni olin tuon nettiversion kiltisti täyttänyt. Koneessa kun sitten esittelin printattua versiota, lentoemäntä viittasi sille kintaalla. Samat perinteiset paperit sain täyttää. Ja viitaten noihin mainitsemiisi jonoihin, ne paperit kannattaa täyttää tarkasti. Olen pari kertaa nähnyt, kun vaillinaisesti täytetyn lomakkeen esittäjä edelläni on lähetetty jonon perille.
Sama itsella kesakuussa Nykissa.
Ja ton jonon paahan laittamisen olen nahnyt usean kerran. Myos kannykan kaytosta saattaa kayda noin, jopa pelkka esillaolo saa ne raivoihinsa.
Ja jonon ohitus narun ali, vaikka et ohita henkiloakaan saa aikaan rangaistusta.
Tuo alue on jenkkien herkinta aluetta, siella kannattaa kayttaytya... :thumbfh:
 

Jonkki

Press Play ►
Liittynyt
16.1.2003
Viestit
4942
Sijainti
Suomi Fineland
Niin ja New Yorkhan on täynnä kaiken maailman leffa/sarja -lokatioita jne. Jos semmoset kiinnostaa niin google vaan sauhuamaan, itse piipahdin syömässä täällä:






Mielenkiintoinen "tulkintavirhe" muuten kun tilasin listalta double cheeseburgerin niin sain 2 juustohampurilaista ns. tuplajuustohampurilaisen sijaan :D.
 

haju

Banned
Liittynyt
5.2.2006
Viestit
3208
Sama itsella kesakuussa Nykissa.
Ja ton jonon paahan laittamisen olen nahnyt usean kerran.
Omien kokemuksieni mukaan Nykissä maahantulojonot on pahimmat, yli kolme tuntia vierähti pahemmalla kerralla. Kokemusta on lisäksi Miamista (useita kertoja), Dallasista, Losista ja Chicagosta. Viimeksi mainittu on kuulemani mukaan maailman vilkkain kenttä, siellä homma hoitui kaikista jouhevimmin.
 

JOC

tavallinen virtanen
Liittynyt
25.8.2001
Viestit
3475
Itse tulin tutustuttua Big Appleen ensimmäistä kertaa pari vkoa sitten heinäkuussa. Muutaman jutun tähän voisi heittää omalta matkalta:

-ostoksista oma suosikki Macy's (visitor centeristä saa kortin, jolla saa melkein kaikesta 10% alennuksen), myös Century 21 - outlet toimii Ground Zeron vieressä. Jerseyssä olevaa outlettia ei tsekattu, mutta sitäkin kehuttu

- Meatpacking, West Villagen ja Greenwichin klubit ja baarit ehdottomasti tutustumisen arvoisia. Tsekkaa esim Brass Monkey 12th Little Streetillä.

- Hooters nyt on aika nähty ja kulutettu juttu, perheravintola nykyään, mutta itse en jaksanut syödä loppuun paikan ceaser- salaattia

- Itse ei metroon keritty, vaan mentiin taksilla kaikkialla. Halpaa ja helppoa, metrolla sitten ehkä ensi kerralla.

- Kaveri oli YK:llä harjoittelijana kesällä, niin saatiin sinne oma kierros, päästiin käymään esim pääistuntosalissa. Sinne taitaa päästä myös niillä opastetuilla kierroksilla.
 

Myllis

Lounke-Pelle
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
17459
Sijainti
Lounke
Omien kokemuksieni mukaan Nykissä maahantulojonot on pahimmat, yli kolme tuntia vierähti pahemmalla kerralla. Kokemusta on lisäksi Miamista (useita kertoja), Dallasista, Losista ja Chicagosta. Viimeksi mainittu on kuulemani mukaan maailman vilkkain kenttä, siellä homma hoitui kaikista jouhevimmin.
Totta. JFK ja Newark ovat olleet pahimmat, pari tuntia ei ole mikaan ihme.
Raleigh-Durham on parsa (vain yksi Eurooppalainen lento paivassa, ja pisnesluokkalaisena paasee ekojen joukossa).
Miamia ja Losia en ole kokenut, mutta Boston, Chicago, Washington, Dallas ja Charlotte ovat tuttuja ja ihan OK karsimyksia.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Miamissa hoituu maahantulo suhtkoht nopiaan etenkin nyt, kun ovat rakentaneet uudet systeemit huomattavasti useammalla luukulla kuin aiemmin. Vuosi (ja kaksi) sitten oli se vanha maahantuloalue vielä käytössä, tosin itseasiassa me pääsimme tuolloin erittäin nopeasti lävitse, hakivat nimittäin aina lapsiperheet sinne eteen. Nyt uuden systeemin myötä tuota käytäntöä ei ilmeisesti enää ole, koska homma sujuu muutenkin riittävällä nopeudella.
 

haju

Banned
Liittynyt
5.2.2006
Viestit
3208
Miamia ja Losia en ole kokenut, mutta Boston, Chicago, Washington, Dallas ja Charlotte ovat tuttuja ja ihan OK karsimyksia.
Tuo Washington unohtui mainita, siellä olen myös maahan jonottanut. Dullesin kentän pääterminaalihan on muuten tunnettu nähtävyys, suunnittelijana muuan Eero Saarinen.
 

Thyella

þýðingafræðingur
Liittynyt
28.3.2004
Viestit
3500
Sijainti
Ciutat Comtal
Ma oon kayny nelja kertaa, aina leirille mennessani tai sielta tullessani oon pysanny tuolla, yleensa viikoks. China Townissa ainakin kesahelteilla haisi aivan jarkyttavalta.

