OoPee
Nuori ikäisekseen
Vaikeahan se on aina ollu hyvin alkanutta syöksykierrettä oikaista. En minäkään tosta Elopista sen ihmememin diggaa (itseasiassa salolaisenahan mun velvollisuus olisi vetää kundia turpaan heti nähdessäni :frank: ), mutta en ainakaan minä osaa suoralta kädeltä varmuudella sanoa mitä Elopin olis pitäny tehdä toisin. Mä olin ihan tyytyväinen, ettei Nokia lähteny Googlen kelkkaan, koska veikkaan että Nokia olisi siellä hukkuntu massaan (heh), Microsoftilla Nokialla on jonkunmoinen erikoisasema, mikä tosin ei tietysti takaa vielä yhtään mitään, sillä jos tuo Microsoftin järjestelmä ei kansaa kiinnosta, ei siitä asemastakaan ole ihmeemmin iloa. Se Nokian oma Meego (jota nyt ilmeisesti kuitenkin tullaan käyttämään Nokian halpisälypuhelimissa) olisi toki ollut yksi vaihtoehto, mutta tuli valitettavasti markkinoille aivan liian myöhään ja näinollen herää kysymys, että olisko sillä ollut ehkä vieläkin vaikeampi taistella noita kahta älypuhelinsuuruutta vastaan. Windows-järjestelmässä on se etu, että sitä käyttävät myös muut valmistajat ja näinollen siihen lienee helpompi saada appseja (joiden merkitystä ei pidä nykyään vähätellä) kuin laitevalmistajan ikiomaan softaan, poislukien tietysti iOS, jolla jo on vakaa ja suuri käyttäjäkunta.Nokia nukkui kyllä Ruususen unta jo muutaman vuoden ennen Elopin tuloa. Suuri osa tästä tilanteesta johtuu Kallasvuon ajasta, mutta eipä tuon Elopin toimet mitenkään ole vahvistaneet uskoa paremmasta.
Niinkuin snaoin, muutaman vuoden tossa varmasti vielä menee ennenkuin tiedetään miten kävi, mutta pidempään tuskin on varaa kellään venailla. Mielenkiintoista olis tietää mimmoset sopparit Nokia Microsoftin kanssa teki, voiko niitä edes helposti purkaa ja onko mahdollisuus siinä ohessa turvautua vaikka Androidiin (Samsunghan tekee laitteita kummallekin järjestelmälle), veikkan että ei ole.