Nico Rosberg

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8300
Eipähän ole ainakaan Mersulla sitä ongelmaa että pitäisi arpoa sitä kuka on tallin ykköskuski. Tasaisen hyvää työtä tähän asti ja kun autoon saadaan taiottua vielä vähän lisää vauhtia niin eihän se huonolta näytä jatkossakaan.
 

Iceman88

Well-known member
Liittynyt
4.4.2009
Viestit
397
Nico tekee "Keket", voittaa yhden kisan ja mestaruuden!:ahem:
No ei tuokaan ollenkaan mahdoton skenaario ole. Alkukauden ajan Mersu ollut 4.paras talli ja Nico on pisteissä toisena!:thumbup:

Jos Mersun päivitykset tois autoa vielä vähän lähemmäs kärkeä, saattaisi Nico olla todellinen uhka kenelle tahansa.

Koko kauden ajan ollut selkeästi tasaisin ja virheettömin kuski. Tänään sattui pieni moka, mutta tuskin olisi yhtään korkeammalla ollut ilman sitäkään, sillä sen verran nopeampia Mäcit ovat.

Nico-toikin otsikkoonkin vois lisätä "Monacolainen legendan tappaja"
Täällä on jengi aina toitottanut, että "Nicolla ei ole ollut kunnon tallikaveria" ja alkuvuodesta huudeltiin, että nyt Kerpenin rehtori kyykyttää Ruuspäriä, mutta toisn on käynyt.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Täällä on jauhettu kauden alusta lähtien yllättävän vähän tästä suomen passin omaavasta kuskista. :eek!:

MM-kakkosena kuitenkin kaukoturneen päätepisteessä.
 

JNF

Well-known member
Liittynyt
5.12.2004
Viestit
1173
Nico-toikin otsikkoonkin vois lisätä "Monacolainen legendan tappaja"
Täällä on jengi aina toitottanut, että "Nicolla ei ole ollut kunnon tallikaveria" ja alkuvuodesta huudeltiin, että nyt Kerpenin rehtori kyykyttää Ruuspäriä, mutta toisn on käynyt.
Yllättävän vähän ollu mainintaa siitä, kun mies oli Webberin tallitoveri tulokaskaudellaan.

Itse ainakin olen pitänyt itsestään selvänä, että tällä hetkellä Schumia verrataan Rosbergiin eikä päinvastoin.
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24401
Sijainti
lappeen Ranta
Täällä on jengi aina toitottanut, että "Nicolla ei ole ollut kunnon tallikaveria" ja alkuvuodesta huudeltiin, että nyt Kerpenin rehtori kyykyttää Ruuspäriä, mutta toisn on käynyt.
Nyt pitää odotella vielä muutama kisa tai kausi tai vuosikymmen, että se Schumi tottuu taas kilpailemaan niin kyllä se sitten...
 

SOKO

Well-known member
Liittynyt
5.8.2007
Viestit
4037
Rosberg on ajanut erinomaisesti. Niin kauan kuin Ferrari, McLaren ja Red Bull vuorottelevat kärjessä tällaiset suoritukset podiumin tuntumassa pitävät Rosbergin hyvin mukana mm-taistelussa. Maailmanmestaruuden voittaminen edellyttää kuitenkin sitä, että mersun päivitykset ovat onnistuneita.
 

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
Hienoa Nico! :alppu:

Toivotaan tosiaan, että Barcelonan päivitykset nostavat auton suorituskykyä.
 

Uncle Ron

Well-known member
Liittynyt
28.3.2010
Viestit
51
Pikku-Keke on tosiaan aloittanut kauden kutakuinkin niin hyvin kun hänen kalustollaan on mahdollista. Pisteissä kakkosena neljänneksi parhaalla autolla on ilman muuta hyvä suoritus. Tänään toki tuli huonossa paikassa kämmi, mutta McLarenin nopeus huomioiden lopputulos olisi voinut olla aivan sama ilman Nicon tunarointia. Jähtäväksi nyt sitten jää kuinka kauan Rosberg kykenee säilyttämään tämän suoritustason, tähän asti kun tosiaan tämänpäiväistä tunarointia lukuunottamatta kausi on sujunut maksimaalisella suoritustasolla.

Ja kaikessa on aina lisäbonuksena wanhan kengäntekijän jättäminen selän taakse, Schumilta kun monella taholla odotettiin hiukkasen nyt nähtyä parempaa suorittamista.
 

really?

Well-known member
Liittynyt
5.4.2010
Viestit
379
Onnea olkoon kolmannesta sijasta! Kovaa kovempikin suoritus.

 
Viimeksi muokattu:

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Nico kävi vetäisemässä Kitzbühelin triathlonin. Aikaisemmin F1-kuskeista triathlonin on käynyt läpi ainakin Button. Tosin sekä Nicon että Jensonin savutukset kalpenevat foorumin Jacquesin uroteon rinnalla, koska heidän kisansa oli olympiamittaisia, ei täysmittaisia. Nico oli kokonaisiklpailun 44., ikäryhmänsä 14. ajalla 2:07:23.

http://www.grandprix.com/ns/ns22521.html
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Onko tällä kaudella nähty ratissa vaan pikkuveli :eek:

- Hitaissa mutkissa Michael ei onnistu käyttämään renkaitaan yhtä tehokkaasti kuin Nico sen osaa. Nico on tässä mielessä asettanut riman todella korkealle. Tilanne on kuitenkin Michaelin osalta kunnossa, koska hän selvästi tietää sen alueen, missä hänen täytyy nostaa tasoaan. Uskon meidän näkevän ensi kaudella taas oikean Michaelin - kun olemme toimittaneet hänelle paremman auton, kertoi Brawn formulasarjan virallisilla verkkosivuilla.

