Dieselmoottori
Well-known member
- Liittynyt
- 25.4.2021
- Viestit
- 4741
Itävallan GP:ssä 1999 tehtiin isoa suomalais-historiaa. Ensimmäistä kertaa koskaan voitiin sanoa, että suomalaiset kuljettajat olivat kahdessa parhaimmassa tiimissä samaan aikaan.
Mika Häkkinen tietysti hallitsevana maailmanmestarina McLaren-Mercedeksellä, kun taas toinen Mika, Salo, sai kauan kaipaamansa paikan huipputiimissä Ferrarilla Michael Schumacherin loukkaannuttua Silverstonessa. Salo siis tuurasi Schumacheria.
Itse GP:ssä Coulthard kilkkasi Häkkisen spinniin jo toisessa mutkassa. Häkkinen putosi koko joukon hännille, mutta teki mahtavan ohitus-karkelon nousten kilpailussa lopulta kolmanneksi.
Eddie Irvine voitti Ferrarilla, ja näytti, että kyllä Ferrarilla pystyi muutkin voittamaan, kuin Schumacher.
Mika Salo osoitti kilpailussa vahvaa vauhtia, omien sanojensa mukaan Salon kierrosajot kilpailussa olivat yhtä hyviä Irvinen kanssa.
Aika-ajossa Salo oli seitsemäs, mutta kilpailussa Salon etusiipi jouduttiin vaihtamaan osumasta Herbertin kanssa. Harmillisesti siinä suli Salon mahdollisuudet vahvaan pistesijaan.
Alla Itävallan GP:n 1999 parhaat palat
.

Mika Häkkinen tietysti hallitsevana maailmanmestarina McLaren-Mercedeksellä, kun taas toinen Mika, Salo, sai kauan kaipaamansa paikan huipputiimissä Ferrarilla Michael Schumacherin loukkaannuttua Silverstonessa. Salo siis tuurasi Schumacheria.
Itse GP:ssä Coulthard kilkkasi Häkkisen spinniin jo toisessa mutkassa. Häkkinen putosi koko joukon hännille, mutta teki mahtavan ohitus-karkelon nousten kilpailussa lopulta kolmanneksi.
Eddie Irvine voitti Ferrarilla, ja näytti, että kyllä Ferrarilla pystyi muutkin voittamaan, kuin Schumacher.
Mika Salo osoitti kilpailussa vahvaa vauhtia, omien sanojensa mukaan Salon kierrosajot kilpailussa olivat yhtä hyviä Irvinen kanssa.
Aika-ajossa Salo oli seitsemäs, mutta kilpailussa Salon etusiipi jouduttiin vaihtamaan osumasta Herbertin kanssa. Harmillisesti siinä suli Salon mahdollisuudet vahvaan pistesijaan.
Alla Itävallan GP:n 1999 parhaat palat

