Nürburgring 1 div. 9. osakilpailu

PekPoy

oik. yo.
Liittynyt
11.2.2001
Viestit
8173
Sijainti
Helsinki / f1racing.net / vasempaan kääntyvät mutk
Aika-ajoissa ihan jepujee suoritus, muutama moka tuolla kierroksella tuli. Toisen nopean lopussa ratin kalibrointi petti ja ratti kääntyi päin helvettiä.

Eka kierros meni mukavasti kolmantena(?) ajellessa, mutta viimeisen mutkan jarrutuksessa töräytin Akjanun konttiin, nöyrä anteeksipyyntö siitä. Päästin takaisin ohi kun meni mun piikkiin.

Auto vääntyi tuossa kolarissa, ja tuli komia kaato tokan kierroksen alkumetreillä. Putosin aika paljon taakse siinä, mutta muiden epäonnella nousin viidenneksi. (Olettaen siis, että Akjanu putosi lagin takia neljänneltä sijalta.) Ei yhtään spinnitöntä kierrosta tainnut tulla, mutta maaliin päästiin. Se on tärkeintä se. :)

Onnittelut kaikille maaliinpäässeille ja erityisesti Henkalle!
 

Jere1983

Well-known member
Liittynyt
11.3.2001
Viestit
2972
Sijainti
lpR/Hyvinkää
Aika ajoissa tuli ekalla kiekalla niin hyvä aika että lähdin tokalla hakemaan jo hieman riskillä, hyvin menikin kunnes spinnasin takasuoraa edeltävässä mutkassa, kyllä siinä voi spinnata :) Enivei Coopperit eturivissä muutaman kymmenyksen erolla. Kisa lähti todella hyvin liikkeelle ja ero kasvoi Henkkaan, kone pamahti kuitenkin siellä jossain Laudan onnettomuuspaikan pikku pompussa ja sen jälkeen vitutuskäyrä ja spinnien määrä nousivat tasaiseen tahtiin.
 

abc

DNF
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
12558
Track: Nurburg Tue Nov 05 22:27:48 2002

PRACTICE TIMES

Pos No Driver Team Nat Time Diff Laps
1 2 Jere1983 Cooper FIN 8m11.497s 2
2 17 HJ Henkka Cooper FIN 8m11.628s 00.131s 3
3 20 Jaakko Nuolikoski Eagle FIN 8m14.798s 03.301s 1
4 8 Pasi Nuolikoski BRM FIN 8m18.206s 06.709s 1
5 15 E-J Palo BRM FIN 8m19.484s 07.987s 2
6 11 Niko Stenberg BRM FIN 8m20.301s 08.804s 3
7 16 Pekka Pöyhönen Honda FIN 8m23.501s 12.004s 2
8 14 Jarmo Vasama Ferrari FIN 8m23.527s 12.030s 1
9 13 Ville Rahja Honda FIN 8m32.615s 21.118s 1
10 19 Esteain Tuhero Brabham FIN 8m35.398s 23.901s 1
11 9 Keke Ruusperi Eagle FIN 8m39.402s 27.905s 2
12 7 Sammy The Bridge Ferrari FIN 8m45.695s 34.198s 1
13 10 William Hamilton Ferrari FIN 9m14.292s 1m02.795s 1
14 18 Kari Laine Honda FIN 9m37.388s 1m25.891s 1
15 4 Marko Viitanen Brabham FIN No time No time 0
16 3 Aki Haviala Brabham FIN No time No time 0
17 12 Hannu Etupaltta Cooper FIN No time No time 1
18 6 Risto Westman Eagle FIN No time No time 0
19 1 A Kim Brabham FIN No time No time 0

All times are official
Generated with GPL Replay Analyser

Track: Nurburg Tue Nov 05 22:27:48 2002

RACE RESULTS (After 5 laps)

Pos No Driver Team Nat Laps Race Time Diff
1 17 HJ Henkka Cooper FIN 5 41m38.994s
2 2 Jere1983 Cooper FIN 5 42m04.402s 25.408s
3 14 Jarmo Vasama Ferrari FIN 5 42m26.593s 47.599s
4 16 Pekka Pöyhönen Honda FIN 5 42m46.924s 1m07.930s
5 8 Pasi Nuolikoski BRM FIN 5 42m49.309s 1m10.315s
6 13 Ville Rahja Honda FIN 5 43m12.752s 1m33.758s
7 9 Keke Ruusperi Eagle FIN 5 43m32.393s 1m53.399s
8 6 Risto Westman Eagle FIN 5 44m09.662s 2m30.668s
9 18 Kari Laine Honda FIN 5 44m30.305s 2m51.311s
10 11 Niko Stenberg BRM FIN 4 35m55.803s 1 lap(s)
11 12 Hannu Etupaltta Cooper FIN 4 43m46.514s 1 lap(s)
12 1 A Kim Brabham FIN 4 45m30.861s 1 lap(s)
13 15 E-J Palo BRM FIN 3 26m03.412s 2 lap(s)
14 10 William Hamilton Ferrari FIN 2 17m54.278s 3 lap(s)
15 7 Sammy The Bridge Ferrari FIN 2 18m13.200s 3 lap(s)
16 20 Jaakko Nuolikoski Eagle FIN 1 8m42.870s 4 lap(s)
17 19 Esteain Tuhero Brabham FIN 0 0m00.000s 5 lap(s)
18 3 Aki Haviala Brabham FIN 0 0m00.000s 5 lap(s)
19 4 Marko Viitanen Brabham FIN 0 DidNotStart 5 lap(s)

Race results are unofficial
(Replay might have been saved before end of race)

RACE FASTEST LAPS

Pos Driver Time Lap
1 Jere1983 8m12.901s 4
2 HJ Henkka 8m15.831s 4
3 Jarmo Vasama 8m20.355s 3
4 Pasi Nuolikoski 8m20.855s 4
5 Pekka Pöyhönen 8m23.878s 5
6 Risto Westman 8m29.390s 5
7 Ville Rahja 8m30.612s 5
8 Niko Stenberg 8m32.005s 4
9 Hannu Etupaltta 8m32.292s 2
10 Keke Ruusperi 8m34.058s 4
11 Kari Laine 8m35.751s 5
12 E-J Palo 8m37.128s 3
13 Sammy The Bridge 8m38.403s 2
14 Jaakko Nuolikoski 8m42.210s 1
15 William Hamilton 8m44.437s 2
16 A Kim 8m48.318s 2
17 Esteain Tuhero No time
18 Marko Viitanen No time
19 Aki Haviala No time

