Nostalgiset hetket, muistelut ja unohtumattomat historiikit 🏁

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15432
Kun tuossa jonkin aikaa sitten mietin taas Gilles Villeneuven uraa tai elämää, että mitä hänestä olisi voinut tulla ilman Zolderin 1982 kuolononnettomuutta maailmanmestarina tai ilman uransa jälkeen niin eräs kitkaa Ferrarin kanssa aiheuttanut seikka oli myös loppuvuoden 1981 tallin kielto antaa hänen ajaa moottorikelkkailun vastaavissa MM-ajoissa.

Eli mikäli kerta kaikkiaan F1:stä tai muusta autourheilusta hän olisi saanut tarpeekseen niin hän varmaan olisi jatkanut veljensä Jacques Villeneuve Seniorin tapaan moottorikelkkojen MM-ajojen puolella.

Lähinnä vain tuli mieleen kun tuli tosiaan myös jonkin aikaa sitten katsottua noita Kanadan ranskankielisen television haastatteluja ja muistelmia koskevaa ohjelmaa missä tosiaan haastateltavana oli siis Gillesin veli-Jacques.

Jacques-setä tälle vähän nuoremmalle Villeneuvelle oli tosiaan melkoisella juttutuulella ja vähän kyllä tarinaniskijälinjallakin ajoittain niissä jutuissa.

Toki veljenpoikansa pahimpiin temppuihin ja kokoaikaisiin sanomisiin julkisuudessa verrattuna vanhempi Villeneuve yleisesti ottaen oli sympaattisempi tai ainakin on ollut yleensä julkisella urallaan siinä missä veljenpoika on ollut lausuntoautomaatti ja veljensä ei vain voinut tulisieluisena kaverina aina hillitä niitä luonteensa oikkuja!
 

Kemper

Well-known member
Liittynyt
11.5.2006
Viestit
621
Sijainti
pk.seutu
Olen tehnyt tämän vertailun kyseisten herrojen kesken joskus aiemminkin. Minulle Gilles Villeneuve oli formula ykkösten Henkka Toivonen. Vai oliko Henkka rallin Gilles?
Yhtä kaikki, molemmat persoonansa, sekä näyttävän ja rohkean ajotyylinsä suursuosion saavuttaneita lajiensa ensimmäisiä "rock-tähtiä", joiden kohtalona oli kuolla liian nuorena toukokuisena iltapäivänä ja jättää tulevat sukupolvet miettimään ja spekuloimaan mitä heistä olisi voinut tulla?
Jotain näistä kavereista kertoo se, että heitä, heidän uriaan, saavutuksiaan ja menehtymisiään muistellaan yhä. Vaikka Villeneuven kohdalla poismenostakin on kulunut jo 43 vuotta. Ja Korsikan tapahtumista tulee ensi keväänä kuluneeksi tasan 40 vuotta.
Tulevaisuuden mestareita. Näin uskon ja haluan ajatella. Moninkertaisia? Vaikeampi kysymys. Villeneuve olisi esimerkiksi joutunut ajamaan Nelson Piquetia, Niki Laudaa, Alain Prostia, Keke Rosbergia, Nigel Mansellia ja Ayrton Sennaa vastaan.
Taso oli kasarilla huima.
Ja paljon riippuu siitäkin mihin tie mahdollisesti olisi Ferrarilta vienyt.
By the way, toukokuu tuntuu olevan moottoriurheilun musta kuukausi; Senna,Toivonen, Villeneuve, De Angelis. Kaikkien maallinen taival päättyi juuri toukokuussa.
 

