Nuijaa pöytään! Eli forum ruotii lakiasioita

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
Noniin, nyt päästään itse astialle!

Eli tämän toikin tarkoitus on palvella forumisteja lakiin liittyvissä asioissa. Joku, jolla on ongelma lain kanssa, voi tulla tänne kertomaan ropleemansa ääriviivat aivan paljastavimpia yksityiskohtia paljastamatta, ja sitten hänen tiedusteluunsa vastataan asialliseen sävyyn.

Tarkoituksena olisi helpottaa jokaisen forumistin kamppailuja tuomioistuinten ja veemäisten naapureiden kanssa. Täältä voi myös kysellä neuvoja naapurin uhkailuun oikeustoimilla tai muuten ohjeita lain maksimaaliseen hyödyntämiseen. Mistään laittomasta täällä ei saa keskustella.

Mulla on seuraava ongelma: kaveri on velkaa useamman satasen, ja osasta näistä tapahtumista löytyy dokumentointi. Pystynkö haastamaan kaverin oikeuteen maksamattomista veloista?
 

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Onko reklamaation/vaatimuksen/tms. regointia edellyttävän kirjelmän toimittaminen sähköpostitse OK tapa, vaikka ei saisiaan vahvistusta vastaanottajalta?
Vai pitääkö vielä nykyäänkin laittaa kirjattuna kirjeenä, jotta reklaamin vastaanotto on todennettavissa?
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39265
Sijainti
Semminki
Onko reklamaation/vaatimuksen/tms. regointia edellyttävän kirjelmän toimittaminen sähköpostitse OK tapa, vaikka ei saisiaan vahvistusta vastaanottajalta?
Vai pitääkö vielä nykyäänkin laittaa kirjattuna kirjeenä, jotta reklaamin vastaanotto on todennettavissa?
Yksityisoikeuden luennolla sanottiin, että sähköposti riittää koska sen lähettäminen voidaan näyttää toteen.
Itse kyllä silti käyttäisin kirjattua kirjettä tärkeissä rekkuloissa/vaatimuksissa/tms. Ykköset ja nollat kun on kuitenkin vaan ykkösiä ja nollia. Äkkiäkös semmoset häviää tai tarttuu spammifiltteriin. Tai ainakin väitetään tarttuneen.
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
Yksityisoikeuden luennolla sanottiin, että sähköposti riittää koska sen lähettäminen voidaan näyttää toteen.
Itse kyllä silti käyttäisin kirjattua kirjettä tärkeissä rekkuloissa/vaatimuksissa/tms. Ykköset ja nollat kun on kuitenkin vaan ykkösiä ja nollia. Äkkiäkös semmoset häviää tai tarttuu spammifiltteriin. Tai ainakin väitetään tarttuneen.
Tai ainakin päivän parin kuluttua sähköisen eepostenin lähettämisen jälkeen varmistaisi joko hupelimella tai muutoin että onko reklaami vastaanotettu.
 
Ylös