LEADERS

Driver Laps
HJ Henkka 1-5

Number of lead changes: 0
Number of leaders: 1

LAPS LED

Driver Laps led
HJ Henkka 5

HIGHEST CLIMBER

Driver Start Finish Change
Risto Westman 18 8 10
A Kim 19 12 7
Hannu Etupaltta 17 11 6
Kari Laine 14 9 5
Jarmo Vasama 8 3 5
Keke Ruusperi 11 7 4
Ville Rahja 9 6 3
Pekka Pöyhönen 7 4 3
HJ Henkka 2 1 1
Jere1983 1 2 -1
Pasi Nuolikoski 4 5 -1
William Hamilton 13 14 -1
Aki Haviala 16 18 -2
Sammy The Bridge 12 15 -3
Marko Viitanen 15 19 -4
Niko Stenberg 6 10 -4
Esteain Tuhero 10 17 -7
E-J Palo 5 13 -8
Jaakko Nuolikoski 3 16 -13

ON TRACK LAPS

Driver Laps/Total Percent
Kari Laine (0/5) 0.00
E-J Palo (0/3) 0.00
HJ Henkka (0/5) 0.00
Keke Ruusperi (0/5) 0.00
Jarmo Vasama (0/5) 0.00
Pasi Nuolikoski (0/5) 0.00
Jere1983 (0/5) 0.00
Niko Stenberg (0/4) 0.00
Pekka Pöyhönen (0/5) 0.00
William Hamilton (0/2) 0.00
Risto Westman (0/5) 0.00
Hannu Etupaltta (0/4) 0.00
Sammy The Bridge (0/2) 0.00
Ville Rahja (0/5) 0.00
Jaakko Nuolikoski (0/1) 0.00
A Kim (0/4) 0.00

RACE LAPTIME CONSISTENCY
(first lap excluded)

Driver Avg Deviation Std Deviation Avg Laptime Laps
Sammy The Bridge 0.000 0.000 8m38.403s 2
William Hamilton 0.000 0.000 8m44.437s 2
Jarmo Vasama 0.733 0.815 8m21.538s 5
Keke Ruusperi 1.295 1.570 8m36.649s 5
HJ Henkka 2.256 2.738 8m18.686s 5
E-J Palo 2.967 2.967 8m40.095s 3
Ville Rahja 3.291 3.377 8m34.846s 5
A Kim 4.051 4.304 8m54.394s 4
Hannu Etupaltta 4.610 5.273 8m38.165s 4
Jere1983 4.901 5.827 8m22.703s 5
Kari Laine 5.234 5.422 8m41.897s 5
Pasi Nuolikoski 7.497 9.326 8m31.423s 5
Pekka Pöyhönen 8.568 9.950 8m30.901s 5
Risto Westman 9.367 11.250 8m38.758s 5
Niko Stenberg 24.520 26.040 8m52.056s 4

All times are unofficial
(Replay might have been saved before end of race)

Generated with GPL Replay Analyser

Track: Nurburg Tue Nov 05 22:27:48 2002

Driver: Marko Viitanen - Brabham

No practice laps

No race laps

Driver: Pekka Pöyhönen - Honda

Practice laps
Lap 1: 8m23.501s [Off the track, Unknown incident]
Lap 2: 9m25.085s [Off the track, Invalid lap]

Race laps
Lap 0: 50.467s
Lap 1: 8m40.883s [Off the track]
Lap 2: 8m48.038s [Off the track]
Lap 3: 8m24.877s [Off the track]
Lap 4: 8m26.813s [Off the track]
Lap 5: 8m23.878s [Off the track]

Driver: E-J Palo - BRM

Practice laps
Lap 1: 9m07.355s [Off the track, Unknown incident]
Lap 2: 8m19.484s [Off the track]

Race laps
Lap 0: 49.372s
Lap 1: 8m41.882s [Off the track]
Lap 2: 8m43.062s [Off the track]
Lap 3: 8m37.128s [Off the track]

Driver: HJ Henkka - Cooper

Practice laps
Lap 1: 8m17.131s [Off the track, Unknown incident]
Lap 2: 8m17.634s [Off the track]
Lap 3: 8m11.628s [Off the track]

Race laps
Lap 0: 48.032s
Lap 1: 8m24.248s [Off the track]
Lap 2: 8m18.052s [Off the track]
Lap 3: 8m17.663s [Off the track]
Lap 4: 8m15.831s [Off the track]
Lap 5: 8m23.200s [Off the track]

Driver: Keke Ruusperi - Eagle

Practice laps
Lap 1: 8m43.727s [Off the track, Unknown incident]
Lap 2: 8m39.402s [Off the track]

Race laps
Lap 0: 53.898s
Lap 1: 8m59.930s [Off the track]
Lap 2: 8m36.915s [Off the track]
Lap 3: 8m38.243s [Off the track]
Lap 4: 8m34.058s [Off the track]
Lap 5: 8m37.381s [Off the track]

Driver: Aki Haviala - Brabham

No practice laps

No race laps

Driver: Jarmo Vasama - Ferrari

Practice laps
Lap 1: 8m23.527s [Off the track, Unknown incident]

Race laps
Lap 0: 52.211s
Lap 1: 8m56.259s [Off the track]
Lap 2: 8m22.499s [Off the track]
Lap 3: 8m20.355s [Off the track]
Lap 4: 8m21.256s [Off the track]
Lap 5: 8m22.045s [Off the track]

Driver: Pasi Nuolikoski - BRM

Practice laps
Lap 1: 8m18.206s [Off the track, Unknown incident]

Race laps
Lap 0: 49.726s
Lap 1: 8m41.920s [Off the track]
Lap 2: 8m30.082s [Off the track]
Lap 3: 8m28.338s [Off the track]
Lap 4: 8m20.855s [Off the track]
Lap 5: 8m46.420s [Off the track]

Driver: Jere1983 - Cooper

Practice laps
Lap 1: 8m11.497s [Off the track, Unknown incident]
Lap 2: 8m15.346s [Off the track]

Race laps
Lap 0: 47.068s
Lap 1: 8m34.554s [Off the track]
Lap 2: 8m25.103s [Off the track]
Lap 3: 8m28.218s [Off the track]
Lap 4: 8m12.901s [Off the track]
Lap 5: 8m24.590s [Off the track]