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
4788
Olen tehnyt tämän vertailun kyseisten herrojen kesken joskus aiemminkin. Minulle Gilles Villeneuve oli formula ykkösten Henkka Toivonen. Vai oliko Henkka rallin Gilles?
Yhtä kaikki, molemmat persoonansa, sekä näyttävän ja rohkean ajotyylinsä suursuosion saavuttaneita lajiensa ensimmäisiä "rock-tähtiä", joiden kohtalona oli kuolla liian nuorena toukokuisena iltapäivänä ja jättää tulevat sukupolvet miettimään ja spekuloimaan mitä heistä olisi voinut tulla?
Jotain näistä kavereista kertoo se, että heitä, heidän uriaan, saavutuksiaan ja menehtymisiään muistellaan yhä. Vaikka Villeneuven kohdalla poismenostakin on kulunut jo 43 vuotta. Ja Korsikan tapahtumista tulee ensi keväänä kuluneeksi tasan 40 vuotta.
Tulevaisuuden mestareita. Näin uskon ja haluan ajatella. Moninkertaisia? Vaikeampi kysymys. Villeneuve olisi esimerkiksi joutunut ajamaan Nelson Piquetia, Niki Laudaa, Alain Prostia, Keke Rosbergia, Nigel Mansellia ja Ayrton Sennaa vastaan.
Taso oli kasarilla huima.
Ja paljon riippuu siitäkin mihin tie mahdollisesti olisi Ferrarilta vienyt.
By the way, toukokuu tuntuu olevan moottoriurheilun musta kuukausi; Senna,Toivonen, Villeneuve, De Angelis. Kaikkien maallinen taival päättyi juuri toukokuussa.
Hyvin kirjoitettu. 👍 on Gillesissä ja Henrissä tosiaan paljon yhtäläisyyksiä.

Itsekin pidän 1980-90-lukuja Formula 1:sten kulta-aikana. Niin paljon hyviä ja legendaarisia kuljettajia tuohon aikaan lajissa. Ja mitä tarinoita heistä onkaan voinut lukea.

Tuolloin kuljettajille annettiin vapaus olla oja itsensä. Nykyään puhuvat enemmän sitä, mitä tiimit haluavat heidän puhuvan.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15432
Olen tehnyt tämän vertailun kyseisten herrojen kesken joskus aiemminkin. Minulle Gilles Villeneuve oli formula ykkösten Henkka Toivonen. Vai oliko Henkka rallin Gilles?
Yhtä kaikki, molemmat persoonansa, sekä näyttävän ja rohkean ajotyylinsä suursuosion saavuttaneita lajiensa ensimmäisiä "rock-tähtiä", joiden kohtalona oli kuolla liian nuorena toukokuisena iltapäivänä ja jättää tulevat sukupolvet miettimään ja spekuloimaan mitä heistä olisi voinut tulla?
Jotain näistä kavereista kertoo se, että heitä, heidän uriaan, saavutuksiaan ja menehtymisiään muistellaan yhä. Vaikka Villeneuven kohdalla poismenostakin on kulunut jo 43 vuotta. Ja Korsikan tapahtumista tulee ensi keväänä kuluneeksi tasan 40 vuotta.
Tulevaisuuden mestareita. Näin uskon ja haluan ajatella. Moninkertaisia? Vaikeampi kysymys. Villeneuve olisi esimerkiksi joutunut ajamaan Nelson Piquetia, Niki Laudaa, Alain Prostia, Keke Rosbergia, Nigel Mansellia ja Ayrton Sennaa vastaan.
Taso oli kasarilla huima.
Ja paljon riippuu siitäkin mihin tie mahdollisesti olisi Ferrarilta vienyt.
By the way, toukokuu tuntuu olevan moottoriurheilun musta kuukausi; Senna,Toivonen, Villeneuve, De Angelis. Kaikkien maallinen taival päättyi juuri toukokuussa.
Itse asiassa Gilles ajoi noita kaikkia vastaan kilpaa enemmän tai vähemmän jossain vaiheessa uraansa. Vain Sennaa vastaan Gilles ei ehtinyt ajaa.
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9462
Villeneuve oli kuitenkin kuollessaan lajin kokeneempaa puoliskoa. Zolderin GP-viikonloppuun osallistujista enemmän GP-startteja oli Watsonilla, Laudalla, Laffitella, Jarierilla, Massilla ja Patresella.

Mikäli hän olisi ajanut täyden kilpauran, se olisi varmaan päättynyt ykkösten osalta 1980-luvun loppupuolella. Välit Pironiin olivat poikki ja tuskin olisivat voineet jatkaa yhdessä, vaikka kumpaakaan vakavaa onnettomuutta ei olisikaan sattunut. Mutta kumpiko olisi lähtenyt? Ehkä Gilles olisi voinut palata debyyttikisan talliin McLarenille tai kenties mennä Keken tallikaveriksi Williamsille?
 

