Nostalgiset hetket, muistelut ja unohtumattomat historiikit 🏁

Dieselmoottori

Well-known member
Tällä päivämäärällä, 30.9, Mika Häkkinen otti uransa viimeisen ja kaikkiaan 20:n GP-voiton Indianapolisissa vuonna 2001.

Miten muistatte tuon kilpailun ja fiilikset kilpailun jälkeen?

Itse olin tottakai iloinen Häkkisen voitosta, mutta samalla hieman surullinen, kun Häkkinen oli juuri edellisessä Monzan kilpailussa ilmoittanut sapatti-vapaastaan, joka olikin koko F1-utan loppu.

Kilpailu oli kuitenkin hieno, ja Mika Häkkinen kukisti kilpailussa vanhan kilpailijansa Ferrarin Michael Schumacherin. Samalla tuli revanssi vuoden takaiseen Indianapolisin kilpailuun, jossa Häkkisen auton moottori oli sanonut sopimuksen irti kriittisellä hetkellä.

Alla Häkkisen haastattelu, jossa Mika kertoo tunnelmistaan Indianapolisin kilpailun jälkeen.

Indianapolisin kilpailu vuosimallia 2001 kokonaisuudessaan.

undefined-1666444045073.jpg

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Sijainti
Helsinki
Täytyy kai jossain kohtaa katsoa Jerezin 1990-kilpailun kooste, jotta tulen vakuuttuneeksi CCMK;n kertomuksista. Pohjana tähän on varmaan ollut VM:n arkistot, ulkomaiset forumit (sis. myös ei-englanninkieliset) sekä VHS-kasetit YLE:n lähetyksistä.

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Sijainti
Helsinki
Tällä päivämäärällä, 30.9, Mika Häkkinen otti uransa viimeisen ja kaikkiaan 20:n GP-voiton Indianapolisissa vuonna 2001.

Miten muistatte tuon kilpailun ja fiilikset kilpailun jälkeen?

Itse olin tottakai iloinen Häkkisen voitosta, mutta samalla hieman surullinen, kun Häkkinen oli juuri edellisessä Monzan kilpailussa ilmoittanut sapatti-vapaastaan, joka olikin koko F1-utan loppu.

Kilpailu oli kuitenkin hieno, ja Mika Häkkinen kukisti kilpailussa vanhan kilpailijansa Ferrarin Michael Schumacherin. Samalla tuli revanssi vuoden takaiseen Indianapolisin kilpailuun, jossa Häkkisen auton moottori oli sanonut sopimuksen irti kriittisellä hetkellä.

Alla Häkkisen haastattelu, jossa Mika kertoo tunnelmistaan Indianapolisin kilpailun jälkeen.

Indianapolisin kilpailu vuosimallia 2001 kokonaisuudessaan.

Näytä liitetiedosto 6572
Olihan se tuolloin mukavaa, että Mika sai vielä kerran voittaa. Niin hankala kausi oli ollut. Tuo kilpailu oli myös selostajalegenda Murray Walkerin viimeinen ITV:llä. Vuonna 2021 menehtynyt Walker selosti lähes kaikki F1-kilpailut BBC:lle ja ITV:lle vuodesta 1976 saakka.

Viimeksi muokattu:

Kemper

Well-known member
Sijainti
Västra Götaland
Bernd Schneider oli todella kovan luokan kuljettaja. Paljon saavutti menestystä kuten F3-luokan Euroopan mestaruus, ja DTM:ssä useita mestaruuksia.

Ikävä asia, ettei ura F1:ssä koskaan kunnolla auennut. Varmaan menestystä olisi tullut myös kuninkuusluokassakin.
Joskus voisi / pitäisi ottaa lähempään tarkasteluun nämä Schneiderin kaltaiset kuljettajat, joilla oli potentiaalia, nopeutta ja ajotaitoa löytyi, kaikki oli periaatteessa kunnossa, menestystä tuli muissa luokissa, mutta ykkösissä jäi piippuun.

CCMK

Well-known member
Olihan se tuolloin mukavaa, että Mika sai vielä kerran voittaa. Niin hankala kausi oli ollut. Tuo kilpailu oli myös selostajalegenda Murray Walkerin viimeinen ITV:llä. Vuonna 2021 menehtynyt Walker selosti lähes kaikki F1-kilpailut BBC:lle ja ITV:lle vuodesta 1978 saakka.
Ja kaukaisemminkin ennen vuotta 1978 tilanteesta riippuen joskin harvemmin kun olihan hänelläkin edeltäjänsä eli Raymond Baxter. Ja ura pisimmillään etenkin radion puolella oli todella mittava. Ensimmäinen selostus oli itse asiassa jo F1:n edeltäjän eli Formula A:n parista vuodelta 1949.