Driver: Niko Stenberg - BRM

Practice laps
Lap 1: 8m20.301s [Off the track, Unknown incident]
Lap 2: 7m21.932s [Off the track, Invalid lap]
Lap 3: 9m26.677s [Off the track]

Race laps
Lap 0: 50.034s
Lap 1: 9m17.633s [Off the track]
Lap 2: 8m35.333s [Off the track]
Lap 3: 9m28.830s [Off the track]
Lap 4: 8m32.005s [Off the track]

Driver: Kari Laine - Honda

Practice laps
Lap 1: 9m37.388s [Off the track, Unknown incident]

Race laps
Lap 0: 55.623s
Lap 1: 9m35.126s [Off the track]
Lap 2: 8m48.912s [Off the track]
Lap 3: 8m45.350s [Off the track]
Lap 4: 8m37.575s [Off the track]
Lap 5: 8m35.751s [Off the track]

Driver: William Hamilton - Ferrari

Practice laps
Lap 1: 9m14.292s [Off the track, Unknown incident]

Race laps
Lap 0: 54.318s
Lap 1: 9m03.555s [Off the track]
Lap 2: 8m44.437s [Off the track]

Driver: Risto Westman - Eagle

No practice laps

Race laps
Lap 0: 59.588s
Lap 1: 9m23.073s [Off the track]
Lap 2: 8m37.504s [Off the track]
Lap 3: 8m57.493s [Off the track]
Lap 4: 8m30.646s [Off the track]
Lap 5: 8m29.390s [Off the track]

Driver: Hannu Etupaltta - Cooper

Practice laps
Lap 1: 11m20.642s [Off the track, Invalid lap, Unknown incident]

Race laps
Lap 0: 9m59.504s [Off the track]
Lap 1: 8m40.545s [Off the track, Unknown incident]
Lap 2: 8m32.292s [Off the track]
Lap 3: 8m37.123s [Off the track]
Lap 4: 8m45.082s [Off the track]

Driver: Sammy The Bridge - Ferrari

Practice laps
Lap 1: 8m45.695s [Off the track, Unknown incident]

Race laps
Lap 0: 53.325s
Lap 1: 9m29.504s [Off the track]
Lap 2: 8m38.403s [Off the track]

Driver: Esteain Tuhero - Brabham

Practice laps
Lap 1: 8m35.398s [Off the track, Unknown incident]

No race laps

Driver: Ville Rahja - Honda

Practice laps
Lap 1: 8m32.615s [Off the track, Unknown incident]

Race laps
Lap 0: 52.160s
Lap 1: 8m49.237s [Off the track]
Lap 2: 8m37.645s [Off the track]
Lap 3: 8m38.632s [Off the track]
Lap 4: 8m32.498s [Off the track]
Lap 5: 8m30.612s [Off the track]

Driver: Jaakko Nuolikoski - Eagle

Practice laps
Lap 1: 8m14.798s [Off the track, Unknown incident]

Race laps
Lap 0: 48.692s
Lap 1: 8m42.210s [Off the track]

Driver: A Kim - Brabham

No practice laps

Race laps
Lap 0: 10m39.488s [Off the track]
Lap 1: 8m56.221s [Off the track, Unknown incident]
Lap 2: 8m48.318s [Off the track]
Lap 3: 8m57.726s [Off the track]
Lap 4: 8m57.140s [Off the track]

Generated with GPL Replay Analyser

Track: Nurburg Tue Nov 05 22:27:48 2002

LAP BY LAP RACE REPORT

Start of the race:
Marko Viitanen fails to make the start.
Polesitter Jere1983 in a Cooper leads the field as the flag drops.

Lap 1:
A Kim overtakes Aki Haviala.
A Kim overtakes Marko Viitanen.
A Kim overtakes Esteain Tuhero.
A Kim is in position 16 at the end of the lap.
Hannu Etupaltta overtakes Aki Haviala.
Hannu Etupaltta overtakes Marko Viitanen.
Hannu Etupaltta overtakes Esteain Tuhero.
Hannu Etupaltta is in position 15 at the end of the lap.
Sammy The Bridge overtakes Esteain Tuhero.
Sammy The Bridge is in position 13 at the end of the lap.
Risto Westman overtakes Hannu Etupaltta.
Risto Westman overtakes Aki Haviala.
Risto Westman overtakes Marko Viitanen.
Risto Westman overtakes Kari Laine.
Risto Westman overtakes Sammy The Bridge.
Risto Westman overtakes Esteain Tuhero.
Risto Westman is in position 12 at the end of the lap.
William Hamilton overtakes Sammy The Bridge.
William Hamilton overtakes Esteain Tuhero.
William Hamilton overtakes Niko Stenberg.
William Hamilton is in position 10 at the end of the lap.
Keke Ruusperi overtakes Esteain Tuhero.
Keke Ruusperi overtakes Niko Stenberg.
Keke Ruusperi is in position 9 at the end of the lap.
Ville Rahja overtakes Jarmo Vasama.
Ville Rahja overtakes Niko Stenberg.
Ville Rahja is in position 7 at the end of the lap.
Pekka Pöyhönen overtakes Niko Stenberg.
Pekka Pöyhönen overtakes Pasi Nuolikoski.
Pekka Pöyhönen is in position 5 at the end of the lap.
E-J Palo overtakes Pasi Nuolikoski.
E-J Palo is in position 4 at the end of the lap.
HJ Henkka overtakes Jere1983.
HJ Henkka is in position 1 at the end of the lap.
Jere1983 loses the lead.
The new race leader is HJ Henkka.
Aki Haviala retires the Brabham.
Esteain Tuhero retires the Brabham.

Lap 2:
A Kim overtakes Jaakko Nuolikoski.
A Kim is in position 15 at the end of the lap.
Hannu Etupaltta overtakes Jaakko Nuolikoski.
Hannu Etupaltta is in position 14 at the end of the lap.
Kari Laine overtakes Jaakko Nuolikoski.
Kari Laine is in position 13 at the end of the lap.
Sammy The Bridge overtakes Jaakko Nuolikoski.
Sammy The Bridge is in position 12 at the end of the lap.
Risto Westman overtakes Jaakko Nuolikoski.
Risto Westman is in position 11 at the end of the lap.
Niko Stenberg overtakes Jaakko Nuolikoski.
Niko Stenberg is in position 10 at the end of the lap.
William Hamilton overtakes Jaakko Nuolikoski.
William Hamilton is in position 9 at the end of the lap.
Keke Ruusperi overtakes Jaakko Nuolikoski.
Keke Ruusperi is in position 8 at the end of the lap.
Pekka Pöyhönen overtakes Jaakko Nuolikoski.
Pekka Pöyhönen is in position 7 at the end of the lap.
Ville Rahja overtakes Pekka Pöyhönen.
Ville Rahja overtakes Jaakko Nuolikoski.
Ville Rahja is in position 6 at the end of the lap.
E-J Palo overtakes Jaakko Nuolikoski.
E-J Palo is in position 5 at the end of the lap.
Jarmo Vasama overtakes Ville Rahja.
Jarmo Vasama overtakes Pekka Pöyhönen.
Jarmo Vasama overtakes E-J Palo.
Jarmo Vasama overtakes Jaakko Nuolikoski.
Jarmo Vasama is in position 4 at the end of the lap.
Pasi Nuolikoski overtakes Pekka Pöyhönen.
Pasi Nuolikoski overtakes E-J Palo.
Pasi Nuolikoski overtakes Jaakko Nuolikoski.
Pasi Nuolikoski is in position 3 at the end of the lap.
Jaakko Nuolikoski retires the Eagle.

Lap 3:
A Kim overtakes Sammy The Bridge.
A Kim overtakes William Hamilton.
A Kim is in position 13 at the end of the lap.
Hannu Etupaltta overtakes Sammy The Bridge.
Hannu Etupaltta overtakes William Hamilton.
Hannu Etupaltta is in position 12 at the end of the lap.
Niko Stenberg overtakes William Hamilton.
Niko Stenberg is in position 11 at the end of the lap.
Kari Laine overtakes Sammy The Bridge.
Kari Laine overtakes Niko Stenberg.
Kari Laine overtakes William Hamilton.
Kari Laine is in position 10 at the end of the lap.
Risto Westman overtakes Niko Stenberg.
Risto Westman overtakes William Hamilton.
Risto Westman is in position 9 at the end of the lap.
Pekka Pöyhönen overtakes Ville Rahja.
Pekka Pöyhönen overtakes E-J Palo.
Pekka Pöyhönen is in position 5 at the end of the lap.
William Hamilton retires the Ferrari.
Sammy The Bridge retires the Ferrari.

Lap 4:
A Kim overtakes E-J Palo.
A Kim is in position 12 at the end of the lap.
Hannu Etupaltta overtakes E-J Palo.
Hannu Etupaltta is in position 11 at the end of the lap.
Niko Stenberg overtakes E-J Palo.
Niko Stenberg is in position 10 at the end of the lap.
Kari Laine overtakes E-J Palo.
Kari Laine is in position 9 at the end of the lap.
Risto Westman overtakes E-J Palo.
Risto Westman is in position 8 at the end of the lap.
Keke Ruusperi overtakes E-J Palo.
Keke Ruusperi is in position 7 at the end of the lap.
Ville Rahja overtakes E-J Palo.
Ville Rahja is in position 6 at the end of the lap.
E-J Palo retires the BRM.
What would become the fastest lap of the race is set by Jere1983.
The time is an impressive 8m12.901s.

Lap 5:
Pekka Pöyhönen overtakes Pasi Nuolikoski.
Pekka Pöyhönen is in position 4 at the end of the lap.
Jarmo Vasama overtakes Pasi Nuolikoski.
Jarmo Vasama is in position 3 at the end of the lap.
Niko Stenberg retires the BRM.

End of the race:
HJ Henkka wins the race 25.408s ahead of Jere1983.
Last of the podium finishers was Jarmo Vasama,
finishing 47.599s behind the winner.

Finishing order and last lap info is unofficial
(Replay might have been saved before end of race)

Generated with GPL Replay Analyser
 

Hënkka

Guest
Huuh. eek! Kyllä nyt taas hymyilyttää, voi sanoa tällä tavalla. Nuo Mika Häkkisen sanat tuntuu sopivan tilanteeseen nyt paremmin kuin hyvin. Tuo Nyrre on aina kiehtonut käsittämättömällä tavalla. Joskus aikaisemmin tuli jopa muisteltua Nyrren ratakierrosta puoliunissani ennen nukahtamista. Parempi vaihtoehto lampaiden laskemisen sijaan... Tosin radan loppuosa tuottaa edelleen vaikuksia, koska yleensä sitä nukahti jo ennen kierroksen täyttymistä. wink

Mutta itse kisaan. Reenattua tuli varsin paljon ja hyvä ajovarmuus löytyi todennäköisesti sen takia kun ajoin tuota rataa kaikilla autoilla pistäen vanhat ennätykset uusiksi. Varsinkin nopeammilla vehkeillä ajaminen, mm. aikaisemmat jarrutuspaikat, sai sopivasti varomaan yliyrittämistä vähän avuttomammalla kuupperilla.

Aika-ajoon lähdin suoraan kisabensoilla, koska Nyrrellä tuo isompi bensamäärä antaa mahikset ajaa varmemmin. Eka kierros tuli mokattua loppupuolella seinäkosketukseen ja oikea etupyörä alkoi puoltaa. Päätin kuitekin olla shift-ärräämättä, koska joskus se puoltaminen saattaa tasoittua. Näin myös kävi ja kolmannella nopealla tein peräti parilla sekunnilla oman ennätyksen. Se ei kuitenkaan riittänyt mahtavassa vireessä olleelle Jerelle. Kakkoruutu oli kuitenkin hyvä paikka oikeastaan ensimmäistä kertaa koko kaudella lähteä kisaan.

Kisataktiikka oli selvä, Jeren perässä mennään, jos en startissa pääse ohitse jonkun virheen seurauksena. Molemmilta se meni hyvin ja Jere alkoi tehdä rakoa. En tosin viitsinyt lähelle tunkeakaan sillä toisen perässä ajaminen on Nyrrellä pirun vaikeaa. Kierroksen puolivälissä Niki Laudan onnettomuuspaikan jälkeen Jereltä meni sitten kone ja pääsin aika halvalla tavalla ohitse. :( Pitää vissiin laittaa noottia Climaxin suuntaan, kun multakin meni Silverstonessa mylly. Ettei vaan olis joku Mercedeksen piilovirityspaja tämä Climax? doubtful Heti varvauksen jälkeen aloin typerästi ylivaroa vaihteenvaihtoa Jeren tilanteen takia, vaikka siihen ei varsinaisesti olisi ollut tarvetta. Ekan kierroksen jälkeen Jere oli 9 sekkaa perässä.