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
4788
Tällä kaudella nähdään tiimikavereitten välinen maailmanmestaruus-kamppailu, kun McLarenilla Oscar Piastri ja Lando Norris tuntuvat olevan melko tasavahva-kaksikko MM-sarjan parhaimmassa autossa.

Tämä tietysti tuo jollain tavalla mieleen McLarenin aikakauden 1980-luvulla, kun Senna ja Prost taistelivat keskenään tittelistä.

Tai Williams-tiimin välisen taistelun samalla vuosikymmenellä, kun Piquet ja Mansell ottivat yhteen.

Katsotteko mieluummin saman tiimin kuljettajien välistä maailmanmestaruus-taistelua tyyliin vaikkapa Senna vs Prost, tai nyt Piastri vs Norris, vaiko kahden eri tiimin kuljettajien välistä taistelua (tässä voisi käyttää esimerkkinä melkein mitä vain, otetaan vaikkapa McLarenin Häkkinen ja Ferrarin Michael Schumacher)?
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
10507
Sijainti
Helsinki
Olen tehnyt tämän vertailun kyseisten herrojen kesken joskus aiemminkin. Minulle Gilles Villeneuve oli formula ykkösten Henkka Toivonen. Vai oliko Henkka rallin Gilles?
Yhtä kaikki, molemmat persoonansa, sekä näyttävän ja rohkean ajotyylinsä suursuosion saavuttaneita lajiensa ensimmäisiä "rock-tähtiä", joiden kohtalona oli kuolla liian nuorena toukokuisena iltapäivänä ja jättää tulevat sukupolvet miettimään ja spekuloimaan mitä heistä olisi voinut tulla?
Jotain näistä kavereista kertoo se, että heitä, heidän uriaan, saavutuksiaan ja menehtymisiään muistellaan yhä. Vaikka Villeneuven kohdalla poismenostakin on kulunut jo 43 vuotta. Ja Korsikan tapahtumista tulee ensi keväänä kuluneeksi tasan 40 vuotta.
Tulevaisuuden mestareita. Näin uskon ja haluan ajatella. Moninkertaisia? Vaikeampi kysymys. Villeneuve olisi esimerkiksi joutunut ajamaan Nelson Piquetia, Niki Laudaa, Alain Prostia, Keke Rosbergia, Nigel Mansellia ja Ayrton Sennaa vastaan.
Taso oli kasarilla huima.
Ja paljon riippuu siitäkin mihin tie mahdollisesti olisi Ferrarilta vienyt.
By the way, toukokuu tuntuu olevan moottoriurheilun musta kuukausi; Senna,Toivonen, Villeneuve, De Angelis. Kaikkien maallinen taival päättyi juuri toukokuussa.
James Huntia voi oikeastaan pitää myös lajin ensimmäisenä "rokkitähtenä". Ei välittänyt hittojakaan muiden sanomisista, joita tuli kun hipin näköinen kolariherkkä veijari tuli varikolle paljain jaloin. Hunt vietti aikaa kauniiden naisten kanssa ja kittasi alkoholia, mikä sitten johti terveysongelmiin ja kohtalokkaaseen sydänkohtaukseen vuonna 1993 45-vuotiaana.

Hunt toimi Gilles Villeneuven mentorina kanadalaisen aloittaessa f1-uraansa.

Myös lokakuu on moottoriurheilussa musta kuukausi. Lokakuussa 2011 menehtyi kolme kilpa-ajajaa onnettomuuden seurauksena. Off-Road-ajaja Rick Huseman kuoli lento-onnettomuudessa. Marco Simoncelli Sepangin Motogp-kilpailussa ja kahdesti Indy 500:n sekä vuoden 2005 Indycar-mestari Dan Wheldon tuon vuoden Las Vegasin kilpailussa. Greg Moore Fontanan CART-kilpailussa 1999. Vuonna 2014 Suzukassa tapahtui surullinen Jules Bianchin onnettomuus, jonka myötä lupaava ranskalainen oli koomassa yhdeksän kuukautta. Hänen poismenosta tuli tällä viikolla kuluneeksi tasan kymmenen vuotta.
 
