Niko Kari

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Nämä nuoret/joku niistä jenkkehin ja indy-sarjoihin?
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
8497
Sijainti
Helsinki
GP3-sarjan TOP-3:

1. Anthoine Hubert 63
2. Nikita Mazepin 49
3. Giuliano Alesi 42

Suomalaisilla yhteensä vain neljä pistettä, ehkä he kokevat Vainion kohtanlon. Formulaura ohi ja siirtyminen GT-luokkiin, samalla vieraillaan C Moren studiossa muistoja jakelemassa.
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Mikähän on muuten ettei suomalaisia kiinnosta uudenseelannin toyota-formulat yms, sitä kautta on moni eurooppalainen kuski ylennyt kovempiin luokkiin. Totta ettö kaukana mutta niin se on kaikille muillekin.
 

speedman

race is in my head
Liittynyt
26.10.2008
Viestit
1291
Mikähän on muuten ettei suomalaisia kiinnosta uudenseelannin toyota-formulat yms, sitä kautta on moni eurooppalainen kuski ylennyt kovempiin luokkiin. Totta ettö kaukana mutta niin se on kaikille muillekin.
Voi sitä hävitä kisoja lähempänäkin, tulee halvemmaksi...
Ylipäätään, minulla tuntuma, että näillä nykynuorilla on kuten Koiranenkin on sanonut, liikaa uhoa ja metakkaa, vähemmän ollaan valmiita tekemään töitä.
Pitää siellä GT- puolellakin töitä tehdä ja kovasti, jos aikoo menestyä. Sometus sitten joskus, jos on jo mitä näyttää. Ei Palttalastakaan kukaan tiennyt mitään täällä, mesoomisen sijasta aika käytettiin työn tekemiseen.
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4407
Sijainti
Salo
Voi sitä hävitä kisoja lähempänäkin, tulee halvemmaksi..
Working holiday -viisumilla voi jäädä jopa plusmiinusnollaan, kun oikein jaksaa rypäleitä poimia :ahem: Oseanian sarjoissa ajamiseen kannattaa ehkä olla joku sponsori, jolla toimintaa sillä suunnalla..ja kuten forumin sanaseppo Don Vito jossain joskus totesi, kotimaiset nakkifirmat todennäköisesti saavat paremman vastineen rahoilleen paikallisen jokkistiimin Fiiujen kyljessä.
 
Viimeksi muokattu:

speedman

race is in my head
Liittynyt
26.10.2008
Viestit
1291
Working holiday -viisumilla voi jäädä jopa plusmiinusnollaan, kun oikein jaksaa rypäleitä poimia :ahem: Oseanian sarjoissa ajamiseen kannattaa ehkä olla joku sponsori, jolla toimintaa sillä suunnalla.
Samalla saa ranteet ja sormet notkeaksi:)

Fakta nyt vaan on se, että tallikaveri voitti ja Niko vasta viides. Vaikka bensaa olisi ollut tankissa molemmilla hieman enemmän, lopputulos olisi ollut sama = tallikaveri voitti taas. Miksi Karin kannattaisi mennä tuonne maapallon toiselle puolelle häviämään, ei se ura sieltä yhtään paremmin nouse.
NK:n tapauksessa ärsyttää lähinnä se, että talvella meuhattiin, että Karin tukeminen olisi lähes kansallinen velvollisuus. Ei ole.
 

ProjectMaster

Well-known member
Liittynyt
17.12.2013
Viestit
1649
GP3-sarjan kahdeksasta mestarista seitsemän on ottanut tittelinsä ensimmäisellä kaudella, joten sikäli ei voi viime kautta antaa anteeksi edes sillä verukkeella, että oli tulokas.

Superlisenssiin ei olisi pisteet riittäneet, vaikka olisi voittanut mestaruuden viime vuonna. F4-mestaruudesta 12, F3-sarjan kymppisijasta 1 tilillä oli 13 ja mestaruus olisi tuonut 25, eli kokonaissaldo olisi ollut 38.
Mikäs se pisteraja superlisenssiin on? Olisiko ollut edes kohtuullisen lähellä jotain erityislupaa ajatellen? Miten Hartley sai pisteet kasaan koppiautopuolella?
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9182
40 on raja. Hartley on kaksinkertainen WEC-maailmanmestari, mikä riittää hyvin. Minimitaso tuossa sarjassa olisi kaksi neljättä ja yksi viides sija.

WEC-sarjassa jaetut sijoitukset eivät vaikuta muiden sijoituksiin alentavasti. Viime vuonna Bernhard, Bamber ja Hartley olivat maailmanmestareita ja Buemi, Nakajima sekä Davidson sarjakakkosia.
 