Toka kierros meni suht tasaiseen tahtiin kuten ensimmäinenkin, niin sanotusti mummoillen. Jere oli ilmeisesti mokannut jossain, kun ero kasvoi 16 sekuntiin. Kolmannella kierroksella oli läheltäpiti tilanne Karussellin jälkeen, mutta ei mitään sen vakavempaa. Ero Jereen oli kolmen kiekan jälkeen 26 sekuntia.

Neljännellä kierroksella auto alkoi tuntua jo aika kevyeltä ja pikku virheitä alkoi tulla enemmän, silti ajoin nopeimman kierrokseni ja varikkotaulu näytti samaa eroa Jereen kuin edellisellä kierroksella. Oikeasti Jere oli saanut kiinni 3 sekuntia, mutta kun ero oli niin suuri, niin kylttimiehet eivät ehtineet uutta tilannetta päivittämään.

Viimeisellä kiekalla jostain syystä lähdin painamaan normaalia lujempaa, ehkä mielessä piili tietty helpotus shift-ärrän mahdollisuudesta, kun Jere oli niin kaukana. Typerä ajatus sinänsä, vaikka shift-r sääntö onkin starttikolareiden takia ihan paikallaan. Ja sitten tuli spinnattua oikein kunnolla koko radan lempikohdassa eli heti karussellin jälkeen olevassa nopeassa vasurissa. Siinä en ole ikinä spinnannut ja nyt tietysti. Auto osui seinään ja puolsi hieman, mutta päätin ajaa sillä maaliin. Uskomaton voitto ja kyllä nyt siddu maistuu. :) Onnittelut vielä kaikille maaliinpäässelle, Nyrrellä se on aina kuin toinen voitto. :)

<small>[ 06-11-2002, 01:10: Message edited by: Henkka ]</small>
 

Wilpuri

Senile Member
Liittynyt
28.6.1999
Viestit
9041
Sijainti
hki
Aika-ajossa tavoittelin semmosta 8.10:n lähettyvillä olevaa aikaa, jonka katsoin olevan erittäin todennäköinen omien salaisten harjoitusteni perusteella. Tavoitteesta tuli jäätyä aika reilusti, vaikka sinänsä parhaaksi kierrokseksi jäänyt kylmillä renkailla aloitettu kierros oli paljon parempi kuin mitä oletin olevan, niin paljon sählinkiä siihen mahtui. Vatsavaivat vaivasivat ja häiritsivät aika käsittämättömän paljon koko aika-ajon ja kisan ajan, mutta tuosta ripulista sen tarkemmin tässä nyt kerro ja ketään ei varmaan haittaa että jätän selvittämättä, heh..

Starttini oli aika ok, ja pääsin lähdön missanneen pasin ohi helposti. Sen jälkeen hölläilin ensimmäisen mutkaan tultaessa, jotta ei mitään hässäkkää synny sitten siellä turhia, kisahan on kuitenkin pitkä. Otin kuitenkin ilmeisesti liiankin rauhallisesti, sillä kolmanteen mutkaan tultaessa Niko lähti takaa rinnalle päin tulemaan. Kylmät renkaat kun on alla niin en yritin välttää riskejä ja aika ulkokautta kaarsin mutkaan. seuraavaan mutkaan ajattelin päästää kiireisen Nikon ohi ja siksi aika mateluvauhtia ajoin mutta siitä huolimatta Nikon BRM ei näkysälle viereltä ilmestynyt ja ajattelinkin että ilmeisesti saankin tilaa ja yrittäessäni ihan vain selviytyä käänsin sitten kai liian tiukasti omalta osaltani mutkaan ja samaan aikaan kun Nikolla puski minun suuntani niin osumahan siitä tuli. Ja aika turha sellainen.. Välittömästi alkoi aika rankemman puoleisesti potuttamaan, ja en siitä sinänsä sitten peli-iloa enää mitenkään oikein löytänyt missään vaiheessa (ripulin aiheuttamalle potutusosuudellekin tuli aika paljon suurempi kerroin, pitikö nyt semmonenkin saada justiin tähän tilanteeseen).

Edeltä tuli autoja perä edellä joitain vastaan, VJR päästi ohi suosiolla ja taisikohan joku toinenkin (Ferrari?) päästää ohi. Ensimmäisen kiepin lopulla oli aika tiukkaa, honda ja eagle halailivat siellä toisiaan ja koitin siitä sujahtaa vähän nurmikon kautta kun en arvannut pysäyttääkään takaa tulevien vuoksi. En eaglen kanssa aika lähekkäin mentiin mutta siitä selvittiin ihan hyvin, Honda päästi suosiolla jostain syystä taas ohi, koitin siitäkin kiittää kuten muistakin suosiolla ohipääsemisistä. Käsittämättömän hienoja eleitä. Toiselle kierrokselle lähdettäessä edellä menevä eagle hävisi näkyvistä tyystin ja samalla ruutu räpsähti sekä palkit kohosivat ja auto rullasi siinä sitten vielä nurmikolle ensimmäisen vasen-oikean vaiheilla. Meinasin siinä vaiheessa lopettaa, koska ripulihätä pöntölle oli hirvittävä, keksin kuitenkin sopivan heilumisliikkeen tässä penkillä siten, että hätä vähän helpotti ja päätinpä sitten vielä jatkaa. En sen kummemmin oikein noita tapahtumia muista. Varsinaista taistelua kuitenkin oli koko touhu. Keinuskelin penkillä ripulia vastaan pyriköiden ja ihan vain muutenkin vain vittuuntuneena ja autokin mokoma tuntui puskevan omituisesti oikealle päin käännyttäessä ja tuntui että ei ihan kunnossa ollut se(vaikkka jälkitarkastuksessa täysikuntoiseksi osoittautuikin).

Ennen kisaa kisasimulaation perusteella avelin, että tulisi tasaisesti 8.20 alle meneviä kierrosaikoja joilla sitten arvelin maltillisella ajolla olevani kolmen sakissa. Aika pieleen se meni.