Viimeksi muokattu:

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15432
James Huntia voi oikeastaan pitää myös lajin ensimmäisenä "rokkitähtenä". Ei välittänyt hittojakaan muiden sanomisista, joita tuli kun hipin näköinen kolariherkkä veijari tuli varikolle paljain jaloin. Hunt vietti aikaa kauniiden naisten kanssa ja kittasi alkoholia, mikä sitten johti terveysongelmiin ja kohtalokkaaseen sydänkohtaukseen vuonna 1993 45-vuotiaana.

Hunt toimi Gilles Villeneuven mentorina kanadalaisen aloittaessa f1-uraansa.

Myös lokakuu on moottoriurheilussa musta kuukausi. Lokakuussa 2011 menehtyi kolme kilpa-ajajaa onnettomuuden seurauksena. Off-Road-ajaja Rick Huseman kuoli lento-onnettomuudessa. Marco Simoncelli Sepangin Motogp-kilpailussa ja kahdesti Indy 500:n vuoden 2005 Indycar-mestari Dan Wheldon tuon vuoden Las Vegasin kilpailussa. Greg Moore Fontanan CART-kilpailussa 1999. Vuonna 2014 Suzukassa tapahtui surullinen Jules Bianchin onnettomuus, jonka myötä lupaava ranskalainen oli koomassa yhdeksän kuukautta. Hänen poismenosta tuli tällä viikolla kuluneeksi tasan kymmenen vuotta.
Vuodeksi 2005 tosin sarja oli silloin vielä IRL.

Hunt tosin kerta kaikkiaan menehtyi murheellisesti sydänkohtaukseen nukkuessaan eli hyvin vähän oikein oli mitään tehtävissä.
 

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
4788
Pieni huilahdus-tauko on ohitse, ja tällä viikolla kisataan sitten sillä monen mielestä kaikkein legendaarisimmalla F1-radalla, eli Belgian Spa:ssa (Circuit de Spa-Francorchamps).

Radalla on paljon historiaa, ja sen pituuden ja erilaisten mutka-yhdistelmien takia se on monen kuljettajan suosikki.

Alla dokumentti radan historiasta. Suosittelen sen katsomista.



Spa:ssa on nähty myös viisi kertaa suomalainen voittaja, kun Mika Häkkinen voitti radalla vuonna 2000 tehden näyttävän kaksoisohituksen Michael Schumacherista ja Ricardo Zontasta, sekä Kimi Räikkösen voittaessa radalla uransa aikana peräti neljästi (2004, 2005, 2007 ja 2009).

Ohitus Häkkisen kypäräkamerasta käsin:

Lehdistötilaisuus Spassa 2000:


Kimihän tunnettiin radalla 'King of the Spa'- lempinimestään.
 

Kemper

Well-known member
Liittynyt
11.5.2006
Viestit
621
Sijainti
pk.seutu
Paha sanoa onko ihan se ykkösuosikki radoista, mutta top kolmoseen menee.
Ehkä ensimmäisenä Belgiasta puhuttaessa tulee mieleen kauden 2000 kilpailu ja se kuuluisa ohitus. Kun Häkä veivasi Schumacherin.
Myös 1998 kilpailu on jäänyt elävästi mieleen. Michaelin ja Davidin kolari kaatosateessa, sitä seurannut Schumin sauhuaminen varikolla ja lopulta Jordan tiimin ensimmäinen ja Damon Hillin viimeinen voitto. Ja Jordanin tuplavoitto, kun Ralf ajoi maalin toisena. Loppukierroksilla tilanne jäädytettiin. Asia mistä Michael S. ei pitänyt yhtään. Kävikö jopa Eddie Jordanin juttusilla kisan jälkeen kysymässä miksi pikkuveli ei saanut ohittaa Hilliä.
Span kovimpia menestyjiä: Schumi 6 voittoa, Senna ja Hamilton 5, Clark ja Räikkönen 4. On todellinen kuskien rata, joka erottaa pojat miehistä.
 

Irwin

Well-known member
Liittynyt
13.7.1999
Viestit
4285
Myös 1998 kilpailu on jäänyt elävästi mieleen. Michaelin ja Davidin kolari kaatosateessa, sitä seurannut Schumin sauhuaminen varikolla ja lopulta Jordan tiimin ensimmäinen ja Damon Hillin viimeinen voitto. Ja Jordanin tuplavoitto, kun Ralf ajoi maalin toisena. Loppukierroksilla tilanne jäädytettiin. Asia mistä Michael S. ei pitänyt yhtään. Kävikö jopa Eddie Jordanin juttusilla kisan jälkeen kysymässä miksi pikkuveli ei saanut ohittaa Hilliä.
Muistaakseni Michael osti Ralfin ulos Jordanin sopimuksesta seuraavaksi kaudeksi, että otti tosiaan luonnon päälle hänellä tuo tilanne.
 