- Michaelin suosima ajotyyli nojaa vahvoihin eturenkaisiin, jotka kestävät voimakkaita jarrutuksia ja ohjausliikkeitä. Nico on vain yksinkertaisesti ymmärtänyt paremmin sen, miten näitä eturenkaita tulee käsitellä, jatkoi Brawn.

(MTV3)
Ihmeelliseltä kuulostavat nämä rengasselitykset, koska Schumacher on ajanut Bridgestonen renkailla aiemmin hyvällä menestyksellä. Kyllähän niitä eturenkaita kavennettiin täksi kaudeksi, mutta kapeita ne olivat myös 2003 asti. Ratkaisu pitää löytää autosta ja ajotyylistä, ellei sitten Pirellit sattumalta sovi paremmin yhtälöön.

Kieltämättä nämä ongelmat himmentävät Schumacherin sädekehää multimestarina, sillä esimerkiksi Alonso on ajanut lujaa jokaisella F1 autolla jonka on alleen saanut. Ja niitä talleja on vaihdettu hieman useampaan otteeseen. En halua uskoa että ongelma olisi nyt kuljettajan huonoudessa/huonontumisessa, vaikka se onkin ensimmäinen asia joka tulee mieleen pilotin ollessa liian hidas.
 
Viimeksi muokattu:

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Ihmeelliseltä kuulostavat nämä rengasselitykset, koska Schumacher on ajanut Bridgestonen renkailla aiemmin hyvällä menestyksellä. Kyllähän niitä eturenkaita kavennettiin täksi kaudeksi, mutta kapeita ne olivat myös 2003 asti. Ratkaisu pitää löytää autosta ja ajotyylistä, ellei sitten Pirellit sattumalta sovi paremmin yhtälöön.
Bridgestonella ja Bridgestonella on eroja. Brawnin mukaan eturenkaiden sopimattomuus ei johdu niiden kapeudesta, vaan FIA:n vaatimista muutoksista KERSiä varten. KERShän keräsi jarrutusenergiaa yksinomaan eturenkaista.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Tähän asti koko setti: auto, renkaat, testaus, suunnittelupiirroksista alkaen, talli ja taktiikat, välillä Fiakin sekä kakkoskuski - oli kaikki valjastettu Schumin menestyksen eteen. Tästä yhtälöstä on paljon poissa.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Bridgestonella ja Bridgestonella on eroja. Brawnin mukaan eturenkaiden sopimattomuus ei johdu niiden kapeudesta, vaan FIA:n vaatimista muutoksista KERSiä varten. KERShän keräsi jarrutusenergiaa yksinomaan eturenkaista.
Tarkoitatko täksi kaudeksi tulleita rengasmuutoksista, vaikka KERSiä ei käytetä? Ei sillä että epäilisin sanomaasi, mutta onko linkkiä?
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Tarkoitatko täksi kaudeksi tulleita rengasmuutoksista, vaikka KERSiä ei käytetä? Ei sillä että epäilisin sanomaasi, mutta onko linkkiä?
Brawnin suusta:
"I have to say that this year's front tyre is very uncommon. That stems from the fact that the FIA wanted to promote KERS and had asked Bridgestone to develop tyres that would fit a certain weight distribution and thus create a specific tyre characteristic."
http://www.autosport.com/news/report.php/id/87063

KERSin poisjääminen varmistui vasta viime kauden lopulla, joten on mahdollista, että nuo muutokset on tosiaan vaadittu täksi kaudeksi ja tallien herrasmiessopimuksen johdosta on syntynyt tilanne, jossa rengas ja käyttötarkoitus ovat eri paria. Toinen vaihtoehto on, että muutokset on vaadittu jo vuodeksi 2009 ja ovat edelleen mukana, mikäli ainoa muutos renkaaseen on koskenut sen leveyttä.
 
Viimeksi muokattu:

Irwin

Well-known member
Liittynyt
13.7.1999
Viestit
4283
Tähän asti koko setti: auto, renkaat, testaus, suunnittelupiirroksista alkaen, talli ja taktiikat, välillä Fiakin sekä kakkoskuski - oli kaikki valjastettu Schumin menestyksen eteen. Tästä yhtälöstä on paljon poissa.
Mutta muista mikael Schumia parjatessa, että ei tämänkaltaisia etuuksia ainakaan kausilla 1991-1993 Schumilla ollut. Schumi teki silloin kalustoon nähden kovia suorituksia, mitkä sitten myöhemmin nämä kaikki mahdollisti.

Moni varmasti ajattelee, että 1994 Adelaidessa tapahtunut selkkaus katsottiin turhan paljon sormien läpi FIAn toimesta unohtaa sen, että ko. kaudella Schumi joutui kärsimään muutamat mielipuoliset rangaistukset FIAn toimesta, jotta he saivat Damon Hillin mukaan mestaruuskamppailuun.
 

mauke

Well-known member
Liittynyt
15.7.2009
Viestit
371
KERShän keräsi jarrutusenergiaa yksinomaan eturenkaista.
Tuo on just päinvastoin. http://www.formula1.com/news/technical/2009/0/612.html

Ja jossainhan Brawn sanoi että Mercedeksellä meni oikean painonjakauman arviointi täksi kaudeksi kapeita renkaita käytettäessä pieleen, eikä sitä vieläkään ole saatu korjattua optimiksi. Lienee aika oleellista renkaiden toimivuuden kannalta.
Onkin ensi kaudella siinäkin yksi tasoittava tekijä kun painonjakauma on standardisoitu. Kenelle sitten sattuu Pirellit ja jakauma sopimaan hyvin.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös