Nostalgiset hetket, muistelut ja unohtumattomat historiikit 🏁

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
4273
Oli kyllä makoisaa seurattavaa kun Hill pääsi pariin otteeseen kiusaamaan Schumacheria tuolla kaudella.
Joo, ainakin Montrealissa, Spassa ja Suzukassa Hill kiusasi Schumia. Ikäänkuin vanhojen aikojen muistoksi.

Myös Jordanin auto oli melko hyvä tuolloin. Ei McLarenin tai Ferrarin veroinen, mutta heti siinä seuraavassa kastissa yhdessä Williamsin ja Benettonin kanssa.

Ralf Schumacher ja Damon Hill saavuttivat podium-sijoja, ja Hill jopa voiton.

Hill ehkä vähän aliarvostettu kuljettaja. Hyvä kuski parhaimmillaan, ja pystyi voittamaan myös Alain Prostia välillä kaudella 1993.
 

MP4-18

Well-known member
Liittynyt
20.7.2008
Viestit
144
Molemmilla oli eri tiet f1:siin, kun eivät ajaneet samoissa pikku-formulaluokissa. Alonso teki debyyttinsä pikku-formuloissa vuonna 1999 Euro Open by Nissan luokassa, jossa hän voitti mestaruuden avauskaudellaan kauden viimeisessä kilpailussa. Hän saavutti kuusi voittoa ja yhdeksän paalupaikkaa. Mestaruuden myötä hän pääsi testaamaan saman vuoden Minardin f1-autoa. Seuraavana vuonna hän ajoi Minardille testejä sekä F3000-sarjaa. Voitti kauden päätöskisan Spa:ssa ja oli edeltävässä kilpailussa toinen, joten kokonaispisteissä tuloksena oli neljäs tila. Kartingissa voitti kolmesti Espanjan mestaruuden Junior-luokassa.

Kimi voitti mikroautoilla kolme suomen mestaruutta sekä pohjoismaiden mestaruuden. Brittien Formula Renault-sarjassa ylivoimaisesti talvisarjan 1999 että vuoden 2000 mestaruuden. Samana vuonna osallistui kahteen Formula Renault 2000 Eurocup-kilpailuun voittaen molemmat. Tuon vuoden mestari oli muuten tuleva tallitoveri Felipe Massa.

Kumpaakaan ei taidettu oikein hehkuttaa isosti kotimaidensa ulkopuolella. Kimi suhtautui aikanaan haastattelussa vaatimattomasti f1-unelmaansa. Kimin suunnitelmissa oli ajaa F3-sarjaa vuonna 2001, mutta kuten tiedämme, toisin kävi.

Kimin haastattelu Urheiluruudussa 1998.

Oliko niin, että Kimillä oli myös henkinen kartingin MM-kulta? Muistelen kuulleeni, että Kimi olisi voittanut tittelin, jos olisi pidetty sopimuksesta kiinni ja kukaan muukaan ei olisi startannut vikaan lähtöön jonkun onnettomuuden tai vastaavan takia. Kimi ei startannut ja kilpakumppani starttasi ja Kimi hävisi mestaruuden. Vai näinkö vain unta?
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
9716
Sijainti
Helsinki
Oliko niin, että Kimillä oli myös henkinen kartingin MM-kulta? Muistelen kuulleeni, että Kimi olisi voittanut tittelin, jos olisi pidetty sopimuksesta kiinni ja kukaan muukaan ei olisi startannut vikaan lähtöön jonkun onnettomuuden tai vastaavan takia. Kimi ei startannut ja kilpakumppani starttasi ja Kimi hävisi mestaruuden. Vai näinkö vain unta?
Mistäs tämä olettamus on tullut?

Räikkönen osallistui kolmesti MM-kisoihin Formula Super A-luokassa* ja sijoitukset olivat 30. (1997), 24. (19989 ja 10. (1999).

*Formula Supe A on nykyiseltä nimeltään KF1 ja se on kartingin korkein luokka. Tuukka Taponen voitti maailmanmestaruuden 2021
 
Viimeksi muokattu:

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
4273
Heinz-Harald Frentzen ja Michael Schumacher ovat kuljettajia, joilla on paljon yhteistä historiaa.

Kummatkin ajoivat ennen F1:stä Saksan F3-sarjaa ja olivat Mercedeksen urheiluautokuljettajia.