Vaikka on miten luottavainen mieli kisaan lähdettäessä ja homma tuntuu pelaavan kuin unelma, niin sitten kun vitutus valtaa, on pelaaminen sen jälkeen kuin itkisi ja hmm-hmm-hmm. Tämä kisa oli tältä erää viimeinen mulle. Joulunalusrutistus opintojen suhteen pitäisi kai aloittaa ja siinä sivussa ehtisi toki vallan hyvin ajaa kisoja, mutta kun pitkäjänteisyyttä ei ilmeisesti oikein tunneta ja sen vuoksi sitten porukan kalusto tuppaa noissa zembaloissa ensimmäisten mutkien jälkeen kisa kisan jälkeen muistuttamaan haitareita kuin menopelejä, niin eipä se oikein maistu..
 

Wilpuri

Senile Member
Liittynyt
28.6.1999
Viestit
9041
Sijainti
hki
Taisin muuten tehdä täsmentelyennätykseni tuossa. Mitä ihmeellisimpiä juttuja. Melkein naurattaisi ellei tietäisi täydeksi todeksi..
 

abc

DNF
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
12558
Kahden kuukauden tauon jälkeen Nyrrelle. Ennen aika-ajoja sain noin puolikkaan kierroksen treenattua eikä kisassa todellakaan ollut muuta tavoitetta kuin mummoilla varmasti maaliin (tästähän mulla on jo kokemusta ;P). Aika-ajoissa mutkat palautui mieleen yllättävänkin hyvin mieleen ja olin bingo-kerhon ykkösenä gridissä 9. sijalla.

Startissa nousin Japen ohi, mutta tiesin, että Japella on paljon enemmän menohaluja, joten aloin päästämään häntä suosiolla ohi T1-hässäkän jälkeisellä suoralla. Suureksi yllätyksekseni Japen imussa tuli toinenkin Ferrari ja Scuderian punaiset kolaroivat jarrutuksessa keskenään. Itse selvisin tilanteesta "pienellä" onnella ilman kolarointeja. Tämän jälkeen ajelin rauhallisesti. Taktiikkaan kuului olennaisena osana kolareiden minimointi, joten päästin suosiolla 10 sekuntia kierroksessa nopeammat kuskit ohi (Wilpuri kahdesti, Pekpoy ja Jape kerran). Maaliin astikin mummo-vauhdilla selvisin 7. sijalla, joskin kisan loppuvaiheessa huomasin muutamia kohtia, joissa oisin voinut vielä muutaman sekunnin hitaampaa ajaa :p . Mutta hyvä näin.

Onnittelut kaikille maaliintulleille sekä varsinkin Cooper-kaksikolle.
 

RK-62

Porno-Erkki-wannabe
Liittynyt
10.11.2000
Viestit
14922
Sijainti
Kni
Edellinen ajokerta taisi olla joskus keväällä. Eilen muistelin muutaman kierroksen ajan missä kohdilla pitäisi suunnilleen jarruttaa. Sitten taas piti paneutua noihin opintoihin. Kisan tulin kokonaisuudessaan Westin lanseeramalla taktiikalla. En uskaltanut ajaa kisaa. Se oli lähinnä selviytymistaistelua tuo koko homma. Pari pojoa siitä näemmä tuli.
 

Hënkka

Guest
Wilpuri puhui tuossa kisan jälkeen olevansa "kirottu" ja kyllä tässä alkaa pikkuhiljaa melkein tuntua siltä. Tässä on nyt pari vuotta GeePeeÄllää ajeltu suht yhteistuumin ja kyllä on kaverilla ollut aivan uskomattoman paska säkä vuodesta toiseen. Jos ei ole ratti vittuillut (kolmas ratti tällä hetkellä), niin sitten on verkko ollut tukossa, puhelu tullut kesken kisan ja puhelin ollut liian lähellä monitoria aiheuttaen ääni/kuvahäiriöitä ym. muuta paskaa. Ja nyt sitten kaiken kruununa tämä ripuli yllättää. Vaikka tämä nyt olikin hauska (tai vähemmän hauska) yksittäistapaus tämän kisan suhteen, niin eihän tätä voi uskoa enää todeksi. Miten yhtä miestä voi epäonni kohdella noin kaltoin? :( Wilpuri on kuitenkin yksi nopeimmista tuntemistani kuskeista sille päälle sattuessaan, mutta Chris Amonmainen epäonni vain vainoaa. Toivottavasti se joskus sentään loppuu.

<small>[ 06-11-2002, 01:06: Message edited by: Henkka ]</small>
 

Pasi73

Well-known member
Liittynyt
30.3.2002
Viestit
1495
Sijainti
Ilmajoki
Jee Jee!! Ei tullu Discoa tällä kertaa.

Aika-ajot meni yläkanttiin kun peittosin hurjan BRM-kaksikon ratilla mistä hävisi keskitys, en tiedä miksi niin kävi mutta ihan kelpo ajan sain ajettua ratilla mikä oli noin 15 -25 astetta vinossa vasempaan. Aika olis ollu aivan jotain muuta... jos ja jos... :D

Kisan lähtö oli kyllä aika huvittava... mokasin sen täysin. Sitä en kyllä tajua miten tallikaverit meni niin säheltämään T2:ssa että siitä kolari syntyi :( Ei näin.

Mitäs muuta... ei muista kun sieltä täältä... Wilpuri ahdisteli aika kivasti annoin jopa tietä kerran... ja sitten hetken päästä Wilpuri päästeli pihalle T1:ssä... taas osat vaihtuivat... hetken päästä mulla lipes auto oudosti pihalle, niin Wilpuri päätti spinnata heti sen perään kun ohitti mut... :(

Tämän jälkeen vasta kisa alkoi kun Jape ilmestyi taakseni... voi voi sitä tuskaa mitä oli mun ajo.. ei siitä tullu mitään.. mutta hyvä mieli mulle jäi kun nopeissa paikoissa jätätin aina vähän Japea... oli hieno tunne kun tein sen vielä BRM:llä Ferru-kuskille :D

Vipalla kiekalla vedin sitten nurtsille ja Jape kuittas heti ja tais kiittääkkin sitä mun mokaa kättä nostamalla, heh heh Loppukiekkan tulin... naureskellen maaliin:" jotain oli vielä keksittävä... hmm... jep, mä peruutan maaliin" sen tein ja siinä pääs Pekpoy ohi mutta se ei haitannu... mulla oli hyvä mieli kun taas pääsin kisaamaan teidän kanssanne, siitä kiitokset kaikille kuskeille. Kenille myös kiitokset kisan hostaamisesta. wink
 

Wilpuri

Senile Member
Liittynyt
28.6.1999
Viestit
9041
Sijainti
hki
Henkka: Sait hymyn huulille. Nuo puhelinhäiriöt olin jo unohtanut, kun ovat sen verran kauemmin sitten tapahtuneet. Tuosta sun viestin listasta kyllä saa lähinnä sen kuvan, että olen lähinnä selittelyjen mestari, heh. :) .

