Voi... ulkosynnyttimet...
Tämän keskustelun perään onkin sitten helppo tulla nöyrästi vaan pyytelemään anteeksi. Todettakoon tässä heti alkuun, että se varikon takana tapahtunut "ohitus" oli täysin mun tarkotuksia vastaan. Oli tarkotus vaan mennä eri linjalle jarruttamaan, ettei tuu mitään tyhmää peräänajoa. Wilpuri kaiketi otti varovasti kuten asiaan kuuluu ja itse livuin sitten sisämutkaan. Ajoin puoliksi nurtsilla, että jäis tilaa, mutta sen takia sitten meinasi ulostullessa (kolmosella) lähteä lotja lapasesta. Sen takia mua ei näkyny rinnalla. Niin, ennenku olin saanu kakkosen sisään ja kiihdyttäny liikaa ja jarruttanu pitkäks.
Ite jättäydyin sitte suosiolla kirjottelemaan pahotteluviestejä, mutta jengiä tuli tasaseen tahtiin vielä perässä, joten oli pakko jossain vaiheessa liittyä takasin remmiin.
Ekan kierroksen loppu olikin sitten käsittämätöntä väistelyä, välillä epäonnistuen säälittävästi, mm. spinnanneen rwestin laitoin katolleen ku en tienny mistä mennä. Jossain vaiheessa sitte ohitin Hamiltonin ja Arcanumin, mutta kämmäsin ja päästin heidät takasin ohi. Hamiltonin kantaan uudestaan päästessä ei sitten päässy millään ohi... Pari kertaa yritin väkisin vähän älyn hämärtyessä... Kerran kilkkasin (ja päästin taas kohteliaasti edelle ärräpäiden lentäessä) ja kerran sitten heitin oman auton katolleen. Tässä Hamilton kaiketi yritti väistää ja ajoi ulos tai sitten ajoi suoraan päälle vailla mahdollisuutta ja Williamin kisa tais olla siinä. Anteeksi sinnekin. Oma shift-r meni siinä ja toiminta saattaa näyttää uskomattomalta tilanteen jälkeenkin, mutta olin poistunut ohjaamosta ottamaan villapaidan pois ja vaihtamaan verkkarit shortseihin, kuten yleensä on tapana
ennen kisaa. Nyt kuumuus oli käydä sietämättömäksi ja ajattelin yrittää siitä eteenpäin vain aikaa... Keljun kanssa siinä tuli vielä säädettyä kilpaa, kunnes oma vika kierros päättyi karusellin kohdalla.
Oli kyllä ihme kisa. Auto tuntu ihan kummalta. Lauantaina auto vielä tuntu hyvältä ja ajokin maistu paremmalta, mutta toisaalta, mä taisin sillon olla vähän humalassa. Nyt auto toimi hyvin pintakaasulla, mutta heti kun yritti enemmän, ni pikkusladin perään tuli aina ihme keilan heijaus toiseen suuntaan, niinku pito ois edestä hävinny yhtäkkiä. Se vei mutkien ulostulot aina leveeks, ku yritti normisladissa ajaa.
Aika-ajoissa hämmennyin ku auto lähti "varikolta" jostain vähän ennen pikkukarusellia. Ajattelin, että siitähän mä saan vaan etua, mutta käytännössä ekalla kierroksella oli sitten tankki täynnä ja kylmät kumit. No, tuskinpa se paljon vaikutti. Onneksi kuitenkin mummoilin ees sen yhden kierroksen spinnaamatta, koska muuten ois korvennu, jos mahdollista, vielä enemmän. Startissa auto oli osittain seinän sisällä ja ottikin kivan kimmokkeen ku lähettiin liikkeelle, mutta lähtö oli kuitenkin hyvä, johtaen em. tilanteisiin, jotka pilasivat sekä oman, että monen muun kisan. Kuka oli track.ini:stä vastuussa? Joku roti niihinkin... wink
Jotta saisin wilpurin pään mitenkään pyörrettyä takaisin ajohommiin, olen päättänyt, tallipäällikön suostumuksella, lahjoittaa loppukauden palkkatilin wilpurille. Tähän mennessä saavutetuilla palkintorahoilla ostelen kaljoja muille kilpailijoille.
En muista koska ois menny kisa näin penkin alle. Ei enää tällaista.