Schumacher saavutti enemmän F1:ssä, ja pääsi myös F1:iin ikätoveriaan nopeammin. Seitsemän maailmanmestaruutta puhuvat puolestaan.

Mutta myös Frentzen oli kelpo kuljettaja.

Montrealissa Kanadassa 1998 miehet ottivat myös radalla yhteen. Kummatkin ajoivat huipputiimeissä tuolloin, Schumacher Ferrarilla ja Frentzen hallitsevassa mestaritiimissä Williamsilla, joka oli tuolla kaudella Ferrarin tavoin punainen.

Mitä lie Schumacher ajatellut tässä tilanteessa?

 
Viimeksi muokattu:

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
4312
Sama tyttöystäväkin vielä. Corinna.
 

MP4-18

Well-known member
Liittynyt
20.7.2008
Viestit
144
Mistäs tämä olettamus on tullut?

Räikkönen osallistui kolmesti M-kisoihin Formula Super A-luokassa* ja sijoitukset olivat 30. (1997), 24. (19989 ja 10. (1999).

*Formula Supe A on nykyiseltä nimeltään KF1 ja se on kartingin korkein luokka. Tuukka Taponen voitti maailmanmestaruuden 2021
Alla olevan lähteen mukaan olin hajulla, mutta kyseessä oli EM-kulta:
Kartingtaipaleen olisi pitänyt päättyä Euroopan mestaruuteen vuonna 1998. Räikkönen johti EM-sarjaa ennen päätöskisaa, ja toisena oli Tony Kart -tallissa ajanut italialainen David Fore, joka on voittanut useita lajin maailmanmestaruuksia.

Kauden päätöskisa alkoi erään lippumiehen jalan katkaisseen turva-autoepisodin aiheuttamalla sekaannuksella. Suuri osa kuljettajista teki selväksi, ettei heillä ollut aikomustakaan startata kilpailuun. Räikkönen ja Jokinen seisoivat muiden tavoin parc fermé -alueella, kun Peter de Bruijnin kasvot ilmestyivät varikkoaidan viereen.
...
Eihän siitä olisi EM-pisteitä pitänyt jakaa, mutta Robazzi ja kartingpomo Ernest Buser olivat kavereita. Hävisimme kahdella pisteellä.
https://www.iltalehti.fi/formulat/a/98e7f242-1c36-4d3f-aed7-b71b67e0f616
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
Eilen tuli kuluneeksi 50 vuotta ensimmäisen suomalaisen F1-kuljettajan eli Leo Leksa Kinnusen sisältäneestä kilpailusta Ruotsin Anderstorpissa 1974.

Belgian Nivelles-Baulersissa samana vuonna eli vuonna 1974 Suomen Leo Leksa Kinnunen kuitenkin ensi kerran jo yritti F1-kilpailuun silloin kuitenkin vielä pääsemättä mukaan.

Tässäpä pari kuvaa Vauhdin Maailman siivittämänä kun tuonne kotimaisen formulataipaleen toikin puolelle tuli muisteltua tuon kyseisen numeron juttua pitkästikin:



Ja tässä toinen kuva:

 

Teme-84

Well-known member
Liittynyt
28.8.2003
Viestit
4639
Sijainti
Kokkola
Äsken kun oli juttua Frentzenistä, niin pakko vähän muistella kautta 1999. Oli aika mielenkiintoinen kausi H-H:lle kun hiipi kuin varkain mukaan mestaruustaisteluun, mikä huipentui Monzan voittoon ja Nürburgringin paaluun. Voi vain miettiä millainen loppukausi olisi tullut, jos auto olisi Nürburgringillä kestänyt maaliin asti. Oli toki Malesiassa vasta kuudes, mutta mitenköhän olisi siellä kulkenut mikäli olisi päässyt edelliskisassa maaliin. Totta kai se tuntui näin suomalaisena hyvältä, kun Häkä uusi 1998 mestaruutensa, mutta Frentzenille ja Eddie Jordanillekin sen mestaruuden olisi suonut.
 