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
4788
Paha sanoa onko ihan se ykkösuosikki radoista, mutta top kolmoseen menee.
Ehkä ensimmäisenä Belgiasta puhuttaessa tulee mieleen kauden 2000 kilpailu ja se kuuluisa ohitus. Kun Häkä veivasi Schumacherin.
Myös 1998 kilpailu on jäänyt elävästi mieleen. Michaelin ja Davidin kolari kaatosateessa, sitä seurannut Schumin sauhuaminen varikolla ja lopulta Jordan tiimin ensimmäinen ja Damon Hillin viimeinen voitto. Ja Jordanin tuplavoitto, kun Ralf ajoi maalin toisena. Loppukierroksilla tilanne jäädytettiin. Asia mistä Michael S. ei pitänyt yhtään. Kävikö jopa Eddie Jordanin juttusilla kisan jälkeen kysymässä miksi pikkuveli ei saanut ohittaa Hilliä.
Span kovimpia menestyjiä: Schumi 6 voittoa, Senna ja Hamilton 5, Clark ja Räikkönen 4. On todellinen kuskien rata, joka erottaa pojat miehistä.
Joo, niinhän se oli, että tuo Jordanin tiimimääräys kauden 1998 Span kisassa johti lopulta siihen, että Michael Schumacher osti veljensä Ralfin sopimuksen Jordanilta kauden 1999 osalta.

Ei tykännyt Michael tiimimääräyksestä. Olisihan se ollut huikeaa, jos Ralf tuon voiton olisi ottanut tuolloin siinä mielessä, että myös Michael Schumacher otti uransa avausvoiton Spassa vuonna 1992 juurikin keltaisella Benettonilla.

Mitenhän lienee ollut, jos Ralf Schumacher olisi jatkanut Jordanilla vuonna 1999, olisikohan mies pystynyt vastaavanlaiseen kauteen, kuin mitä Frentzen tosielämässä? Eli voittamaan kisoja Jordanin ratissa.
 

Irwin

Well-known member
Liittynyt
13.7.1999
Viestit
4285
Mitenhän lienee ollut, jos Ralf Schumacher olisi jatkanut Jordanilla vuonna 1999, olisikohan mies pystynyt vastaavanlaiseen kauteen, kuin mitä Frentzen tosielämässä? Eli voittamaan kisoja Jordanin ratissa.
Uskon että olisi. Kausi '99 oli Ralfilta mielestäni "läpimurtokausi", ajoi todella hyvin Williamsilla. Olisi luultavasti voittanut Williamsillakin Nurburgringillä ilman renkaan puhkeamista.

Monesti olen lukenut, että Ralfin uraa olisi varmasti arvostettu enemmän, ellei isoveli olisi sattunut olemaan eräs Michael. Ralf ei aivan toki mikään top-tier kuski ollut, mutta voisi sanoa että kaverilla oli kuitenkin vallan menestyksekäs ura monine gp-voittoineen.
 

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
4788
Erittäin hyvä kisa oli myös 2012. Jenson Button löi epäilijöille luun kurkkuun. Ei saanut Vettel nopeammalla autolla Buttonia kiinni.
Tämä kisa oli kyllä hyvä. Button oli loistovedossa McLarenilla.

Tuon kisan starttiin jäi moni kuljettaja, kun Grosjean yritti muistaakseni päästä Hamiltonin ohi.


Kisa päättyi ainakin Grosjeanilta, Hamiltonilta, Alonsolta, ja taisi vielä olla vieläpä myös molemmat Sauberit keskeyttäneiden joukossa.

Kisassa nähtiin myös Lotuksen Kimi Räikkösen ja Mercedeksen Michael Schumacherin välinen useamman kierroksen taistelu. Lopulta Kimi veti taistelussa pidemmän korren.

