Nimimerkkisi, avattaresi ja mottosi tausta.

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
Tämä saattaisi sopia paremmin vapaaseen keskusteluun. Työnnetään tämä nyt kuitenkin tänne asiapuolelle.

Kyseessä on kirjoittajien nimimerkkien, avattarien ja muiden tunnuslauseiden taustat. Monilla nämä ovat hupimielessä väkästettyjä. Ne kuitenkin kuvastavat aina jollain tavalla esittäjäänsä. Niitä ei ehkä edes tulisi käsitellä liian vakavasti, mutta tehty mikä tehty. Jos ei kykene perustelemaan miksi lymyilee jonkun tietyn nimimerkin, taustakuvan tai sloganin takana, ei ehkä ole uskottava muutenkaan.

Koska otin asian esille, niin aloitan itse. Lymyilen nimimerkin ”Törni” takana. Minulla ei ole käytössä mitään kuvia tai tunnuslauseita.

Tässä tarina nimimerkin takaa:

Nimi Lauri Törni kuvastaa monella tavalla minun arvomaailmaani. Toki vain symbolisesti, kuten useimpien muidenkin nimimerkit ja ”iskulauseet”. Minun arvomaailmaani ei siis kannata suurennuslasilla hakea Törnin elämän pienistä yksityiskohdista, kuten ei tietysti pidä tehdä muidenkaan kohdalla.

Lauri Törni on suomalainen sotasankari. Törni nousi sotien aikana legendaariseen maineeseen pelottomana soturina. Näen Törnissä paljon sopeutumattomuutta yhteiskuntaan ja sen valtaväestön kollektiivisiin näkemyksiin. Kun se yhteiskunta, jonka puolesta Törni taisteli, laittoi hänet vankilaan, Lasse päätti karistaa kotimaan pölyt jaloistaan.

Törni kirjaimellisesti syntyi suomalaiseksi sotasankariksi. Hän oli tietyssä mielessä lopulta isänmaallisempi kuin isänmaa itse.

PS. Ja myös hymyä sitten suupieleen ;)

(Mustalta pantterilta odotan kuitenkin jotain sepustusta)
 

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
No niin.Itse pystyn hyvin perustelemaan käyttämäni Che Guevaran kuvan sekä iskulauseen sillä että mies oli vallankumoussankari, kansan vapauttaja, epäitsekäs taistelija aina teloituksella tapahtuneeseen kuolemaansa saakka sekä aatteen takana seisova kansojen kollektiiviseen hyvään pyrkijä.

MM, näiden luettelemieni asioiden takia herra Guevara ansaitsee arvostukseni.Hän ei ole teoiltaan kaikilta osin puhdas, mutta harvapa on.

Ja niin, itse nimimerkki.Se on kissarakkauteni "syytä" Toki saattaa siihen osana hyvänä syynä olla myös 1960-70 lukujen Amerikassa toiminut ryhmä....

Mitä tulee Lauri Törniin, ansaitsee allekirjoittaneenkin "respectin" mitä tulee Suomen armeijan riveissä tehtyyn sotatyöhön.Hitlerin Saksan armeijassa palveleminen ja USA:n joukoissa taistelut puolestaan eivät.
 
Viimeksi muokattu:

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
Black Leopard sanoi:
No niin.Itse pystyn perustelemaan käyttämäni Che Guevaran kuvan sekä iskulauseen sillä että Guevara oli vallankumoussankari, kansan vapauttaja, epäitsekäs taistelija aina teloituksella tapahtuneeseen kuolemaansa saakka aatteen takana seisova yhteiseen hyvään pyrkijä.

Mm näiden luettelemieni asioiden takia herra Guevara ansaitsee arvostukseni.Hän ei ole teoiltaan puhdas, mutta harvapa on.
Che todella oli johtamassa kansan vapauttamista hirmuvaltiaan kynsistä. On hienoa huomata että näitä asioita arvostetaan.