Mä niin hirveän kovasti olen kauan aikaa odotellut sitä, että pääsee vääntämään kunnon kisaa pidemmän aikaa, mutta ei se vain tunnu millään semmoiset hetket koittavan, ei sitten millään. Pisteillä ja muulla ei ole mulle juuri mitään arvoa verrattuna kunnon tiukkaan kisaan, jossa toisen oman ja lähituntumassa olevan vastapuolen pienien virheiden sekä taitojen ylärajoja hipovien suoritusten seurauksena edetään radalla kierros kierroksen jälkeen. Tiukka taistelu kymmenennen sijan tuntumassa kelpaisi mulle aivan mainiosti. Ei mitään väliä sillä, että pääsiskö ohi tai ohittaisiko joku, mutta se sellainen kisan alustalähtien hallittu ja maltillinen lähikisaaminen olisi niin mukavan makoista. frown

<small>[ 06-11-2002, 02:00: Message edited by: Wilpuri ]</small>
 

NS

Well-known member
Liittynyt
26.2.2002
Viestit
505
Sijainti
Esmoo
Voi... ulkosynnyttimet...
Tämän keskustelun perään onkin sitten helppo tulla nöyrästi vaan pyytelemään anteeksi. Todettakoon tässä heti alkuun, että se varikon takana tapahtunut "ohitus" oli täysin mun tarkotuksia vastaan. Oli tarkotus vaan mennä eri linjalle jarruttamaan, ettei tuu mitään tyhmää peräänajoa. Wilpuri kaiketi otti varovasti kuten asiaan kuuluu ja itse livuin sitten sisämutkaan. Ajoin puoliksi nurtsilla, että jäis tilaa, mutta sen takia sitten meinasi ulostullessa (kolmosella) lähteä lotja lapasesta. Sen takia mua ei näkyny rinnalla. Niin, ennenku olin saanu kakkosen sisään ja kiihdyttäny liikaa ja jarruttanu pitkäks. :(
Ite jättäydyin sitte suosiolla kirjottelemaan pahotteluviestejä, mutta jengiä tuli tasaseen tahtiin vielä perässä, joten oli pakko jossain vaiheessa liittyä takasin remmiin.
Ekan kierroksen loppu olikin sitten käsittämätöntä väistelyä, välillä epäonnistuen säälittävästi, mm. spinnanneen rwestin laitoin katolleen ku en tienny mistä mennä. Jossain vaiheessa sitte ohitin Hamiltonin ja Arcanumin, mutta kämmäsin ja päästin heidät takasin ohi. Hamiltonin kantaan uudestaan päästessä ei sitten päässy millään ohi... Pari kertaa yritin väkisin vähän älyn hämärtyessä... Kerran kilkkasin (ja päästin taas kohteliaasti edelle ärräpäiden lentäessä) ja kerran sitten heitin oman auton katolleen. Tässä Hamilton kaiketi yritti väistää ja ajoi ulos tai sitten ajoi suoraan päälle vailla mahdollisuutta ja Williamin kisa tais olla siinä. Anteeksi sinnekin. Oma shift-r meni siinä ja toiminta saattaa näyttää uskomattomalta tilanteen jälkeenkin, mutta olin poistunut ohjaamosta ottamaan villapaidan pois ja vaihtamaan verkkarit shortseihin, kuten yleensä on tapana ennen kisaa. Nyt kuumuus oli käydä sietämättömäksi ja ajattelin yrittää siitä eteenpäin vain aikaa... Keljun kanssa siinä tuli vielä säädettyä kilpaa, kunnes oma vika kierros päättyi karusellin kohdalla.

Oli kyllä ihme kisa. Auto tuntu ihan kummalta. Lauantaina auto vielä tuntu hyvältä ja ajokin maistu paremmalta, mutta toisaalta, mä taisin sillon olla vähän humalassa. Nyt auto toimi hyvin pintakaasulla, mutta heti kun yritti enemmän, ni pikkusladin perään tuli aina ihme keilan heijaus toiseen suuntaan, niinku pito ois edestä hävinny yhtäkkiä. Se vei mutkien ulostulot aina leveeks, ku yritti normisladissa ajaa.
Aika-ajoissa hämmennyin ku auto lähti "varikolta" jostain vähän ennen pikkukarusellia. Ajattelin, että siitähän mä saan vaan etua, mutta käytännössä ekalla kierroksella oli sitten tankki täynnä ja kylmät kumit. No, tuskinpa se paljon vaikutti. Onneksi kuitenkin mummoilin ees sen yhden kierroksen spinnaamatta, koska muuten ois korvennu, jos mahdollista, vielä enemmän. Startissa auto oli osittain seinän sisällä ja ottikin kivan kimmokkeen ku lähettiin liikkeelle, mutta lähtö oli kuitenkin hyvä, johtaen em. tilanteisiin, jotka pilasivat sekä oman, että monen muun kisan. Kuka oli track.ini:stä vastuussa? Joku roti niihinkin... wink
Jotta saisin wilpurin pään mitenkään pyörrettyä takaisin ajohommiin, olen päättänyt, tallipäällikön suostumuksella, lahjoittaa loppukauden palkkatilin wilpurille. Tähän mennessä saavutetuilla palkintorahoilla ostelen kaljoja muille kilpailijoille.
En muista koska ois menny kisa näin penkin alle. Ei enää tällaista.
 

NS

Well-known member
Liittynyt
26.2.2002
Viestit
505
Sijainti
Esmoo
Ai niin. Unohdin onnitella kärkikolmikkoa ja erityisesti Pasia, joka säilyttii BRM:n nimessä vielä jotain kunniakasta. Onnea!
 

