Nimeä lempimutkasi!

  • Viestiketjun aloittaja Joni
  • Aloituspäivämäärä

Jeeves

Well-known member
Liittynyt
19.2.2004
Viestit
2520
Siitä Magnyn 2. mutkasta, Adelaidesta: Vaatii kuskilta ja autolta nappisuorituksen , jos ei halua manettää aikaa. Hungaroringin viimeinen on aika lailla samanlainen, tosin vähän pomppuisempi.
 

Lintu

Siipeilijä
Liittynyt
20.1.2004
Viestit
6401
Sijainti
South Georgia and the South Sandwich Islands


Tuo kakkosmutkahan on Estoril, Adelaide sen sijaan on tuo kuuluisa keskisormimutka.

Imolassa oli aikoinaan paljon loistavia mutkia, mutta surullisten vuoden -94 tapahtumien jälkeen tehdyt muutokset poistivat ne kaikki mutta toivat yhden uuden, Acque Mineralen. Se on todella haastava ja näyttävä mutka ja siksi nostankin sen nykyiseksi suosikikseni.
 

Bunder

Well-known member
Liittynyt
21.2.2017
Viestit
835
Bakun 8 mutka on ollut suosikkini siitä lähtien kun näin kuvan ensimmäistä kertaa. Todella ikoninen paikka
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Historian hämäristä on tämäkin ketju kaivettu takaisin eloon ja hyvä niin. En ketjun alkuaikoina vielä ollut edes foorumilla, mutta nyt kun olen, niin Imolan Aqua Minerale oli minunkin suosikkini Grammondin GP-pelejä ajaessani 90-luvulla. Erittäin haastava, varsinkin kun tykkäsin ajaa pienellä downforcella.
 

Sörsselsön

Kui hianoo se sit on?
Liittynyt
28.10.2013
Viestit
4975
Sijainti
Parc Fermé
Risteys ennen Mökkiperän hyppysuoraa. Eiku.

On paha mennä sanomaan suosikkimutkaa. Ehkä eniten gp-peleissä yms simulaatioissa kuitenkin on aiheuttanut itselle vitukkeita Suzukan Casio Triangle 130R:n ja suurien keskinopeuksien jälkeen.
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18209
Historian hämäristä on tämäkin ketju kaivettu takaisin eloon ja hyvä niin. En ketjun alkuaikoina vielä ollut edes foorumilla, mutta nyt kun olen, niin Imolan Aqua Minerale oli minunkin suosikkini Grammondin GP-pelejä ajaessani 90-luvulla. Erittäin haastava, varsinkin kun tykkäsin ajaa pienellä downforcella.
Sahasin kanssa Imolaa jonnin verran F1 Championship Season 2000:lla nuorna poikana ja olihan se aivan mukava paikka. Nykyään pleikkarilla ja ratilla ajellessa sieltä Imolasta ainakin Villeneuve-shikaani on paljon mielekkäämpi. Pitää sen ensimmäisen vasemman vauhti sovittaa jälkimmäisen oikean mukaan, ja kun sopivasti leikkaa kanttarilta siinä toisessa niin auto hieman irtoaa ja kääntyilee paremmin.

Spasta suosikki on "Campus" shikaani, Pouhonin jälkeinen oikea vasen. Hyvin tarkka kanttareiden käytöstä, perä lähtee jyrkistä kanttareista helposti käsistä jos tapaa niihin. Toinen osa vähän kirraa vielä, eli pitää pitää maltti mukana. Ja liikaa jos laskee ulostulossa kanttarin päälle, niin perä lähtee alta. Tietysti koko rata on aika miellyttävän jouheeta.

Nordschleifessä Flugplats on aika palkitseva ja jännä paikka. Ja Brands Hatchin ykkösmutkaa vaikeampaahan ei olekaan, aina mietityttää siihen tullessa, että mitenköhän nyt käy.

Mutta ei mulla oikein suosikkimutkia ole.
 