FCY

Well-known member
Liittynyt
12.3.2016
Viestit
92
Voi sitä hävitä kisoja lähempänäkin, tulee halvemmaksi...
Ylipäätään, minulla tuntuma, että näillä nykynuorilla on kuten Koiranenkin on sanonut, liikaa uhoa ja metakkaa, vähemmän ollaan valmiita tekemään töitä.
Pitää siellä GT- puolellakin töitä tehdä ja kovasti, jos aikoo menestyä. Sometus sitten joskus, jos on jo mitä näyttää. Ei Palttalastakaan kukaan tiennyt mitään täällä, mesoomisen sijasta aika käytettiin työn tekemiseen.
Olen samaa mieltä, vartinkin GT-puolella tuntuu olevan näin sohvaltakatsojan näkökulmasta kova kilpailu tehdaskuskien paikoista. Jos ajo ei suju, niin kenkää tulee varsin äkkiä. Tai jos ei nyt ihan potkuja, niin ainakin Le Mans -keikalle on muut etusijalla. "Huono maine" myös leviää äkkiä varikolla, ja uutta palkatun kuskin paikkaa voi olla vaikea saada, kun taas junnuformuloissa paksulla lompakolla saa aina uuden mahdollisuuden.
 

Jiihaa

Active member
Liittynyt
26.3.2012
Viestit
26
Nikon F1-juna meni jo, jos sellaista ikinä edes oli. Sääli.

Seuraavaa suomalaista F1-kuskia saadaan valitettavasti tovi odotella, Aarolla olisi mielestäni siihen ollut mahkuja. :ahem:
 

Har*

Well-known member
Liittynyt
29.7.2010
Viestit
1331
Kokonainen piste ongelmattomasta viikonlopusta. Sprinttikisassa taas täysin älytöntä DRS:n "hyödyntämistä" ja lopussa oltiin pulassa.
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9182
Eipä tarvitse hirveästi odottaa tältäkään viikonlopulta, kun aika-ajosta sija 19.
 

Har*

Well-known member
Liittynyt
29.7.2010
Viestit
1331
Eipä tarvitse hirveästi odottaa tältäkään viikonlopulta, kun aika-ajosta sija 19.
Mitäs "epäonnea" tällä kertaa? Tai no toki KVG ja varmaan Maikkarillakin huomenna viralliset selitykset. Nyt Aarnio-Wihuri valot päälle ja tuki kaverilta heti pois. Laaksonen vetänyt Kariin nähden ihan a-ok. Ajakoot kauden loppuun ja ehkä niitä ajohommia löytyy koppiautopuolelta vaikka.

Valtteri Bottas tulee olemaan kaikkien aikojen viimeinen suomalainen F1-kuski.
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Kun katsoo suomalaisten räpellystä pienemmissa formuloissa niin itsekin näen että Bottaksen lopetettua menee ainakin kymmeniä vuosia ennen seuraavaa suomikuskia. Jotain täytyisi tehdä myös suomalaisten resursseille, muiden maiden kuskit voivat junnata sarjassa kuin sarjassa vuosia, monikin nousee lopulta vaikkei heti menisikään läpi.

Meikäläiset kuskit lopettaa kuin seinään ja siinä se, olisihan sekin jotain jos vaikka alemmissa luokissakin olisi suomalaisia "peruskuskeja" vuosia ajamassa, niin kuin muilla mailla on koko ajan.

Toki vielä se onko ykkösiä enää silloin olemassa kun seuraavaa suomikuskia olisi tarjolla.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
8497
Sijainti
Helsinki
Silverstone, 1. Lähtö

1. Hubert
2. Mazepin
3. Ilott

Suomalaisten heikot suoritukset jatkuivat. Kari 11. ja Laaksonen 14.
 

Har*

Well-known member
Liittynyt
29.7.2010
Viestit
1331
Kun katsoo suomalaisten räpellystä pienemmissa formuloissa niin itsekin näen että Bottaksen lopetettua menee ainakin kymmeniä vuosia ennen seuraavaa suomikuskia. Jotain täytyisi tehdä myös suomalaisten resursseille, muiden maiden kuskit voivat junnata sarjassa kuin sarjassa vuosia, monikin nousee lopulta vaikkei heti menisikään läpi.

Meikäläiset kuskit lopettaa kuin seinään ja siinä se, olisihan sekin jotain jos vaikka alemmissa luokissakin olisi suomalaisia "peruskuskeja" vuosia ajamassa, niin kuin muilla mailla on koko ajan.

Toki vielä se onko ykkösiä enää silloin olemassa kun seuraavaa suomikuskia olisi tarjolla.
Tätä ajoin takaa. Aarnio-Wihurin, vanhan koulukunnan patruunan, aika on väistämättä vähissä ja ollut käytännössä ainoa GP3-kuskiemme merkittävä sponsori. Laaksonen, tuskin Karikaan ei olisi edes sarjassa mukana ilman Wihurin tukea. Nyt kun pelkkä GP3-mestaruuskaan ei enää riitä superlisenssiin, niin pitäis kaivaa 10 kertaa kalliimpaan F2-kurvailuun rahaa. Ei löydy Suomesta.
 
Ylös