Wilpuri

Senile Member
Liittynyt
28.6.1999
Viestit
9041
Sijainti
hki
Olisi pitänyt jättää "analysointini" tälle iltapäivälle niin olisi tullut vähän rauhallisempaa tekstiä. Vaan eipä noita nyt enää deletoimaankaan kehtaa alkaa.. Nyrre on ohitusten suhteen vaikea, ja pärjääminen perustuukin toisten uloslipsauttamisten tms. hyödyntämiseen ja jos ei niitä tule niin jonossahan sitä tod. näk. maaliin saavuttaisiin. Odotin kuitenkin aika paljon tuota kisaa ja juuri sitä jonossaajelua ja virheen kyttäystä, ja sitten kun siinä toisessa mutkassa heti kolisi, niin fiilikset putosivat ehkä turhankin paljon siinä. Kyseessähän oli kuitenkin vain kolari alussa ja kisa on pitkä, ja paljon ehtisi vielä paikkaamaan hyvällä ajolla, mutta kun vieteri on käytännössä joka kisassa alussa kolarointien vuoksi kiristynyt sen verran paljon, niin harmistuin sitten hiukan liiankin tiukkapipoisesti. Uskon, että mekin tuossa sarjassamme olisimme voineet pystyä ajamaan kolarittomia alkuja kuten muut muissa sarjoissaan, jos vain oikein olisimme halunneet:). Ripulikaan ei eilen ainakaan vähentänyt ahdistusta, se helpotti vasta myöhemmin kun muistin erään ihmisen kertomasta ohjeesta kyseisessä tilanteessa. Niinpä sitten Henkan kitatessa voittosiidereitä minä hörpin perunajauhovesiseosta. Se auttoi pulmaan vaikka ei kovin auvoiselta maistunutkaan. yuck
 

abc

DNF
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
12558
Nyrren kisassa on GPL:n tietojen mukaan 870 mutkaa. Noin ensimmäisen 20 mutkan aikana oli useita kolareita, joissa osallisina vähintään kaksi autoa. Eihän maratoniakaan voiteta lähdössä - eikä vielä alun stadion-osuudellakaan.

Koitetaas vähän parantaa jatkossa.

<small>[ 06-11-2002, 14:51: Message edited by: VJR ]</small>
 

akim

Well-known member
Liittynyt
10.9.1999
Viestit
369
En ollut ajanut Nyrrellä kierrostaan yli puoleen vuoteen. Lähdin siis täysin kylmiltään Nyrrelle ja olisihan se pitänyt arvata miten siinä käy. Tavoitteena olikin supermummoilla ja palautella rataa mieliin. Ehkä muiden keskeyttäessä päätyä jämäpisteille. Ehdin nippanappa aika-ajoihin ja joihin kopsasin säädöt Zandwoortista. Pääsin puolikiekkaa kunnes autopohjasi niin rajusti että niillä säädöillä ei ollut järkeä jatkaa.

Kisaan latasin jotkut bert-säädöt joilla en ollut koskaan ajanutkaan. Jostain kumman syystä en päässyt gridiin vaan jouduin starttaamaan varikolta ja kierroksenhan siinä häviää het'kättelyssä. Kisa oli armotonta sähellystä ja suurena ihmeenä voi pitää sitä, että näin ruutulipun. Osuin parikymmentä kertaa kaikenlaisiin rakenteisiin mutta en muihin autoihin.

Vähän arveluttavaahan se on lähteä kisaan mukaan ilman treeniä, mutta nyrrellä on se hyvä puoli ettei muut ehdi kierroksella ohittamaan. Tavoite palauttaa rata mieleen täyttyi eikä pistesijakaan jäänyt kovin kauas. Onnittelut kaikille kokonaisen kierroksen ajaneille. wink
 

abc

DNF
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
12558
Tein huvikseni pientä raportti kilpailun alun kolareista. Mukana tilanteet, joissa on osallisena vähintään 2 kuskia.


Aika: 1:28, Paikka: lap 1, Südkehren jälkeinen suora, Kuljettajat: Jape ja Sammy
Tapahtuma: Jape ohittaa VJR:n vasemmalta ja Sammy tulee Japen imussa. Sammy jarruttaa myöhemmin kuin Jape ja ajaa perään. Molemmille shift-r

Aika: 1:34, Paikka: lap 1, Südkehren jälkeinen suora, Kuljettajat: Hamilton ja Duunari
Tapahtuma: Hamilton jarruttaa edellä olevan kolarin takia hieman aiemmin. Duunari ei ehdi pysäyttää eikä myöskään yritäkään väistää Hamiltonia, vaan pikemminkin yrittää osua suoraan perään, jottei renkaita irtoaisi. Tilanteen seurauksena Hamilton ajautuu nurmikolle ja Duunari pääse ohi. Takaa tullut Kelju spinnaa väistäessään kolaroineita autoja.

Aika: 1:39, Paikka: lap 1, Nordkehre, Kuljettajat: Wilpuri, N1ko
Tapahtuma: N1ko tunkee tiukassa paikassa rinnalle eikä saa pysähtymään sisäkurvin puolella. Molemmat spinnaavat. N1ko peruuttaa röyhkeästi nurmikolta tielle ja aiheuttaa Keljun spinnauksen. Takaa tulleet Duunari ja Sammy spinnailevat kohdassa omia aikojaan.

Aika: 2:16, Paikka, lap 1, Hatzenbach, Kuljettajat: Duunari, West
Tapahtuma: Duunari spinnaa (jarruongelmia tuntui olevan, kun meni pitkäksi oikeastaan kaikissa mutkissa ennen tätäkin) eikä West pysty väistään. Molemmat spinnaavat. West kääntää auton riskillä (ei voinut tietää tuleeko Arcanumin takaa joku).

Aika: 2:32, Paikka, lap 1, Hatzenbach, Kuljettajat: Duunari, N1ko, Sammy
Tapahtuma: Duunari spinnaa taas omiaan. N1ko väistää nurmelta. Takaa tullut Sammy osuu Duunariin, kun tämä leikkaa ajolinjalle. Duunarille shift-r.

<small>[ 06-11-2002, 19:28: Message edited by: VJR ]</small>
 

NS

Well-known member
Liittynyt
26.2.2002
Viestit
505
Sijainti
Esmoo
lol, imartelevaa. Eipä ois paljon tarvinnu aikaa laittaa lisää ni ois tullu jo lisää...
En oo ehtiny vielä kattoa serverin replayta, enkä tiedä kehtaanko edes... Kilpailukieltoa tollasille. wink

---

Helevetti, katoin sit sen replayn, enkä ollu huomannu että taklasin Keljun sillai. Sori taas.
* NS vetää tukkimiehen kirjanpidolla viivan autonsa kylkeen.

<small>[ 06-11-2002, 21:15: Message edited by: NS ]</small>
 
Ylös