Voi sitä hävitä kisoja lähempänäkin, tulee halvemmaksi...Mikähän on muuten ettei suomalaisia kiinnosta uudenseelannin toyota-formulat yms, sitä kautta on moni eurooppalainen kuski ylennyt kovempiin luokkiin. Totta ettö kaukana mutta niin se on kaikille muillekin.
Working holiday -viisumilla voi jäädä jopa plusmiinusnollaan, kun oikein jaksaa rypäleitä poimia :ahem: Oseanian sarjoissa ajamiseen kannattaa ehkä olla joku sponsori, jolla toimintaa sillä suunnalla..ja kuten forumin sanaseppo Don Vito jossain joskus totesi, kotimaiset nakkifirmat todennäköisesti saavat paremman vastineen rahoilleen paikallisen jokkistiimin Fiiujen kyljessä.Voi sitä hävitä kisoja lähempänäkin, tulee halvemmaksi..
Samalla saa ranteet ja sormet notkeaksiWorking holiday -viisumilla voi jäädä jopa plusmiinusnollaan, kun oikein jaksaa rypäleitä poimia :ahem: Oseanian sarjoissa ajamiseen kannattaa ehkä olla joku sponsori, jolla toimintaa sillä suunnalla.
Mikäs se pisteraja superlisenssiin on? Olisiko ollut edes kohtuullisen lähellä jotain erityislupaa ajatellen? Miten Hartley sai pisteet kasaan koppiautopuolella?GP3-sarjan kahdeksasta mestarista seitsemän on ottanut tittelinsä ensimmäisellä kaudella, joten sikäli ei voi viime kautta antaa anteeksi edes sillä verukkeella, että oli tulokas.
Superlisenssiin ei olisi pisteet riittäneet, vaikka olisi voittanut mestaruuden viime vuonna. F4-mestaruudesta 12, F3-sarjan kymppisijasta 1 tilillä oli 13 ja mestaruus olisi tuonut 25, eli kokonaissaldo olisi ollut 38.
Olen samaa mieltä, vartinkin GT-puolella tuntuu olevan näin sohvaltakatsojan näkökulmasta kova kilpailu tehdaskuskien paikoista. Jos ajo ei suju, niin kenkää tulee varsin äkkiä. Tai jos ei nyt ihan potkuja, niin ainakin Le Mans -keikalle on muut etusijalla. "Huono maine" myös leviää äkkiä varikolla, ja uutta palkatun kuskin paikkaa voi olla vaikea saada, kun taas junnuformuloissa paksulla lompakolla saa aina uuden mahdollisuuden.Voi sitä hävitä kisoja lähempänäkin, tulee halvemmaksi...
Ylipäätään, minulla tuntuma, että näillä nykynuorilla on kuten Koiranenkin on sanonut, liikaa uhoa ja metakkaa, vähemmän ollaan valmiita tekemään töitä.
Pitää siellä GT- puolellakin töitä tehdä ja kovasti, jos aikoo menestyä. Sometus sitten joskus, jos on jo mitä näyttää. Ei Palttalastakaan kukaan tiennyt mitään täällä, mesoomisen sijasta aika käytettiin työn tekemiseen.
Mitäs "epäonnea" tällä kertaa? Tai no toki KVG ja varmaan Maikkarillakin huomenna viralliset selitykset. Nyt Aarnio-Wihuri valot päälle ja tuki kaverilta heti pois. Laaksonen vetänyt Kariin nähden ihan a-ok. Ajakoot kauden loppuun ja ehkä niitä ajohommia löytyy koppiautopuolelta vaikka.Eipä tarvitse hirveästi odottaa tältäkään viikonlopulta, kun aika-ajosta sija 19.
Kovat on puheet.Valtteri Bottas tulee olemaan kaikkien aikojen viimeinen suomalainen F1-kuski.
Tätä ajoin takaa. Aarnio-Wihurin, vanhan koulukunnan patruunan, aika on väistämättä vähissä ja ollut käytännössä ainoa GP3-kuskiemme merkittävä sponsori. Laaksonen, tuskin Karikaan ei olisi edes sarjassa mukana ilman Wihurin tukea. Nyt kun pelkkä GP3-mestaruuskaan ei enää riitä superlisenssiin, niin pitäis kaivaa 10 kertaa kalliimpaan F2-kurvailuun rahaa. Ei löydy Suomesta.Kun katsoo suomalaisten räpellystä pienemmissa formuloissa niin itsekin näen että Bottaksen lopetettua menee ainakin kymmeniä vuosia ennen seuraavaa suomikuskia. Jotain täytyisi tehdä myös suomalaisten resursseille, muiden maiden kuskit voivat junnata sarjassa kuin sarjassa vuosia, monikin nousee lopulta vaikkei heti menisikään läpi.
Meikäläiset kuskit lopettaa kuin seinään ja siinä se, olisihan sekin jotain jos vaikka alemmissa luokissakin olisi suomalaisia "peruskuskeja" vuosia ajamassa, niin kuin muilla mailla on koko ajan.
Toki vielä se onko ykkösiä enää silloin olemassa kun seuraavaa suomikuskia olisi tarjolla.