Nimimerkkisi syntymä?

• Viestiketjun aloittaja DW
  • Aloituspäivämäärä

DW

2009-2016
Ajattelin tämmöisen pistää huvikseni, kun en ole varma onko asiaa käsitelty jo.

Itselleni nimimerkki DickW tuli Tampereella jo ennen kuin olin jäsen. Menin katselemaan KKWCS:n avauskilpailua ja tarkoituksena oli kokeilla rataa kisan jälkeen. Oli vajaamiehitys ja porukasta pyydettiin täytteeksi, jolloin tarvittiin nimimerkki. No nimen ideoijina/kummeina toimivat Cmoney ja Racer X, kastepappeina B-ryhmän finalistit (hitto mitä röykytystä, onneksi ei veden kanssa tekemisissä) Nimimerkissä saattaa olla pieni vihjaus luonteestakin. ;)

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
On näitä pari kertaa aiemminkin kyselty. Toistan itseäni ja vastaan:
Leikkihelikopteri äänsi kutakuinkin "kouvotsvoni eirport"...mitä sitten ikinä tarkoittikaan.

Mangelo

Well-known member
Nimimerkkini synty ei perustu yhtään mihinkään. Nimimerkkini taisi alunperin olla joku Lonso_567, mutta sitten se 7 mestaruus menikin Kimille. Jälkikäteen huomasin nimimerkin olevan maskuliinisempi versio yhdestä viime kauden BB-kisaajasta.

Lunssila

Well-known member
Kirjoitan omalla nimelläni.

Viimeksi muokattu:

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
:thumbfh:Asia selvä. Todennäköisesti tämä toikki putoaa nopeammin kuin, "älä postaa tänne mitään" toikki.:D
Eiköhän tämmöisen toikin voi perustaa kerran neljässä vuodessa:D
Joo! parempi tämä on kuin tuo jaskan perustama!

Oma nimimerkkini juontaa juurensa Varikolta. Rekisteröidyin sinne aluksi ihan omalla nimelläni, mutta sitten pian tajusin, että olisi luontevampaa kehitellä jokin nimimerkki, vaikka en henkilöllisyyttä sen erityisemmin halunnutkaan koskaan salata. Siihen aikaan en edes ollut Jacques Villeneuven fani, vaan kannatin Mika Häkkistä.. Taisipa yksi ensimmäisistä Varikon kommenteistani olla jotain tyyliin "Häkkinen voittaa 5 mestaruutta putkeen", johon K. Yrjölä vastasi jotain, en muista enää mitä.

Noh, anyway, pohdiskelin sopivaa nimimerkkiä ja ajattelin, että sen täytyisi olla jostain f1-kuskista lähtöisin, mutta liittyä samalla minuun itseeni. Kirjallisuuden ansiosta mulle oli noussut todella vahva kunnioitus Gilles Villeneuveen ja myös Jacques Villeneuve oli uransa alusta lähtien yksi suosikkejani (vaikka vielä vuonna 1998, Häkä olikin ykkönen).. Päädyin siis Villeneuven takia nimimerkkiin Jacques, joka myös oli samalla ranskalainen versio omasta etunimestäni (Jarkko).

Myöhemmin sitten Villeneuve nousi myös selkeäksi ykkössuosikikseni, koska Häkkisen mestaruuden myötä se ylihypetys alkoi jotenkin vaan kyrsimään big time. Omituista, koska olin itse harrastanut samaa hypetystä, mutta näin kuitenkin kävi. Vuonna 1999 vaikutuin suuresti Villeneuven kovista ajosuorituksista täysin kilpailukyvyttömällä kalustolla. Harmillisesti se kilpailukyvytön kalusto ei kuitenkaan kestänyt maaliin asti kovinkaan montaa kertaa.. Harmillisesti myöskin kaikki muut f1-forumilla eivät koskaan tuntuneet tajuavan auton merkitystä menestykseen. Ja siitä sai sitten vääntää vähän turhankin paljon. Se loppujen lopuksi aiheutti oikeastaan sen, että mun kiinnostus f1-puolen keskusteluihin lopahti, eikä ole vieläkään noussut kauhesti.. Vapaalle oon jäänyt horisemaan..

Nojoo, tässä tuli nyt muutakin kuin pelkästään nimimerkkiin liittyvää taustaa.. Kuitenkin pointtina se että valitsin nimimerkkini jo ennen kuin Villeneuve oli ykkössuosikkini.

Lancer

Realisti
Sijainti
taas Suomessa
Nappasin nykyisen nimimerkin kun muistin kaimani voittaneen useamman rallin MM:n kyseisellä mallilla viime vuosituhannen lopussa.

Ode

Maailmanlupaus
Sijainti
Oulu
Opettaja kutsui mua kolmos-nelosluokalla Odeksi, ja sukunimestäni vedetyt väännökset eivät ole niitä parhaimpia niin päädyinpähän sitten tähän. :rolleyes:

jupla

Well-known member
Sijainti
Kurjala
Joskus Vennäällä iltakaljoitellessamme luimme samalla vanhaa ortodoksista karjalaiskalenteria. Sieltä poimin itselleni retkinimekseni Juplan, kaveri Kiirikin.

Myllis

Lounke-Pelle
Sijainti
Lounke
En ollut nakojaan vastannut tuohon aikaisempaan, vaikka luulin.

Nikki on 6 vuotiaasta lahtien seurannut lempinimeni, vaannetty "tyttonimesta". :thumbup:
Vaikka sukunimi on vaihtunut, lempinimi on yha sama.

Quasimodo

Well-known member
Sijainti
Helsinki
Moni varmasti ihmettelee nimimerkkini taustaa, joten valaisempa hieman asiaa. Jos nimimerkistäni pompsahtaa mieleen Muumilaakson Tarinoiden Nipsu, niin olet jo oikeilla jäljillä. Yläasteikäisenä tuli katsottua muutamia kertoja Doomilaakson Tarinoita (pilaversio Muumeista), joka oli siihen aikaan kova juttu. Nipsuhuulen repäisin eräästä yksittäisestä repliikistä, jossa Muumipeikko kutsuu Nipsua Nipsuhuuleksi. Nipsuhuuli kuulosti niin omaperäiseltä ja hauskalta, että havaitsin rakkautta nimeen heti ensisilmäyksellä ja omaksuin sen heti nimimerkikseni.