Jos kuljeskelet Times Squaren lahella niin siella on Hershey's -kauppa, on ainaki ollu. :ahem:
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Totta. JFK ja Newark ovat olleet pahimmat, pari tuntia ei ole mikaan ihme.
2x mennyt Newarkin kautta, molemmilla kerroilla alle 45min ulkona terminaalista.
(toisella kertaa saapuminen aamupäivällä, toisella kertaa alkuillasta)
eli ei pahaa sanottavaa :)

edit. niin ja paikoista:
- Statue of Liberty / ns. pakko nähdä ainakin itselle. jotenkin sykähdyttävä paikka, tosin paskamaisia ne jonot sinne kyllä oli
- Ground Zero / paikan koko yllättää pienuudellaan, jotenkin niin pienen/tyhjän olonen kortteli oli kuviin verrattuna
(hyvä silti käydä paikanpäällä, harmittaa vain ettei nähnyt WTC-torneja koskaan livenä)
- Empire State Building / historiallinen vanha rakennus, jonot taas oli mitä oli, mutta ihan asiallinen paikka käydä kyllä silti
(varsinkin korkeiden rakennuksista pitävälle ihan "must" paikka)

Muutoin hyvät paikat tuossa on jo aiemmin lueteltukin, metro on mainettaan parempi, halpa & kätevä,
tosin taksi on suomalaisella mittapuulla halpa myös niin senkään käyttäminen ei paha ole...
Kaikenkaikkiaan hieno paikka käydä, mutta aikaa tuolla käymiseen saa kyllä varata, 1-2vk minimissään :)
 
Viimeksi muokattu:

pendellstock

Well-known member
Liittynyt
19.11.2007
Viestit
2099
Tota mullahan on tuolla toi "Olen Amerikassa" -ketju, jossa voi vapaasti kysellä meikäläiseltä erilaisia yhdysvaltoihin liittyviä juttuja. Nimittäin asun täällä ja siten huudit on "kohtuullisen" tuttuja. Elikkäs siis Nykiin ois lähtö: ihan turha pakata kaikkea mahdollista mahtumaan siihen lomaan, mutta kannattaa heti alkuun käsittää se, että Nyki on aika iso paikka. Todennäköisesti kiinnostuksesi kohde rajoittuu Manhattanille? Löytyy muitakin kaupunginosia (esim Brooklyn, Queens, Bronx..). Ja siellä Manhattanilla no..

kliseistä kyllä, mutta käy ne peruspaikat elikkä Empire state Building ja vapauden patsas. Keksuspuisto kannattaa kerran kävellä läpi, vaikka voikin kuumana päivänä olla hiostava matka. Joku siellä vinkkasikin UG-vinkin eli käy myös Harlemissa, oikeasti hyvää safkaa ja makeita paikkoja täynnä historiaa (Malcolm X:stä Muhammed Alin kautta popin kuninkaaseen löytyy kaikkea jännää stooria niiltä huudeilta). Taksit halpoja, rohkeasti käsi pystyyn vaan ja alle 5 sekunnissa pitäisi olla Crown Victoria (auto) alla:wink: Metro kätevä kanssa, tosin ensikertalaiselle vähän monimutkainen systeemi (eivät harrasta juurikaan karttojen asentamista laitureille, itseasiassa ei ole edes ilmansuuntamerkkejä). Ehdottomasti käymisen arvoinen paikka!
 

Tsuhna

Absent Member
Liittynyt
2.11.1999
Viestit
18746
Sijainti
Toisaalla
Todennäköisesti kiinnostuksesi kohde rajoittuu Manhattanille?
Joo, Manhattania pidemmälle on kai turha edes kuvitella viikossa. Jos Londoniassa jäi paljon näkemättä viikon aikana, niin epäilemättä Manhattanilla vielä enemmän.. ;)

Saa nyt nähdä pääseekö sitä lähtemään lopulta laisin, kun tuntuu taas ettei rikaati pysy pystyssä jos mie en ole just sillä suunnitellulla viikolla istumassa sillä pallilla jolla jonkun pitää aina istua. :rolleyes:
Mut yritetään vielä vääntää ja kikkailla.. kääntää ja vippailla..
Joo, eli esimies sanoi että Priha lähtee Nykkiin, piste. Mäellä pojat hoitaa hommat vaikka väkisin..
On miulla eri joviaali pomo. :ahem::thumbup:

Heitelkää vaan lisää, hei!
 

Lancer

Realisti
Liittynyt
23.7.2007
Viestit
20495
Sijainti
taas Suomessa
Gaddafin telttaa et ikävä kyllä pääse katselemaan.

Gaddafin telttailusuunnitelma raivostuttaa New Jerseyssä
28.08.2009 17:24

Libyan johtajan Muammar Gaddafin matkasta ensi kuussa New Yorkissa alkavaan YK:n yleiskokoukseen on noussut äläkkä jo ennakkoon.

Gaddafin tiedetään matkaavan ulkomaille aina oma beduiiniteltta mukanaan. Nyt hän aikoo pystyttää leirinsä New Jerseyn puolelle Englewoodin kaupunkiin.

Libya oli jo aikaisemmin tiedustellut, saisiko teltan pystyttää New Yorkin keskuspuistoon. Vastaus oli kuitenkin kohteliaan kieltävä: telttailu puistossa on ehdottomasti kielletty.

Englewoodin asukkaat ovat äimistyneitä mahdollisesta korkean tason vierailusta. Erityisesti kaupungin mittava juutalaisväestö on raivoissaan. Osavaltion viranomaiset ovat sanoneet tekevänsä kaikkensa Gaddafin telttaretken estämiseksi.

(MTV3 - STT)
 
Ylös