Numerointipolli

Miten numerointi pitäisi toteuttaa

• Äänestäjiä yhteensä
    25

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
En vastaa mitään, miten "pitäisi" toteuttaa. Nykyinen on ihan ok, tiimimestaruustaulukon mukaan (kuskimestarille silti #1). 7nnellä tallilla voisin nähdä 13&14 :)
Mutta oli se 1973-95kin ihan ok.
...muut-ta nyt kun vielä miettii niin ehkä hiukan ennemmin kallistuisin siihen tiimimestaruustaulukon mukaiseen. Jep, lukitaan tämä :D

Laatikkokauha

Well-known member
Koska itse en koskaan livenä nähnyt, olisi kiva nähdä 73-95 malli takaisin. Mutta toisaalta, en halua Alonson ajavan legendaarisella 27:lla. Ja 3&4 kuuluvat Tyrrelille. Muuten tehkää mitä huvittaa.

WebSlave

Trackman
Huvittava piirrehän tässä "legendaarisessa" 73-95 numerointitavassa on se, että numerot pysyivät samoina vain niillä talleilla jotka eivät voittaneet mestaruutta. Siksi 27&28 oli Ferrarilla niin pitkään - 20 vuoden kuivan kauden takia. Ja tosiaan esim. minulle ne ehti tulla tutuksi Williamsin numeroina (ennen Jonesin mestaruutta). En siis kannttaisi sitäkään, koska siinäkin systeemissä numerot kiertävät.

Mutta eipä se ole vaihtoehtonakaan. Eli jos ei mennä nykyisellä (mikä kyllä sopii minulle), niin sitten talleille vakionumerot. Ei välttämättä jonkin tietyn kauden mukaan, vaan niin, että tosiaan tallit voisivat halutessaan valita jonkin mielestään legendaarisen numeroparin menneisyydestä. Tällöin oheistuotekrääsäkään ei vanhene joka kausi (toisaalta sitten joka kausi ei tarvitse ostaa uutta. ;)).

Äänestin keskimmäistä vaihtoehtoa. Kai tuo olisi voinut olla alimmainenkin.

Bobakki

@f1hog
Sijainti
En oo mistään kotosin
Huvittava piirrehän tässä "legendaarisessa" 73-95 numerointitavassa on se, että numerot pysyivät samoina vain niillä talleilla jotka eivät voittaneet mestaruutta. Siksi 27&28 oli Ferrarilla niin pitkään - 20 vuoden kuivan kauden takia. Ja tosiaan esim. minulle ne ehti tulla tutuksi Williamsin numeroina (ennen Jonesin mestaruutta). En siis kannttaisi sitäkään, koska siinäkin systeemissä numerot kiertävät.
Sehän pitäisi tehdä niin, etteivät vanhan ja uuden mestarin tallit vaihda enää numeroita keskenään, vaan tallin omat numerot jäädytettäisiin siksi aikaa kun 1 ja 2 ovat käytössä.

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Nykyinen systeemi on paras, eli ei valittamista.

Lunssila

Well-known member
Nykyinen on ihan hyvä. Mulla ei ole mitään suurempia intohimoja numeroita kohtaan, kyllä ne kuskit tunnistaa kypäröistä/onboard-kameran väristä.

Shämito

Well-known member
Äänestin kohtaa "Kuljettaja päättää uransa alussa numeronsa, jolla ajaa koko uransa". Eli siis Räikkösen paluuta formuloihin Red Bullille ja numerolla 69 odotellessa !

Pahkasika

Well-known member
Sijainti
Oulu
Sekä vanha että nykyinen käyvät. Tosin nykyisillä minimaalisen pienillä numeroilla autoissa ei ole oikein väliä mitä siellä lukee.