Davros

Well-known member
Liittynyt
14.5.2013
Viestit
5733
Entisen Silverstonen sillan alituksen jälkeinen mutka.
Monacosta oikeastaan mutkat 12-16.
Eau Rougessa oli sitä hohtoa mutta ei oikeastaan edes mutka nykyautoilla.
Maggots-Becketts-Chapel tietysti Silverstonessa.
Suzukan s-mutkat.
Interlagos mutkat 6-7
 

Dino246

Well-known member
Liittynyt
18.6.2009
Viestit
2332
Minä olen aina tykännyt Suzukan Spoonista koska se on näennäisesti helpon näköinen mutka mutta loppujen lopuksi todella tarkka siitä että ajat sen juuri oikealla linjalla alusta loppuun.

Silverstonessa oikeastaan puoli kierrosta on ihan mahtavaa katsottavaa (Copse, Maggots-Becketts-Chapel, Stowe) ja tarjoaa monesti hyviä vääntöjä.

Shanghain pikkuhiljaa kiristyvä 1-2-3-4 -mutkien yhdistelmä tarjoaa usein hyvää kilvanajoa.

Span Eau Rouge tietysti on klassikko vaikka nykyisellään vähän kuohittu versio siitä mitä se parhaimmillaan oli.
 

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Eau Rouge. Jos ei nyt vaativa nykyää ole, nii sokeana suoralle käännytään kuite ja ei passaa kämmätä yhtään tai menee koko suora pilalle. Toinen vois olla Brands Hatchin eka mutka oikealle. Ei siellä ole toki iha viimepäivinä formula ykköset ajellu.. :D + bonuksena samaisen radan viimeinen oikea ja siellä keskellä yks oikea.. edit: löyty noille jopa nimetkin: Paddock Hill Bend, Clark Curve ja tuo "keskellä" on kait Westfield Bend. Hieno rata ainaki simuilla ajellessa.
 
Viimeksi muokattu:

Nappula

Well-known member
Liittynyt
17.3.2007
Viestit
272
Sijainti
Helsinki
Eau Rougen jälkeinen Raidillon on varsikin paikan päällä koettuna tosi hieno. Korkeuseron ja rinteen jyrkkyyden näkee hienosti, kun autot pohjaa mäen "pohjassa" ennen kääntymistä Kemmelin suoralle. Jäänyt hyvin mieleen kisasta 2009.
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7519
Toinen vois olla Brands Hatchin eka mutka oikealle. Ei siellä ole toki iha viimepäivinä formula ykköset ajellu.. :D + bonuksena samaisen radan viimeinen oikea ja siellä keskellä yks oikea.. edit: löyty noille jopa nimetkin: Paddock Hill Bend, Clark Curve ja tuo "keskellä" on kait Westfield Bend. Hieno rata ainaki simuilla ajellessa.
Jep hieno ja vaikea rata. Harvoin saa täydellistä kierrosta kasaan.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
8590
Sijainti
Helsinki
Näitä suosikkimutkia on paljon. Eau Rouge maineensa takia, tosin hohto on kadonnut, kun painetaan kaaasupohjassa La Sourcesta Les Combesiin.

Suzukan 130R on ajopeleissä makea, lusikkamutkasta täysiä kohti shikaania. Jos käännät liian myöhään, leveäksimeno on todennäköistä. Ulosajon riski on suuri, kuten kävi McNishin aika-ajoissa 2002.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Näitä suosikkimutkia on paljon. Eau Rouge maineensa takia, tosin hohto on kadonnut, kun painetaan kaaasupohjassa La Sourcesta Les Combesiin.
Ei muuten ajeta. Istunut vieressä katsomassa, niin Red Bull ainoa joka pystyy kisassa siihen. Muissa luokissa nostaa kaikki.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Puhuin vain F1:stä. Se on jo selvää, että muiden luokkien kuskit nostavat kaasulta.
Ja ykkösissä vain Red Bull ajoi nostamatta läpi kisassa. Ferrarikin pohjasi niin rajusti, että varmaan sen takia pakko nostaa. Auto varmaan sitten oli parempi muualla, joten sen takia 'löysä' säätö.
 
Ylös