Noitten lintu-eläinten kiherrys: toikki

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Frank
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
ps. perkele. meiän mökillä on ilves.

kerran väitin että meän mökillä ois ilves, niin ku siinä ympäristössä oikeastaan mutta ei niinku siellä sisällä niin. Ja juttua kuultu että se sama elukka olisi ollut uimassa ja siitä olisi ollut uima kuva helsinkinsanomaissa. Semmottii mää kuuli. Kaikki assioi mää ain kuule.

Päivällä liiteli maakotka tuossa lähimetsän yllä; pesii järven toisella puolella ja on tuttu jo usean vuoden ajalta monelle viljelijällekin. Rauhoitettu, mene ja tiedä, mutta siellä saa olla rauhassa. On se vaan upea lintu ja toivottavasti liitelee vielä tulevinakin vuosina.

No jopas, hiukan jopa pelästyin kun kävin hakemassa aamupostia. Tuossa takana on pari lampea niin toisesta lähti ilmeisesti harmaahaikara lentoon. Pelästyi minua persana.

Taitanee Haikara olla tykästynyt tohon takanaolevaan lampeen, kolmasti ollaan peläytetty toisemme kolmenpäivän aikana.

mikäs on sellainen pikkulintu nimeltään, joka on vihertävä ja sillä on punainen päälaki?

mikäs on sellainen pikkulintu nimeltään, joka on vihertävä ja sillä on punainen päälaki?

Kyllä minä sen melkein tiiän.

Jr-: joko olet syönyt tuon elukan?

Ja sitten omiin ponkauksiini. Siinä missä välillä näen päättömäksi tekeytyvän (hyvin viekkaan)Lokin, näin tänään kainaloitaan haistelevan Variin(Corvus cornix). Kujeileva luonto.

Kohta niitä paskiaisia alkaa lentään taas etelään, hätäsimmät tainnu jo alottaakin.

Kohta ne mölkeröt tulee sieltä jo takasinkin.

Tänään epäilin nähneeni unelmieni lintu-eläimen, (haka)Ristisorsan! Vaan enpä tiiä mikä lie oli, huomenna koetan saada asiaan selvyyttä.

Asioissa nyt on selvyyttä, taikka selvyydempää. Luulen aikalailla jotta olikin Telkkä, kuten jo heti paikalla ahkerasti epäilin mutta yhä vähän oon pikkasen sitä mieltä että mistä näitä tietää.

Metsästä kaikaa iloinen sähkötys kun "morsettajat" ovat heränneet talviunestaan.

"Ti ti ta tyy, ta ti tit tyy, ti ti ti ta ti ti tyy..."

mikä lie kosiolaulu, enpä ole morseaakkosiin juurikaan perehtynyt.

ihan sitä keväistä perus settiä näkynyt ilmoin teil. Ehkäpä mainittavimpana nyt onpi maakotka, 4.3.2010 sen näin ikäänkuin leijuvan ilmassa, taivaala, jonkun saanmetrinkorkeudessa klo. 10:12. Tällöin ei taivas olluna vielä hirviän kirkas kun sitä vastoin hanki loisteli ja täten oli kyssessä olleen lintueläimen rungon ja siipien alapinta hyvin nähtävissä jolloinka oli helppo tunnistaa eläin.