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
4273
Äsken kun oli juttua Frentzenistä, niin pakko vähän muistella kautta 1999. Oli aika mielenkiintoinen kausi H-H:lle kun hiipi kuin varkain mukaan mestaruustaisteluun, mikä huipentui Monzan voittoon ja Nürburgringin paaluun. Voi vain miettiä millainen loppukausi olisi tullut, jos auto olisi Nürburgringillä kestänyt maaliin asti. Oli toki Malesiassa vasta kuudes, mutta mitenköhän olisi siellä kulkenut mikäli olisi päässyt edelliskisassa maaliin. Totta kai se tuntui näin suomalaisena hyvältä, kun Häkä uusi 1998 mestaruutensa, mutta Frentzenille ja Eddie Jordanillekin sen mestaruuden olisi suonut.
Ajatelkaa, jos Frentzen olisi tosiaan voittanut Nurburgringillä ja Ferrarien diskaus olisi jäänyt Malesiassa voimaan. Olisi saavuttanut ainakin sen MM-hopean kuljettajien sarjassa Jordanilla.

Tähän vielä se, että Kanadassa auto hajosi kisan loppupuolella miehen ollessa kakkosena.
.
Jokatapauksessa Frentzen ajoi mahtavan kauden tuolloin, sellaisen, johon miehen olisi pitänyt pystyä myös Williamsilla 1997.

Ehkä Jordanin auto sopi miehen käteen Williamsia paremmin.

Kausi 1999 oli muutenkin mahtava, ja myös ennalta arvaamaton. Yksi suosikeistani kautta aikojen kyllä.
 

ikuinen kakkonen

Foorumin konkari
Liittynyt
5.11.2011
Viestit
1977
Sijainti
Vyborg
50 vuotta tuli kuluneeksi siitä että ensimmäinen suomalainen kuski osallistui F1 kisaan Anderstopin radalla eli Leo Kinnunen jolla oli kunnia olla ensimmäinen suomalainen F1 kuski, joten merkittävä juttu toi oli. Kinnunen on jäänyt aika varjoon verrattuna Kekeen tai Häkkiseen. CCMK teki aiheesta mielenkiintoisen katsauksen.
Itse 1999 kauteen sen verran että oli aika jännä että Irvine ja Frentzen yhtäkkiä taistelivat mestaruudesta loppukaudesta Häkkistä vastaan. Syy tähän oli Schumacherin dramaattinen loukkaantuminen Silverstonen kisassa jonka mahdollisuudet mestaruuteen menivät siihen. Frentzen oli kuin eri kuski 1999 Jordanilla kuin Williamsilla ajaen uskomatonta kautta ollen jopa mestaruustaistelussa mukana Nurnburgin kisaan saakka.
 

Teme-84

Well-known member
Liittynyt
28.8.2003
Viestit
4639
Sijainti
Kokkola
Katohan, näemmä se viestini tuli sittenkin läpi, vaikka juuri sitä lähettäessä foorumi kaatui. Ja sitten jos jossittelee edelleen, niin melkein uskallan väittää, että Jordan olisi ollut vielä paljon pidempään Jordan, jos tuo H-H:n kausi olisi huipentunut yllätysmestaruuteen. Kuitenkin 2000-luvulla alkoi se hiipuminen huipentuen nimen häviämiseen gridiltä. Tuosta 1999 jatkaisin edelleen, että mikähän Damon Hillillä tuli kauden 1999 auton kanssa. Eikö vain sopinut niin hyvin sen ajotyyliin kuin H-H:n, vai oliko jo muutenkin eväät syöty, sehän oli Hillin viimeinen kausi. Hillin F1-ura oli muutenkin melko lyhyt, debyyttihän oli vain 7 v aiemmin.
 

Renessanssinero

Perusfeidaaja
Liittynyt
23.4.2005
Viestit
4998
Sijainti
Vantaa
Minun käsittääkseni Williams ei suostunut Hillin vaatimuksiin kaudesta 1997. Williams ikäänkuin oletti, että paras auto on osa palkkaa, mutta Hill ei käsittääkseni ollut samaa mieltä, vaan halusi paljon rahaa.
 
Viimeksi muokattu:

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
4273
Katohan, näemmä se viestini tuli sittenkin läpi, vaikka juuri sitä lähettäessä foorumi kaatui. Ja sitten jos jossittelee edelleen, niin melkein uskallan väittää, että Jordan olisi ollut vielä paljon pidempään Jordan, jos tuo H-H:n kausi olisi huipentunut yllätysmestaruuteen. Kuitenkin 2000-luvulla alkoi se hiipuminen huipentuen nimen häviämiseen gridiltä. Tuosta 1999 jatkaisin edelleen, että mikähän Damon Hillillä tuli kauden 1999 auton kanssa. Eikö vain sopinut niin hyvin sen ajotyyliin kuin H-H:n, vai oliko jo muutenkin eväät syöty, sehän oli Hillin viimeinen kausi. Hillin F1-ura oli muutenkin melko lyhyt, debyyttihän oli vain 7 v aiemmin.
Tuo Hillin ongelma kauden 1999 Jordan - auton kanssa on kyllä mysteeri. Auto oli erittäin hyvä, jonka Frentzen todisti kahdella voitollaan ja useilla podiumeillaan.