Hieno esikuva :thumbup:
 

Archie

Well-known member
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
13050
Lapsena tutustuin Tex Willereihin, kun niitä tuli isälle. Kun opin lukemaan, niin luinkin niitä ja lopulta keräilin. Tex Willereissä maailma on raadollinen paikka, jossa Tex kumppaneineen korjaa mitä korjattavissa on. Ei ole rosvoilla helppoa. Jossain mielessä Tew Willer on Chen ja Törnin hengenheimolainen, mutta ampuu saatanan paljon paremmin!
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Nimimerkkini ja allekirjoitukseni on tarkoitus olla lyhyt ja mieleenjäävä tietoisku bobakista, arojemme väsymättömästä työmyyrästä. Tassut ylös, kuinka moni tunsi tuon elukan ennen kuin aloitin uraauurtavan valistustyöni?

Jos nyt pitäisi valita, olisi nimimerkkini jotenkin Alesiin liittyvä, avatarina kromattu kypärä (tai sitten De Angelisin versio) ja allekirjoituksena Know your limits, then break 'em!
 

Nick

sadasseitsemäs
Liittynyt
30.6.2004
Viestit
2047
Sijainti
Tampere
Oma nikkini on englanninkielinen muunnos omasta nimestä, ja muutenkin se tarkoittaa nimimerkkiä. Avataria ja allekirjoitusta ei ole, kuten kaikki voivat
< -tuosta, ja V -tuosta, todeta (< =Nuoli vasemmalle, V =Nuoli alaspäin)
 
Viimeksi muokattu:

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Eipä tästä pitkää kirjoitelmaa voi pitää; eiköhän kaikki tiedä mistä tämä nimimerkki juontaa juurensa. :)

Avatar liittyy taas harrastukseeni ja signaturen boldattu osa kertoo siitä, että olen kova jätkä. :ahem:
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
Aloitin täällä aikoinaan toisella nikillä... Se oli kannustus nikki juuri sille kyseiselle vuodelle. Nyt olen Patriot, ylpeä suomalainen... Joka puolustaa omiaan..
 
Viimeksi muokattu:

Sam

Muumipappa
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
34097
Sijainti
Muumilaakso
Omasta nimestähän tuo nikki tulee. Juontaa juurensa 80-luvun alkupuolelle, kun monissa peleissä oli mahdollista merkitä tuloksensa vain kolmella kirjaimella. Avatar taas siitä, että olen digannut muumeja pienestä pitäen ja nykyisin yhdistän itseni Muumipappaan muumien maailmassa :)

Allekirjoitukset taas tulevat aika läheltä samaa paikkaa, mistä Captain Howdy on ottanut nimimerkkinsä :thumbup:
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Leikkihelikopteri, joka sanoi "kouvotsvoni airport surrurr".
Tuo slogan taasen ainut keksimäni aforismi.
En tarkalleen tiedä, jotta miksi ihmeessä minulla on nyt puhuva pää avatarena.. Kicky on suosikkini, koska kaikki pitävät sitä karseana kajahtaneena Peppinä. Löysin sen aikanaan googlettamalla Aphex twin-kuvia.
 
Viimeksi muokattu:

GC Rabella

Well-known member
Liittynyt
6.2.2000
Viestit
1463
Sijainti
Pasila
Syksyllä 1998 lueskelin "Kyllösiä" etsimällä löytynyttä Varikkoa, alkuun en uskaltanut rekisteröityä, kun olisi pitänyt paljastaa osoite ja vaikka mitä arkaluontoista. 26.12.1998 kuitenkin osui silmiini toikki Varikko GP2 Managerista, johon oli ehdottomasti päästävä. Tallinimen keksimiseksi selailin Kärkkäisen Tallit-opusta, josta lopulta löytyi sopivalta kuulostanut tarpeeksi tuntematon suuruus Bellasi, jota muokkailemalla Rabella. Giancarlo Minardin innoittamana tästä syntyi tallipäällikkönimi G. C. Rabella. F1-Forumille ei saanut pisteitä, joten oli virtaviivaistuttava GC:ksi. Nimimerkistä on koitunut erinäisiä ongelmia. Lienisi pitänyt pohtia tarkemmin, mutta meni jo.