 

Kemper

Well-known member
Liittynyt
11.5.2006
Viestit
621
Sijainti
pk.seutu
Belgian SPA:sta puhuttaessa mieleen tulee myös outo episodi kesältä 1985.
Kun rata kirjaimellisesti hajosi käsiin.
Alkuperäisen suunnitelman mukaan Belgian gp oli tarkoitus ajaa kesäkuun ensimmäisenä viikonloppuna.
Rata oli päällystetty uudella asfalttityypillä, jonka piti tarjota parempi pito märällä kelillä ajettaessa. Belgiassahan sataa usein. No hieno suunnitelma meni myttyyn, kun sattuikin olemaan hellekeli. Vielä perjantaiaamuna rata loisti mustana uutuuttaan, mutta jo puoliltapäivin katastrofin merkit olivat ilmasssa kun radassa oli havaittavissa selkeät urat, painaumat ja asfaltin repeily oli alkanut. Lauantaina radan lopulliseen rikkoutumisen riitti, että autot kiersivät sen pari kertaa läpi.
Renaultin tallipäällikkö Jean Sage tarjosi mediaväelle konkreettisia esimerkkejä siitä missä kunnossa rata oli. Pienellä lapiolla irtosi isoja asfalttilevyjä ilman minkäänlaista voima käyttöä.
Rata todettiin käyttökelvottomaksi ja vaaralliseksi ja pillit pantiin pussiin. Syyskuussa yritettiin uudestaan ja silloin Belgian GP vuosimallia 1985 saatiin ajettua vaihtelevassa ja epävakaisessa säässä. Podiumille nousi kolme tulevaa maailmanmestaria ja lajilegendaa; Ayrton Senna, Nigel Mansell ja Alain Prost.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
10507
Sijainti
Helsinki
Belgian SPA:sta puhuttaessa mieleen tulee myös outo episodi kesältä 1985.
Kun rata kirjaimellisesti hajosi käsiin.
Alkuperäisen suunnitelman mukaan Belgian gp oli tarkoitus ajaa kesäkuun ensimmäisenä viikonloppuna.
Rata oli päällystetty uudella asfalttityypillä, jonka piti tarjota parempi pito märällä kelillä ajettaessa. Belgiassahan sataa usein. No hieno suunnitelma meni myttyyn, kun sattuikin olemaan hellekeli. Vielä perjantaiaamuna rata loisti mustana uutuuttaan, mutta jo puoliltapäivin katastrofin merkit olivat ilmasssa kun radassa oli havaittavissa selkeät urat, painaumat ja asfaltin repeily oli alkanut. Lauantaina radan lopulliseen rikkoutumisen riitti, että autot kiersivät sen pari kertaa läpi.
Renaultin tallipäällikkö Jean Sage tarjosi mediaväelle konkreettisia esimerkkejä siitä missä kunnossa rata oli. Pienellä lapiolla irtosi isoja asfalttilevyjä ilman minkäänlaista voima käyttöä.
Rata todettiin käyttökelvottomaksi ja vaaralliseksi ja pillit pantiin pussiin. Syyskuussa yritettiin uudestaan ja silloin Belgian GP vuosimallia 1985 saatiin ajettua vaihtelevassa ja epävakaisessa säässä. Podiumille nousi kolme tulevaa maailmanmestaria ja lajilegendaa; Ayrton Senna, Nigel Mansell ja Alain Prost.
Tämän jälkeen Spa:ssa on aina ajettu loppukesästä, mutta säähän sillä ei ole vaikutusta. Sadekisoista tunnetuimmat 1992 (Schumin avausvoitto). 1995 (Schumin ylivoimaa), 1998, josta on jo kaikki kerrottu sekä 2021 tapahtunut farssi.
 

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
4788
Tämän jälkeen Spa:ssa on aina ajettu loppukesästä, mutta säähän sillä ei ole vaikutusta. Sadekisoista tunnetuimmat 1992 (Schumin avausvoitto). 1995 (Schumin ylivoimaa), 1998, josta on jo kaikki kerrottu sekä 2021 tapahtunut farssi.
Laskisin vielä tähän Span kisan 1997, jolloin startattiin sateen takia turva-auton perässä. Taisi olla ensimmäinen kerta koskaan näin muistaakseni.

Schumacher tuttuun tapaansa hallitsi mestarillisesti vaikeat olosuhteet, ja voitti näytöstyyliin.

 
Ylös