Usein on sanottu, ettei Hill osannut sopeutua urarenkaisiin. Mutta myös kaudella 1998 oli ura renkaat, ja silloinhan Hill ajoi erittäin hyvin päihittäen tiimikaverina olleen Ralf Schumacherin pisteissäkin.

Hill lähti kauteen 1999 Jordanin ykköskuskina, kun oli voittanut tiimissä edelliskaudella kisankin. Asetelma muuttui nopeasti.

formula-uno-motor-racing-lancio-jordan-mugen-honda-damon-hill-e-heinz-harald-frentzen-al-lanci...jpg
 

Teme-84

Well-known member
Liittynyt
28.8.2003
Viestit
4639
Sijainti
Kokkola
Minun käsittääkseni Williams ei suostunut Hillin vaatimuksiin kaudesta 1997. Williams ikäänkuin oletti, että paras auto on osa palkkaa, mutta Hill ei käsittääkseni ollut samaa mieltä, vaan halusi paljon rahaa.
Tähän liittyen taisi olla vielä niin, että Patrick Headin muistan jossain haastattelussa sanoneen, että ongelma ei ollut niinkään Hill vaan tämän manageri, jota Head luonnehti kauniisti sanottuna rasittavalta kuulostavaksi tapaukseksi.

Toinenkin mysteeri tuohon kauteen 1999 mahtuu. Meinaan BAR-talli. Kovalla itseluottamuksella tulivat mukaan, mutta ei pinnan pinnaa koko kaudella. Nykyisellä laskutavalla niitä toki muutama olisi, mutta tuolla kaudella kun paras sija oli Mika Salon tuoma seitsemäs Zontaa tuuratessaan, oli kausi aika nöyryyttävä kun jopa Minardi meni pisteissä edelle.
 

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
4273
Selostajalegenda Matti Kyllönen jää eläkkeelle.

Tunnelmanluojana Kyllönen oli omaa luokkaansa, samanlainen kuin Mertaranta jääkiekossa.

Itse pidin Kyllösen selostustyylistä, ja muistan, minkälainen shokki oli, kun Kyllönen lopetti F1-srlostamisen ja Tomi Tuominen tuli tilalle.

Selostajalegenda Matti Kyllönen jäi eläkkeelle
https://www.is.fi/formula1/art-2000010489480.html


Tässä Kyllösen koottuja selostuksia.



Mitä piditte Kyllösestä selostajana ja tunnelmanluojana?
 

Renessanssinero

Perusfeidaaja
Liittynyt
23.4.2005
Viestit
4998
Sijainti
Vantaa
Välillä ihan huippu-ukko ja välillä taas ihan hupiukko. Fiilistä oli vaikka muille jakaa. Muistan parhaiten hänen selostuksistaan Hockenheimista vuodelta 2000 kohdan, joka meni näin: Nyt vinkuu kumi kuumana kun Mika polkee!
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
Selostajalegenda Matti Kyllönen jää eläkkeelle.

Tunnelmanluojana Kyllönen oli omaa luokkaansa, samanlainen kuin Mertaranta jääkiekossa.

Itse pidin Kyllösen selostustyylistä, ja muistan, minkälainen shokki oli, kun Kyllönen lopetti F1-srlostamisen ja Tomi Tuominen tuli tilalle.

Selostajalegenda Matti Kyllönen jäi eläkkeelle
https://www.is.fi/formula1/art-2000010489480.html


Tässä Kyllösen koottuja selostuksia.



Mitä piditte Kyllösestä selostajana ja tunnelmanluojana?
Tämäpä yllätys sinänsä!

Siis tuo eläkkeelle jääminen juuri suomalaisen F1-historian kilpailuun mukaan päässeen kuljettajan ensikisan 50-vuotisjuhlien kunniaksi!