En ole uskottava muutenkaan.

VIP-oikeuden maksoin, mutta keskustelukuvaketta en ole asettanut, ennen Tosen joulukalenteria pidin niitä lähinnä naurettavana pelleilynä. Nykyään en, mutta itselleni sopivaa en ole löytänyt saati etsinyt. Ja mitä sitä allekirjoituksella, kun ei ole sanottavaakaan.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Moe Szyslak on baarimestari Simpsonien Springfieldissä. Itsehän olen kova Simpson's- ja Futurama-fani. :cool:

Moe on vähän hölmö, välillä häjy ja yleensä ilmestyy vähän joka paikkaan. Moen historiasta löytyy niin kasvoleikkaus,




kuin romanttinen suhde naiseenkin.
 
Viimeksi muokattu:

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
Bobakki sanoi:
Jos nyt pitäisi valita, olisi nimimerkkini jotenkin Alesiin liittyvä, avatarina kromattu kypärä (tai sitten De Angelisin versio) ja allekirjoituksena Know your limits, then break 'em!
Alesi todella nousi F1-uransa viimeisinä aikoina suuruuteen, jota ei voinut mitata voittojen määrällä tai menestyksellä ylipäätään. Mies ansaitsee suuren kunnioituksen :thumbup:

Alesin kromattu kypärä on minusta upein mitä F1:ssä on koskaan nähty.
 

Micael

Micael
Liittynyt
24.5.2004
Viestit
17744
Sijainti
East of Eden
Mc, alkujaan Motor Cycles. Viittaus myös skottinimien etuliitteeseen. Assosioituu jollakin tavalla koirani rotuun.

Mike, viittaus oikeaan nimeeni. Ollessani Israelissa Kibbutsilla kutsui paikallinen väestö minua tuolla nimellä. Tosiasiassa Markku -nimen englanninkielinen vastine on Mark.

Avatarena nykyään tiikeri, tuo upea yksinäinen, villi ja vapaa, uhanalainen eläin. WWF:n yksi uhanalaisimmista eläimistä maailmassa. Tuen osaltani WWF:n tiikerien hyväksi tekemää työtä.

Allekirjoituksena lyhyesti ja ytimekkäästi: Mc
 

Vesku

Maatalousneuvos
Liittynyt
14.6.2003
Viestit
5795
Hieman yksinkertaisesti vain oma lempinimi nickkinä. Kertonee myös sen, että en halua "piiloutua" nimimerkin taakse. Sen vähän, mitä kirjoittelen.

Avatar- nykyinen- hieman hömelö liikkuva silmä- pitänee vaihtaa taasen siihen alkuperäiseen naamiaiskuvaan, siinä on niin sopiva ilme! Jos oma nimi. niin myös "omakuva"!

Motto lainattu Anssi Kelalta, lie hieman jotain jonkun 20 v-luokkakokouksen peruja. Sen on tajunnut elämässä, että vaikka jotain tietäisi, niin vajavaista on tieto moinen. Ja vaikka olisikin "oikeassa", niin edelleen pitää myös muitakin arvostaa. Samalla siinä on viittaus tuohon sonninkasvattajan ammattiin.
Ja aina joskus elämä on "yhtä hyvää kuin kuninkaalla" :thumbup:
Ja välillä se on kuin kuin hovinarrin "viimeistä esitystä" ennen kuninkaan peukalon heilautusta ylös tai alas. No, sekavaa.... :p
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Niin, ton moton olen poiminut elokuvayhtiön kahvilasta johon on rakennettu 'oikea' Moe's. Sen seinällä oli tuo teksti. Kuva ollut joskus mielestäni esillä myös forumilla, mistä sen pöllin aikoinaan taustakuvaksikin. :eek:
 
Ylös