No mikäpä siinä vaikka itse odotin aikaisintaankin tämän vuoden loppua ennen eläkettä ja veikkasin paljon varmemmin henkilökohtaisemmin Matin jäävän eläkkeelle vasta ensi vuoden Monacon kisan aikoihin juuri kun tuosta ensiselostuksesta olisi tullut täyteen 40 vuotta.

Monacossa 1985 kun oli ensimmäinen selostus yhdessä Juha Jussi Varjosaaren kanssa TV2:lle.

Tuossa Viaplayn kovin taas tutun tunnelmointitason jutussa oli kaksi erikoisuutta ja toinen näistä oli räikeä virhe joka pisti silmään sitäkin enemmän:

Ensimmäinen oli tuo Kyllösen oletettu selostusmäärä eli, että muka niin paljon?

Ei kai vain olisi mitä todennäköisemmin laskettu selostusmääriin myös kaikki sessiot ja mahdollisesti hänen koskaan paikan päällä muut toimitetut kisat ja jututkin?

Melko paljon ehti kyllä selostella kyllä vain, mutta oli myös vuosia taukoja ja selostamattomuuksia. Kaudetkin oli lyhyempiä tuolloin vuosina 1985-2009 joten ei taida tulla täyteen ei sitten millään noin paljon kisoja ja selostuksia.

Lisäksi kisat olivat esimerkiksi välillä jaettuja Yleisradion ja Kolmostelevision/MTV3:n kesken vanhempina päivinä ennen vuotta 1994 huolimatta Kyllösen selostamisista toki välillä 1980-luvun aikana molemmillekin kotimaisille yhtiöille kisoja joten siinäkin määrä on aikamoinen sulattaa tavallaan.

Selosti toki myös Canal+:lle kuten Canal Digitalille, mutta vain pari kautta eikä sen enempää joten nekin tuovat lisäystä joskin eivät tarpeeksi lopullisiin jääneisiin määriin.

Toinen erikoisuus ja räikeä virhe oli Elio de Angelisin kuolema jo heti muka vuonna 1983 kun oikeasti menehtyi vuosia myöhemmin eli vuonna 1986.

Siihen vielä nuorukaispojiksi melkein sanottavat 'miehet' nyökkäilevät korjaamatta tai edes saamatta joltain lähetystiedottajalta tietoa, että nyt menee päin honkia nuo jutut ja korjata pitäisi!

No onnistuivatpa nolaamaan tämänkin eli ei sinänsä yllätä. Monta vuotta olikin sitten Elio kummituksena ja voittikin Imolan 1985 sillä tavalla...

Matti tosiaan selostajana jakoi mietteitä näin lyhyesti todeten ja oli ehkä lopulta parempi sellaisena tunnelmanluojana vaikkakin mielestäni oli paras alkuaikoina tai milloin tahansa Kolmostelevision vuosien päätöksiin asti ennen MTV3:n aikoja kuitenkin kun sitten siitä eteenpäin alkoikin 'Kollon' tuotteistuminen vähän turhankin rankasti.

Pitänee jossakin kohtaa isommin Kyllöstäkin muistella enemmän kun ehtisi.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
Laitetaan tämän kerran uuteen viestiin tuo Matti Kyllösen uusimman ja ikävä kyllä lähtökohtaisesti eläkkeelle jäämisen myötä todennäköisesti viimeinen Viaplayn F1-juttu tai yksi viimeisistä (Ellei Matti nyt sitten innostu vielä eläkkeeltäkin käsin joskus harvemmin vielä tulemaan joihinkin lähetyksiin mukaan tai mielipidettä muuten antamaan tyyliin Erkki Mustakari sitten turistina.) vielä uudemman kerran käsittelyyn.

Kun ylempänä oleva viesti on jo valmiiksi pitkä niin laitettakoon vielä yksi muuten uudelleen korviini osunut kuulemani virhe tuosta jäähyväistason jutusta puhuen:

Las Vegasissa 1982 ei edes missään tapauksessa ajanut Jochen Mass kun hän oli jo eläkkeellä lajista puhuen!

Ettei vain olisi Matti nyt sekoittanut Massin ja Manfred Winkelhockin keskenään tai tarkoittanut sitten muita Marchin kuskeja eli Rupert Keegania tai Raul Boeselia mikäli koko tuota renkaanirtoamisen showta siellä tapahtuikaan?!

Raul Boeselin eri tilanteita kun katsoin Las Vegasin viikonlopulta 1982 omista alkujaan kausikoostettani varten katsotuista muistiinpanoistani niin hän kyllä viikonlopun aikana kolaroi usein ja häneltä yhdeltä niistä kerroista puhuen saattoi irrota rengaskin, mutta tämäkin sattui vain Vapaiden Harjoitusten tai Virallisten Harjoitusten yhteydessä, mutta ei missään tapauksessa itse kilpailun aikana.

Jochen Massin osalta tietysti Paul Ricardissa 1982 eli hänen uransa viimeiseksi todelliseksi jääneessä F1-kisassa hänellä oli todella paha ilmalento osumastaan Mauro Baldin kanssa ja siitä auto kyllä syöksyi ilmalennon jälkeen pelottavan lähelle väkijoukkoa ja tuossakin yhteydessä rengas saattoi irrota ja se ehkä kenties meni läheltä Kyllöstä ja silloista MTV:n kuvaajaa. Tosin isommin auto suurempine kappaleineen lensi vielä lisäksi lähelle näitä silloisia FISA:n ja FIA:n pamppujen katsomotiloja ja siitähän ne viimein ymmärsivät kieltää silloisen maaefektin vuodeksi 1983 lajiin.

Muistelu joka tapauksessa olisi pahoin ollut väärin.

No jäänee ainakin väärinmuistelut hänen osaltaan siihen vaikka pahaa pelkään, että nuorempi polvi jatkaa väärinmuisteluja sitten karmaisevammin senkin edestä kuin mitä nyt tulee tai on tullut.

PS. Lisätty pohdintoja Raul Boeselista ja Jochen Massista hieman lisää kun mietin tuota irtorengaslentoa sen kuitenkin tapahtuessa melkein varmasti silti muualla kuin Las Vegasissa 1982 ellei Boeselin viikonlopun mittavia kolarimääriä toki lasketa muualta kuin kilpailusta.
 
Viimeksi muokattu:

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
9716
Sijainti
Helsinki
Aika samaa mieltä Kyllösestä muiden kanssa. Osasi luoda tunnelmaa ja toisaalta höpisi aivan puuta heinää, kuten Mertaranta tai jalkapallon puolella aikoinaan Hannu-Pekka "Hoopi" Hänninen tai nykyään Tuomas Virkkunen. Kyllönen sanoi aikoinaan muutama vuosi sitten menehtyneen Murray Walkerin olleen esikuva myös hänelle. Ei pelkästään brittien F1-selostajille.

Aikoinaan Kyllönen ihmetteli ääneen, että "Missä on JJ", Järvilehtoa ei nimittäin tv-kuvissa näkynyt, kiitos vanhojen aikojen tv-ohjauksen. Kun auto tuli näkyviin , niin "Kollo" oletti kuljettajan olevan Järvilehto kiekaisemalla "Siinä on JJ" Tähän Rosberg tokaisi "Se oli muuten Brundle"

Tämän voisi joku tarkentaa, että missä kilpailussa ko. episodi tapahtui.

Hauskin tokaisu aikanaan oli Melbournen kisassa -98, kun Coulthard noudatti tallimääräystä päästäen Häkkisen ohitse. "Hame ylös skotti"

Tuolta lisää sitaatteja: https://fi.wikiquote.org/wiki/Matti_Kyllönen
 

Teme-84

Well-known member
Liittynyt
28.8.2003
Viestit
4639
Sijainti
Kokkola
Kyllösestä jäi mieleen nämä lukemattomat letkautukset. Muistan sen, kuinka Mustakarin ollessa poissa selostuskopista, Keke oli taitava palauttamaan Kyllösen maan pinnalle, kun Masa esim hehkutti 1991 Imolassa miten "näin korkealla suomalainen ei ole ollut koskaan". Keke totesi viileästi, että niin minähän voitin mestaruuden.. Monacon aika-ajoissa oli kanssa hauska tilanne 2000, kun Mustakarilta pääsi kirosana Salon aikakierroksen mentyä ruuhkan takia pilalle. "Saamari, siinä olisi ollut Salolla tilaisuus 10 sakkiin" tms. Masa: "Olinko kuulevinani ihan voimasanan?" Eki: "S... saattoi olla" :D Mitä voimasanoihin tulee, niin Monza 2001 on ihan oma lukunsa, saipa Tomi Tuominenkin jonkun muistijäljen jätettyä itsestään, kun v-sana kuului Tompan ilmeisesti luultua, että mikki oli jo pois päältä. Ei ollut.
 
Ylös